www.asu.pl :: Zobacz temat - SWIATŁA USA. CZERWONE KIERUNKOWSKAZY.KSENON/HID-CAŁA PRAWDA
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

SWIATŁA USA. CZERWONE KIERUNKOWSKAZY.KSENON/HID-CAŁA PRAWDA
Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Elektryka i elektronika
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Pią Sty 04, 2008 17:50    Temat postu: SWIATŁA USA. CZERWONE KIERUNKOWSKAZY.KSENON/HID-CAŁA PRAWDA Odpowiedz z cytatem

ponizej znajduje sie b. wazna informacja zdobyta przez uzytkownika "tomaj". na samym dole jest link z trescia pisma policji. pismo to jednoznacznie raz na zawsze rozwiewa wszelkie mity dot. swiatel amerykanskich,ksenoenow itp.

wielke dzieki dla "tomaj" za material!!!


Chyba jako pierwszy tutaj miałem odwagę zamontować palniki ksenonowe (HID) do voyka i pojechać na stacje diagnostyczne podpytać się czy jest to dopuszczalne. Jak każdy posiadacz voyka jestem zrospaczony jakością reflektorów. Ponieważ w tym roku planowałem zakup nowych, ponad dwukrotnie tańszych, amerykańskich symetrycznych, przed ich zakupem poprosiłem policję o ustosunkowanie się do róznych aspektów tej sprawy.

Poniżej mój majl przesłany do Komendy Policji w Poznaniu, Wydział Ruchu Drogowego, datowany na 20-12-2007r.

Witam.

Poniżej pytania dotyczące reflektorów i stosowanych w nim żarówek. Uzyskaną odpowiedź umieszczę na forum strony użytkowników samochodów amerykańskich www.asu.pl.

1. Jako posiadacz amerykańskiego auta na rynek europejski, skazany jestem na korzystanie z reflektorów przednich i tylnych lamp w wersji europejskiej z asymetrycznym oświetlaniem drogi. Niestety jak większość lamp z USA na prędce dostosowanych przez producenta samochodu, do przepisów europejskich, działa gorzej niż światła z aut europejskich. Reflektory dobrze oświetlają drogę jeśli chodzi o asymetrię ale świecą słabo. Również zakup nowych lamp niekoniecznie jest prosty lub tani. Jak wiadomo w USA reflektory są symetryczne i nie posiadają rozdzielonych kierunkowskazów i świateł postojowych. Te dwie funkcje realizowane są przez jedną żarówkę. Coraz częściej na wielkopolskich jak i polskich drogach widuje auta z typowymi amerykańskimi światłami - z przodu symetryczne bez oddzielnych postojówek a z tył czerwone kierunkowskazy. Również na terenie UE do której należymy takich aut przybywa.

Czy w związku z wejściem do UE nasze przepisy zmieniły się lub zmienią w tym zakresie?
Czy można leganie (zgodnie z prawem) używać lamp amerykańskich z czerwonymi kierunkowskazami z tył?
Czy można używać reflektorów przednich symetrycznych ze wspólnym kierunkowskazem i postojówką lub symetrycznych z oddzielną postojówką i kierunkowskazem?

2. Coraz częściej do kupienia są zestawy lamp wyładowczych zastępujących typowe żarówki halogenowe, popularnie zwane HID lub ksenon. Lampy takie mogą być dostosowane do reflektora jak i nie, np. nie będą realizowały świateł drogowych. W tym drugim przypadku wiadomo, że ich używanie już łamie przepisy. Co jednak w poniższych przypadkach i czy stosowanie jest zgodne z przepisami, również unijnymi bo tam aut wyposażonych w hid jeździ dużo.

Czy można legalnie stosować lampy wyładowcze (HID) w standardzie H4 realizujące światła drogowe i mijania w reflektorach przystosowanych do stosownia żarówek H4 ?
Czy w przypadku realizacji świateł drogowych i mijania przez dwa reflektory np. H7, H1, można zastosować HID w światłach mijania a drogowe pozostawić bez zmian lub odwrotnie lub zastosować w obu?

