www.asu.pl :: Zobacz temat - Problem z odpalaniem i falowaniem - rozwiązanie
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Problem z odpalaniem i falowaniem - rozwiązanie

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
darryd
*
*


Dołączył: Aug 18, 2005
Posty: 869
Skąd: Głogów - ...ja chcieć nowy dodge charger srt8!!!

PostWysłany: Nie Lut 03, 2008 23:15    Temat postu: Problem z odpalaniem i falowaniem - rozwiązanie Odpowiedz z cytatem

Witam, mam taki problem, pierwszy to problem z rozruchem zimnego silnika, czyli po nocce lub dlugiej przerwie postoju [np 8h] musze krecic rozrusznikiem z dobre minimum 5-8 sekund. Po rozruchu silnik chodzi chyba normalnie... [przewody WN i swiece wymienione bo myslalem ze moze to one sa tego powodem, mialy przebicia do obudowy silnika, po wymianie rozruch bez zmian]...

druga sprawa, to w pewnym punkcie wcisniecia pedalu gazu jest jakby dziura [TPS tez wymieniony na nowy], zwlaszcza widoczne jest to przy jezdzie powyzej 70km/h, kiedy zalaczony jest chyba lockup i 4 bieg, czyli jade z ta predkoscia, wciskam pedal lekko aby nagle przyspieszyc i obroty podnosza sie z 1800 na 2500 i po sekundzie opadaja spowrotem na 1800, wtedy musze jeszczce wiecej docisnac pedal gazu. czasem przy jezdzie z predkosciami powyzej 70km/h z mocniej wcisnietym pedalem gazu po natychmiastowym puszczeniu jest lekkie szarpniecie.

kolejna rzecz to falowanie...na biegu jalowym chodzi idealnie, dotykajac silnika nie czuc ze pracuje, ale kiedy np wcisne gaz i chce utrzymac obroty powyzej 1000 to faluja, czyli trzymajac wcisniety gaz i chcac utrzymac obroty na poziomie np 1500 jest to prawie nie mozliwe gdyz caly czas faluja od 1500 do 1300 obrotow, falowanie ustepuje powyzej 3000 obrotow.

EGR sprawdzilem czy nie byl zablokowany, trzpien chodzil lekko...co mnie oczywiscie zmartwilo...bo stawialem na to wlasnie...
...zauwazylem jeszcze dziwne brzeczenie na zaworze PCV, ale nie mialem czasu juz go sprawdzic, czy moze to byc tez jego wina lub inne lewe powietrze czy cos innego?

w aucie jest instalacja gazowa omvl, ale mam problemy z ustawieniem jej, gdyz na gazie te objawy nasilaja sie znacznie bardziej...
_________________
Pozdrawiam
darry dooman
Oldsmobile Aurora 4.0L V8
---------------------------------


Ostatnio zmieniony przez darryd dnia Sro Sie 13, 2008 15:47, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
darryd
*
*


Dołączył: Aug 18, 2005
Posty: 869
Skąd: Głogów - ...ja chcieć nowy dodge charger srt8!!!

PostWysłany: Wto Lut 05, 2008 18:07    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

serio nie ma nikt pomyslu? :/
_________________
Pozdrawiam
darry dooman
Oldsmobile Aurora 4.0L V8
---------------------------------
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Sro Lut 06, 2008 6:41    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

PVC to nie lewe powietrze,poprzez ten zawor wyrownuje sie cisnienie w silniku miedzy gora a dolem,albo porzadne plukanie w benzynie ekstrakcyjnej albo wymiana
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
pestek
*
*


Dołączył: Aug 31, 2006
Posty: 120
Skąd: pomorskie

PostWysłany: Sro Lut 06, 2008 13:23    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Spróbuj najpierw 3 razy włączyć na zapłon bez kręcenia rozrusznikiem , i zobacz czy wtedy zapali lepiej. Jeżeli tak to masz pompę do wymiany ewentualnie filtr paliwowy.
_________________
PLYMOUTH VOYAGER 3,0 ZAGAZOWANY
AUDI S6 4,2 ZAGAZOWANY
YAMAHA VIRAGO GAZ W MANETCE
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
waldi69lx
*
*


Dołączył: Jan 10, 2008
Posty: 43
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Sob Lut 09, 2008 5:54    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

... Tyle że z gazem to niewiele ma wspólnego, a na gazie jeszcze gorzej .... Ja postawiłbym na lewe powietrze ... a może jego brak... filtr powietrza ...? Rolling Eyes
_________________
Waldi / Stratus2,5V6*95
Stratus2,5V6*96 gaz od Lyky'ego
Chevrolet Trans Sport 3,4V6*98
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
darryd
*
*


Dołączył: Aug 18, 2005
Posty: 869
Skąd: Głogów - ...ja chcieć nowy dodge charger srt8!!!

