www.asu.pl :: Zobacz temat - Uszczelka pod glowica.
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Uszczelka pod glowica.

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
dario
*
*


Dołączył: Dec 25, 2011
Posty: 3

PostWysłany: Nie Gru 25, 2011 7:00    Temat postu: Uszczelka pod glowica. Odpowiedz z cytatem

Witam wszystkich na forum i zycze Wesolych Swiat.
Jakis czas temu padla uszczelka pod glowica windstara 95, 3.8l. Zakupilem w asu zestaw uszczelek , przy okazji swiece , kable wys, nap. i reszte wykonal Pan Jurek .Auto oczywiscie po zrobieniu obu glowic zapala i jezdzi normalnie ale chodzi mi po glowie pare watpliwosci i w zwiazku z tym chcialbym zapytac bardziej doswiadczonych kolegow,
Dlaczego w windstarach czesto padaja uszczelki pod glowicami , czy to wada konstrukcyjana moze montazowa ?
Czy ktos uzytkuje autko po takiej naprawie , jak dlugo i jak sie sprawuje ?
Zapomnialem napisac ze jezdze tylko na benzynie.
Pozdrawiam wszyskich .
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
diku
*
*


Dołączył: Aug 05, 2007
Posty: 606
Skąd: Stary Giera³tów

PostWysłany: Nie Gru 25, 2011 12:11    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Sprawdź jeszcze przy okazji chłodnicę wody(płynu) może być tak jak u mnie przytkana różnego rodzaju zanieczyszczeniami. Pierwsza jest chłodnica klimatyzacji a za nią często zbiera się sporo syfu i osiada na chłodnicy wody co powoduje słabe chłodzenie. Jest trochę przacy z tym by się dobrać do tej chłodnicy. Ja musiałem ją z konieczności wyjmować(pękła), ale to co zobaczyłem po wyjęciu przerosło moje wyobrażenia. W 80% była zarośnięta śmieciami i pyłem. Przez to przegrzewają się silniki wentylatorów, opornica, i jest bardzo małe chłodzenie. Pozdrawiam.
_________________
Windstar 3.8 LX 95r pb+LPG
Explorer 4.0 96 pb+LPG
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Pryjom
*
*


Dołączył: Oct 19, 2005
Posty: 124
Skąd: tychy

PostWysłany: Nie Gru 25, 2011 21:51    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Syf między chłodnicami naprawdę potrafi blokować przepływ powietrza. U mnie po wyczyszczeniu zaraz wyszło na jaw że jeździłem z niesprawny7m termostatem, cały czas był otwarty. Temperatura w letnie dni(około 25 stopni) spadłą na silniku o 20 stopni. Najprawdopodobniej kwestia wydajności układu. Ale to pokazuje powagę sprawy.
_________________
Windstar 3.0 95r- sprzedany
Freestar 4.2 2004 Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Alexander25
*
*