Niedawno wypożyczyłem od sprzedawcy zestaw HID H4 i założyłem do reflektorów przystosowanych do H4. HID posiadał certyfikat jakichś certyfikat E4 (tutaj akurat dokładnie nie pamiętam). Wyposażony w lampy wyładowcze podjechałem do trzech róznych okręgowych stacji diagnostycznych. W żadnej z tych stacji nikogo nie znałem, a ni nikt mnie. Spytałem się czy mogę używać hid u siebie i czy ustawią mi światła. W każdej stacji dokonano sprawdzenia i ew. korekty ustawienia (przed wjazdem na pomiar celowo zmieniałem ustawienie na nieprawidłowe), stwierdzając jednoznacznie że jest to zgodne z prawem i mogę używać takich świateł. W związku z nie dokońca pewnymi informacjami, hida zdemontowałem i powróciłem do rozwiązania halogenowego, niestety. Producent mojego auta (chrysler Voyager) podaje w instrukcji obsługi jakie należy używać żarówki, przy pozycji reflektory przednie widnieje H4. Czy w związku z tym, że posiadam reflektory przystosowane na H4 i korzystam z H4, a producent nie podaje czy mają to być żarówki zwykłe, halogenowe, kryptonowe, LED czy też HID, ich stosowanie jest legalne? Jeśli korzystanie z HIDa jest zgodne z przepisami, to czy musi on posiadać jakiś certyfikat lub homologację i jak ona powinna wyglądać?


Z przesłanego pisma jasno wynika, że oznaczenie H dotyczy wyłącznie żarówek halogenowych i w takich reflektorach stosowanie oświetlenia wyładowawczego, jest nielegalne i niezgodne z naszymi przepisami.
Również stosowanie reflektorów amerykańskich, symetrycznych jest niezgodne z przepisami. Czerwone kierunkowskazy i łączone postojówki z kierunkowskazem, też są niezgodne z przepisami.

Tutaj jest pismo, które otrzymałem. Pozostaje jedynie podziękować policji za tak szybką i rzeczową odpowiedź, a w szczególności:
Naczelnikowi Wydziału Ruchu Drogowego
Komendy Wojewódzkiej Policji
w Poznaniu
podinsp. Zbigniew Rogala
i
asp. szt. Maciej Bednik WRD KWP w Poznaniu

http://bastylia.com/voyager/%8cwiat%b3aODPzPolicji/%8cwiat%b3a_odp.%20na%20e-mail_03.01.08.PDF
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
mysiauek
*
*


Dołączył: May 02, 2007
Posty: 630
Skąd: Sosnowiec

PostWysłany: Pią Sty 04, 2008 20:02    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Darku,
nie zamierzam negować a wręcz przeciwnie.

Podpytałem się paru znajomych w tej samej sprawie:
sprzedający podają iż zestawy HID posiadają atest.
Sprawa wygląda tak: atest jest na przetwornice, na których są naklejki patentowe.
Same lampy patentów oczywiście ie posiadają.
_________________
entuzjasta... bo nie mam już amerykańca ...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4304

PostWysłany: Sob Sty 05, 2008 8:48    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ze wszystkim sie zgodze,tylko jak policja wytlumaczy mi,ze wszystkie nowsze ciezarowki jezdza z przodu z zapalonymi pomaranczowymi postojowkami
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Sob Sty 05, 2008 10:53    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

...ale maja na nich E w koleczku:)
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
dubelt
*
*


Dołączył: Jan 22, 2006
Posty: 952

PostWysłany: Sob Sty 05, 2008 11:04    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

to pojawia się również pytanie, dlaczego diagności i niektóre patrole czepiają się naszych amerykańców z lampami przednimi np. dwukomorowymi gdzie każda komora (żarówka) ma wybity znak homologacji na szybce?

specjalnie sprawdziłem u mnie.
mam homologacje na mijania+drogowe na część gdzie mam H4,
homologacje na kierunkowskaz, oraz obok jako 2gie włókno homologacje na postojówke.

tak btw, jak sądzicie, w przypadku przeróbki normalnego klosza na soczewkowy, ktoś będzie się czepiał?

w starych rekinkach bmw 3 są żarówki o ile dobrze pamiętam h1 lub h7. tam da się wstawić palnik wyładowczy xenonu. niby homologacja jest na halogen, ale przecież nie świeci gorzej (w kwestii oślepiania) lampa wyładowcza !! to tak jakbyśmy mieli możliwość zmiany W5W na zastępczy model zbudowany z LED
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Tomaj
*
*


