www.asu.pl :: Zobacz temat - Moduł EEC IV - naprawa
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Moduł EEC IV - naprawa

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Elektryka i elektronika
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
slivka
*
*


Dołączył: Feb 25, 2005
Posty: 6

PostWysłany: Nie Lut 27, 2005 12:40    Temat postu: Moduł EEC IV - naprawa Odpowiedz z cytatem

Witam wszystkich - jestem tu nowy.

Naprwiam moduł komputera w samochodzie Fiesta 1.4 91r

Uszkodzona jest kość sterująca siłownikiem przepustnicy. Oznaczenia na kości T71001MB.

Oznaczenie nie jest typowe dla układów scalonych. Czy ktoś wie czym to można zastąpić. Potrzebna aplikacja.

Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
wk
*
*


Dołączył: Oct 11, 2004
Posty: 844
Skąd: Tarnowskie Góry - Śląskie

PostWysłany: Nie Lut 27, 2005 14:41    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Pewnie czymś mozna.
Ale to dosyc popularna praktyka w różnych urządzeniach elektronicznych ze standardowy element oznacza sie zupenie innym symbolem aby ztwkły Kowalski sobie z tym nie dał rady.
No cóż ja nic niw wiem w tym temacie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Nie Lut 27, 2005 21:56    Temat postu: Re Odpowiedz z cytatem

Hmmm. Z takimi pytaniami to juz do typowego elektronika trzeba sie zwrocic Confused Tak jak sugeruje wk napewno sa takie kosci dostepne po innymi oznaczeniami tylko skad sie dowiedziec jakimi. Njalepiej jechac na gielde elektroniczna ( np. Wroclaw ul. Robotnicza ) i tam napewno dostanie sie taka kosc lub poradza gdzie ja dostac ( i czy wogole mozna ja dostac Confused ). Ja ci niestety nie pomoge Confused

Pozdrawiam Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
slivka
*
*


Dołączył: Feb 25, 2005
Posty: 6

PostWysłany: Pon Lut 28, 2005 22:06    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dzięki za zainteresowanie, będę próbował dorwać schemat aplikacyjny tej kostki, może ię coś znajdzie u ludzi którzy wykonują dodatkowe układy do tuningowania.

Pozdrawiam
Slivka
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
JARECEK
*
*


Dołączył: Jan 26, 2005
Posty: 780
Skąd: Wałbrzych

PostWysłany: Pią Mar 04, 2005 8:37    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Co do tej kostki to jest to typowa kośc firmy TEXAS INSTRUMENTS aczkolwiek nie rozprowadzana w normalnej sprzedazy tylko na zamówienia firm produkujących sterowniki z aplikacja tej kostki będzie problem ale napisz dokładniej co sie dzieje z tym ECU i w jaki sposób stwierdziłes że to właśnie ten układ każdy sterownik żeby wykonał jakąś prace musi mieć poprawne odczyty z czujników z auta i raczej nie spotkałem się aby w ecu padło coś innego jak końcowka stopnia mocy wtrysków lub któryś z przetworników AC/DC ale one sa dostepne w zamiennikach a tej kostki co o niej piszesz raczej nie uświadczysz żadnej zamiennej a pozatym jeżeli jest to element wykonawczy to wkładając zamiennik narażasz się na fakt że może paść w każdej chwili elementy produkowane na zamówienie maja większą odpornośc prądową i temperaturowa a z zamiennikami różnie bywa. A co do EEC IV to polecam kupic na jakims szrocie używke niz bawic się w naprawę bo jest to smieszny koszt w granicach do 150zł Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
WMA
*
*


Dołączył: Dec 18, 2004
Posty: 761
Skąd: Skierniewice, Żyrardów, Warszawa

PostWysłany: Pią Mar 04, 2005 12:23    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

JARECECK znalazłeś odpowiednie forum dla siebie. Very Happy
Jak widzę, a raczej czytam to wiesz w co grasz.


Pozdrawiam Wojtek
__________________________________
Dodge caravan 3,3LE gaz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
slivka
*
*


Dołączył: Feb 25, 2005
Posty: 6

PostWysłany: Pon Mar 07, 2005 15:58    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam
Do końca nie jestem pewien czy padł ten driver, czy może procesor, albo jeszcze coś innego.
Jednak stawiam na dreiver, ponieważ podłączając oscyloskop w miejsce silniczka, impulsy sterujące silniczek są, a po podłączeniu silniczka nikną. (sterowanie silniczka jest impulsowe) Wniosek - brak wydolności prądowej.

Kostka jest sterowana poprzez 3 przewody. Dwa idą do procesora, a trzeci do jakiś przerzutników - wywnioskowałem z płytki.

Uszkodzenie jest na 100% w komputerku - na innym auto jeździ bezbłędnie.

Bez schematu aplikacyjnego nie jestem w stanie stwierdzić czy kość pracuje dobrze, czy nie Sad

ps. - spróbuje w Texas Instruments coś znaleźć
Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Wto Mar 08, 2005 1:23    Temat postu: Re Odpowiedz z cytatem

JARECEK - wlasnie kogos takiego brakowalo nam na stronie Very Happy . Elektronik samochodowy zawsze jest mile widziany Very Happy

Pozdrawiam Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
JARECEK
*
*


Dołączył: Jan 26, 2005
Posty: 780
Skąd: Wałbrzych

PostWysłany: Czw Mar 10, 2005 20:50    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Zaletą uszkodzeń takich kostek jest że albo wystawiaja sygnał albo nie czyli jak masz na wyjsciu bez silniczka sygnał a po podłaczeniu nie to oznacza raczej w 89% że jest srawny poniewaz ten układ testuje czy jest wpiety odbiornik czyli silnik krokowy jezeli go nie ma to sie powtarzaja impulsy a gdy go wepniesz sama rezystancja jest ok to moduł nie wystawi sygnału gdy nie jet on zadany przez procesor raczej poszukałbym innej przyczyny. Na prace silniczka wpływa TPS (czujnik połozenia przepustnicy) ,sonda lambda,czujnik temperatury silnika, czujnik temperatury powietrza oraz czujnik podciśnienia wytworzonego w kolektorze ssącym wyklucz po koleji te wszystkie elementy a potem kondensatory w sterowniku z wiekiem lubia podeschnąc i dzieja się wtedy dziwne żeczy a najlepiej przelutuj przy okazji całego z użyciem topnika RF-800
_________________
JEEP GRAND CHEROKEE WH Smile GG.1798493 Skype. TECHTRON E-mail. Techtron@wp.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Elektryka i elektronika Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group