Dołączył: Apr 07, 2010
Posty: 1627

PostWysłany: Pią Gru 30, 2011 1:53    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A teraz troche faktow:) Przerabialem to u sbie od 2005 czyli od czasu pierwszego mustanga 3.8 i windstara:). Silnik 3.8 v6 MA FABRYCZNA WADE POLEGAJACA NA PRZEGRZEWANIU SIE SILNIKA!! Ford sam sie do tego przyznal i zrobil wielka akcje serwisowa aut w USA ale te ktore poszly na EU i te ktore zmienialy wlascicieli ew zostaly rozbite i wyslane do krajow jak np PL nie zostaly poddane naprawie. To ze co jakis czas nalezy czyscic chlodnice szczegolnie jak sie ma dosc stare auto to jedna sprawa. Ale to ze ford dal zeby bylo smieszniej uszczelki pod glowice z kiepskiego materialu to druga sprawa:) Mozna czyscic uklad ile sie chce wymieniac czujnik temperatury termostat kable idace od tych urzadzena i tak w mustang 3.8 v6 z lat 1994-1996 stojac w upale w korku sie rozkraczy z przegrzania:) Siedzialem nad tym dluzszy czas i zeby miec auto do uzytku takze latem zrobilem pare rzeczy:)
1. Wymiana kiepskich uszczelek oryginalnych na uszczelki metalowe firmy APEX.
2.Uszczelki pod dekle zaworow z gumy wytrzymalej na wyzsze temperatury.
3. Wentylator z mustanga wywalilem i zalozylem od tbirda 3.8 SC( jest dwukrotnie lepszy ma dodatkowa predkosc awaryjna)
4. Co roku wymieniam czujnik temperatury i termostat do tego przegladam raz do roku cala instalacje od ukladu chlodzenia tzn kable bo na stykach jak sniedzieja bo to opoznia zalaczenie sie wentylatora
5.Chlodnice warto przeczyscic. Szczegolnie gdy sie od kogos kupi auto ja przez 5 lat zrobilem to raz i wystarczylo.
6. Wszyscy wkurzaja sie na te silniki nniestety lubia sie przegrzewac. Ja przestalem wymieniac uszczelki pod glowica gdy kupilem 302 cui i 289cui forda . Niestety niezawodne sa tylko v8ki forda usa i ew 3.0 vulcan no 3.2 yamaha tez jest dobre w SHO ale rolki szybko mi ida:)
To jest to co ja robilem w swoich autach 3.8 V6. Troche nad tym siedzialem bo wczesniej 4 razy wymienialem uszczelki pod glowica w mustangach v6 i windstarze. Gdy zrobilem to co napisalem wyzej problemy sie skonczyly. P.S. radze kupic crown victorie albo grand marquisa wtedy problemy sie koncza z silnikiem czy skrzynia no ale zaczynaja z parkowaniem:D
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Pią Gru 30, 2011 3:51    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A oto jeden ze sposobow na dorazne zapobieganie dalszego przegrzewania sie tych silnikow - sprawdzony: gdy klient jezdzil tylko na Florydzie ,to zalewalismy mix 90% wode destylowana plus 10% plynu,do tego dodatkowo specjalny uszlachetniacz zapobiegajacy korozji i zatarciu pompy . Woda szybciej odbiera cieplo od silnika i szybciej przekazuje do lamelek chlodnicy -ogolna temperatura wewnatrz silnika spada .

Uploaded with ImageShack.us >< A dla klientow ktorzy podrozowali tez zima na polnoc - normalnie plyn (gotowy w stezeniu 50/50 oczywiscie) plus specjalny dodatek ktory powoduje szybsze odbieranie ciepla od silnika i szybsze przekazywanie go do lamelek chlodnicy,co sporo obniza temperature pracy.

Uploaded with ImageShack.us >><< Niektorzy klienci z Mustangami 3.8 uzywali jeszcze innego sposobu - tzn jezdzili na wodzie (90/10 ) plus ten plyn obnizajacy temperature ktory jednoczesnie zabezpiecza przed korozja.Zadowoleni z tego byli tez ci,co im przeciekala nagrzewnica- bo po przejsciu na wode wycieki ustaly. Idea Dla tych co jezdza na poludnie europy albo w gory proponuje na lato zrezygnowac z plynu niezamarzajacego i przejsc na wode z jednym z powyzszych dodatkow - .. Arrow Oto szczegolowe opisy tych dodatkow: http://www.walmart.com/ip/Prestone-Cooling-System-Antifreeze-Treatment/16889201 oraz drugi http://www.walmart.com/ip/Hy-Per-Lube-Super-Coolant/16767896 . Arrow Osobiscie jezdze : w Fordach na mixie 80%woda 20% plyn plus dodatek Prestone i zmieniony termostat na 82st , a w Cadillacu mix 80/20 plus ten dodatek obnizajacy temperature - dlatego ze w silnikach Northstar wiatrak wlacza sie dopiero 222 st.F (106 st.C), silnik jest bardzo zabudowany i przegrzane uszczelki od misy czesto przeciekaja i aby je wymienic trzeba by wyjac caly silnik ze skrzynia.Oryginalny termostat w Cadillacu jest 82 stC wiec juz nizszego nie musialem dawac.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
dario
*
*


