www.asu.pl :: Zobacz temat - Chrysler Vision tiptronic czy standadowy automat???
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Chrysler Vision tiptronic czy standadowy automat???

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Samochody
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
tomprz
*
*


Dołączył: Feb 17, 2008
Posty: 2

PostWysłany: Sro Lut 20, 2008 13:13    Temat postu: Chrysler Vision tiptronic czy standadowy automat??? Odpowiedz z cytatem

Pytanie jak w temacie. Co sądzicie na temat tych skrzyń. Na dniach bede kupował visiona, a są w tym samym roczniku (1994) wersje z i bez tiptronica. Chodzi mi o awaryjność , komfort jazdy itp. Nie wiem na jakiego sie zdecydować.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Stasheck
*
*


Dołączył: Mar 03, 2007
Posty: 451
Skąd: Kraków

PostWysłany: Sro Lut 20, 2008 16:25    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Coś pomyliłeś - tiptronic był od '96 raczej - chyba, że ktoś zrobił swapa - bo się da.

I jeśli brać, to ja bez mrugnięcia tiptronica Very Happy Awaryjność taka sama - mechanika skrzyni i komputer jest taki sam, tylko z programem ciutkę innym - ty wybierasz biegi zamiast kompa.
_________________
Dodge Intrepid 3,2l ES '99
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
mysiauek
*
*


Dołączył: May 02, 2007
Posty: 630
Skąd: Sosnowiec

PostWysłany: Czw Lut 21, 2008 16:13    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Mój ojciec pierwszy raz w życiu kupił sobie auto automatem. Dodam tylko, że jego pierwsze auto to było DKW w okolicach roku 1965.
Kupując automat wymyślil sobie, ze kupi tiptronic - na wypadek gdyby zachciało mu się jednak zmieniać biegi.
Przez 1,5 roku od zakupu jeszcze nie użył tej opcji ... i to tyle w temacie tiptronica.
_________________
entuzjasta... bo nie mam już amerykańca ...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Stasheck
*
*


Dołączył: Mar 03, 2007
Posty: 451
Skąd: Kraków

PostWysłany: Czw Lut 21, 2008 16:45    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

E no nie - tiptronic się przydaje przy wyprzedzaniu, Vision jak się depnie do dechy zrzuca dwa biegi przy 80 kmh, co trwa jakieś 3-4 sekundy. Trzeba mieć bardzo dobre wyczucie, bo zrzucasz już w trakcie wyprzedzania, czyli przez chwilę nie masz mocy - jak dla mnie mocno nieprzyjemne. Wolę wyprzedzać mając cały czas napęd.
_________________
Dodge Intrepid 3,2l ES '99
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
Tomaj
*
*


Dołączył: Apr 16, 2007
Posty: 1387
Skąd: Prawie Poznan

PostWysłany: Czw Lut 21, 2008 23:01    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Stasheck napisał:
E no nie - tiptronic się przydaje przy wyprzedzaniu, Vision jak się depnie do dechy zrzuca dwa biegi przy 80 kmh, co trwa jakieś 3-4 sekundy. Trzeba mieć bardzo dobre wyczucie, bo zrzucasz już w trakcie wyprzedzania, czyli przez chwilę nie masz mocy - jak dla mnie mocno nieprzyjemne. Wolę wyprzedzać mając cały czas napęd.


Eee 3-4 sekundy? W voyku mi zrzuca o dwa biegi praktycznie w 0,5-1sek. tylko najgorsze jest to, że po wrzuceniu 2 czy jedynki auto nie idzie bo obroty idą powyzej 4500 a wtedy moc i moment spada. Wciskam zawsze nieco mniej i nie ma problemu z przyspieszeniem. Cóż silnik wolnoobrotowy to nieco inne zasady Smile
_________________
VelSatis 3.5V6 LPG; ex Chrysler Voyager LE 3,8 AWD '98
gg3779721 ukryty
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
mysiauek
*
*