Dołączył: Apr 16, 2007
Posty: 1387
Skąd: Prawie Poznan

PostWysłany: Sob Sty 05, 2008 18:16    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Przyczepić się mogą jak homologacja pochodzi z usa co już sugeruje światła symetryczne. Z tego pisma wynika też, że przeróbka na hida z soczewką też już jest nielegalna czy też niezgodna z przepisami. Kupując reflektorek do bmw za 100zł i wyciągając z niego soczewkę to po jej włożeniu w inny reflektor, nawet bez ksenonu, traci się homologację. Homologacja obejmuje cały zestaw, czyli szybkę, lustro, soczewkę etc. i to ze ściśle określoną żarówką.

Zgadza się, że żaden zestaw oferowany w necie, na allegro, czy w sklepach tuningowych, nie ma homologowanego palnika (dotyczy serii H). Homologowane są tylko przetwornice. Czyli zastosowanie zestawu jest nielegalne. Homologację mają palniki D.

Co do pomarańczowych postojówek, do nie dokońca jest tak jak widzimy. Oglądałem sobie światła osobowego volvo, gdzie świecą pomarańczowe ale obrysówki. Auto ma też normalne białe światło postojowe. W takim zestawie wszystko ma homologację. Oczywiście kierunek w tym aucie był osobny, czyli świecił i gasł, niezależnie od pomarańczowej obrysówki.

W żaden sposób nie można dopasować reflektorów z usa do naszych przepisów. Myślę, że jedeny dopuszczalny argument to brak wersji europejskich świateł w danym modelu. Tutaj jednak nic nie można zdziałać bo w większości jeździmy autami, które są w wersji europejskiej i takowe można kupić.

Życie jest okrutne, ale cieszę się, że dostałem odpowiedź. Tak szczerze myślałem, że mnie oleją i nic nie odpiszą... miłe zaskoczenie Smile
_________________
VelSatis 3.5V6 LPG; ex Chrysler Voyager LE 3,8 AWD '98
gg3779721 ukryty
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
qazws
*
*


Dołączył: May 07, 2006
Posty: 1314
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Sob Sty 05, 2008 21:06    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

JEDI_V napisał:
Ze wszystkim sie zgodze,tylko jak policja wytlumaczy mi,ze wszystkie nowsze ciezarowki jezdza z przodu z zapalonymi pomaranczowymi postojowkami

to sa obrysowe... mozna miec tak jak volvo czyli jest to osobny klosz (swiatło pomarańczowe) nie może być to klosz kierunkowskazu Exclamation Exclamation Exclamation
_________________
Plymouth Grand Voyager 1989r 3,0L żółte blachy ,
Dodge Grand Caravan 3,3L + lpg 1990r z bordową tapicerka Smile
Chrysler Town&Country 1994r 3,8L + lpg
www.czyszczeniedywanow.net
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Nie Sty 06, 2008 9:34    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ja tylko chcialbym dodac, ze z tym volvo to dziwna sprawa..w PL obrysowki wg kodeksu moga miec samochody o dlugosci powyzej ilus tam metow- wartosci dokladnie nie pamietam,ale volvo napewno sie nie lapie..a mimo to jest dopuszczone do ruchu w PL...podobnie rzecz sie miala kiedys z maluchem i jego katalizatorem, z polonezem i jego wydechem na prawa strone itp,itd..widac od wszystkiego sa u nas wyjatki....
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
gucio
*
*


Dołączył: Aug 13, 2007
Posty: 415
Skąd: Sosnowiec

PostWysłany: Nie Sty 06, 2008 13:23    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Prawda jest taka, że obrysówki muszą być montowane od iluś tam metrów długości !! Natomiast mogą być montowane w pojazdach o mniejszej długości.
A wydech w samochodzie może być po prawej stronie, tylko nie może być skierowany na prawą stronę !!
Co do katalizatora w maluchu to o co konkretnie chodzi ?

