www.asu.pl :: Zobacz temat - szerokośc opony a koleiny na polskich drogach
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

szerokośc opony a koleiny na polskich drogach

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Zawieszenie
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Wto Sty 15, 2008 22:49    Temat postu: szerokośc opony a koleiny na polskich drogach Odpowiedz z cytatem

mam do Was pytanie czy opony 215/70 bardziej odczuwają koleiny niż 205/75?
Pytam bo mam założone 215/70 i jak jade po koleinach to samochód rzuca po tych koleinach. W GP mam opony 205/65 i tak mocno nie czuje tych kolein.
Jeśli by to coś pomogło to na przód kupiłbym nowe opony 205/75 bo i tak dwie opony się już konczą
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
Tomaj
*
*


Dołączył: Apr 16, 2007
Posty: 1387
Skąd: Prawie Poznan

PostWysłany: Wto Sty 15, 2008 23:52    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jeżdżąc jak to Esdarek określa kosiarkami na oponach maks 175/65/14 koleiny odczuwałem jako wielkie, wciągające rowy. Strach było niekiedy jechać jak droga przypominała zapomnianą wioskę. W voyku, który ma znacznie szerzej rozstawione koła i opony 215/65/15, a teraz 215/70/15, koleiny to pryszcz. Nie szczególnie mnie wzruszają, autko nie reaguje tak rzutko jak w kosiarce. Ciągle słyszałem opinie że szerokie opony zbierają dziury i wciągają w koleiny. Z tym pierwszym się zgodzę, a z drugim, dopóki nie pojeżdżę kosiarką z oponami 215, się nie zgadzam.
Zwróć uwagę na krawędzie opon, jeśli są mocno okrągłe i zwężające się ku bieżnikowi, to koleiny im nie straszne. Będą płynnie w nie wjeżdżać i wyjeżdżać. Niektóre opony są jak jak drewniane koła o mocnych kwadratowych kształtach. Taka oponka znacznie bardziej utrudnia wyjechanie z koleiny jak i wyjazd z wymuszonego zboczenia, na niższe pobocze.
_________________
VelSatis 3.5V6 LPG; ex Chrysler Voyager LE 3,8 AWD '98
gg3779721 ukryty
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Sro Sty 16, 2008 0:06    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No u mnie przednie opony Yokohama maja dość kwadratowe krawędzie i te opony myśle dać na tył a na przód wtedy cos innego kupić
Tak ta opona wygląda


_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
Tomaj
*
*


Dołączył: Apr 16, 2007
Posty: 1387
Skąd: Prawie Poznan

PostWysłany: Sro Sty 16, 2008 1:24    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Podobają mi się takie oponki jak masz ale faktycznie kanciaki. Nie przyczyniają się do przyjemnej jazdy po koleinach. Jak sobie je na tył przełożysz a do przodu dasz jakieś obłe, continetal albo michelin to będzie tył sie wlókł przy delikatnym podjeżdżaniu z pobocza czy głębokiej koleiny. Ja akurat jestem zwolennikiem zawsze 4 równych opon.

Teraz mam taką chińszczyznę i bardzo ładnie wchodzi w koleiny, niz nie rzuca i nie wciąga.


_________________
VelSatis 3.5V6 LPG; ex Chrysler Voyager LE 3,8 AWD '98
gg3779721 ukryty
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Sro Sty 16, 2008 20:20    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

[quote="Tomaj"] Ja akurat jestem zwolennikiem zawsze 4 równych opon.


Ja tez wolałbym mieć 4 identyczne opony ale nie wyrzuce nowych Yokoham a nie chce juz takich sam kupować. kupię o fabrycznym rozmiarze 205/75 i tak się zastanawiam na tymi Kumho Solus KR21



Czy to że z tyłu będą 215/70 a z przodu 205/75 będzie miało jakieś znaczenie? chyba nie
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
Tomaj
*
*


