www.asu.pl :: Zobacz temat - Silnik 3,8 wymiana płynu chłodzącego
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Silnik 3,8 wymiana płynu chłodzącego

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
Pawel35
*
*


Dołączył: May 13, 2007
Posty: 90
Skąd: Trzebinia kolo Krakowa

PostWysłany: Sro Mar 24, 2010 17:13    Temat postu: Silnik 3,8 wymiana płynu chłodzącego Odpowiedz z cytatem

Witam.Panowie mam prosbe podpowiedzcie jak spóscic cały płyn z układu chłodzenia chcę sobie wymienić na PRESTONE.Voyager 3.8l.
_________________
Chrysler Voyager 3.3 2003 LX
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
cyberda_
*
*


Dołączył: May 09, 2008
Posty: 641
Skąd: Katowice

PostWysłany: Sro Mar 24, 2010 19:55    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ja odpinam przewód gumowy dochodzący do chodnicy (ten na dole) ale 100 % płynu raczej i tak nie da się spuścić. Trzeba by było chyba przedmuchać cały układ.
Po prostu spuść ile się da i zalej. Na jesień zrób to samo i nawet jeśli w układzie zostanie trochę starego płynu to baaaardzo niewielka ilość.

A... nie napisałeś ilu strefową masz klimę, a to istotne, bo możesz mieć z tyłu dodatkową nagrzewnicę.
_________________
DODGE Grand  Caravan SPORT 3,3 LPG model 2001
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Pawel35
*
*


Dołączył: May 13, 2007
Posty: 90
Skąd: Trzebinia kolo Krakowa

PostWysłany: Sro Mar 24, 2010 22:06    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jest dwu strefowa ale chyba w GRANDACH jest ztyłu nagrzewnica.Pozdrawiam
_________________
Chrysler Voyager 3.3 2003 LX
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Pawel35
*
*


Dołączył: May 13, 2007
Posty: 90
Skąd: Trzebinia kolo Krakowa

PostWysłany: Czw Mar 25, 2010 22:21    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Panowie a jak odpowietrzyć po zalaniu płynem.gdzie sa jakieś odpowietrzenia czy wogule sa.
_________________
Chrysler Voyager 3.3 2003 LX
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
cyberda_
*
*


Dołączył: May 09, 2008
Posty: 641
Skąd: Katowice

PostWysłany: Czw Mar 25, 2010 23:20    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Układ sam Ci się odpowietrzy. Oczywiście wyrównawczy zalać do maxa. Jak będziesz lal płyn do chłodnicy to na końcu poczekaj bo bąbelki dosyć długo jeszcze schodzą, ja zawsze trochę pohuśtam autkiem Laughing .
Potem oczywiście trzeba kilkakrotnie skontrolować stan płynu i to wszytko. Pamiętaj tylko nie otwieraj korka chłodnicy zbyt szybko - może to śmieszne ale ja stary chłop rok temu w pośpiechu nie poczekałem dostatecznie długo na ostygnięcie silnika i odkręciłem korek ... hmmm ... rączka goiła mi się 2 tygodnie ... Rolling Eyes Embarassed

Co do tylnej nagrzwnicy to wydaje mi się że właśnie z niej nie schodzi płyn.
Tak na marginesie - to kolega w swoim TIR'ze ma niewiele więcej płynu chłodzącego niż my w naszych Voykach zwłaszcza w grandach ...
_________________
DODGE Grand  Caravan SPORT 3,3 LPG model 2001
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
sato
*
*


Dołączył: Sep 13, 2007
Posty: 1350
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Pią Mar 26, 2010 8:18    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wystarczy płyn wlewać bardzo powoli a układ samoistnie się będzie odpowietrzał Jeśli wlejesz za szybko to na pewno powietrze zamkniesz w układzie.

Przy końcówce wlewania płynu można silnik odpalić aby pompa rozprowadziła.
_________________


Chrysler Grand Voyager 3,3 2000r. LPG Stag 300
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Pawel35
*
*


Dołączył: May 13, 2007
Posty: 90
Skąd: Trzebinia kolo Krakowa

PostWysłany: Pią Mar 26, 2010 14:57    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

chłopaki wielkie dzieki w sobote zaczynam walczyc z autkiem.pozdrawiam
_________________
Chrysler Voyager 3.3 2003 LX
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Pią Mar 26, 2010 16:47    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

najpewniejszym sposobem odpowietrzania jest takie ustawienie samochodu by wlew plynu byl najwyzszym punktem. Wojtek ma chyba rozdzial ciepla sterowany poprzez klape a nie zawor wodny ale dla pewnosci przy nalewaniu plynu daj ogrzewanie na maxa! (juz 2 razy widzialem w zyciu jak wybucha chlodnica przy wymianie plynu bo ktos zapomnial otworzyc zaworu nagrzewnicy)
PS. odpowietrznikow (jakby mialy byc!) szukaj zawsze w najwyzszych miejscach ukladu na wezach i innych tego typu carach Smile
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
cyberda_
*
*


Dołączył: May 09, 2008
Posty: 641
Skąd: Katowice

PostWysłany: Pią Mar 26, 2010 17:24    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Marcys raczej eksplozja mu nie grozi bo korek ma zawór ciśnieniowy i jeśli ciśnienie będzie zbyt duże to odprowadzi je do zbiornika wyrównawczego. Oczywiście zakładając że korek jest sprawny.