PostWysłany: Sob Lut 09, 2008 15:35    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

pestek napisał:
Spróbuj najpierw 3 razy włączyć na zapłon bez kręcenia rozrusznikiem , i zobacz czy wtedy zapali lepiej. Jeżeli tak to masz pompę do wymiany ewentualnie filtr paliwowy.


no wlasnie bez rezultatow...czyli chyba jednak nie pompa, filtr paliwa tez wymienilem, powietrza byl wymieniony jakies 1000mil temu wiec tez swiezynka...mialem demontowany kolektor jak czyscilem rozrusznik, moze faktycznie gdzies tam zasysa powietrze...choc po zlozeniu odpalal w miare szybko, chyba, nie pamietam juz dokladnie ;-/. byly tez demontowane wtryski, moze tam gdzies uszczelnienia puscily...no ale czy lewe powietrze to mialoby wplyw na odpalanie? A co z regulatorem cisnienia paliwa, ten co jest na koncu obwodu wtryskow (o ile to jest reg. cisnienia Wink)...
_________________
Pozdrawiam
darry dooman
Oldsmobile Aurora 4.0L V8
---------------------------------
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
pestek
*
*


Dołączył: Aug 31, 2006
Posty: 120
Skąd: pomorskie

PostWysłany: Sob Lut 09, 2008 17:17    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Może z gazem ma to niewiele wspólnego ale w tym przypadku mogło sie nałożyć parę usterek, gdyż jak pisze Darryd gaz nie najlepiej chodzi od zawsze. A zapala się auto przeważnie na Pb. Moim zdaniem powodu falowania szukałbym w gubieniu zapłonów lub w lewym powietrzu.
_________________
PLYMOUTH VOYAGER 3,0 ZAGAZOWANY
AUDI S6 4,2 ZAGAZOWANY
YAMAHA VIRAGO GAZ W MANETCE
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
darryd
*
*


Dołączył: Aug 18, 2005
Posty: 869
Skąd: Głogów - ...ja chcieć nowy dodge charger srt8!!!

PostWysłany: Sob Lut 09, 2008 18:02    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

a odpalanie? bo to mi tez nie daje spokoju... jakies pomysly? bo mi sie juz skonczyly... Neutral
_________________
Pozdrawiam
darry dooman
Oldsmobile Aurora 4.0L V8
---------------------------------
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
datatomek
*
*


Dołączył: Apr 17, 2007
Posty: 259
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Sob Lut 09, 2008 20:10    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Hej...Czujniki temperatury sprawdzałeś? Czy przepustnica jest dobrze wyregulowana? (jeśli jest taka możliwość...) Czy wyjmowałeś i sprawdzałeś jak wygląda krokówka?
_________________
Cirrus 2,5 LXI
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Sob Lut 09, 2008 20:48    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Chlopie on ma roys-roys'a w srod silnikow,tam sie zadnej przepustnicy nie reguluje.Nie lepiej na kompa podjechac??
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
darryd
*
*


Dołączył: Aug 18, 2005
Posty: 869
Skąd: Głogów - ...ja chcieć nowy dodge charger srt8!!!