Dołączył: Apr 16, 2007
Posty: 1387
Skąd: Prawie Poznan

PostWysłany: Sro Sty 16, 2008 22:43    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Na jakiś kumo kolega passatem w8 w usa jeździ i jedyne na co narzekał to hałas, ale to zimówki więc można im wybaczyć. Różnica niewielka w rozmiarze, głównie odczujesz ją optycznie, może zabawnie z boku wyglądać Smile
Ja kupiłem voyka na letnich goodyear z przodu i michelin z tył. Jak się okazało przy awd to już w żadnym razie opony nie powinny być rózne. Na mokrej nawierzchni bardzo odczuwałem różnicę przyczepności. Jeden komplet jest całkiem dobry, dla niektórych nawet na dwa sezony. Do lata troszkę czasu to na pewno będą 4 równe Smile
_________________
VelSatis 3.5V6 LPG; ex Chrysler Voyager LE 3,8 AWD '98
gg3779721 ukryty
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Sro Sty 16, 2008 23:04    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

e nic nie bedzie widac. na srednicy calego kola bedziesz mial 3 mm roznicy wiec okiem tego nie wychwycisz . na szerokosci opony 1 cm wiec tez niewiele.na twoim miejscu kupilbym drugie takie same yokohamy. ja jestem fanem waskich i wysokich opon ,a zwlaszcza takich ,ktore maja klasyczny bieznik jak te twoje yokohamy. te kumho tez niezle wygladaja-klasycznie jak do vanow. moze dlatego,ze jezdze wolno(bezpiecznie i zgodnie z przepisami) oraz robie to na polskich drogach. takie ze strzalkami ,kierunkowe to troche moim zdaniem do dostojnego vana nie pasuja. swietnie sie za to komponuja w golfie III i odprowadzaja wode przy 240 km/h Wink
swoja droga gratuluje z tego miejsca wszystkim przeciwnikom calorocznych,ktorzy pozakladali zimowki:) za kilka lat w polsce snieg bedzie wystepowal tylko w wysokich tatrach i okazjonalnie w suwalkach:)
juz dzis mozemy robic zaklady ile razy w tym roku pojezdzicie na sypkim sniegu( no bo na czym innym zimowki sie nie sprawdzaja). oczywiscie wykluczam tu narciarzy ,ktorzy wybieraja sie w alpy. ale do tego celu mam fajne lancuchy;)
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky


Ostatnio zmieniony przez esdarek dnia Sro Sty 16, 2008 23:10, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Sro Sty 16, 2008 23:05    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Tomaj napisał:
Na jakiś kumo kolega passatem w8 w usa jeździ i jedyne na co narzekał to hałas, ale to zimówki więc można im wybaczyć. Różnica niewielka w rozmiarze, głównie odczujesz ją optycznie, może zabawnie z boku wyglądać Smile


Podane przezemnie opony to wielosezony i według tego co piszą uzytkownicy tych opon w USA to są ciche
Róznica w wysokości jest nieznaczna bo niecały 1% więc z boku nie powinno aż tak żle wyglądać.
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Sro Sty 16, 2008 23:15    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

dobre wielosezony rulezzzzzzz Laughing
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Tomaj
*
*


Dołączył: Apr 16, 2007
Posty: 1387
Skąd: Prawie Poznan

PostWysłany: Sro Sty 16, 2008 23:24    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

esdarek napisał:
dobre wielosezony rulezzzzzzz Laughing

Jakie masz wielosezony?

Eee... właśnie zobaczyłem Twojego poprzedniego posta, no wojna zaraz będzie Very Happy Wielosezony są dla tych którzy jeżdżą na wycieczki i traktują auta jak rodzinne kanapy. Nawet jak popada przez 7 dni w ciągu całej zimy to wolę mieć kopl. letnich i zimowych, cenowo wypada dokładnie tak samo jak wielo. Nie puściłbym sie w trase w śniegu i gołoledzi, jak mnie trafiło ostatnio na takich oponkach. Zawsze jednak sezonowa oponka lepiej się spisuje Smile hmm...
_________________
VelSatis 3.5V6 LPG; ex Chrysler Voyager LE 3,8 AWD '98
gg3779721 ukryty


