www.asu.pl :: Zobacz temat - Ford Windstar-światła przednie a hak holowniczy
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Ford Windstar-światła przednie a hak holowniczy

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Elektryka i elektronika
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
wiechuzg
*
*


Dołączył: Sep 23, 2005
Posty: 28
Skąd: Zielona GĂłra

PostWysłany: Pią Sty 04, 2008 21:45    Temat postu: Ford Windstar-światła przednie a hak holowniczy Odpowiedz z cytatem

Zapragnąłem zamontować hak holowniczy do swojego Windstara AD1995(wersja amerykańska). Podczas wizyty w SKP dowiedziałem się że muszę zamontować dodatkowe światła kierunkowskazów, ponieważ oryginalne nie są widoczne z boku pojazdu. Jednym z rozwiązań jest rozwiercenie błotników i zamontowanie w nich na odpowiedniej wysokości kierunkowskazów bocznych z dowolnie wybranego modelu samochodu i podłączenie się przewodami do kierunków przednich. Te jednak rozwiązanie nie przypadło mi do gustu , nie mam sumieia kaleczyć błotniki w moim Winim.
Wpadłem na alternatywne rozwiązanie (lecz nie wiem czy dobre i stąd ten post) aby zamienić miejscami okablowanie i żarówki pomiędzy reflektorem w którym mieści się światło kierunkowskazu a zewnętrznym(umieszczonym na narożnku przednim tak jak w większości aut kierunkowskaz) kloszem w kolorze biało żółtym w którym znajduje się żarówka światła pozycyjnego. Spowodowałoby to że migające światło żółte widoczne byłoby z boku pojazdu, a światło pozycyjne znajdowało by się ciut bliżej środka pojazdu w reflektorze głównym(tak jak w większości pojazdów).
Proszę o opinie, może ktoś już coś takiego wykombinował i bezproblemowo eksploatuje.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
dubelt
*
*


Dołączył: Jan 22, 2006
Posty: 952

PostWysłany: Pią Sty 04, 2008 21:54    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

markerów przednich nie widać.
zostaje ci:
1. zamonotować w błotnikach
2. w lusterkach


osobiscie mam srebrna wersje winniego. zamontowane biale migacze boczne od poloneza. wyglada bardzo ladnie Smile

http://www.allegro.pl/item291402184_kierunkowskazy_migacze_biale_polonez_caro_atu_plus.html
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Pią Sty 04, 2008 22:13    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

czesc wiechu:)
ja bym montowal w lusterka. mozna kupic na allegro samprzylepne(niektore sa potworne ,a niektore calkiem dzialajace)l mialem takie w tempo i sie sprawdzaly. w obudowach lusterek najczesciej jest tyle miejsca,ze da sie tez zamontowac normalne lampki takie jak w blotnik.
jeszcze jedno wyjscie to zamontowac na tym trojkacie czarnym co trzyma lusterko(podobnie maja citroeny). jeszcze inny pomysl-nakleic te diodowe na listwie bocznej z przodu drzwi(taki patent ma renault)

nizej masz kilka linkow z przykladami:

http://moto.allegro.pl/item289493631_kierunki_na_lusterka_diodowe_nowosc_.html

http://moto.allegro.pl/item289384483_kierunkowskazy_na_lusterka_badz_bardziej_widoczny.html

http://moto.allegro.pl/item292090209_81_kierunkowskazy_na_lusterka_kierunki_tuning.html

pozdrowienia dla ciebie i rodziny!
darek
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
sewek
*
*


Dołączył: Nov 12, 2007
Posty: 20
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Sob Sty 05, 2008 9:39    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam.
Jeżdżę Windstarem 1995 z hakiem już ponad 8 lat i jestem zdziwiony, że klosz żółtobiały jest jako światło pozycyjne. U mnie jest jako kierunkowskaz a środkowy (biały) jako pozycja. Przez te 8 lat żadna SKP nie miała zastrzeżeń i nie zmuszała mnie do instalowania dodatkowych świateł.
Oczywiście zmień okablowanie.
_________________
Windstar 1995 GL 3,8 + LPG >410000km
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
dubelt
*
*


Dołączył: Jan 22, 2006
Posty: 952

PostWysłany: Sob Sty 05, 2008 11:06    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

wymóg bocznych kierunków jest taki i koniec

światło kierunkowskazu ma być widziane zza samochodu i przyczepy (wielkości obrysu twojego samochodu)

mając taką przyczepę nie widać ani tylnego kierunku ani przedniego markera.

