www.asu.pl :: Zobacz temat - odczyt z MAF'a
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

odczyt z MAF'a

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
Gobowiec
*
*


Dołączył: May 24, 2005
Posty: 556

PostWysłany: Wto Maj 06, 2008 21:33    Temat postu: odczyt z MAF'a Odpowiedz z cytatem

Dotyczy większości nas czyli mających silniki około 3l. Czy możecie podać przybliżone wartości odczytu z MAF'a przy biegu jałowym, przy obrotach 3tyś, podczas jazdy przy prędkości np 80km/h i jeśli ktoś może przy mocno wciśniętym gazie (ostro ruszając lub jadąc troszkę szybciej - np 130km/h)? Niby mam przepływomierz OK, ale porównując z odczytami które znalazłem w sieci to moje są sporo za niskie.
_________________
Gobowiec Smile Windstar 3.0 97r. zagazowany
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Gobowiec
*
*


Dołączył: May 24, 2005
Posty: 556

PostWysłany: Pią Maj 09, 2008 16:23    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

może ktoś się podpiąć i odczytać? Już bez jazdy, tylko na biegu jałowym i przy podwyższonych obrotach np 3tyś. U mnie MAF wskazuje wartości rzędu 40-50g/s, a nie jestem pewien czy nie powinno być nawet kilka razy więcej. I to by mogło tłumaczyć dlaczego mam calculated load na poziomie 80% maks. Wartośc ta jest obliczana na podstawie przepływu, i RPM. Jak lokalny mechanik rozbierał cały dolot powiedział coś takiego: "mam wrażenie, że jak silnik wchodzi na obroty blokują się popychacze zaworów. Jak rozebrałem dolot to niektóre popychacze były sztywne i dopiero po chwili puściły". Jeśli tak to co może "usztywniać" popychacze, jak to sprawdzić i jak temu zaradzić? A z blokowaniem się popychaczy może też przemawiać fakt, że jak rano odpalam auto to nigdy nie ma problemów. Jeśli natomiast odpalę silnik chwilę po zgaszeniu go, to prawie zawsze są kłopoty.
_________________
Gobowiec Smile Windstar 3.0 97r. zagazowany
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Gobowiec
*
*


Dołączył: May 24, 2005
Posty: 556

PostWysłany: Sro Maj 28, 2008 20:01    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

widzę, że prowadzę wątek sam ze sobą Smile ale co tam, macie następne pytania. Pierwsze to popychacze. Ktoś mi rzucił pogląd z którym nie za bardzo chcę się zgodzić, mianowicie: Windstar jest bardzo czuły na wlewany olej. Od kiedy go kupiłem 3 razy wlewałem mu Midland 10w40 (co 15tyś km) choć ma zalecany "Formula S" synthetic Motor Oil SAE 5W50, lub cokolwiek zgodne ze specyfikacją API-SG/CD. Nie wiem co poprzednik wlewał, ale pewnie dodał Liquid Moly do uszczelniania (znalazłem buteleczkę pod fotelem Sad ). Dopiero potem skojarzyłem opinie o "jakości" oleju z opinią o cienkich kapilarach w popychaczach. W dalszym ciągu nie bardzo wierzę by olej lub dodatki mogły aż tak zadziałać. Tym bardziej, że mam drugie pytanie:
Jaki powinien by kąt wyprzedzenia zapłonu? Ja na jałowym przy wyłączonym wszystkim co się da dostaję odczyt 15-16 stopni. Włączenie D powoduje wzrost do 20 stopni. Podczas jazdy dostaję nawet 30-40 stopni. Z tego co znalazłem to kąt powinien wynosić od kilku do 10-11 stopni (dla różnych silników). A jaki powinien być u mnie?
_________________
Gobowiec Smile Windstar 3.0 97r. zagazowany
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
diku
*
*


Dołączył: Aug 05, 2007
Posty: 606
Skąd: Stary Giera³tów

PostWysłany: Sro Maj 28, 2008 20:11    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Co do wyprzedzenia zapłonu, pewności nie mam jak to jest w Windstarze ale takie wyprzedzenie podczas jazdy jest normale, dla niektórych silników jest odrobinę większe dla innych mniejsze.
_________________
Windstar 3.8 LX 95r pb+LPG
Explorer 4.0 96 pb+LPG
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
darekkaw
*
*


Dołączył: May 25, 2008
Posty: 1
Skąd: Chełm

PostWysłany: Sro Maj 28, 2008 21:18    Temat postu: odczyt z MAF'a Odpowiedz z cytatem

Jeśli masz czym zmierzyć ciśnienie oleju na zimnym i na gorącym silniku to sam odpowiesz sobie na zadane pytanie. Myśle że podpiera się chydrałlika
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Gobowiec
*
*


