www.asu.pl :: Zobacz temat - Wielki problem z układem chłodzenia
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Wielki problem z układem chłodzenia

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
kruk3
*
*


Dołączył: Nov 14, 2007
Posty: 11
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Pon Maj 05, 2008 9:25    Temat postu: Wielki problem z układem chłodzenia Odpowiedz z cytatem

Witam
i proszę o pomoc
Od kilku dni mam wilki problem z chłodzeniem. Po przejechaniu kilku kilometrów poziom płynu w zbiorniczku wyrównawczym dochodzi do max aż wylewa się z niego. Wentylatory włączają się i pracują non stop. Temperatura na wzkażniku w kabinie przez chwilę jest ok za minutę jest na maxa. Po 30 sekundach wszystko wraca do normy (na 2 minuty Sad ). Czy to uszczelka pod głowicą, termostat a może pompa wody. I jeszcze prośba jak szczytać kody błędów za pomocą mrugnięć. Poradźcie coś.

------------------------------------
Chrysler Grand Voyager 98' 3.3 LE
Zagazowany PRINS
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
sato
*
*


Dołączył: Sep 13, 2007
Posty: 1350
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Pon Maj 05, 2008 10:27    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Odczytanie kodów migowych ,polega na ;trzy razy przekręć kluczykiem w położenie zapłon i 3 -cie położenie zostaw w pozycji zapłon i licz mrugnięcia lampki serwisowej i spisz na kartce.Jedno mrugnięcie odpowiada cyfrze 1 itd.
Kody występują dwucyfrowe tj.początek 12 koniec czytania kodów 55 , między tymi kodami jest twój kod błędu.Kasowanie kodów można przeprowadzić odłączając napięcie na zasilaniu tj.akumulator na czas od 2 minut do godziny zależy z jakim skutkiem.Jeśli usterka nie zostanie usunięta kod błędu będzie się powtarzał lub występował inny kolejny błąd tj.usterka.Nie wszystkie błędy można kasować po przez odłączanie napięcia.

Co do chłodzenia jak podałeś kilka kilometrów,to prawdopodobnie może to być uszczelka pod głowicą, bo ciśnienie z cylidrów ulatuje do układu chłodzenia powodując nieprawidłowy obieg tj.zapowietrzanie układu chłodzenia i tym samym niepełny przepływ cieczy po przez chłodnicę co powoduje wzrastanie temperatury.Może być także uszkodzony termostat np.nie otwierać się ale z tą przypadłością rzadko się spotkałem ( choć nie można wykluczyć) raczej termostat uszkodzony szybciej się otwiera co powoduje niedogrzanie silnika.Jak będziesz miał wątpliwości to zadzwoń to ci to wyjaśnie po śląsku bo na pisaniu doktorat tu zrobie.785643933.
_________________


Chrysler Grand Voyager 3,3 2000r. LPG Stag 300
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
kruk3
*
*


Dołączył: Nov 14, 2007
Posty: 11
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Pon Maj 05, 2008 10:49    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Bardzo dziękuję za szybką odpowiedź.
Zapomniałem napisać że oprócz wysokiego poziomu płynu w zbiorniczku wyrównawczym pojawiają się w nim bąbelki powietrza ( takie bul, bul Smile )
Skontaktuję się pod wieczór.

pozdrawiam

KRUK3


---------------------------------------------
Chrysler Grand Voyager 98' 3.3 LE
Zagazowany PRINS
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
darioso
*
*


Dołączył: Mar 17, 2005
Posty: 208
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon Maj 05, 2008 12:43    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Zdejm korek w zbiorniczku i powąchaj te bąbelki. Jeśli poczujesz woń spalin to przykre Crying or Very sad ale na 100% uszczelka pod głowicą.
_________________
WINDSTAR 96 3.8 ZAGAZOWANY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
wk
*
*


Dołączył: Oct 11, 2004
Posty: 844
Skąd: Tarnowskie Góry - Śląskie

PostWysłany: Pon Maj 05, 2008 13:27    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

MOŻESZ MIEĆ NIESZCZELNOŚĆ I UKŁAD JEST ZAPOWIETRZONY.
POWIETRZE PUCHNIE I WYLEWA PŁYN.
UWAGA- OŻE TO DOPROWADZIĆ DO PRZEGRZANIA GŁOWICY.
ZDEJMIJ KOREK Z CHŁOWNICY, ZALEJ PŁYNEM CZY WODĄ EWENTUALNY UBYTEK, ODPAL AUTO I OBSERWÓJ ŚCISKAJĄĆ RĘKOMA (POMPUJĄC)WĘZE GUMOWE.
NIECH SILNIK SIĘ ROZGRZEJE AŻ PUŚCI TERMOSTAT. DLA LEPSZEGO EFEKTU NAJEDZ PRZODEM NA KLOCKI LUB W INNY SPOSÓB PODNIEŚ PRZÓD ABY CHŁODNICA BYŁA W NAJWYŻSZYM PUNKCIE
_________________
Wojtek
Ford WINDSTAR 3,8 LX /95 zagazowany
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
mysiauek
*
*