widać ktoś majstrował u ciebie z elektryką.

przecież to jest logiczne i tylko służy bezpieczeństwu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
wiechuzg
*
*


Dołączył: Sep 23, 2005
Posty: 28
Skąd: Zielona GĂłra

PostWysłany: Sob Sty 05, 2008 21:57    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wielkie dzięki za rady. Byłem dzisiaj przyjrzeć się instalacji lamp przednich, chyba było coś kombinowane przy niej (niestety za dużo się nie naoglądałem bo zimno w plecy i niżej-kupiłem samochód zamiast garażu Laughing ) Rurki chroniące przewody prowadzące do żarówek są rozcięte wzdłuż i następnie owinięte taśmą izolacyjną. Myślę że dawno temu ktoś przystosował je do swoich potrzeb lub przepisów. Myślę że instalacja oryginalnie wyglądać może tak jak u sewek. Zastanowiła mnie jeszcze jedna rzecz. A mianowicie większość żarówek w amerykańskim Fordzie jest inna niż stosowane w europejczykach,koreańczykach. Inne są oprawki, mocowania etc. To moje pierwsze auto rodem z Ameryki Północnej. Z tego na co dziś zwróciłem uwagę to to że mam w reflektorach typowe żarówki halogenowe, z wtyczką jak w każdym innym europejskim aucie. Czy to wynik wcześniejszych przeróbek, czy akurat te żarówki na całym globie są ze sobą kompatybilne?

P.S.

Serdeczne pozdrowienia dla Darka i jego bliskich od całej załogi Winiego 102
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Sob Sty 05, 2008 22:13    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

to napewno efekt przerobek. H4 nie stosuje sie w USA. Sprawdz moze masz cale reflektory wymienione na europe(tylko nie wiem czy takie byly).
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
wiechuzg
*
*


Dołączył: Sep 23, 2005
Posty: 28
Skąd: Zielona GĂłra

PostWysłany: Sob Sty 05, 2008 23:20    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Niestety lampy są napewno amerykańskie. Z tego co pamiętam nie ma na nich żadnych oznaczeń typu E czy też H4 tylko made in USA. Ale muszę przyjrzeć się im dokładniej.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
sewek
*
*


Dołączył: Nov 12, 2007
Posty: 20
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto Sty 08, 2008 16:06    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ja mam światła europejskie. Na kloszu widoczna jest duża litera E. Żarówki to H4 ze standartową wtyczką.
_________________
Windstar 1995 GL 3,8 + LPG >410000km
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
BoMBowiec
*
*


Dołączył: Dec 05, 2005
Posty: 132

PostWysłany: Sob Sty 12, 2008 1:36    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Windstar był oferowany na Europe wiec na 99% była europejska wersja reflektorów do niego.

Ale jak nawet mamy te USA to w mamy przedni kierunkowskaz w lampie głownej który był z przednią pomarańczową pozycyjną. A MARKER czyli nic innego niż boczny kierukowskaz jest z boku pojazdu... I zgodnie z Warunkami Technicznymi spełnia wymagania. Bo kierunkowsaz boczny ma być nie dalej niż 1800mm od przodu pojazdu i nie niżej niż 350mm od ziemi. I TYLE!!! Więc oryginalnie jest OK. No chyba, że jakiś rzeźnik przerobił Markera na białą pozycyjną to wtedy faktycznie kicha... Ale to lepiej przywrócić tam kierunkowskaz, a białą pozycyjną dorobić w reflektorze...
_________________
Maciej Mikler - Van Klub Polska - http://www.van-club.com
'85 Dodge Ram Van 5.2V8 - http://www.salonka.prv.pl
'04 Dodge Ram Pickup 5.7V8
'95 Cadillac Eldorado TC 4.6V8
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
dubelt
*
*


Dołączył: Jan 22, 2006
Posty: 952

PostWysłany: Sob Sty 12, 2008 22:28    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

no to ja was zdziwie.
windstar wersja canada
klosze zmienione na europejskie (homo niewiadomo Wink
mocowania na HB Razz oczywiscie przerobione przez jakiegoś dyzia na h4
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Elektryka i elektronika Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group