.
_________________
http://www.klub-caravaningowy-kompas.com
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Nie Sty 06, 2008 14:44    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

co do katalizatora w maluchu to chodzi o to, ze od ktoregos tam roku(chyba 95?) wszedl w PL zakaz rejestracji pojazdow bez kata, wyjatkiem byl maluch ktorego dopiero po.ok.2 latach przystosowali do "filtra spalin" Smile
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
dubelt
*
*


Dołączył: Jan 22, 2006
Posty: 952

PostWysłany: Nie Sty 06, 2008 18:46    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

no to wg naszego prawa, moje światła przygotowane i homologowane sa na żarówki typu HB czy jakoś tak Wink (wersja już europejska)..... a jeżdżę na H4 ... wiec to już też jest nielegalne...

pomimo tego podejmę sie przeróbki na bixenona .. dam wam znać jak wyszło.
bardziej niebezpieczne jest jeżdżenie jak sie nic nie widzi niż takie że mi dowód smerfy będą chciały "może" zabrać.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
HT
*
*


Dołączył: Mar 25, 2007
Posty: 651

PostWysłany: Nie Sty 06, 2008 21:59    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Czy będziesz to przerabiał sam czy dasz do zrobienia dla kogoś ? Jaki to koszt ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
dubelt
*
*


Dołączył: Jan 22, 2006
Posty: 952

PostWysłany: Nie Sty 06, 2008 23:20    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

sam.
koszt .. soczewki i przetwornice .. sądzę ze powinienem sie zmieścić max w 800zl..
soczewki ~200zl
reszta to koszt palników i przetwornic. jak się uda to będę miał za 100-200zł z jakiegoś samochodu zdjętego z drzewa Wink

jak projekt wypali, nie omieszkam zamieścić pełnego info co i jak Smile po kolei
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
sato
*
*


Dołączył: Sep 13, 2007
Posty: 1350
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Pon Sty 07, 2008 12:09    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

a co do katalizatora w maluchu to go nie posiada żaden silnik nawet jeśli ktoś twierdzi ,że w danym roczniku był wprowadzany.jest to zwykły tłumik taki sobie minimalnie sie różni ,żeby się tylko wyróżniał od innych tłumików i kosztuje 400zł.i wszystkim klientom w sklepie twierdzą,że taki musi być bo inny nie pasuje i auto nie pojedzie.niestety tak naciągają kierowców.mianowicie do malucha dodali elektroniczny zapłon,czujnik podciśnienia do regulacji kąta wyprzedzenia zapłonu,filtr z węglem aktywnym
ewentualna opcja pseudo immobilajzer.no i niestety tak w naszym kraju obchodzi się przepisy i różnie się je interpretuje. Very Happy
_________________


Chrysler Grand Voyager 3,3 2000r. LPG Stag 300
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Tomaj
*
*


Dołączył: Apr 16, 2007
Posty: 1387
Skąd: Prawie Poznan

PostWysłany: Pon Sty 07, 2008 20:42    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Obejrzałem sobie reflektory auta sąsiada, audi a4. Szkiełka wyglądają jak te do voyka z usa. Są 3 komorowe, jedna do długich, jedna z soczewką do krótkich i do kierunku. Na szkiełkach homologacja i aż się zdziwiłem. Obejmuje ona halogeny dla długich i halogeny i ksenony dla krótkich. Seryjnie ma H3, ale może sobie legalnie dokupić przetwornice i palniki D. Mało że ma super światła to jeszcze może mieć legalnie ksenony.
_________________
VelSatis 3.5V6 LPG; ex Chrysler Voyager LE 3,8 AWD '98
gg3779721 ukryty
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
BoMBowiec
*
*


Dołączył: Dec 05, 2005
Posty: 132

PostWysłany: Sob Sty 12, 2008 1:16    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Chciałbym zauważyć kilka faktów:
------------------------------------------

1. Jezeli do danego samochodu amerykanskiego sa dostepne oryginalne reflektory europejskie z homologacja europejska to takie teoretycznie powinno sie zastosowac przy przerobce.... ale... patrz punkt 2.

