www.asu.pl :: Zobacz temat - Chrysler Vision - nierówne obroty
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Chrysler Vision - nierówne obroty

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
cleverguy
*
*


Dołączył: Mar 30, 2008
Posty: 23

PostWysłany: Nie Mar 30, 2008 1:23    Temat postu: Chrysler Vision - nierówne obroty Odpowiedz z cytatem

Witam wszystkich!

Mam problem z nierównymi obrotami silnika. Kupiłem to autko z uszkodzonym czujnikiem położenia wału korbowego (ten przy skrzyni). Wada wyszła po tygodniu. Nie odpalał na ciepło. Kupiłem nowy czujnik, wymieniłem - działa Smile Niestety zauważyłem, że co kilkanaście minut obroty są nierówne i trzęsie samochodem na wolnych obrotach. Po kilku minutach mu przechodzi i tak w kółko. Ewidentnie coś się rozsynchronizowuje cyklicznie, tylko co?

Nie znam się na silnikach, wiem tylko, że Vision ma trzy czujniki i komputer (jak mi mechanik powiedział). Zanim udam sie do ASO chciałbym wiedzieć co może być przyczyną tego problemu? Czy można to jakoś wyregulować czy konieczna jest grubsza naprawa?

Sprawa dość pilna Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
EDEX
*
*


Dołączył: Nov 07, 2007
Posty: 129
Skąd: lubuskie

PostWysłany: Nie Mar 30, 2008 13:29    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Sad dużo sprawdzania Sad
1.świece
2.ciśnienie paliwa
3.egr.
napisz więcej lub sprawdzaj po kolei.pozdrawiam.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
cleverguy
*
*


Dołączył: Mar 30, 2008
Posty: 23

PostWysłany: Nie Mar 30, 2008 14:05    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

To jest Vision 3.5 rok produkcji 94 (choć w papierach jest 97). Poprzedni właściciel zmienił w nim świece, kable, paski, olej etc. Wszystko grało do awarii czujnika, czyli przez jakieś 1000 km. Później nagle przestał zapalać na ciepło. Po podpięciu do komputera diagnostycznego wyszedł błąd czujnika (crankshaft position sensor). Udało mi sie zdobyć taki czujnik i wymienić. Samochód jeździ i odpala, ale co jakis czas jest problem z obrotami.

Gdy wszystko jest zsynchronizowane i obroty równe to silnik normalnie odpala i równo pracuje.

Kiedy co jakiś czas cyklicznie coś się rozsynchronizowuje, to wtedy są własnie nierówne obroty, coraz bardziej, aż zaczyna telepać na wolnych obrotach. Nie znam się, ale wygląda to, jakby komputer sterujący zapłonem się rozsynchronizowywał w stosunku do pozycji wału, który kontroluje ten własnie czujnik.

Po wyłączeniu silnika ponowne włączenie w pierwszej fazie jest trudne, czyli startuje dopiero po 2-3 sekundach i zaczyna zapalać tak na pół gwizdka jakby sie krztusił, ledwo chodzi, ale obroty wracaja po chwili do normy. W ostatniej fazie jak zapalam to startuje w ułamku sekundy i niemal nie zdążam przekręcić kluczyka do końca, a silnik już chodzi Smile

Może ten czujnik jest krzywo założony? Może wał jest lekko przesunięty? Może jakis inny czujnik źle działa? A może komputer coś źle liczy?

Mam plan jutro wybrac się do ASO Chryslera w Warszawie, żeby sprawdzili, ale za takie diagnozy to sobie tam słono liczą nie mówiąc o naprawie, dlatego wolałbym znaleźć kogoś, kto by to sprawdził i ocenił okiem fachowca. Wszak to może być błachostka.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Pon Mar 31, 2008 6:09    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

u mnie bylo podobnie - przy poszukiwaniach najpierw wyszlo ze jeden z przewodow podcisnienia jest pekniety. po wymianie bylo lepiej ale nie do konca!
na nastepny ogien poszlo czyszczenie silniczka krokowego i przepustnic- i to faktycznei pomoglo!! a i jescze jedno - zauwazylem ze visio jest bardzo wrazliwy na przerwe na swiecy i najlepiej chodzi gdy szczelina ma ok.1mm.
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
cleverguy
*
*


Dołączył: Mar 30, 2008
Posty: 23

PostWysłany: Pon Mar 31, 2008 11:33    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dzięki! Teraz tylko jakis dobry i niedrogi warsztacik muszę zlokalizować w stolicy i do dzieła Smile

Odkryłem jeszcze jedną rzecz - podczas okresu nierównych obrotów w kabinie zaczyna troszkę czuć paliwo.... ale tylko w tym okresie. Kiedy silnik pracuje równo wszystko jest Ok.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
bubuss
*
*