Ostatnio zmieniony przez Tomaj dnia Sro Sty 16, 2008 23:38, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Sro Sty 16, 2008 23:37    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

http://www.asu.pl/portal/html/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=3264

http://www.asu.pl/portal/html/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=4688
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
BZYKU
*
*


Dołączył: Nov 23, 2007
Posty: 291
Skąd: KOLNIK PLANET EARTH

PostWysłany: Czw Sty 17, 2008 9:58    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Panowie a pamietacie niezniszczalna opone zakladana fabrycznie w polonezach ,fiatach Debica D124 Radial a wtedy zimy byly konkreciarskie i samochody tez jezdzily i nikt nie mial a nawet nie slyszal o zimowkach a na nich jezdzily karetki(szybko) policja, straz pozarna i wiele innych sluzb a im sie auta nie wiele pozmienialy dalej sa polonezy na karetkach i radiowozach ja osobiscie uwazam ze na lodzie, gololedzi pomagaja tylko i wylacznie opony z kolcami a te sa u nas zabronione a zwykla zimowka w tych warunkach bedzie zachowywala sie dokladnie tak jak letnia wiec ja osobiscie uwazam ze Esdarek ma racje i warto kupic niezlej jakosci opone wielosezonowa niz dwa komplety letnie i zimowki ale to jest tylko moje zdanie Laughing
_________________
chrysler voyager 2.4 manual z sekwa!SUPERRR!!
A taki ladny!!!AmerykanCki!!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Czw Sty 17, 2008 12:46    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

na d-124 wjechalem duzym fiatem na przelecz salmopolska w zime jakies 15 lat temu(sniegu po klamki)
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Tomaj
*
*


Dołączył: Apr 16, 2007
Posty: 1387
Skąd: Prawie Poznan

PostWysłany: Czw Sty 17, 2008 17:38    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

D124 miał ojciec w audi80, nie mógł wyjechać z podwórka bo było pełno śniegu. Na tym samym śniego ja R19 na zimókwach klebera krisalp3 wyjechał bez najmniejszego problemu. On miał 3 letnie opony a ja nowe. Różnica była kolosalna, autko się ślizgało jak na lodzie, cała sytuacja była komiczna przez te opony Very Happy

Wracając do kumho, kolega ma jakieś asc albo acx, coś takiego, nie pamiąta dokładnie. Jak na warunki w usa spisują się dobrze tylko trochę głośne wraz ze wzrostem zużycia.
_________________
VelSatis 3.5V6 LPG; ex Chrysler Voyager LE 3,8 AWD '98
gg3779721 ukryty
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Sob Sty 19, 2008 20:47    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ok to jeśli wybieralibyście opony dla siebie to które z podanej listy:
http://tiny.pl/p64d
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Sob Sty 19, 2008 20:50    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ja bym sobie wybral takie: General Ameri-GS60 . wygladaja zajescie,maja dobre oceny oraz cene i co najwazniejsze-jezdze na nich juz rok Laughing
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Sob Sty 19, 2008 21:03    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

wiedziałem że to napiszesz Very Happy bo pamietam że na tych laczkach pomykasz
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
Tomaj
*
*


Dołączył: Apr 16, 2007
Posty: 1387
Skąd: Prawie Poznan

PostWysłany: Nie Sty 20, 2008 2:48    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nie jestem zwolennikiem takich opon, choć kolega mnie namawia i chce z usa przysłać... Smile
Dla siebie wybralbym Kumho Solus KR21 "przemawia" do mnie ładny bieznik, ew. Goodyear Regatta 2 bo ma dosyć nacięć i nie wyglada jak bieżnik dla ciężarówki Dunlop SP 60 Smile