2. W przypadku samochodow USA, ktore nie posiadaja odpowiednikow europejskich, albo sa one praktycznie nieosiagalne to mamy obowiazek dostosowac oswietlenie tak by spelnialo wymagania Warunkow Technicznych... Niestety zadna z takich przerobek nie powoduje uzyskania homologacji europejskiej, a mam wrażenie że tracimy homologacje amerykańską, bo dokonaliśmy rzeźni w lampach... Homologacji nie mamy zarowno na dorzeźbione tylne pomarańczowe kierunki, przednie dorzeźbione pozycyjne czy przerobione światła mijania na asymetryczne H4 lub soczewkowe na H1 czy H7... (za wyjątkiem sytuacji kiedy dołożymy dodatkową całą lampę np. cofania czy przeciwmgielną z homologacją E). Idąc tym tropem zarówno przeróbka lampy na asymetryczną na zwykłą żarówkę halogenową lub soczewkową jak i xenon będzie bez homologacji europejskiej, ale dostosuje nasze reflektory do Warunków Technicznych. Więc w przypadku samochodów USA nikt nie powinien się czepiać o przeróbkę (wykonaną należycie technicznie), a wręcz zarówno pan policjant i diagnosta będą bardziej zadowoleni, iż nasze przerobione lampy odpowiadają warunkom technicznym, w tym Xenon, chociaż homologacji (E) brak. Cool Czyli nikt nie powinien się czepiać przeróbek na xenon (dających na przyrządach do ustawiania reflektorów poprawne parametry) w samochodach USA, chociaż w innych ma do tego święte prawo. Cool

3. Volvo osobowe posiada z boku światła BOCZNE POZYCYJNE o barwie żółtej samochodowej, które są legalne jak najbardziej w każdym samochodzie. Tylne boczne światła czerwone w niektórych modelach Volvo to faktycznie ŚWIATŁA OBRYSOWE. Światła obrysowe pojazd może posiadać jeśli jest szerszy niż 1.85m. Światła obrysowe przednie są białe, a tylne czerwone, wszystko co pomarańczowe-żólte samochodowe to boczne pozycyjne popularnie zwane obrysówkami...

4. Pardoksem europejskim są starsze modele VOLVO FH12 homologowane na Europę. Tam KIERUNKOWSKAZ PRZEDNI jest zintegrowany na dwuwłoknowej żarówce z pomarańczowym światłem POZYCYJNYM!!!. Ale obok po wewnętrznej stronie jest białe światło pozycyjne. Przykład tego modelu Volvo po dorobieniu białych pozycyjnych w samochodach USA, pozwala upierać się przy tym, aby samochody USA z pomarańczowym światłem POZYCYJNYM i KIERUNKOWSKAZEM na zew. stronie mogły nadal mieć aktywne POMARAŃCZOWE POZYCJNE !!!

_________________
Maciej Mikler - Van Klub Polska - http://www.van-club.com
'85 Dodge Ram Van 5.2V8 - http://www.salonka.prv.pl
'04 Dodge Ram Pickup 5.7V8
'95 Cadillac Eldorado TC 4.6V8
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Sob Sty 12, 2008 11:40    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

