www.asu.pl :: Zobacz temat - MAF a problemy z silnikiem.
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

MAF a problemy z silnikiem.

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
Gobowiec
*
*


Dołączył: May 24, 2005
Posty: 556

PostWysłany: Wto Maj 13, 2008 10:19    Temat postu: MAF a problemy z silnikiem. Odpowiedz z cytatem

Na razie teoretycznie ale mam zamiar sprawdzić ja w temacie. Poniżej dwa linki:
http://www.fordscorpio.co.uk/maftest.htm
http://www.fordscorpio.co.uk/cleanmaf.htm
Forum Forda Scorpio ale myślę że jest to uniwersalna reguła. Pokrótce opis dotyczy problemów związanych z przepływomierzem i jego wpływem nawet na mruganie OD. Jeśli mamy problemy z: słabym przyspieszaniem, "drganiem" silnika, "dzwonieniem" silnika, zmiany w prędkości, utrata mocy przy maksymalnym przyspieszaniu, mruganiu OD to wg Forda MAF może być tego przyczyną. Dodatkow mogą się pojawić błędy: P0171, P0174, P0172, P0175, P0130, P0131, P0132, P0150, P0151, P0152. Oczywiście mogą się pojawic przy innych uszkodzeniach, ale dobrze sprawdzić MAF jako ew. przyczynę. Przy uszkodzonym MAF'ie PCM silnika może przejśc do trybu Limited Operation Strategy (LOS) który ma na celu umożliwienie jazdy ale bez szaleństw. Zostają ograniczone obroty i moment. Brudne rezystorki wewnątrz MAF'a powodują że PCM mając błędny odczyty zmienia niepotrzebnie mieszankę a także może źle dobierać biegi. W przypadku Scorpio mieli nawet alarmy złego przełożenia na 3 biegu (P1723). Podają nawet sposób oczysczenie tego (drugi link) - użyć np środek do czyszczenia hamulców i kilkakrotnie delikatnie spryskać. Jest to środek szybko praujący i oczyszcza spirale. Przy dużych przebiegach zabrudzenia są praktycznie nieuniknione a jego czyszczenia nie jest przewidziane w serwisówkach.
_________________
Gobowiec Smile Windstar 3.0 97r. zagazowany
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
darioso
*
*


Dołączył: Mar 17, 2005
Posty: 208
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto Maj 13, 2008 22:11    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jest w internecie na prywatnej stronce jakiegoś gościa z USA dokładny opis czyszczenia MAF w naszych Windstarkach.

link: http://www.berrysweb.com/clean_your_maf.htm

Na tej samej stronie jest też ciekawy sposób na czyszczenie komór spalania 'cumbution chambers' za pomocą wody - zakładka 'steam clean inside'.
_________________
WINDSTAR 96 3.8 ZAGAZOWANY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
adam77
*
*


Dołączył: Jul 07, 2007
Posty: 216
Skąd: Bielawa.Windstar 3.0l 95r+gaz

PostWysłany: Wto Maj 27, 2008 17:24    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

I jak czysciłes tego MAF-a ?
_________________
Windstar 3.0L 95r+ LPG D.T.
Scorpio 2.9L 93r+ Blos
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Gobowiec
*
*


Dołączył: May 24, 2005
Posty: 556

PostWysłany: Sro Maj 28, 2008 19:39    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

na razie nie. Muszę wybrać się do jakiegoś lepszego sklepu, a ciągle brak czasu w normalnych godzinach. Nie chcę go traktować rozpuszczalnikiem ekstrakcyjnym (bo tylko to mam pod ręką), w innym poście odradzają Carb Cleaner'a więc nie kupiłem go. Dodatkowo kopiąc w necie znalazłem przepływność dla biegu jałowego i u mnie jest tylko minimalnie większy, więc zapał do ruszanie czegoś co łatwo uszkodzić trochę minął. Tym bardziej, że nie podejrzewam przepływomierz jako przyczynę kłopotów z silnikiem.
_________________
Gobowiec Smile Windstar 3.0 97r. zagazowany
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
sargus
*
*


Dołączył: Aug 18, 2007
Posty: 12
Skąd: władysławowo

PostWysłany: Wto Cze 10, 2008 0:15    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

pytanie a gdzie jest umnie ten przepływomierz? t&c 1996r. 3,8 4awd.
mam filtr i gumowa rura co idzie bezpośrednio do przepustnicy... Crying or Very sad
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Wto Cze 10, 2008 5:54    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Z rysunku wynika,ze jest tylko MAP
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
sargus
*
*


Dołączył: Aug 18, 2007
Posty: 12
Skąd: władysławowo

PostWysłany: Nie Cze 22, 2008 21:20    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

dzięki ..
właśnie znalazłem. map sensor. i po czyszczeniu całkiem wysiadł teraz go szukam i zauważyłem że tps też trafiony jest. ktoś ściągał go i uszkodzi ł obudowę jest nieszczelna.
ps. inne map sensory też pasują ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Gobowiec
*
*


Dołączył: May 24, 2005
Posty: 556

PostWysłany: Wto Cze 24, 2008 21:44    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

wyczyściłem MAF'a a właściwie polałem go kilka razy "izopropanolem wysokiej czystości" i zapakowałem go na powrót. Podpiąłem się do OBD2 i wychodzi że mam za niski odczyt zarówno dla jałowego jak i dla 2500obr/min w porównaniu z widełkami podanymi w Ford TIS. Ciągle mam objaw "wypadającego zapłonu" i nie wiem czy to może być przyczyną obniżonego przepływu z powodu np przedmuchu. Potrzebuję sposobu na chwilowe wyłączanie poszczególnych cylindrów z tylnej głowicy (bank 2) - opisany w innym poście.
_________________
Gobowiec Smile Windstar 3.0 97r. zagazowany
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group