Płyn wymieniałem już trzy razy i nie miałem z tym żadnych problemów.
_________________
DODGE Grand  Caravan SPORT 3,3 LPG model 2001
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Pią Mar 26, 2010 20:17    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

no problemow nie miales bo masz korek sprawny i nagrzenice masz caly czas otwarta bo w wojku ciepelko sie reguluje klapkami a nie jak w oplach czy vw podobnych poprzez zawor wodny Wink
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
Pawel35
*
*


Dołączył: May 13, 2007
Posty: 90
Skąd: Trzebinia kolo Krakowa

PostWysłany: Pią Mar 26, 2010 23:04    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A powiedzcie mi jeszcze panowie czy przed spószczeniem płynu trzeba rozgrzac silnik zeby otwarł termostat i zeby spłyneło prawie wszystko.
_________________
Chrysler Voyager 3.3 2003 LX
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
sato
*
*


Dołączył: Sep 13, 2007
Posty: 1350
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Sob Mar 27, 2010 12:00    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nic to nie da bo jak termostat straci temperaturę obiegu wody to się zamknie a druga sprawa nie bardzo cię widzę abyś dał radę płyn spuścić w temp. 80st.C.

Nie ma takiej potrzeby.Jak chcesz z nagrzewnicy tylnej płyn spuścić to musisz ściągnąć przewód pod podwoziem zaraz za silnikiem.
Ja płukałem cały układ właśnie w tym miejscu podłączyłem węża do zasilania nagrzewnicy.

W nagrzewnicy tylnej płynu się mieści około 200ml lub mniej.
_________________


Chrysler Grand Voyager 3,3 2000r. LPG Stag 300
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
cyberda_
*
*


Dołączył: May 09, 2008
Posty: 641
Skąd: Katowice

PostWysłany: Sob Mar 27, 2010 14:17    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Sato nie tak do końca 200 ml - podaję z manuala:

pojemność układy w modelu bez tylnej nagrzewnicy: 12,6 l
pojemność układy w modelu z tylną nagrzewnicą: 15,4 l

Jak łatwo policzyć różnica prawie 3 litrów - więc gdzie miałoby się to podziać w przewodzie od silnik do miejsca o którym piszesz ? no chyba że ten przewód jest o średnicy jednego cala.

Krótko mówiąc w tylny układ wchodzi prawie 3 litry płynu, uwzględniając to że przewody są stosunkowo cienkie to w nagrzewnicy jest go dosyć sporo.
_________________
DODGE Grand  Caravan SPORT 3,3 LPG model 2001
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
sato
*
*


Dołączył: Sep 13, 2007
Posty: 1350
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Nie Mar 28, 2010 4:50    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ja u siebie wyciągałem nagrzewnicę i jest wyłącznie zrobiona z rurek i naprawdę więcej jak 200ml nie wejdzie.

Nagrzewnica jest bardzo mała.


_________________


Chrysler Grand Voyager 3,3 2000r. LPG Stag 300
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Pawel35
*
*


Dołączył: May 13, 2007
Posty: 90
Skąd: Trzebinia kolo Krakowa

PostWysłany: Nie Mar 28, 2010 8:14    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Koledzy płyn wymieniony zleciało mi około 9 i pół litra autko podnosiłem na podnosniku raz z jednej raz z drugiej strony,przy podnoszeniach wylatywało sie jeszcze troszkę płynu.W instrukcji pisze 12.5 litra wiec zostało jakies 3litry.I chyba musi tyle zostac bo niewiem jak mozna spóscic to do samego końca.Niemam nagrzewnicy z tyłu bo mam krótka wersje auta.Płynem zalałem Prestone.Pozdrawiam.
_________________
Chrysler Voyager 3.3 2003 LX
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
cyberda_
*
*


Dołączył: May 09, 2008
Posty: 641
Skąd: Katowice

PostWysłany: Nie Mar 28, 2010 21:14    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Sato ja mogę mówić tylko o modelu po 2001 bo taki mam, a jak jest w modelach do 2001 to już pewnie Ty lepiej wiesz.
_________________
DODGE Grand  Caravan SPORT 3,3 LPG model 2001
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
jarascl
*
*


Dołączył: Jan 02, 2012
Posty: 101
Skąd: Mysłowice

PostWysłany: Nie Sty 15, 2012 21:16    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

PAWEŁ35 napisał:

Nie mam nagrzewnicy z tyłu bo mam krótka wersje auta.