Esdarek, a jak z hałasem i oporami toczenia. Masz jakieś porównanie do innych, najlepiej nowych opon które miałeś w pontonie.
_________________
VelSatis 3.5V6 LPG; ex Chrysler Voyager LE 3,8 AWD '98
gg3779721 ukryty
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Nie Sty 20, 2008 14:10    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

godyear regatta nie sa glupie! co do moich genralali: sa to najcichsze opony jakie mialem! generalnie to sa najlepsze opony jakie mialem(moze mialem po prostu wczesniej dupiate ,ale mialem glownie goodyear,pirelli,semperit,bridgestone,debica,continantal,michelin,toyo. oczywiscie to byly rozne opony,roznej klasy w roznych samochodach i naczesciej zimowe lub letnie wiec ciezko porownywac. najmilej wspominam continentale i pirelli p6000. ja w kazdym razie :JUZ NIGDY WIECEJ INNYCH OPON NIZ DOBRE WIELOSEZONY!!!. ciekaw jestem czy komus sie w tym roku zimowki przydadza:) teraz( koniec stycznia) na termometrze zewnetrznym mam 12 st. i wilgotny asfalt Laughing
zakladam,ze nie wybieram sie na lodowiec w alpy ,ale nawet wtedy mam swietne lancuchy do tego celu:)
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Tomaj
*
*


Dołączył: Apr 16, 2007
Posty: 1387
Skąd: Prawie Poznan

PostWysłany: Nie Sty 20, 2008 18:21    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Mi się przydały zimówki bo u mnie odśnieżanie drogi to fikcja, a zrobiłęm parę tys. km na śniegu, lodzie i błocie posniegowym. Jednak coraz więcej się zastanawiam nad wielo, kolega mi bręczy że fajne etc. Solus ma sporo nacięć co powinno skutkowac dobrym hamowaniem na mokrej i względnej przyczepności na błocie, śniegu etc. Na pewno nie potraktuje tego jako alternatywa dla zimówek. Tak sobie myślę, że dzieki wielo mógłbym jeździć dłużej bez zmiany opon, a na zimówki przesiąść się dopiero wtedy kiedy będzie już zmina za pasem. Więcej będzie przyjemnosci z jazdy na cichych oponach.

Lutek a czy tan naprawdę opłaca się z usa opony ściągać? Ja zakładam że jedna wyjdzie po 60$ + wysyłka w usa ok. 8$ - kpl. 272$. Przy założeniu że jedna opona waży 9kg to ok. 20funtów, wysyłka do Polski wyjdzie 120$. Łącznie da to 392$ = 980zł.
Na opony tanio kpl. chińskich letnich najtańszych to 648zł, azjatyckich za 700zł i tak w gorę do włoskich marangoni za 972zł, docieramy do barum lub kumho za 1000-1040zł.
Całe założenie dla opon 215/65/15 min. 96T czyli do mojego.
Sam już nie wiem co lepsze, ale już niedługo czyli za miesiąc będzie trzeba myśleć o zakupie letnich. Jak z usa to juz musiałbym myśleć o zakupie.
_________________
VelSatis 3.5V6 LPG; ex Chrysler Voyager LE 3,8 AWD '98
gg3779721 ukryty
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Wto Sty 22, 2008 21:28    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Na oponytanio.pl nie mają kumho w moim rozmiarze a jednak wolę dołozyć 200zł i mieć te kumho jak szumiące chinskie opony.
Druga sprawa ja potrzebuje tylko dwie oponki i mnie te opony z USA wyniosą około 460zł o ile nie dowala cła
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
Stasheck
*
*


Dołączył: Mar 03, 2007
Posty: 451
Skąd: Kraków

PostWysłany: Wto Sty 22, 2008 21:33    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A za transport ile zabulisz?
_________________
Dodge Intrepid 3,2l ES '99
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
Tomaj
*
*


Dołączył: Apr 16, 2007
Posty: 1387
Skąd: Prawie Poznan

PostWysłany: Wto Sty 22, 2008 22:59    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ja sobie odpuszcze zakup z USA. Z oponytanio upatrzyłem sobie Duro DP3000 za 182zł (Tajwan); Marangoni Verso za 245zł (Włochy); Kumho KH15 za 263zł (Korea); wszstko w 215/65/15, letenie. Za miesiąc kupię w zależności od portfela wybiorę, na dzisiaj wybrałbym marangoni. A jakby mi vacik dowalili to się nie kalkuluje już w ogóle Sad W Polsce zawsze coś musi być zaporowe...
_________________
VelSatis 3.5V6 LPG; ex Chrysler Voyager LE 3,8 AWD '98
gg3779721 ukryty
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
Tomaj
*
*