Dołączył: Feb 08, 2007
Posty: 331
Skąd: Mińsk Mazowiecki

PostWysłany: Sro Kwi 02, 2008 14:53    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

według mnie moze byc to silniczek krokowy umnie tez on szaleje od czasu do czasu ale czyszcze go systematycznie i czekam asz mi przysla nowy a czyszczenie przepustnicy moze sporo pomoc mozna to nawet samemu zrobic nie jest to wielka filozofia pozdrawiam
_________________
Buick lesabre limited rok 2000 poj. 3.8l bubuss@poczta.onet.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
cleverguy
*
*


Dołączył: Mar 30, 2008
Posty: 23

PostWysłany: Sro Kwi 02, 2008 16:46    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A ten silnikczek to jak się czyści? I czy łatwo się do niego dostać?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Sro Kwi 02, 2008 19:20    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

silniczek krokowy w Visio masz praktycznie na wierzchu! do odkrecenia potrzeba kluczyka Torx 20 lub 25- niepamietam. sam silniczek znajduje na gorze silnika, w jego tylnej czesci, przykrecony jest w pionie na 2 srubach, idzie do niego wtyczka na 3 kable...napewno znajdziesz. wykrec go i napewno "iglice" bedzie mial oblepiona nagarem ktory musisz usunac.
pozatym napawde wyczysc przepustnice! zabieg prosty, a naprawde duzo daje!!!
ps. przepustnice trzeba wykrecic bo brudza sie one "od srodka"!
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
bubuss
*
*


Dołączył: Feb 08, 2007
Posty: 331
Skąd: Mińsk Mazowiecki

PostWysłany: Czw Kwi 03, 2008 10:06    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

tylko przy czyszczeniu przepustnicy pamietaj o upuszczeniu troche plynu chlopdniczego zeby nie zalac calego garazu plynem bynajmniej w moim buick trzeba gdyz mam obieg plynu przez przepustnice
wiesz jeszcze z tymi obrotami moze byc problem z katalizatorem moze byc zapchany sprawdz czy ci sie on nie grzeje za bardzo
_________________
Buick lesabre limited rok 2000 poj. 3.8l bubuss@poczta.onet.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Czw Kwi 03, 2008 11:51    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

w Visionie przepustnice nie sa podgrzewane wiec ryzyka zadnego nei ma!
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
bubuss
*
*


Dołączył: Feb 08, 2007
Posty: 331
Skąd: Mińsk Mazowiecki

PostWysłany: Czw Kwi 03, 2008 12:24    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

aha nie wiedziałem umnie jakos jest polaczone z przepustnica i po odkreceniu jej od kolektora sacego wycieka płyn a silniczek krokowy mam zamontowany w przepustnic
_________________
Buick lesabre limited rok 2000 poj. 3.8l bubuss@poczta.onet.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
cleverguy
*
*


Dołączył: Mar 30, 2008
Posty: 23

PostWysłany: Pią Kwi 04, 2008 0:57    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dzięki za opis. Spróbuję zacząć od silniczka Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
_jane_
*
*


Dołączył: Jul 24, 2007
Posty: 195
Skąd: Boleslawiec

PostWysłany: Sob Kwi 05, 2008 16:05    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

cleverguy napisał:
Dzięki za opis. Spróbuję zacząć od silniczka Smile

A jakby Ci się nie udało, to mogę Ci sprzedać. Mam dwa. Jeden nowy, drugi używany Laughing Przeszłam (choć nie do końca) przez falujące obroty. Jest nawet gdzieś obszerna dyskusja na ten temat. Wszystko powymieniałam, testowałam co się da, a on nadal to samo.
_________________
Kiedyś: Eagle Vision 3,5 1994
Jeep Wrangler 4,2 1988
Jeep Wrangler 4,0 1998
Dodge Dakota 3,9 1998
Teraz: Pontiac Grand Prix LJ 4,9 1978
Poza tym niezniszczalny Mercedes 190D i fajny Nissan Sunny Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
cleverguy
*
*


Dołączył: Mar 30, 2008
Posty: 23

PostWysłany: Sro Kwi 09, 2008 15:40    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dzięki Smile Zobaczymy czy się uda. Niestety największe kłopoty są wtedy, gdy coś działa, ale nie do końca. Prościej by było, gdyby po prostu nie działał. Wykryłem jeszcze jedną potencjalną rzecz - gumową rurkę odprowadzającą (chyba powietrze) u góry silnika. Jest mocno sfatygowana i ma dziurkę przy styku z metalową rurką. Właśnie ją zamówiłem i za tydzień się okaże Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
_jane_
*
*


Dołączył: Jul 24, 2007
Posty: 195
Skąd: Boleslawiec

PostWysłany: Sro Kwi 09, 2008 15:49    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jeśli to jakiś wężyk od podciśnienia to może być przyczyną. Życzę powodzenia w poszukiwaniu Very Happy
_________________
Kiedyś: Eagle Vision 3,5 1994
Jeep Wrangler 4,2 1988
Jeep Wrangler 4,0 1998
Dodge Dakota 3,9 1998
Teraz: Pontiac Grand Prix LJ 4,9 1978
Poza tym niezniszczalny Mercedes 190D i fajny Nissan Sunny Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group