czy to znaczy że jak ktoś ma grand to ma tą drugą Question Question Question
_________________
plymouth grand voyager 95r 3,3 SE zagazowany (w nowej budzie)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Pon Sty 16, 2012 10:56    Temat postu: grand Odpowiedz z cytatem

jarascl napisał:
PAWEŁ35 napisał:

Nie mam nagrzewnicy z tyłu bo mam krótka wersje auta.

czy to znaczy że jak ktoś ma grand to ma tą drugą Question Question Question


Z tego co pamiętam można mieć wersje długą i bez dodatkowej tylnej nagrzewnicy...
_________________
ASU - Serwis samochodów amerykańskich
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
MLODY1984
*
*


Dołączył: Mar 02, 2011
Posty: 147
Skąd: Jelenia Góra (dolny

PostWysłany: Pon Sty 16, 2012 13:10    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

W moim Dodgu Grand Caravanie nie ma drugiej nagrzewnicy z tyłu, także chyba nie wszystkie Grandy to miały, albo Dodge ma uboższą wersję hehe Pozdrowionka
_________________
Dodge Grand Caravan 3.8l SE z LPG 97r kanada
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
sato
*
*


Dołączył: Sep 13, 2007
Posty: 1350
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Pon Sty 16, 2012 16:46    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

MLODY1984 napisał:
W moim Dodgu Grand Caravanie nie ma drugiej nagrzewnicy z tyłu, także chyba nie wszystkie Grandy to miały, albo Dodge ma uboższą wersję hehe Pozdrowionka


To według logiki nie powinien mieć także włącznika (suwaka) nawiewu i dolnej kratki nawiewu.
_________________


Chrysler Grand Voyager 3,3 2000r. LPG Stag 300
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
jarascl
*
*


Dołączył: Jan 02, 2012
Posty: 101
Skąd: Mysłowice

PostWysłany: Pon Sty 16, 2012 19:45    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

To jest mój pulpit sterowniczy: ogrzewaniem i chłodzeniem

co prawda ogrzewanie jest do bani i chłodzenie też.




ogrzewanie prawdopodobnie jest zapowietrzona nagrzewnica
(trzeba stanąć autem tak żeby korek wlewu płynu do chłodnicy był najwyżej położonym punktem odkręcić korek i czekać aż bąbelki polecą-- porada jednego z forumowiczów

chłodzenie prawdopodobnie nie ma gazu ale jak jest dowiem się tylko jak na wiosnę pojadę do klimatyzatora bo na co mi na zimę jak za oknem zimno

P.S gdzie mogę wsadzić swe oczka żeby zobaczyć czy mam tą nagrzewnicę czy nie Question Question i czy te rady względem ogrzewania są dobre, bo może jest jakiś zawór czy coś podobnego Question Question
_________________
plymouth grand voyager 95r 3,3 SE zagazowany (w nowej budzie)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Pon Sty 16, 2012 19:47    Temat postu: pojedyńcza klima Odpowiedz z cytatem

Masz klimatyzację pojedyncza. Podwójna ma 2 suwaki temp. i dodatkowy suwak z obrotami went. w drugiej nagrzewnicy.
_________________
ASU - Serwis samochodów amerykańskich
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
jarascl
*
*


Dołączył: Jan 02, 2012
Posty: 101
Skąd: Mysłowice

PostWysłany: Pon Sty 16, 2012 19:53    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A co z tym odpowietrzeniem tej pierwszej jedynej nagrzewnicy ten sposób jest dobry czy jest jakiś lepszy Question Question Question
_________________
plymouth grand voyager 95r 3,3 SE zagazowany (w nowej budzie)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Pon Sty 16, 2012 19:59    Temat postu: odpowietrzenie Odpowiedz z cytatem

Sposób dobry (szybszy), ale tak naprawdę to on się sam też odpowietrzy (pilnuj tylko aby w zbiorniczku był zawsze płyn)
_________________
ASU - Serwis samochodów amerykańskich
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
jarascl
*
*


Dołączył: Jan 02, 2012
Posty: 101
Skąd: Mysłowice

PostWysłany: Pon Sty 16, 2012 20:14    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ASU jak już wcześniej pisałem jestem początkujący ale im więcej tym autem się poruszam tym więcej chcę się nim poruszać. Przeważnie to staram się dbać o auto wymieniać płyny, oleje, klocki, tarcze itd., itp., teraz mnie czeka akuś jakiś dobry ---lubię zejść do auta i mieć pewność że daleko nim zajadę...

jak go kupiłem to w zbiorniczku było pusto i do chłodnicy też dolałem w sumie 1,5l.
_________________
plymouth grand voyager 95r 3,3 SE zagazowany (w nowej budzie)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
sato
*
*


Dołączył: Sep 13, 2007
Posty: 1350
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Wto Sty 17, 2012 7:39    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Kontroluj stan płynu czy nie pojawi się szybki ubytek bo chłodnice oryginalne potrafią zgnić.
_________________


Chrysler Grand Voyager 3,3 2000r. LPG Stag 300
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group