www.asu.pl :: Zobacz temat - Pomóżcie w złożeniu skrzyni Widnstar
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Pomóżcie w złożeniu skrzyni Widnstar

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Skrzynia
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
stewoj
*
*


Dołączył: Dec 12, 2006
Posty: 34

PostWysłany: Sro Kwi 09, 2008 21:41    Temat postu: Pomóżcie w złożeniu skrzyni Widnstar Odpowiedz z cytatem

Składam skrzynkę po naprawie i mam mały (?) problem. Gdy włoży się już ostatni element przed założeniem kół łańcuchowych, a jest nim Driven Sprocket Support, na jakiej wysokości względem krawędzi obudowy powinien on osiąść ? Wydaje mi się, że szlifowana powierzchnia z wlotami kanałów olejowych powinna być nieco niżej od krawędzi obudowy skrzyni tak ,że po dokręceniu śrub przez pokrywę zostanie on lekko uniesiony (składam skrzynię w położeniu pionowym) zapewniając szczelność połączenia i jednocześnie odpowiedni luz w pakiecie sprzęgieł i planetarek. Zwłaszcza że od strony pokrywy powierzchnia styku z obudową i powierzchnia kanałów olejowych są zeszlifowane dokładnie na tej samej wysokości. U mnie Sprocket osiada nieco wyżej, ok 1-2 mm i gdy założę na próbę pokrywę to owszem - osiada na styk ale mam wrażenie, że ściska mi cały pakiet. Boję się, że przy takim montażu coś się zatrze ze względu na większe naciski na przekładki i łożyska oporowe w pakiecie. Dodam jednak że mimo wszystko po próbnym dociśnięciu pokrywy bez uszczelki można jeszcze przy użyciu śrubokręta jako dźwigni obrócić pakietem przez otwory od strony miski olejowej. A więc nie blokuje go całkowicie, tyle że jakoś cięzko chodzi. Nie sądzę abym odwrotnie założył któreś z łożysk oporowych lub jakąś przekładkę ponieważ naprawdę bardzo dokładnie sprawdzałem ich położenie podczas montażu. Czy ktoś potrafi mi pomóc ? Prace na razie wstrzymałem.
_________________
Stefan - Gliwice
Windstar LX /95/3,8
(gaz tylko w kuchni)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
artystakowal
*
*


Dołączył: Oct 25, 2007
Posty: 114
Skąd: Niedaleko Zgorzelca

PostWysłany: Czw Kwi 10, 2008 6:45    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam
U mnie było podobnie. W moim przypadku jedna z tarczek nie zazębiła na wieloklinie i całość podniosła się o 1-2mm , sprawdż może to będzie to
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
stewoj
*
*


Dołączył: Dec 12, 2006
Posty: 34

PostWysłany: Czw Kwi 10, 2008 6:50    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Czyli potwierdzasz, że sprocket powinien osiąść niżej. A pamiętasz może w którym sprzegle nie zazębiła się tarczka ? (zrezsztą tak sprawdzę wszystkie)
_________________
Stefan - Gliwice
Windstar LX /95/3,8
(gaz tylko w kuchni)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
artystakowal
*
*


Dołączył: Oct 25, 2007
Posty: 114
Skąd: Niedaleko Zgorzelca

PostWysłany: Czw Kwi 10, 2008 7:05    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

To było pierwsze sprzęgło od góry (skrzynia pionowo)
Musisz poszukać na forum , jest gdzieś link do zdjęć z remontu skrzyni winiego( opis po niemiecku , ale to pedantyczny naród więc zdjęcia są krok po kroku ) Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
stewoj
*
*


Dołączył: Dec 12, 2006
Posty: 34

PostWysłany: Czw Kwi 10, 2008 8:51    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Właśnie się na nich wzoruję Smile
Dzięki serdeczne za próbę pomocy, dziś wieczorem ciąg dalszy....
_________________
Stefan - Gliwice
Windstar LX /95/3,8
(gaz tylko w kuchni)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
stewoj
*
*


Dołączył: Dec 12, 2006
Posty: 34

PostWysłany: Pon Kwi 14, 2008 21:49    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Serdeczne dzięki dla artystakowal. Gdyby nie podpowiedział to pewnie złożybym skrzynię dociskając pokrywę i.... cała praca byłaby na nic !.
Po otrzymanej poradzie dokładnie sprawdziłem montaż i okazało się, że zostały zamienione miejscami pierścienie sprężyste perwszego i trzeciego sprzęgła. Mają identyczną średnicę zewnętrzną, ale forward (pierwsze sprzęgło) ma większą średnicę wenętrzną. Nie przeszkadzło to w złożeniu trzeciego sprzęgła, ale w pierwszym na niewłaściwym pierścieniu opierał się wewnętrzny bęben zamiast wejśc do niego. Stąd miałem te 1-2 mm za wysoko. Po zamianie miejscami pierścieni i ponownym złożeniu sprzęgieł sprocket osiada 1 mm poniżej krawędzi obudowy co pozwala na swobodne osadzenie pokrywy (chain cover). Jeszcze raz dziękuję i pozdrawiam. Temat uważam za zamknięty.
P.s. Otwieram nowy wątek - sposób na usunięcie starej uszczelki z separation plate [/u][/b]
_________________
Stefan - Gliwice
Windstar LX /95/3,8
(gaz tylko w kuchni)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Skrzynia Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group