www.asu.pl :: Zobacz temat - Mięki pedał hamulca
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Mięki pedał hamulca

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Zawieszenie
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
seta
*
*


Dołączył: Nov 08, 2007
Posty: 29
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Sob Lut 16, 2008 19:11    Temat postu: Mięki pedał hamulca Odpowiedz z cytatem

Mam problem z hamulcem a mianowicie gdy nacisnę pedał to schodzi do podłogi i słychac przy tym syknięcie powietrza z podwozia tuż pod kierowcą i nie jest na pewno to płyn bo sprawdzałem. Zaglądałem tam ale nie moge tego zlokalizowac , tam za pompą abs jest czarna skrzynka co wchodza w nią
dwie gumowe rurki i nie wiem do czego to służy.
Hamulec działa dobrze dopiero po powtórnym szybkim wciśnięciu pedału a te syknięcie słychac tylko po pierwszym wciśnięciu.
Nie wiem co jest grane pomóżcie.
_________________
Chrysler voyager gs 3.3 automat 96r.
GG 2347419
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
wmarek65
*
*


Dołączył: Feb 20, 2006
Posty: 1049
Skąd: Małopolska

PostWysłany: Sob Lut 16, 2008 21:02    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ta czarna puszka to evap canister (zbiornik wyrównawczy podcisnienia)jest od systemu recyrkulacji spalin i odprowadzania par od zbiornika paliwa.Pośrednio ma połączenie z pompą hamulcową ,a raczej z układem podciśnieniowym wspomagania hamulca (serwo). Nie to jest przyczyna braku hamulca za pierwszym razem Laughing
Twoje objawy z podwójnym wciskaniem wskazują raczej na zapowietrzenie ukladu hamulcowego lub zapieczone samoregulatory w hamulcach tylnej osi (szczęki mają za dużą odległość od bębna)
Odpowietrz uklad
_________________
--------------------------------------------------
Chrysler Grand Voyager AWD 3,8 2000 +sek Landi Renzo Omegas
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Nie Lut 17, 2008 11:21    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

EVAP pierwsze slysze ze ma polaczenie z pompa hamulcowa,sluzy tylko do wychwytywania oparow paliwa,wypelniony jest weglem aktywnym.
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
wmarek65
*
*


Dołączył: Feb 20, 2006
Posty: 1049
Skąd: Małopolska

PostWysłany: Nie Lut 17, 2008 13:18    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Kolego JEDI_V napisałem
wmarek65 napisał:
Pośrednio ma połączenie z pompą hamulcową ,a raczej z układem podciśnieniowym wspomagania hamulca (serwo).

Nie dam rady ci powiedzieć żebyś słyszał Laughing dlatego załanczam schemat dla połączeń voyagera 3.3l

_________________
--------------------------------------------------
Chrysler Grand Voyager AWD 3,8 2000 +sek Landi Renzo Omegas
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Nie Lut 17, 2008 13:37    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

schemat ten nie rozni sie od schematu kasdego innego przecietnego auta. powiedz mi bo dalej nie rozumiem co ma kanister z weglem aktywowanym wspolnego z hamulcami. chyba tyle samo co ze sterowaniem nawiewami i wszytkimi innymi urzadzeniami sterowanymi podcisnieniem:)
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Nie Lut 17, 2008 13:39    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

EVAP ma polaczenie z calym ukladem podcisnien(posrednio)przeciez jakos musi zasysac opary,same do zbiornika z weglem aktywnym nie trafia,ale zerowy wplyw na dzialanie czegokolwiek
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Nie Lut 17, 2008 13:53    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

"ale my to wiemy,kocie" jakby powiedziala inspektor pierzchala w trzynastym posterunku Laughing
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
wmarek65
*
*


Dołączył: Feb 20, 2006
Posty: 1049
Skąd: Małopolska

PostWysłany: Nie Lut 17, 2008 14:33    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dlatego u seta słychać syk powietrza w evap ,gdyż w trakcie szybkiego naciśnięcia pedału hanulca ,(przy zapowietrzonych hamulcach na postoju przy zgaszonym silniku,bo tylko wtedy jest taka możliwość) zamiast podciśnienia które wytwarza silnik w kolektorze ssącym ,w wężach powstaje nadciśnienie wytwożone przez tłok serwa ,który teraz dziala jak pompka powietrza,a nadmiar wdmuchiwany jest do evap canistra
_________________
--------------------------------------------------
Chrysler Grand Voyager AWD 3,8 2000 +sek Landi Renzo Omegas
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
seta
*
*


Dołączył: Nov 08, 2007
Posty: 29
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Nie Lut 17, 2008 17:03    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Już zrobione zapowietrzony był tylny lewy tłoczek a te syczenie było tylko przy włączonym silniku
_________________
Chrysler voyager gs 3.3 automat 96r.
GG 2347419
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
andrewbob
*
*


