www.asu.pl :: Zobacz temat - POMOCY
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

POMOCY

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Skrzynia
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
bielik30
*
*


Dołączył: Mar 21, 2008
Posty: 4

PostWysłany: Pią Mar 21, 2008 11:57    Temat postu: POMOCY Odpowiedz z cytatem

MAM DODGA GRAND CARAVANA 3.8 V6 ES I NIEWIEM CZY PRAWIDŁOWYM OBJAWEM JEST ŻE JAK WŻUCE D CZY R TO SŁYCHAĆ JAKIEŚ CHROBOTANIE NA POSTOJU A JAK PUSZCZE CHAMULEC TO ODRAZU JEDZIE SAM BEZ DODAWANIA GAZU CZY TAK MA BYĆ PROSZĘ O POMOC.[/b]
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
wk
*
*


Dołączył: Oct 11, 2004
Posty: 844
Skąd: Tarnowskie Góry - Śląskie

PostWysłany: Pią Mar 21, 2008 12:18    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Po odpuszczenu hamulca powinien wolno jechać i to jest OK
Chrobotanie to już jednak niepokojące.
A może to nie chrobotanie tylko brzęczenie zaworu? jeśli to zawór to jest to wybaczalne.
_________________
Wojtek
Ford WINDSTAR 3,8 LX /95 zagazowany
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
bielik30
*
*


Dołączył: Mar 21, 2008
Posty: 4

PostWysłany: Pią Mar 21, 2008 12:24    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

NIE NIE TAKI CHROBOT SŁYCHAĆ JAK PUSZCZE CHAMULEC I SOBIE JUŻ JEDZIE TO JEST OKEJ.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
benchi
*
*


Dołączył: Jan 17, 2008
Posty: 575
Skąd: Janików

PostWysłany: Pią Mar 21, 2008 13:03    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jak hamulec zostaje zwolniony to zanim klocki oddalą się od tarczy to jest takie chwilowe tarcie pomiędzy nimi ponieważ skrzynia już ciągnie.
To jest normalny objaw przy automacie.
_________________
36 Plaskaczy - Dawno, dawno temu
Ford Windstar - Trochę później
Ford Explorer - Jeszcze później
Chevrolet Blazer - Całkiem niedawno
Ford Explorer - Dopiero co sprzedany
Co następne? Kto wie...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Pią Mar 21, 2008 13:12    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

O chrobotaniu w tych samochodach już pisali, poszukaj. Jest to normalny objaw pracy przystawki.
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
viwaldi
*
*


Dołączył: Jun 28, 2007
Posty: 53
Skąd: Poznań

PostWysłany: Pią Mar 21, 2008 14:09    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ruszanie po puszczeniu hamulca to OK.
Chrobotanie przy zmianie biegów to NIE jest OK.

Ale mam pytanie czy jest to chrobotanie nie jest czasem tzw. przełączania elektrozaworów ( dosyc głośne ) jest to normalny objaw automata.

Jeżeli jest to nowe auto ( znaczy się zakup ) po proponuje ( zmiana oleju i filtra w skrzyni ) dowiesz sie po starym oleju i resztkach w misce więcej o stanie skrzyni ( bo to jest pieta achillesowa tych autek )

Poz
_________________
Dodge Grand Caravan 96' LE 3,3 Canada zagazowany- Sprzedany Sad
Ford Explorer III 02' 4,0L wersja XLS zagazowany
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
bielik30
*
*


Dołączył: Mar 21, 2008
Posty: 4

PostWysłany: Pią Mar 21, 2008 14:49    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

filter i olej zmieniłem a to chrobotanie nie jest przy zmianie biegów tylko przy postoju na biegu albo na d albo na r i wtedy to słychać jak stoje na biegu jak rusze jest okej
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
orzech
*
*


Dołączył: Nov 16, 2007
Posty: 337
Skąd: Chorzów

PostWysłany: Pią Mar 21, 2008 23:41    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

....a ja powiem tak - że zgadzam sie z kolegami jak wyżej !! no ale zależy jak głośne dla Ciebie jest to chrobotanie?? Smile bo może być z hamulców (jak trzymasz a skrzynia już ciągnie),a i od skrzyni delikatnie też słychać - no ale zleży jak to jest głośno ?? Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
marcin4m
*
*


Dołączył: Aug 21, 2007
Posty: 32

PostWysłany: Pon Sty 31, 2011 14:04    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam
Dołączam się to tematu ostatni też zauważyłem u siebie taki dźwięk (chrobotanie) nie był go wcześniej. Na D i R przy wciśniętym hamulcu odgłos chrobotania jest wyraźny pod spodem samochodu w komorze silnika prawie nie słyszalny. do wymiany oleju w skrzyni jest jeszcze jakieś 2000 mil. Czy to może być skrzynia ? Sad.
Co mogę sprawdzić może na komputerze coś wyjdzie ?
Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
funkykoval
*
*


Dołączył: Aug 22, 2010
Posty: 111

PostWysłany: Pon Sty 31, 2011 16:59    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

benchi napisał:
Jak hamulec zostaje zwolniony to zanim klocki oddalą się od tarczy to jest takie chwilowe tarcie pomiędzy nimi ponieważ skrzynia już ciągnie.
To jest normalny objaw przy automacie.


dokladnie tak - kiedy przesiadlem sie na automata to pierwszy raz o malo zawalu nie dostalem, slyszac ten halas odpuszczajacych klockow kiedy auto powoli rusza, bez dodawania gazu..
Osobiscie, nazwal bym to jednak skrzypieniem. Smile
_________________
pozdrav
T&C 3.8 2008
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Wto Lut 01, 2011 1:54    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jedyny sposob jaki znalazlem na te " skrzypienie " odpuszczajacych klockow - to stosowanie klockow wysokiej jakosci.Osobiscie stosuje Akebono ProAct Ultra Premium Ceramic ,niestety cena bardzo wysoka- $66 za przod i $56 za tyl, ale za to nie brudza felg. http://www.rockauto.com/catalog/moreinfo.php?pk=362350 , >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>> http://www.rockauto.com/catalog/moreinfo.php?pk=362335
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
waldek44
*
*


Dołączył: Oct 30, 2008
Posty: 808
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto Lut 01, 2011 5:26    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

mówicie że to mogą być klocki??
a ja się zapytam,w jakim stanie są osłony gumowe prowadnicy oraz tłoczka i kiedy kolega w swoim aucie smarował prowadnice zacisków, oraz tłoczek?,
oczywiście odpowiednim smarem do tego celu przeznaczonym,napisałem tak bo już widziałem zacisk smarowany smarem miedzianym i towotem Laughing
gdzie przy wysokiej temperaturze zacisku smar się skawalił i zapiekł

moim zdaniem jeśli zacisk jest przesmarowany (lekko chodzi) a osłony gumowe całe i nie sparciałe i dziurawe to po puszczeniu hamulca nie będzie owego skrzypienia, bo klocek hamulcowy szybko odejdzie od tarczy,

i rada na przyszłość; przy wymianie klocków hamulcowych sprawdźmy w jakim stanie są osłonki gumowe oraz przesmarujmy prowadnice zacisku , koszt smaru w małej tubce to tylko 6 zł
a nic nie będzie nam szurało piszczało, a klocki i tarcza przedłużą swój żywot Smile
_________________
Chrysler  Voyager 3,3 z 2000r
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Skrzynia Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group