PostWysłany: Nie Lut 10, 2008 18:57    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

datatomek napisał:
Hej...Czujniki temperatury sprawdzałeś? Czy przepustnica jest dobrze wyregulowana? (jeśli jest taka możliwość...) Czy wyjmowałeś i sprawdzałeś jak wygląda krokówka?


tak cz.temperatury powietrza sprawdzalem, mial chyba okolo 5.4kOhma przy 5st.C, jak go ogrzewalem to spadal opor...przepustnica czyszczona przy okazji zdejmowania kolektora, to samo silnik krokowy...ale czy odpalanie ma wplyw ze ciagnie lewe powietrze?
generalnie auto pali bez problemu, tylko trzeba troche go krecic, tak jak pisalem wczesniej powyzej 5sek po dluzszym postoju, ale jak zalapie chodzi juz ok, no i po odpaleniu nastepne starty sa juz raczej bezproblemowe...
_________________
Pozdrawiam
darry dooman
Oldsmobile Aurora 4.0L V8
---------------------------------
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
waldi69lx
*
*


Dołączył: Jan 10, 2008
Posty: 43
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon Lut 11, 2008 7:07    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

...U mnie w V6 są podobne problemy z odpalaniem... Rolling Eyes
_________________
Waldi / Stratus2,5V6*95
Stratus2,5V6*96 gaz od Lyky'ego
Chevrolet Trans Sport 3,4V6*98
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
datatomek
*
*


Dołączył: Apr 17, 2007
Posty: 259
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Pią Lut 15, 2008 12:19    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

U mnie jak była uszczelka na dolocie walnięta, to ciężko było uruchomić na zimnym.Ale to już była sytuacja extremalna, to było po prostu czuć że jest coś skopane....No i też kiedyś gazownicy rozregulowali mi przepustnicę, na zamkniętym była ciut uchylona.
_________________
Cirrus 2,5 LXI
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
darryd
*
*


Dołączył: Aug 18, 2005
Posty: 869
Skąd: Głogów - ...ja chcieć nowy dodge charger srt8!!!

PostWysłany: Pią Kwi 18, 2008 20:47    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

dlugie odpalanie powodowal regulator cisnienia, przedmuchalem go, poogladalem, wlozylem ponownie i teraz odpala prawie idealnie (zimny po calej nocce ok 1 sek), ale...czytajmy tu... http://asu.pl/portal/html/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=6113
_________________
Pozdrawiam
darry dooman
Oldsmobile Aurora 4.0L V8
---------------------------------
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
EDEX
*
*


Dołączył: Nov 07, 2007
Posty: 129
Skąd: lubuskie

PostWysłany: Sob Kwi 19, 2008 22:00    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Confused jak piszesz nikt nie miał problemu z regulatorem ciśnienia.uważam że ciśnienie jest rygorystyczne-od tego trzeba zacząć.nie wiele kosztuje a jednak to początek diagnozy.
pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
darryd
*
*


Dołączył: Aug 18, 2005
Posty: 869
Skąd: Głogów - ...ja chcieć nowy dodge charger srt8!!!

PostWysłany: Sro Sie 13, 2008 15:43    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A jednak!!! to nie byl problem regulatora cisnienia paliwa, dlugo pozniej z tym jeszcze walczylem, okazalo sie co...że uciekał gaz przez wężyk podciśnienia z reduktora gazu do kolektora dolotowego i go zalewało i jest to czesto wystepujący problem w reduktorach OMVL...wymiana membran i uszczelek w reduktorze rozwiązała ten problem.
a dlaczego zadzialalo po pogrzebaniu przy regulatorze cisnienia paliwa? bo akurat w butli skonczyl sie gaz a tego faktu nie skojarzyłem...

wiec ci co juz powymieniali połowe auta a maja instalacje gazowe, niech sprawdza ten fakt, spotkalem sie rowniez z przepuszczajacymi wtryskami lub zaworem... Smile
_________________
Pozdrawiam
darry dooman
Oldsmobile Aurora 4.0L V8
---------------------------------
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
rudiszubert
*
*


Dołączył: May 06, 2007
Posty: 229
Skąd: WA-wa

PostWysłany: Nie Sie 17, 2008 12:48    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Gdzie kupić regulator ciśnienia do Voyagera 3.0 ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
darryd
*
*


Dołączył: Aug 18, 2005
Posty: 869
Skąd: Głogów - ...ja chcieć nowy dodge charger srt8!!!

PostWysłany: Pon Sie 18, 2008 11:56    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

rockauto.com

w pl moze byc chyba ciezko...
_________________
Pozdrawiam
darry dooman
Oldsmobile Aurora 4.0L V8
---------------------------------
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group