Dołączył: May 02, 2007
Posty: 630
Skąd: Sosnowiec

PostWysłany: Pon Maj 05, 2008 14:23    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jak mialem Neona to też bałem się, że to uszczelka pod głowicą....
Okazało się, że po prostu termostat jest rozwalony...ufff....
Objawy dokładnie te same.
Także życzę szczęścia oby to był tylko termostat.
_________________
entuzjasta... bo nie mam już amerykańca ...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
krzycho1978
*
*


Dołączył: Jun 06, 2007
Posty: 875
Skąd: DODGE Durango 2006.CHEVROLET Celebrity

PostWysłany: Pon Maj 05, 2008 14:39    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ja tez obstawiam termostat i prace na malym obiegu....wywal termostat i sprawdz co dzieje sie dalej
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
kruk3
*
*


Dołączył: Nov 14, 2007
Posty: 11
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Pon Maj 05, 2008 18:43    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dzięki za wszystkie rady i podpowiedzi.
Zacznę od termostatu a potem życie pokaże.
Oby to nie uszczelka pod głowicą Sad




-----------------------------------
Chrysler Grand Voyager 98' 3.3 LE
Zagazowany PRINS
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
wk
*
*


Dołączył: Oct 11, 2004
Posty: 844
Skąd: Tarnowskie Góry - Śląskie

PostWysłany: Pon Maj 05, 2008 21:18    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dobrze jest jeśli termostat ma małą dziurke tak 2-3 mm na obudowie.Wtedy istnieje minimalny obieg wody mimo zamkniętego termostatu. Powoduje to możliwość odpowietrzenia układu na zimnym silniku i wypchnięcie powietrz do chłodnicy.
W przeciwnym przypadku zgromadzone powietrze w głowicy puchnie wyciskając wode do zb. wyr. i pogarsza chłodzenie głowicy.
_________________
Wojtek
Ford WINDSTAR 3,8 LX /95 zagazowany
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
EDEX
*
*


Dołączył: Nov 07, 2007
Posty: 129
Skąd: lubuskie

PostWysłany: Wto Maj 06, 2008 16:58    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Crying or Very sad witam.podobny problem też miałem/nie chwalę się/i pierwsze co zrobiłem to dokładnie odpowietrzyłem układ,uzupełniłem płyn oraz korek uszczelniłem/chociaż jeszcze się sączy/do wymiany w najbliższym okresie Exclamation
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
kruk3
*
*


Dołączył: Nov 14, 2007
Posty: 11
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Sro Maj 07, 2008 6:26    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wszystko wskazuje na to że to uszczelka pod głowicą Sad .
Wymieniłem korek od chłodnicy, wywaliłem termostat i te same objawy.
Jedyne co mnie trapi to to że bąbelki w zbiorniku wyrównawczym nie śmierdzą spalinami!?


--------------------------------------
Chrysler Grand Voyager 98' 3.3 LE
Zagazowany PRINS
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
sato
*
*


Dołączył: Sep 13, 2007
Posty: 1350
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Sro Maj 07, 2008 8:40    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Zapachu spalin nie wyczujesz nosem.Ten mechanik co będzie ci to naprawiał,niech ci sprawdzi płaszczyznę w bloku czy przypadkiem nie jest zwichrowana, bo wtedy należało by ją z planować.Doświadczyłem podobnego przypadku ,że ciągle uszkadzała się uszczelka pod głowicą pomimo głowicy z planowanej okazało się na maszynie planującej,że blok silnika jest zwichrowany. Very Happy
_________________


Chrysler Grand Voyager 3,3 2000r. LPG Stag 300
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Wolf
*
*


Dołączył: Mar 07, 2006
Posty: 53
Skąd: Ĺźagań

PostWysłany: Czw Maj 08, 2008 23:12    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

witam i odrazu współczuję poczytaj moje posty są dokładnie jak twoje sprawdz czy pod korkiem oleju masz maż koloru jasnego lub choć jego zaczątki jeżeli tak to pewniak że uszczelka
mojego chevroleta już ponad miesiąć molestują w asu ale o tym napiszę jak go odbiorę ,uzbroj się raczej w gotówkę i cierpliwość będzie ci potrzebna znam to z własnego doświadczenia
pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group