Dołączył: May 02, 2007
Posty: 630
Skąd: Sosnowiec

PostWysłany: Pią Lut 22, 2008 9:46    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Hmmm moze się mylę, ale zrzutkę powinno zrobić się przed wyprzedzaniem. Ja do tej pory w automatach nie miałem z tym żadnego problemu.
No ale każdy jeździ jak mu się podoba.
_________________
entuzjasta... bo nie mam już amerykańca ...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Stasheck
*
*


Dołączył: Mar 03, 2007
Posty: 451
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pią Lut 22, 2008 11:36    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Panowie... zacznijmy od tego, że 0,5s to trwa strzelenie palcami. Jakby Ci tak biegi zrzucało, to by Ci silnik wyleciał przez chłodnicę od szarpnięcia.

Co do zrzucania biegów - ja też to robię przed wyprzedzeniem - ustawiając skrzynię na "3". To logiczne. Jeśli chcesz to zrobić na "D", musisz depnąć gaz - skrzynia zmieni biegi - ale zaczynasz już przyspieszać i nie możesz się "przyczaić" za autem wyprzedzanym. Tzn. jeśli jesteś blisko gościa (bo np. jechałeś za nim przez kilometr), to w zasadzie trzeba wcisnąć gaz i od razu kręcić kierownicą, bo mu w tyłek wjedziesz.
_________________
Dodge Intrepid 3,2l ES '99
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
Tomaj
*
*


Dołączył: Apr 16, 2007
Posty: 1387
Skąd: Prawie Poznan

PostWysłany: Pią Lut 22, 2008 21:15    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Stasheck napisał:
Panowie... zacznijmy od tego, że 0,5s to trwa strzelenie palcami. Jakby Ci tak biegi zrzucało, to by Ci silnik wyleciał przez chłodnicę od szarpnięcia.

Co do zrzucania biegów - ja też to robię przed wyprzedzeniem - ustawiając skrzynię na "3". To logiczne. Jeśli chcesz to zrobić na "D", musisz depnąć gaz - skrzynia zmieni biegi - ale zaczynasz już przyspieszać i nie możesz się "przyczaić" za autem wyprzedzanym. Tzn. jeśli jesteś blisko gościa (bo np. jechałeś za nim przez kilometr), to w zasadzie trzeba wcisnąć gaz i od razu kręcić kierownicą, bo mu w tyłek wjedziesz.


Ale tam.... przesadzasz. Pstryknięcie palcami to milisekundy a nie pół sekudny. Jak wciśniesz gaz energicznie do oporu zrzuci w dół najszybciej jak się da i na mozliwie najniższy, bo potrzebujesz mocy i przyspieszenia. Wciskając do końca ale wolniej zrzuca faktycznie w 2-3 sekund bo jak widac nie spieszy Ci się. To mój trzeci automat i juz dawno przeszła mi mania redukcji recznej. W tej chwili automatycznie robie to noga o wiele szybciej i tak jak chce, to kwestia wyczucia auta. Jak potrzebuje wyłaczyć blokade to wyłaczam i przyspieszam na 4, jak chce 3 to pedal odpowiednio i mam 3.
Ja utrzymuje od wyprzedzanego niewielki dystans żeby nabrac predkości. Jak widze że z przeciwka zbliza sie auto i zanim moge wyprzedzać, to juz wciskam gaz i to bez energicznego deptania, tylko na ten bieg ktory ja chce i wyprzedza. W ten sposób buduje tak dużą różnice pędkości, że wyprzedzam go bardzo szybko bez zbędnych wyskoków zza zderzaka i zwiekszonego spalania.
Tak jak Ty to opisujesz robiłem w moim pierwszym automacie i przez bardzo krótki okres w voyku, bo nie moglem się nacieszyć jego momentem obrotowym.