trudno sie z tym co piszeszesz nie zgodzic. niestety my polacy jestesmy zawsze bardziej papiescy od samego papieza:| wszystkie auta amerykanskie sprowadzane z zachodniej europy nie maja kaleczonych swiatel i przechodzily tam bardzo restykcyjne przeglady. rowniez mozna bylo do nich zamowic mniejsze tablice rejestracyjne. z drugiej strony sam bylem uczestnikiem neimilego zdarzenia(na szczescie nic sie nie stalo) gdzie starszy(bardzo) pan wymusil na mnie pierwszenstwo twierdzac,ze przeciez mialem wlaczony kierunkowskaz. oczywiscie byla to obrysowaka w fordzie tempo w lampie zintegrowanej. czlowiek nie patrzyl czy miga tylko zauwazyl cos zoltego i myslal,ze skrecam. nie chce w ten sposob powiedziec,ze jestem przeciw obrysowkom. rownie dobrze mogl popatrzec na zderzak osobowego volvo i tez wymusic. ze niby tam jest oddzielnie-racja,ale wszelkie tlumaczenia na drodze:"sadzilem","myslalem","wydawalo mi sie" itp nie przemawiaja do mnie i do policji/sadu tez. ja sie upewniam-jesli czegos nie jestem pewien to dalej sie upewniam zeby nie skonczyc w rowie z tekstam na ustach" wydawalo mi sie,ze tamten chce skrecic..." nawet jak ma kierunek wlaczony to ruszam dopiero jak widze,ze zwolnil i rzeczywiscie skreca!!! bo co jesli mu nie odbil wylacznik lub przez przypadek wlaczyl albo jedzie z zona i tradycyjnie sie kloca ,a facet gestykuluje i wlacza przy tym wszystko bez swiadomosci,ze to robi???
reasumujac: uwazam te przepisy za niezyciowe. oczywiscie jakies tam musza byc,musi byc ujednolicenie ale przeciez moga byc odstepstwa. co powiedziec o malym fiacie z pradnica ,ktory wlaczajac pomaranczowy kierunek przygasza jednoczesnie cale oswietlanie w aucie? duzo by pisac...kregi zblizone do dealerow samochodowych twierdza,ze zalala nas masa zlomu z zachodu. nie zgodze sie z tym. wprawdzie samochody ktore jezdza nie sa pierwszej mlodosci ale jak je porownac z rownorocznymi maluchami czy polonezami? ba nawet z o wiele mlodszymi! wiekszosc tago "zlomu" ,ktory przyjechal z zachodu ma abs,poduszke(chociaz jedna),katalizator(czasami nawet dzialajacy;) i wiele wiele innych rzeczy o ktorych nie snilo sie nawet polskim producentom w latach 90-tych. nie mowiac juz o samej konstrukcji zawieszenia,ukladu hamulcowego itp. jaka mamy inna alternatywe? osobiscie nie kupiue nowego auta nawet jak mi sie beda w domu oknami pieniadze wysypywaly. auto ktore mnie interesuje jako nowe kosztuje 150-200 tys. po 3 latach kosztuje polowe mniej:) kalkulacja jest prosta...no a dacia logan nie lezy w kregu moich zaintersowan...
...i znowu,cholera,z postu zrobil mi sie felieton:|
sorry Wink
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
dex
*
*


Dołączył: Mar 23, 2006
Posty: 366
Skąd: GorzĂłw Wlkp.

PostWysłany: Sob Sty 12, 2008 12:10    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dorzucę jeszcze jedną łyżeczkę dźekciu do tej beczki miodu. Otóż dostaliśmy nowe rozporządzenia i przepisy odnośnie badań technicznych ( stacja kontroli pojazdów )
Panowie idą ciężkie czasy. Zaczyna się tak jak u Niemców. Restrykcjr i jeszcze raz restrykcje. Jak się trafi na upierdliwego diagnostę to może uwalić i zabrać dowód nie tylko za światła ale i za:
- emisja spalin niezgodna z homologacja samochodu (norma dla danego modelu )
- opony !!!!!!!!!!!
tak jak w niemieckim brifie - dopuszczone wymiary, odpowiedni współczynnik nośnosci i prędkosci. Jeżeli nasze auto ma podaną prędkość max np. 190 to opona musi mieć index min.190 km."T"
Jeśli diagnosta będzie upierdliwy i się do tego przyczepi ma prawo zatrzymać nam dowód rejestracyjny i odesłać do wydziału komunikacji na nasz koszt.

Pozdrawiam Tomek. SKP.
_________________
Chrysler Town & Country 3,8 stown&go 2005.
Dodge Grand Caravan 3,3 Sport 02 - sprzedany
Grand Voyager 2,4i 1999- sprzedany
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
luis
*
*


Dołączył: Mar 20, 2005
Posty: 3

PostWysłany: Nie Sty 13, 2008 0:13    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam
Zamontowałem u siebie (Winstar 2003) te światełka. U diagnosty ustawiłem.
To rewelacja. Wszystko wreszcie widać. Pobocze jak w dzień.
Będę cały czas z nich korzystał. Jak policja zbierze dowód zmienię żaróweczki, przejdę przegląd i ponownie zamontuję HIDY w swoim aucie.
Te światełka dają faktycznie poczucie , że bezpiecznie jedziesz i widzisz pijaka lub rowermana, którym nie zakłócisz spokoju. Nie wspominam o frajdzie nocnej jazdy bo jest to jazda prawie jak w dzień. Sprawdzałem czy przypadkiem kogoś nie oślepiam. Okazało się , że widać mnie w czarnej nocy bardziej wyrażnie i nie oślepiam aut z przeciwka. Jestem bardzo widoczny a moje ksenony biją pod auta z przeciwka.
Miałem problem z kompem w aucie. Kazał (komp) wymienić żarówki na oryginały, ale po resecie jest o.k.
I to wszystko na ten temat. Jeżeli ktoś chce to zamontować to nie należy się bać tylko montować. Tak jest bezpieczniej dla urzytkowników drogi
Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
BoMBowiec
*
*


