www.asu.pl :: Zobacz temat - brak iskry w cirrus`ie
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

brak iskry w cirrus`ie

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Elektryka i elektronika
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
dejv84
*
*


Dołączył: Feb 01, 2008
Posty: 67
Skąd: Siewierz

PostWysłany: Czw Lut 21, 2008 18:17    Temat postu: brak iskry w cirrus`ie Odpowiedz z cytatem

Witam, wyprowadziła się iskra z mojego cirrusa 2.5 V6
Po wyciągnięciu aparatu zapłonowego:
- cewka ma przejście
- tranzystor niema zwarcia
- kopułka czysta
-zasilanie jest +12V na tej małej wtyczce (to ten sam kabel co wtryskiwacze)
- jest również jakieś 8V oraz 5V
nie wiem jak czujnik położenia głowicy oraz wału korbowego i niebardzo mam pomysł jak go sprawdzić ?? komputer nie wyświetla żadnych błędów ??
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Pią Lut 22, 2008 6:47    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Masz immo?
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
dejv84
*
*


Dołączył: Feb 01, 2008
Posty: 67
Skąd: Siewierz

PostWysłany: Pią Lut 22, 2008 14:12    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

nie posiada immobilizera...
niewiem już czego szukać ??
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
datatomek
*
*


Dołączył: Apr 17, 2007
Posty: 259
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Pią Lut 22, 2008 21:14    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

W tym aucie najczęściej przy tych objawach uszkodzony jest aparat zapłonowy. Cewka jak piszesz dobra, ASD załącza, napięcia zasilania czujników poprawne, błędów nie wskazuje, czyli czujnik(i) sprawny, więc zostaje ten element który jest tam jeszcze, i o którym piszesz. Ja też tak miałem.
_________________
Cirrus 2,5 LXI
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
dejv84
*
*


Dołączył: Feb 01, 2008
Posty: 67
Skąd: Siewierz

PostWysłany: Sob Lut 23, 2008 10:08    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ten element który kosztuje jedyne 1500 zł i jeszcze lubi się psuć
amerykańskie samochody jednak mają niesamowite poczucie humoru...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
dejv84
*
*


Dołączył: Feb 01, 2008
Posty: 67
Skąd: Siewierz

PostWysłany: Sob Lut 23, 2008 10:09    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ten element który kosztuje jedyne 1500 zł i jeszcze lubi się psuć
amerykańskie samochody jednak mają niesamowite poczucie humoru...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
waldi69lx
*
*


Dołączył: Jan 10, 2008
Posty: 43
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon Lut 25, 2008 17:54    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

...To nie amerykańskie samochody, to japońce zgotowali nam ten los... Przeciez to silnik Mitsubishi... Cool
_________________
Waldi / Stratus2,5V6*95
Stratus2,5V6*96 gaz od Lyky'ego
Chevrolet Trans Sport 3,4V6*98
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
dejv84
*
*


Dołączył: Feb 01, 2008
Posty: 67
Skąd: Siewierz

PostWysłany: Pon Lut 25, 2008 20:42    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

faktycznie, kolejny dowód na to iż, Genetyczne Modyfikacje nie niosą nic dobrego. pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
dejv84
*
*


Dołączył: Feb 01, 2008
Posty: 67
Skąd: Siewierz

PostWysłany: Wto Lut 26, 2008 14:19    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ten aparat zapłonowy nadal niedaje mi spokoju, jego cena również.

-poraz kolejny sprawdziłem cewke WN i jest ona dobra daje iskre
-tranzystor nie ma przebicia więc musi być ok.
-zastanawia mnie jednak czujnik halla jest on wtopiony w plastikową płytke i niebardzo mam pomysł jak go sprawdzic niemam doświadczenia w hallotronach, prosze o pomoc może ktoś przerabiał ten temat i wie jak to sprawdzić czy też gdzie ewentualnie można go kupić, pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
dejv84
*
*


Dołączył: Feb 01, 2008
Posty: 67
Skąd: Siewierz

PostWysłany: Sro Lut 27, 2008 14:14    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Panowie co może oznaczać kod:

54 Brak sygnału zmiany biegu na wyższy w czasie obrotów silnika (tylko wersja turbo); usterka
wewnętrznego zespołu sterowania (tylko wersja '84 turbo).