Dołączył: Apr 16, 2007
Posty: 1387
Skąd: Prawie Poznan

PostWysłany: Sro Mar 05, 2008 0:15    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Lutek34 napisał:
Na oponytanio.pl nie mają kumho w moim rozmiarze a jednak wolę dołozyć 200zł i mieć te kumho jak szumiące chinskie opony.
Druga sprawa ja potrzebuje tylko dwie oponki i mnie te opony z USA wyniosą około 460zł o ile nie dowala cła


Kupiłeś już czy jeszcze walczysz z decyzją? Ciekawi mnie czy zaplaciłeś zaporki w Polsce jak już masz po transakcji.
_________________
VelSatis 3.5V6 LPG; ex Chrysler Voyager LE 3,8 AWD '98
gg3779721 ukryty
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
mdzalewscy
*
*


Dołączył: Dec 25, 2007
Posty: 220

PostWysłany: Sro Mar 05, 2008 7:51    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Tomaj napisał:

Teraz mam taką chińszczyznę i bardzo ładnie wchodzi w koleiny, niz nie rzuca i nie wciąga

nie jestem przekonany czy ten bieżnik dobrze wodą odprowadza
_________________
CADILLAC ESCALADE 6.2 V8 LPG
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Tomaj
*
*


Dołączył: Apr 16, 2007
Posty: 1387
Skąd: Prawie Poznan

PostWysłany: Sro Mar 05, 2008 11:46    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jak wjeżdża się w normlane pluty i koleiny z woda to radzi sobie dobrze gdzies do 110, więcej nie testowałem bo mam w glowie blokade Smile
U mnie na prowincji są jednak mega wielkie pluty, przez wyższe pobocze i mocno pofalowane z prawej strony drogi. Robi się po jednej ulewie pluta o długości 20-30m i głębokości killku/kilkunastu cm. Do 90 na takiej plucie jest dobrze, przy 100 trzeba uważać, ale przy 110 już się odpływa. Jak w zeszlym sezonie mialem dobre goodyear gt2, to wpadka z idenstyczną prędkością też powodowała pływanie, jednak nieco mniejsze.
To nie jest bierznik na prowincjonalne pluty, najwyżej na miejskie i koleinowe. Świetnie sobie radzi w śniegu i błocie. Dla mnie wystarcza, bo miękkie zimówki nie są na szaleństwa, a jak ktoś lubi poszaleć to powinien szukać opon z conajmniej jednym rowkiem.
_________________
VelSatis 3.5V6 LPG; ex Chrysler Voyager LE 3,8 AWD '98
gg3779721 ukryty
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Sro Mar 05, 2008 12:27    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ja tam sie nie znam ,ale przez aquaplaning rozumiemy chyba zdolnosc odprowadzenia przez opone wody. nie jest to jednak parametr mowiacy o tym w jak glebokiej wodzie mozna brodzic:) chodzi o to,ze jesli jedziemy po mokrej nawierzhni to pomiedzy opona ,a nawierzchnia przy pewnej szybkosci zacznie sie tworzyc film wodny do czasu ,az zerwana zostanie przyczepnosc. mysle,ze jednak niema to zatosowania do 15 centymetrowego brodu bo tam potrzebna bedzie sruba od motorowki ,a nie opony Laughing
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Nie Mar 09, 2008 11:50    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Tomaj napisał:
Lutek34 napisał:
Na oponytanio.pl nie mają kumho w moim rozmiarze a jednak wolę dołozyć 200zł i mieć te kumho jak szumiące chinskie opony.
Druga sprawa ja potrzebuje tylko dwie oponki i mnie te opony z USA wyniosą około 460zł o ile nie dowala cła


Kupiłeś już czy jeszcze walczysz z decyzją? Ciekawi mnie czy zaplaciłeś zaporki w Polsce jak już masz po transakcji.


Jeszcze nie kupowałem, bo używam firmowe Saxo do jazdy i Villim jezdze tylko do "kościoła" Very Happy
Pewno temat wróci do mnie na jesien przed zimą.
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Zawieszenie Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group