Tomprz, tiptronik to fajna sprawa, jak uważasz że będziesz majtał drążkiem lub przesiadasz się z manuala to może być coś dla Ciebie, może będziesz chcial pokatować trochę auto to tez pasuje. Z tych ludków ktorych ja znam z tiptronikiem prawie nitk nie używa tej funkcji, trochę na początku żeby się nacieszyć, ale bajer jest Smile
_________________
VelSatis 3.5V6 LPG; ex Chrysler Voyager LE 3,8 AWD '98
gg3779721 ukryty
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
Tomaj
*
*


Dołączył: Apr 16, 2007
Posty: 1387
Skąd: Prawie Poznan

PostWysłany: Pią Lut 22, 2008 21:15    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Stasheck napisał:
Panowie... zacznijmy od tego, że 0,5s to trwa strzelenie palcami. Jakby Ci tak biegi zrzucało, to by Ci silnik wyleciał przez chłodnicę od szarpnięcia.

Co do zrzucania biegów - ja też to robię przed wyprzedzeniem - ustawiając skrzynię na "3". To logiczne. Jeśli chcesz to zrobić na "D", musisz depnąć gaz - skrzynia zmieni biegi - ale zaczynasz już przyspieszać i nie możesz się "przyczaić" za autem wyprzedzanym. Tzn. jeśli jesteś blisko gościa (bo np. jechałeś za nim przez kilometr), to w zasadzie trzeba wcisnąć gaz i od razu kręcić kierownicą, bo mu w tyłek wjedziesz.


Ale tam.... przesadzasz. Pstryknięcie palcami to milisekundy a nie pół sekudny. Jak wciśniesz gaz energicznie do oporu zrzuci w dół najszybciej jak się da i na mozliwie najniższy, bo potrzebujesz mocy i przyspieszenia. Wciskając do końca ale wolniej zrzuca faktycznie w 2-3 sekund bo jak widac nie spieszy Ci się. To mój trzeci automat i juz dawno przeszła mi mania redukcji recznej. W tej chwili automatycznie robie to noga o wiele szybciej i tak jak chce, to kwestia wyczucia auta. Jak potrzebuje wyłaczyć blokade to wyłaczam i przyspieszam na 4, jak chce 3 to pedal odpowiednio i mam 3.
Ja utrzymuje od wyprzedzanego niewielki dystans żeby nabrac predkości. Jak widze że z przeciwka zbliza sie auto i zanim moge wyprzedzać, to juz wciskam gaz i to bez energicznego deptania, tylko na ten bieg ktory ja chce i wyprzedza. W ten sposób buduje tak dużą różnice pędkości, że wyprzedzam go bardzo szybko bez zbędnych wyskoków zza zderzaka i zwiekszonego spalania.
Tak jak Ty to opisujesz robiłem w moim pierwszym automacie i przez bardzo krótki okres w voyku, bo nie moglem się nacieszyć jego momentem obrotowym.

Tomprz, tiptronik to fajna sprawa, jak uważasz że będziesz majtał drążkiem lub przesiadasz się z manuala to może być coś dla Ciebie, może będziesz chcial pokatować trochę auto to tez pasuje. Z tych ludków ktorych ja znam z tiptronikiem prawie nitk nie używa tej funkcji, trochę na początku żeby się nacieszyć, ale bajer jest Smile
_________________
VelSatis 3.5V6 LPG; ex Chrysler Voyager LE 3,8 AWD '98
gg3779721 ukryty
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
mysiauek
*
*


Dołączył: May 02, 2007
Posty: 630
Skąd: Sosnowiec

PostWysłany: Wto Lut 26, 2008 11:34    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wychodzę z założenia, że mieć automat to po to, aby nic nie przełączać.
Pierwsze słyszę żeby w czasie wyprzedzania przełączać dźwignię na "3" i powiem szczerze - tylko nie odbierajcie tego osobiście - strasznie mnie to śmieszy Smile

Nigdy nie miałem problemów z wyprzdzaniem, trzymam się paredziesiąt metrów za autem aby widzieć z daleka sytuację, gdy widzę że będzie okazja, gaz do decy, przyspieszam na maxa i wyprzedzam. Koniec kropka.
No chyba, że znajduje się idiota, ktory zaczyna przyspieszać i włącza kierunkowskaz dopiero wtedy gdy już dziura na lewym się zrobiła ...
_________________
entuzjasta... bo nie mam już amerykańca ...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Stasheck
*
*


Dołączył: Mar 03, 2007
Posty: 451
Skąd: Kraków

PostWysłany: Wto Lut 26, 2008 12:37    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

OK, to jestem idiotą, ale zdarzają się sytuacje, w których nie ma innego wyjścia.

