www.asu.pl :: Zobacz temat - MAP sensor w Fiesta 1.4 91r
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

MAP sensor w Fiesta 1.4 91r

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
slivka
*
*


Dołączył: Feb 25, 2005
Posty: 6

PostWysłany: Pon Lut 28, 2005 22:13    Temat postu: MAP sensor w Fiesta 1.4 91r Odpowiedz z cytatem

Witam
Mam padnięty MAP sensor w fieście 1.4 z 94r. Oryginał jest strasznie drogi (900zł). oznaczenie E7EF-9F479-A1A

czy zastępczo mogę założyć z końcówką A2A ???

Jaka jest różnica pomiędzy nimi, czy chodzi o pojemność silnika ?

Pozdrawiam
slivka
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Wto Mar 01, 2005 0:35    Temat postu: Re Odpowiedz z cytatem

Heh Very Happy . O europejskich samochodach nie mam wiele informacji Confused . Moim zdaniem mozesz sprobowac. Napewno sie nic nie stanie. W najgorszym przypadku bedzie przeklamywal. Jezeli rzeczywiscie jest od wiekszej pojemnosci to ma inna charakterystyke pracy. Ale zasada dzialania kazdego MAPa jest taka sama i jak kosc pasuje to mysle ze powinno to dzialac Cool
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
JARECEK
*
*


Dołączył: Jan 26, 2005
Posty: 780
Skąd: Wałbrzych

PostWysłany: Pią Mar 04, 2005 18:03    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jeżeli jest to element od tej samej pojemności silnika i wazne aby nie był do silników 16v lub z turbina to ok możesz wsadzic ale jeżeli jest to od czego innego całkiem to nic ci nie da poniewaz będzie żle zliczał podcisnienie jedyny poprawny odczyt to będzie cisnienie atmosferyczne i temperatura powietrza ale to w twoim przypadku nie pomoże a czy to napewno MAP sensor padł ?? Ostatnio miałem taki przypadek ze chłopak podjechał Volvo v40 i wszyscy łacznie z autoryzowana stacja stawiali na MAPA i TPS że padło dodam że to silnik mitsubishi GDI więc serwis VOLVO nie dużo potrafił a zachowanie auta było takie że raz zaiwaniał jak zły 180 a nagle jechał 12km MAX i konie a nie zmieniało sie spalanie ciągle w granicach 8-9 l/100 i sie okazało że wysypał sie program w ECU w kostce pamieci wystarczyło wgrac na programatorze i było ok a cała diagnostyka stała na tych w/w czujnikach !!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Sob Mar 05, 2005 12:47    Temat postu: Re Odpowiedz z cytatem

Heh. Moral z tego taki ze im prostszy silnik tym mniej rzeczy sie moze popsuc Very Happy . Zobaczcie ze taki Lincoln 6,6 na gazniku z 76 roku dalej w najlepsze sobie jezdzi Very Happy .

Pozdrawiam Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
slivka
*
*


Dołączył: Feb 25, 2005
Posty: 6

PostWysłany: Pon Mar 07, 2005 15:00    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam
Gdy ten MAP jest podłączony, to silnik chodzi nieregularnie, ma znacznie mniejszą moc, a co najważniejsze - strasznie kopci. Dosłownie czarny dym z rury.
po odłączeniu MAPsensora praca jest regularna.

Jednak chcąc się upewnić czy MAP jest faktycznie walnięty, podłączyłem go w warsztacie do zasilania i oscyloskopu, symulując pracę silnika.
oto wyniki:

Przebieg prostokątny w szerokim zakresie napięć zasilających (4-12V)
częstotliwość przebiegu:
180 Hz przy ciśnieniu atmosferycznym
130Hz przy podciśnieniu wytworzonym .... ustami

zmiana cząstotliwości występuje płynnie, bez skoków, czyli przetwornik ceramiczny (pojemnościowy) nie jest uszkodzony. generator pracuje prawidłowo.

Nie wiem jaka częstotliwość powinna być.
Komputer EEC IV wypluwa błąd 27 podczas testu z wyłączonym silnikiem. Kolejne błędy to 71 i 72 - ??? ,takie kody nie powinny występować w tym samochodzie (Fiesta), jednak komputer był kilka lat temu wymieniany - pobrany z Escorta.

Podsumowując - faktycznie przyczyna może leżeć w samym kompie EECIV.
Czy ktoś wie jak wykonać fleszowanie pamięci - wczytanie nowego oprogramowania ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
JARECEK
*
*


Dołączył: Jan 26, 2005
Posty: 780
Skąd: Wałbrzych

PostWysłany: Pon Mar 07, 2005 23:25    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

EEC IV jest strasznie tepym sterownikiem możan się nim bawic takim interfrejsem na 2 scalaczkach wpinasz bespośrednio w kompa na płytkę która wystaje po odkreceniu klapki aluminiowej na sterowniku poszukaj na www.elektroda.pl na forum tam w dziale samochody cos było kiedys ja sobie dałem z tym siana za mały wydatek kupic taki komp aby go reanimować ale jak będziesz bardzo potrzebował to poszukam częstotliwośc czestotliwościa ale zmierz napięcie w jakich zakresach się wacha czy nie jest za wysokie najlepiej jakimś METEXEM albo czymś co ma pamięc i linijke analogowa aby dokładnie zaobserwowac Pozdr
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
slivka
*
*


Dołączył: Feb 25, 2005
Posty: 6

PostWysłany: Wto Mar 15, 2005 19:18    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam
Dziekuję wszystkim za porady, uszkodzony był faktycznie MAP sensor - zbyt wyzoka częstotliwośc.

Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group