??? Przecież ja niemam Turbo pozatym pojawia mi się:

42 Otwarty lub zwarty obwód przekaźnika automatycznego wyłączania (główny przekaźnik).
Obwód sterowania przekaźnika pompy paliwa. Zespół poziomu paliwa - bez zmian w miarę
przebywania odległości.

jak mam to rozumieć skoro pompa paliwa pracuje, + 12V na pojedyńczej wtyczce w aparacie również, wtryski jak najbardziej też, więc czyż by komp się chciał zepsuć ???
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
datatomek
*
*


Dołączył: Apr 17, 2007
Posty: 259
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Nie Mar 02, 2008 21:09    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Gdzieś Ty te kody wyczytał... Wink
54 to brak sygnału z czujnika cam właśnie w aparacie zapłonowym, a 42 to ASD nie jest poprawnie wysterowany. Dodam że nie bęedzie poprawnego sygnału na ASD jeśli komp nie zobaczy poprawnych sygnałów na crank i cam. Podsumowując, znów powracamy do aparatu zapłonowego....
_________________
Cirrus 2,5 LXI
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
driV3r18pl
*
*


Dołączył: Feb 27, 2008
Posty: 23

PostWysłany: Pon Mar 03, 2008 23:42    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

wybadaj tylko jakijest typ czujnika hellatronowego... sa trzy... czujnik na tarczy >cos na zasadzie abs'u tarcza zabki a nad nia czujnik<..nastepny to bedzie tarcza termomagnmetyczna z czujem u gory oraz stalym magnezem ktory bedzie w cewce tegoo czuja oraz czujnik dzialajacy na podstawie napiecia Halla, pola magnetycznego oraz pradu zasilajacego.... >technikum mechaniczne: techniczne zastosowanie komputerow w pojazdach mechanicznych ruleeez ;p<
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
dejv84
*
*


Dołączył: Feb 01, 2008
Posty: 67
Skąd: Siewierz

PostWysłany: Wto Mar 04, 2008 10:37    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

W aparacie zapłonowym który posiadam jest metalowe półkole + stały magnes...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
driV3r18pl
*
*


Dołączył: Feb 27, 2008
Posty: 23

PostWysłany: Wto Mar 04, 2008 17:53    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

hmm ale czy ten magnez wchodzi do jakiej cewki... jest zakonczony takim "trzpieniem" czy to jest zwykly magnez...??
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Wto Mar 04, 2008 18:02    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

To raczej nie jest magnes tylko czujnik Halla
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
driV3r18pl
*
*


Dołączył: Feb 27, 2008
Posty: 23

PostWysłany: Sro Mar 05, 2008 19:26    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

halo halo czujnik Halla opiera sie na magnezach. z tego co mi wiadomo a wiadomo ze czujnik halla >wszystkie typy< maja magnez!! tylko czy jest tam tarcza czy ten czuj wchodzi do jakiej cewki lub czy jest w jakiej cewce
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Sro Mar 05, 2008 21:47    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

zwykly magnez znajdziesz w tablicy mendelejewa lub tez w aptece w suplemencie diety typu "centrum" ,"vigor" itp. z kolei magnes znajdziesz w glosnikach,sluchawkachi innych takich. czujniki o ktorych myslisz dzialaja na zasadzie indukcji . w takim czujniku zmienia sie indukcyjnosc cewki kiedy do jej rdzenia(ktory wykonany jest z materialu magnetycznie przewodzacego) zbliza sie inny przewodnik. bywaja tez czujniki podobne ale oparte na kontaktronach-wtedy obwod jest zamykany czy tez otwierany poprzez kontakt z polem magnetycznym.
Wink
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
driV3r18pl
*
*


Dołączył: Feb 27, 2008
Posty: 23

PostWysłany: Sro Mar 05, 2008 23:11    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

i jak najbardziej masz racje... tylko teraz pomoz koledze jak sprawdzic ta cala indukce by zobaczyc czy czuj dziala poprawnie... bo tu to ja odpadam Wink...teraz najlepiej jak masz to jakies info o tym czuju jakie ma parametry i trza sprawdzic Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
EDEX
*
*


Dołączył: Nov 07, 2007
Posty: 129
Skąd: lubuskie

PostWysłany: Czw Mar 06, 2008 12:07    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Surprised witam!zgadzam sie z opinia nt.magnezu jak tez magnesu.sa to naprawde dwia rozne media.co sie tyczy sposobu dzialania czujnika HALLA to jest on oparty na zasadzie mostka zrownowazonego.wyobrazmy sobie mostek prostowniczy gdzie podlaczamy napiecie tak jak w czujniku oraz napiecie wyjscia wyprostowane,a w przypadku czujnika zmienne napiecie wyprostowane.i teraz jezeli na ktorej kolwiek galezi mostka bedzie zachwianie stalej ustalonej przez producenta,to na wyjsciu hallotronu zmieni sie potencjal.sam halotron ma 4 koncowki,ale producenci zalozyli ze jedna galaz jest stala i poprzez polaczenia wewnetrzne zasilili na stale.wyprowadzili tylko jedna.podsumowujac-1-zasilanie 2-masa 3-wyjscie.w stanie spoczynku trudno jest stwierdzic poprawna prace,tylko w trakcie pracy mozesz stwierdzic czy na wyjsciu pojawia sie sygnal przy pomocy miernika Exclamation wg.schematu odszukujesz koncowke,podlaczasz woltomierz i masz.co sie tyczy zakupu to w sklepach z elektronika powinno sie znajdowac.jak znam zycie to bedzie tylko na zamowienie.odczytaj symbol i wejdz na elfa.se lub tme.pl i tam powinno sie znalezc.niedrogo kosztuja. Embarassed nie mam tu polskich liter-przepraszam Embarassed Milej pracy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
dejv84
*
*