Automat to duża przyjemność prowadzenia, ale ja po prostu lubię mieć możliwość dużej kontroli - to nie znaczy, że wszystko chcę robić ręcznie, po prostu lubię mieć taką możliwość.

Drugie zastosowanie tiptronica - hamowanie silnikiem. Nie żeby często, ale czasem się przydaje.
_________________
Dodge Intrepid 3,2l ES '99
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Wto Lut 26, 2008 12:46    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

jezdzilem 300 m z taka skrzynia i do glowy by mi nie przyszlo aby ruszac ten drazek. mysle,ze to dla nerwowych:)
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Tomaj
*
*


Dołączył: Apr 16, 2007
Posty: 1387
Skąd: Prawie Poznan

PostWysłany: Wto Lut 26, 2008 12:52    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Do hamowania silnikiem masz pozycje 3 2 1 lub L w zależności od skrzyni i tutaj tiptronik nie jest jakimś fenomenem. Kontrola jednak jest większa bo możesz jechać "dokładnie" na tym biegu na którym chcesz, ale to może być też teoretyczne.Po włączeniu trybu ręcznego i zredukowaniu biegu, dociągniesz silnik do maksymalnych obrotów i zmieni bieg na wyższy, tak samo dzieje się w dół. Nie zredukujesz biegu jeśli komputer stwierdzi, że obroty silnika bedą za niskie, lub za wysokie. To jest tylko namiastka manuala. Sam chciałbym mieć tiprtonika.. albo jeszcze lepiej 300M bo już ma Very Happy W voyku dla mnie to zbędny bajer, to nie wyścigówka.
Nikt nie mówi że jesteś idiotą Smile
_________________
VelSatis 3.5V6 LPG; ex Chrysler Voyager LE 3,8 AWD '98
gg3779721 ukryty
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
mysiauek
*
*


Dołączył: May 02, 2007
Posty: 630
Skąd: Sosnowiec

PostWysłany: Pon Mar 03, 2008 19:27    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Hmmm... to może zanim ktoś zdecyduje się zakupić, to rzućcie okiem jakie czasy przełączania biegów mają stare, pierwsze tiptroniki.
_________________
entuzjasta... bo nie mam już amerykańca ...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
jabol2
*
*


Dołączył: Nov 25, 2007
Posty: 137
Skąd: Sandomierz

PostWysłany: Wto Mar 04, 2008 15:38    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

z tą 3-4 sekundową redukcją w visionie to przesadziliście...

u mnie to jest 2 maksymalnie 3...

a tak wogule to nie wiem czy zmiana biegu w czasie jazdy jest zdrowa dla skrzyni Rolling Eyes
_________________
Chrysler Vision 3.5
Spełnione marzenie, śliczny...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
rico_wr
*
*


Dołączył: Jul 02, 2005
Posty: 204
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Wto Mar 04, 2008 20:29    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Mam Visiona z 94 roku czyli bez funkcji tiptronic i nie mam najmniejszych problemów z wyprzedzaniem. Kwestia przyzwyczajenia do zawachania samochodu ( trwa to moze z sekundę). Kiedyś miałem dwie Maximy 3,0 V6 jedna w manualu a zaraz potem w automacie. Bezpośrednio po przesiadce w automat drażniło mnie owe zawachanie przy wyprzedzaniu w trasie ale problem zniknął nawet nie wiadomo kiedy. Po prostu przyzwyczaiłem się do innej charakterystyki pracy auta podczas manewru wyprzedzania.
problem o którym mówicie wrócił gdy Żonie kupiłem Freelandera 2,0 tdi z tiprtonicem. Niby motor BMW, skrzynia nowoczesna tez bawaria a nawet "sport" mu nie pomaga przy wyprzedzaniu i trzeba sobie pomóc reczną redukcją. Jednak to jest tylko 115 KM. W Visionie nie ma problemów. Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Vlad
*
*