Dołączył: Dec 25, 2011
Posty: 3

PostWysłany: Sob Gru 31, 2011 15:13    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam wszystkich forumowiczow po Swietach i rozwijajac temat mam jeszcze kilka watpliwisci zwiazanych z zpadnietymi uszczelkami w w silnikach forda 3.8 l.
-na czym polegala akcja serwisowa naprawy tych silnikow z poczatku produkcji i czy starsze modele juz na to nie zapadaly.
-czy uszczelki aktualnie produkowane ( zakupione w asu) sa juz lepszej jakosci i czy ostatnia naprawa mojego auta daje jakas gwarancje na dluzsza jazde czy nalezy po nastepnych 57 tys mil
znowu oczekiwac niespodzianki.
-szyscy pisza ze silniki sie przegrzewaja ale ja podczas normalnej eksploatacj nie obserwowalem wyzszego wychylenia wskazowki temp. silnika niz do litery M napisu NORMAL.
-oczywiscie planuje w najblizszym czsie plukanie ukladu srodkiem PRESTONE ( dlaczego niedostepny w asu ?) oraz wumiane plynu takze
tej firmy.
-gdzie jest do kupienia srodek obnizajacy temp. pracy silnika o ktorym mowa w ostatnim poscie.
Pozdrawiam Wszyskich w 2012r, i zycze bezawaryjnej jazdy.
Darek.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Alexander25
*
*


Dołączył: Apr 07, 2010
Posty: 1627

PostWysłany: Czw Sty 05, 2012 20:01    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

na czym polegala akcja serwisowa naprawy tych silnikow z poczatku produkcji i czy starsze modele juz na to nie zapadaly.
Wymiana uszczelek pod glowica na metalowe do tego przerabianie ukladu chlodzenia.
Czy uszczelki aktualnie produkowane ( zakupione w asu) sa juz lepszej jakosci i czy ostatnia naprawa mojego auta daje jakas gwarancje na dluzsza jazde czy nalezy po nastepnych 57 tys mil
znowu oczekiwac niespodzianki.
W asu poprosilem pewnie o uszczelki stockowe to pewnie sprzedano Ci takie. Trzeba apexa kupic metalowe i poprosic o metalowe zamienniki. Sprzedawca nie duch swiety:) nie zebym bronil ale sprzedadza Ci to co chcesz Smile
Wszyscy pisza ze silniki sie przegrzewaja ale ja podczas normalnej eksploatacj nie obserwowalem wyzszego wychylenia wskazowki temp. silnika niz do litery M napisu NORMAL.
powinno byc miedzy r a m a jednak cos sie przegrzalo skoro Ci padly mogla to byc wina termostatu czujnika temparatury lub kabli idacych do deski rozdzielczej do wskaznika tak jak w moim mustangu 3.8

oczywiscie planuje w najblizszym czsie plukanie ukladu srodkiem PRESTONE ( dlaczego niedostepny w asu ?) oraz wumiane plynu takze
tej firmy.
ja tego nie uzywalem i jakos uszczelki sa na miejscu . Wystarczy przeczyscic cuklad chlodzenia wymeinic elementy ktore moga spowodowac przegrzanie i bedzie ok.

Nalezy uwazac na roznego typu dodatki do plynu chlodniczego bo moga zablokowac kanaly chlodzace w bloku. Bylo juz paru takich co usmazylo w ten sposob v6 2.7 od intrepida:D
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
dario
*
*


Dołączył: Dec 25, 2011
Posty: 3

PostWysłany: Pią Sty 06, 2012 5:04    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dzieki Alex za odpowiedz , dosyc dlugo nikt sie nie odzywal ale w koncu . Wychodzi ze troche za pozno zaczalem przerabiac temat i zalozylem normalne ,standartowe uszczelki tzn niczym nie rozniace sie
od poprzednich , zobaczymy jak dlugo pojezdze.
Nie chce sprzedawac tego autka bo bardzo lubie nim jezdzic , jestem
pierwszym uzytkownikiem w kraju i nie bylo w nim zadnych ingerencji
oprocz tych nieszczesliwych uszczelek.
Pozdrawiam Wszystkich. D.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
diku
*
*


Dołączył: Aug 05, 2007
Posty: 606
Skąd: Stary Giera&#179;tów

PostWysłany: Pią Sty 06, 2012 7:04    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jak zadbasz o układ chłodzenia, to uszczelki wytrzymają.
_________________
Windstar 3.8 LX 95r pb+LPG
Explorer 4.0 96 pb+LPG
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group