Dołączył: Feb 01, 2008
Posty: 67
Skąd: Siewierz

PostWysłany: Czw Mar 06, 2008 14:08    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

jutro zabiore się za sprawdzanie, jednak nadal w dalszym ciągu zastanawia mnie fakt iż komputer nie wyświetla takiego błędu ????

Powoli mam już dość tego amerykańskiego wynalazku, mógł bym powiedzieć iż śmię wątpić w jego dalsze życie w sensie jego pracy i jazdy , puki co to oprócz dużej skarbonki, poobijanych rąk, rozstroju nerwowego oraz zmarnowanego czasu, to nic więcej dobrego niemogę powiedzieć na temat samochodów marki Chrysler jak tak dalej pójdzie to zostanie przeznaczony na dawce organów a reszte poddam recyklingowi pozdrawiam.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
driV3r18pl
*
*


Dołączył: Feb 27, 2008
Posty: 23

PostWysłany: Czw Mar 06, 2008 18:49    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

oj z Chryslerami tez mam wieeele wspolnego ;( niestety... zalozylem nowy temat ale nikt mi nie chce pomoc ;/... Komputer swiruje ;( PATRZ: Grand Voyager 2,5 td 96 r Poooomocy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
EDEX
*
*


Dołączył: Nov 07, 2007
Posty: 129
Skąd: lubuskie

PostWysłany: Pią Mar 07, 2008 12:33    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Razz witam.jak już zabrnąłęś tak daleko to myślę że sobie dasz radę.tylko spokojnie.na pewno jest to uciążliwe że musisz czekać na ewentualną poradę a czas ucieka i samochodzik stoi.ale wyobraż sobie jazdę takim samochodem.może to tylko jedyna usterka tego samochodu.a póżniej się tobie odpłaci Exclamation musisz postępować systematycznie od początku-nie załamuj się.powodzenia Exclamation
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
datatomek
*
*


Dołączył: Apr 17, 2007
Posty: 259
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Nie Mar 09, 2008 20:29    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wysłałem na serwer opis sygnałów m.in. tego czujnika jaki powinien być. Bo kiedyś mierzyłem u siebie. Może coś się przyda.Wejdź i pobierz.(133KB)
http://www.sendspace.com/file/i6e1wj
Wejdź też na http://www.motoforum.pl/Forum/phpbb/viewforum.php?f=9 tam jest mnóstwo osób z tym autem.
_________________
Cirrus 2,5 LXI
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
dejv84
*
*


Dołączył: Feb 01, 2008
Posty: 67
Skąd: Siewierz

PostWysłany: Pon Mar 10, 2008 18:01    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

dzięki za linki
puki co doszedłem co jest nie tak mianowicie uszkodzony czujnik położenia wału obecnie jestem w fazie poszukiwań używki ponieważ nowy 350 zł
mam tylko nadzieje że na tym się zakończy ta cała historia...pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
dejv84
*
*


Dołączył: Feb 01, 2008
Posty: 67
Skąd: Siewierz

PostWysłany: Pon Mar 10, 2008 18:17    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

zapomniał bym napisać jak sprawdzić czujniki hall`a
sposób najprostrzy jest następujący na wtyczce od PCM są ponumerowane kabelki i tak podłączając voltomierz do kabelka nr 33 i masy podczas kręcenia silnikiem mamy zmienną charakterystyke czyli 0V i 5V i tak na zmiane więc czujnik działa, pod nr. 32 znajduję się drugi i mamy tę samą sytuacje czyli 0V..5V przynajmniej tak powinno być u mnie jednak tak nie było wię z tego prostego sposobu wywnioskowałem uszkodzenie czujnika położenia wału
nr. 32 czujnik położenia wału
nr. 33 czujnik połżenia głowicy
na kabelku 11 znajdziemy sygnały z kompa do aparatu a właściwie do emitera tranzystora który odpowiada za wyzwolenie cewki zapłonowej którego nie posiadam ponieważ nie ma sygnału z czujnika wału.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
datatomek
*
*