Dołączył: Nov 02, 2005
Posty: 536
Skąd: Beskidy

PostWysłany: Wto Mar 04, 2008 21:26    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Tomaj napisał:
Do hamowania silnikiem masz pozycje 3 2 1 lub L

Może się mylę ale chyba nie... silnik hamuje tylko na 1-ce, 2 i 3 to zablokowanie skrzyni do 2-go i do 3-go biegu.
_________________
Pontiac Bonneville SE '92
Chevrolet TransSport '99
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Tomaj
*
*


Dołączył: Apr 16, 2007
Posty: 1387
Skąd: Prawie Poznan

PostWysłany: Wto Mar 04, 2008 22:49    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wszystko co nie jest nadbiegiem słuzy do hamowania silnikiem, jesli masz 4 biegową skrzynkę, nadbiegiem jest 4 możesz hamować 3 2 1 jesli skrzynia jest wyposażona w taką możliwość. Przy 3 biegowej masz 2 1 jesli jest taka możliwość. W amerykańcach króluje L która odpowiada za hamowanie silnikiem uzywając 1 2 3 bieg przy 4 biegowej skrzynce.
Wszystko zależy od skrzynki.
_________________
VelSatis 3.5V6 LPG; ex Chrysler Voyager LE 3,8 AWD '98
gg3779721 ukryty
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Sro Mar 05, 2008 11:00    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ja tam sie nie znam ,ale jak jade pontonem na D lub OD to odpuszczenie gazu powoduje toczenie sie auta jak roweru bez pedalowania. dzisiaj jechalem scenikiem automat i zauwazylem,ze niezleznie od predkosci jak odpuszcze gaz samochod zwalnia czyli hamuje silnikiem. no moze przy 120 km/h niekoniecznie ,ale tak do 70 km/h na 100%. dodam,ze to nie jedne auto z automatem jakim jezdzilem:) mialem kilka swoich(europa,japonia,usa) oraz jezdzilem wieloma innym(zawsze zbieram doswiadczenia kiedy sie tylko da) no i tylko w tym sceniku wyglada na to,ze hamuje silnikiem caly czas. czy tak ma byc?
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Tomaj
*
*


Dołączył: Apr 16, 2007
Posty: 1387
Skąd: Prawie Poznan

PostWysłany: Sro Mar 05, 2008 11:40    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nie pamiętam jaka jest skrzynia z silnikiem 2.0 ale reno ma taki fajny wynalazek. Pierwszy i drugi bieg masz na sprzęgle hydr., a trzeci i czwarty na wałku. Nie ma pojęcia OD i blokady biegu, bo te dwa ostatnie są zablokowane cały czas. Automat w tej serii renówek spala mniej niż manual, szczególnie kiedy jeździ się w cyklu mieszanym albo na trasie. Na 4 biegu hamuje silnikiem ale delikatnie ze względy na spore przełożenie, a w pozycjach 3 2 1 jest już wyraźne hamowanie silnikiem i tak ma być. W voyku przydałaby się stała blokada 3 i 4 Smile Mialbym wtedy ścigacza a nie vana Very Happy
_________________
VelSatis 3.5V6 LPG; ex Chrysler Voyager LE 3,8 AWD '98
gg3779721 ukryty
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Sro Mar 05, 2008 14:07    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

dzieki-uspokoiles mnie nieco:)
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Mietus
*
*


Dołączył: Jun 07, 2008
Posty: 1

PostWysłany: Pon Cze 09, 2008 14:54    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Mam Visiona z triptronikiem od około roku. Ręcznej zmiany biegów użyłem raz, zaraz po nabyciu auta aby zobaczyć co to jest. Później nie używałem, bo po co?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
almado
*
*


Dołączył: Jul 14, 2005
Posty: 597
Skąd: Oława

PostWysłany: Pon Cze 09, 2008 18:50    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

tomprz - nie patrz czy skrzynia ma tiptronik tylko na jej stan techniczny Smile
_________________
Pontiac Trans Sport 3.8, 1993
- sprzedam, 602436559
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Samochody Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group