Dołączył: May 24, 2005
Posty: 556

PostWysłany: Czw Maj 29, 2008 14:40    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

mam możliwość zmierzyć ciśnienie, tylko jak interpretować wyniki? Jakie ciśnienie powinno być? Czy też różnicę w ciśnieniu dla silnika zimnego, ciepłego, na wyższych obrotach...
Co do kąta wyprzedzenia to znalazłem - ma być 10 +-2 stopnie na jałowym. Tyle że ja odczytuję u siebie 15-16 przez OBD2 a nie wiem jak to się ma do rzeczywistego kąta? Znalazłem opis:
Initial engine ignition timing is set at 10 degrees ±2 degrees before top dead center (BTDC) and is not adjustable.
The crankshaft position sensor (CKP sensor) (6C315) is a variable reluctance sensor triggered by a 36-minus-1 tooth trigger wheel located on the crankshaft pulley and damper.
który po przetłumaczeniu: Bazowy kąt wyprzedzenia jest odniesiony do pozycji crankshaft position sensor (CKP) i jest ustawiony na 10+-2 stopni przed "dead center" (wycięty ząb na tarczy z 36 zębami) i nie jest ustawialny.
Czyli co tu regulować mechanicznie? Czujnik, jak dobrze zrozumiałem, nie jest przestawialny a kąt wyprzedzenia jest ustalany przez PCM.
_________________
Gobowiec Smile Windstar 3.0 97r. zagazowany
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Gobowiec
*
*


Dołączył: May 24, 2005
Posty: 556

PostWysłany: Czw Maj 29, 2008 21:55    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

zaraz usłyszę komentarz że nabijam sobie "piwka"... Ale dla usprawiedliwienia powiem że trochę się namęczyłem by zrobić ten post.
Co do kąta wyprzedzenia znalazłem cos takiego i wrzuciłem na wrzuta.pl:
http://www.wrzuta.pl/pliki/ljYsbGvaIs/
Na moje szczęście wygląda że mam dobrze. Pod koniec pdf'a jest coś takiego jak SPARKADV i wartości które ja odczytuję przez OBD2 mieszczą się w granicach podanych w tabeli - mam nadzieję że dobrze interpretuję. Tak więc dalej szukam przyczyny słabości mojego silnika i czekam na podpowiedzi.
_________________
Gobowiec Smile Windstar 3.0 97r. zagazowany
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
darioso
*
*


Dołączył: Mar 17, 2005
Posty: 208
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pią Maj 30, 2008 8:43    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Świetny materiał, a czy nie mógłbyś się dokopać do danych do silnika 3.8? Smile
_________________
WINDSTAR 96 3.8 ZAGAZOWANY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Gobowiec
*
*


Dołączył: May 24, 2005
Posty: 556

PostWysłany: Pią Maj 30, 2008 11:25    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

moge sie dokopać nie tylko do 3.8, ale praktycznie wszytko co robił Ford: Aerostar, MarkVII itp itd. To jest na płycie CD. Co konkretnie potrzebujesz, spróbuję poszukać. Wysłać na mial'a? Jedyny mankament że jest to z 1997 r.oku
PS. Na opłycie jest nawet opis instalacji gazowej (Natural gas) Smile
_________________
Gobowiec Smile Windstar 3.0 97r. zagazowany
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
darioso
*
*


Dołączył: Mar 17, 2005
Posty: 208
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pią Maj 30, 2008 12:44    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

'Gobowiec' nie wiem jak mocny jesteś ogólnie w kwestii informatycznej, ale jesli masz to na płycie CD to najlepiej jak byś wrzucił jej obraz gdzieś na darmowy serwer np. rapidshare. Później to już tylko kwestia ściągnięcia pliku obrazu płyty i zainstalowania na kompie.
Jeśli chciałbyś podzielić się plikiem za opłatą nie ma sprawy, zaproponuj cenę.

pzdr
_________________
WINDSTAR 96 3.8 ZAGAZOWANY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Gobowiec
*
*


Dołączył: May 24, 2005
Posty: 556

PostWysłany: Pią Maj 30, 2008 14:35    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Umówmy się w przyszłym tygodniu. Wrzucę, a następnie podam tu na stronie link by kazdy mógł sobie ściągnąć. Nawiasem mówiąć, podawałem już to jakiś rok temu. Tak jak i trzy lata temu manual do windstara w formie pdf'a który nigdy nie trafił do sekcji download. Smile
_________________
Gobowiec Smile Windstar 3.0 97r. zagazowany
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Gobowiec
*
*


Dołączył: May 24, 2005
Posty: 556

PostWysłany: Sro Cze 04, 2008 14:53    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No to zrobiłem. Musiałem podzielić plik na trzy części bo mają limit do 100MB. Ściągnąć części, rozpakować i masz obraz ISO do wypalenia.
http://rapidshare.com/files/120030593/ford.part1.rar.html
http://rapidshare.com/files/120031335/ford.part2.rar.html
http://rapidshare.com/files/120032020/ford.part3.rar.html
Podałem też do sekcji download, więc Rafała proszę o danie znaku kiedy ściągnieś aby można było wykasować pliki z serwera.
_________________
Gobowiec Smile Windstar 3.0 97r. zagazowany
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
darioso
*
*


Dołączył: Mar 17, 2005
Posty: 208
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon Cze 09, 2008 8:07    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

'Gobowiec' wielkie dzięki za podwieszenie plików. Super programik!!!! Masz u mnie piwo jak będziesz w Warszawie. Very Happy
_________________
WINDSTAR 96 3.8 ZAGAZOWANY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group