Dołączył: Jan 12, 2008
Posty: 12

PostWysłany: Sro Lut 20, 2008 15:41    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Korzystając z okazji opisze podobny problem. Dwa dni temu dość nagle zaczął spadać mi pedał hamulca tzn. zrobił się bardzo miękki z zaczął przepuszczać. Sprawdziłem płyn i okazało się, że jest duży ubytek. Dolałem i trochę się poprawiło. Ale dziś pedał znowy przy chamowaniu opadł i zrobił się bardzo miękki i do tego przepuszcza. Generalnie hamuje ale bardzo słabo i przy wciśnięciu do końca zapala się kontrolka hamulca. Dodam, że płynu nie ubywa i nie mam żadnego wycieku. Przy tzw. pompowaniu robi się trochę twardszy ale to tylko chwilowe. Co może byś przyczyną? Pompa czy raczej serwo?Jak to można w jakiś łatwy sposób zdiagnozować?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
orzech
*
*


Dołączył: Nov 16, 2007
Posty: 337
Skąd: Chorzów

PostWysłany: Sro Lut 20, 2008 20:04    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

spróbuj bez zapalonego silnika podeptać na pedał h-ca,jak będzie ci schodził dalej w dół to znaczy że pompa h-ca Ci przepuszcza miedzy sekcjami
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
wmarek65
*
*


Dołączył: Feb 20, 2006
Posty: 1049
Skąd: Małopolska

PostWysłany: Sro Lut 20, 2008 20:25    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Gdyby padlo serwo nie miałbyś wspomagania hamulca (twardy hamulec przy wyłączonym i załączonym silniku.
Zrób taki test
Naciśnij mocno hamulec i zapal silnik ,jeśli po zapaleniu pedał pójdzie w dół ,to znaczy że serwo masz dobre,jeśli nie bedzie różnicy znaczy padło
Najpierw spróbuj porządnie odpowietrzyć hamulce , Może padać pompa ale niekoniecznie.
_________________
--------------------------------------------------
Chrysler Grand Voyager AWD 3,8 2000 +sek Landi Renzo Omegas
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
andrewbob
*
*


Dołączył: Jan 12, 2008
Posty: 12

PostWysłany: Czw Lut 21, 2008 16:41    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A więc i tak zrobiłem. Ponaciskałem na pedał na wyłączonym silniku i zrobił się twardszy, ale pod koniec tak jakby delikatnie przepuszczał. Po włączeniu silnika zszedł w dół. Przypomniałem sobie, że z 7 lat temu miałem to samo w "beczce" i po potraktowaniu pompy kompletem naprawczym wszystko było si. Zaraz poszukam czeboś takiego do Dodge. Dzięki za pomoc.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
andrewbob
*
*


Dołączył: Jan 12, 2008
Posty: 12

PostWysłany: Sro Mar 05, 2008 18:47    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wracając do tematu miękkiego pedała hamulca muszę stwierdzić, że po dwóch dniach jakoś się samo naprawiło?!?!?!(tzn pedał wrócił do normalnej pracy - bez odpowietrzania i ingeręcji w pompę). Zdziwiło mnie to trochę ale cóż.... Wszystko ok aż do dziś. Rano odpalam i pedał schodzi do podłogi i znowu bardzo słabe hamowanie. Nie wiem czy ma to coś wspólnego z mrozem??????? Było ok jak było ciepło a jak tylko spadła tem. do -5 to znowu. Miał może ktoś coś takiego?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Sro Mar 05, 2008 18:51    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

mialem tak jak mi sie konczyly miekkie przewody hamulcowe. podobnie(ale tragiczniej) mialem jak mi przegnil przewod metalowy. kilka dni jezdzielm. raz hamowalo ,a raz nie.horror!!!
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
orzech
*
*


Dołączył: Nov 16, 2007
Posty: 337
Skąd: Chorzów

PostWysłany: Sro Mar 05, 2008 19:36    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

andrewbob ! - dla mnie jest sprawa jasna !! stawiam na p-pę hamulca !! - dlaczego ?? ano tak ! - jak pisze jest ciepło to jest OK,a jak jest zimno to nie !! wniosek !!?? - manżetki w pompie są do d....y !!! po prostu stare i twarde,jak jest ciepło to trochę zmiękną i trzymają a jak jest zimno to twardnieją i robi się większy luz i płyn nie jest dobrze uszczelniany miedzy tłoczkiem a cylindrem - takie moje zdanie Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
andrewbob
*
*


Dołączył: Jan 12, 2008
Posty: 12

PostWysłany: Nie Mar 09, 2008 0:36    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Cóż!!! Jak pompa to pompa. ("Ale przecierz pompa padła" - Killer). Dzięki za od i podpowiedzi. Niestety charakter moiej pracy nie pozwala mi sie obyć bez auta więc umówiłem się z mechaniorem na następną sobotę. Troszkę sie pobujam jeszcze tak jak jest. Jak coś się wyjaśni to opisze co i jak.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Zawieszenie Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group