Dołączył: Apr 17, 2007
Posty: 259
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Pon Mar 10, 2008 22:53    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Tak trzymać! A jednak brniesz naprzód. Miejmy nadzieję że jesteś już na prostej. Smile
_________________
Cirrus 2,5 LXI
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
EDEX
*
*


Dołączył: Nov 07, 2007
Posty: 129
Skąd: lubuskie

PostWysłany: Wto Mar 11, 2008 12:02    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Very Happy witam cieszę się bardzo z twego entuzjazmu-co by nie pisać to miernik pod ręką jest przydatny.masz rację że jak impulsy idą to napięcie się zmienia wraz z prędkością obrotową.jestem mile zaskoczony tymi linkami od datatomek ale to trzeba podłączyć oscyloskop,i tak najprostrzym sposobem to na woltomierz.i tak jeżeli napięcie dochodzi do czujnika to na wyjściu musi pojawić się napięcie Exclamation tak trzymać Very Happy a pamiętasz jak chciałeś się poddać Question pozdrawiam Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
datatomek
*
*


Dołączył: Apr 17, 2007
Posty: 259
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Sob Mar 15, 2008 10:51    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Możesz kupić jakby co, cały aparat zapłonowy za 200zł.
http://moto.allegro.pl/item322922248_aparat_zaplonowy_chrysler_cirrus_stratus_inne_.html
_________________
Cirrus 2,5 LXI
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
dejv84
*
*


Dołączył: Feb 01, 2008
Posty: 67
Skąd: Siewierz

PostWysłany: Czw Kwi 03, 2008 18:25    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Problem z iskrą rozwiązany !!! wymieniłem czujnik położenia wału, na chwile się pokazała isrka poczym zaraz znów znikła, lecz tym razem problem pojawił sie od strony cewki zapłonowej która się spaliła, cewka zapłonowa jak wiecie jest umiejscowiona w aparacie zapłonowym i jest niedostępna jako część (tylko cały aparat za 1500zł)...
Po pewnych przemyśleniach uruchomiła mi się w głowie pewna myśl (Polak potrafi) więc zrobiłem tak: miałem cewke z Hyundai`a Scoupe (silnik też Mitsubichi) przewód WN poprowadziłem od nowej cewki do rozdzielacza, sterowanie z modułu nowym kabelkiem również do cewki i tak pozbyłem się problemu z iskrą w moim Cirrus`ie zainteresowanych przeróbką kiedyś w przyszłości zapraszam chętnie pomoge...Niestety, ale mój Chrysler nadal niepali na wszystkie cylindry, prosze o pomoc....
http://asu.pl/portal/html/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=5482
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
EDEX
*
*


Dołączył: Nov 07, 2007
Posty: 129
Skąd: lubuskie

PostWysłany: Czw Kwi 03, 2008 23:34    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Very Happy dobry jesteś Exclamation Exclamation tak trzymać Exclamation
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
kasa
*
*


Dołączył: Jul 10, 2010
Posty: 158
Skąd: Tychy

PostWysłany: Pią Kwi 13, 2012 18:41    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam, ponieważ uszkodzeniu uległa cewka w moim Cirrusie 2.5 musiałem także zastosować patent Dawida .Objawy miałem; gubienie zapłonu na postoju jak i spadek obrotów,przerywanie podczas jazdy (działo się to bardzo rzadko ) w następnym etapie po rozgrzaniu silnika i przejechaniu jakiegoś dystansu pojawiały się pojedyncze szarpnięcia samochodem. Wymieniony Map sensor i TPS i to samo .
Więc po skonsultowaniu się z kolegą (automatyk z pracy) stwierdził uszkodzoną cewkę ,więc pojechałem na szrot wymontowałem cewkę z Nissana Sunny 1.4 razem z przewodami, miałem szczęście bo akurat były nowe Very Happy .
Podłączył elektrycznie a ja w tym czasie przerobiłem kopułke aparatu (dodałem dodatkowe gniazdo do cewki).
Autko śmiga jak nigdy dotąd Very Happy Poważnie ! wcześniej tak silnik nigdy nie chodził całość wyniosła mnie 20zł. na szrocie Very Happy
Także właścicielom aut z tym rozdzielaczem zapłonu polecam taką przeróbkę ,są to między innymi posiadacze Mitsubishi , Ford ,Mazdy,Chryslery.
_________________
Chrysler Cirrus 2.5 V6 / Fiat Marea 1.6 .Wcześniej 14 innych mniej lub bardziej udanych samochodów.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Elektryka i elektronika Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group