Dołączył: Dec 05, 2005
Posty: 132

PostWysłany: Nie Sty 13, 2008 0:39    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jezeli zakladac HID, Xenony to tylko do lamp soczewkowych o odpowiedniej konstrukcji, albo do zwyklych lamp w komplecie z przerobka na soczewki, ktore daja poprawna prawie plaska linie odciecia i oczywiscie palniki D2S (soczewkowe).

Rzeznia jest zakladanie np. zestawow HID do zarowek H4 i H3 gdyz lampa H4 daje od polowy reflektora snob swiatla pod katem okolo 45st i tym samym na HID bedzie oslepiac np. po lusterkach gdy bedziemy kogos wyprzedzac.... Dla porownania soczewka H1 daje snob swiatla pod katem okolo 15st. - jest tam zalozona przeslona, a soczewka xenon prawie plasko na calej dlugosci - przeslona na calej dlugosci z nieduzymi zabkiem...

I niech nikt nie mowi ze sa fabryczne xenony bez soczewek jak zwykle lampy i nie raza. Faktycznie sa w starszych Volvo i Renault, ale konstrukcja reflektora jest zupelnie inna niz halogenowego oraz sa specjalne oslony i przeslony rowniez i wtedy zarowki D2R.
_________________
Maciej Mikler - Van Klub Polska - http://www.van-club.com
'85 Dodge Ram Van 5.2V8 - http://www.salonka.prv.pl
'04 Dodge Ram Pickup 5.7V8
'95 Cadillac Eldorado TC 4.6V8
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Tomaj
*
*


Dołączył: Apr 16, 2007
Posty: 1387
Skąd: Prawie Poznan

PostWysłany: Nie Sty 13, 2008 1:04    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Po to robiłem test hida w voyku żeby sprawdzić czy się oślepia. Niestety w każdym reflektorze który nie ma sowczewki będzie hid oślepiał, mniej lub więcej. Ja bez przeszkód widzę kiedy ktoś ma hida w zwykłych reflektorach. Zaraz robi się jasno w aucie i wszystko dookoła świeci.
Ze względu na brak wyraźnej lini światła i cienia, takie rozwiązanie będzie zawsze partactwem. Nie jest to powód do chwały.
_________________
VelSatis 3.5V6 LPG; ex Chrysler Voyager LE 3,8 AWD '98
gg3779721 ukryty
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Sro Sty 30, 2008 19:00    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ja mam zamiar zrobic lepsze oswietlenie w nastepujacy sposob: mycie reflektora od srodka(nie wymaga regeneracji) polerowanie szyby od zewnatrz,wymiana wtyczek zarowek,wymiana przewodow,zasilanie bezposrednio z aku poprzez przekazniki,nowe zarowki wysokiej klasy. mysle,ze koszty zamkna sie w 100zl na reflektor ,a ze wstepnych eksperymentow ze stratami na przewodach i przelacznikach wynika,ze moze to przynisc dobre efekty.
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
sikor
*
*


Dołączył: Dec 10, 2007
Posty: 239
Skąd: Chojnice

PostWysłany: Czw Sty 31, 2008 20:27    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

W każdym razie w kaszlakach zastosowanie takich przekaźników pomagało... Twisted Evil
_________________
sikor
Ford Windstar 3,0 '96
sekwencyjny
To był naprawdę świetny wóz, ale go sprzedałem... Sad
Ford Maverick 2,7 tdi long
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
wk
*
*


Dołączył: Oct 11, 2004
Posty: 844
Skąd: Tarnowskie Góry - Śląskie

PostWysłany: Pią Lut 01, 2008 14:25    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Niestety, ale nadal nie ma jednoznacznych przepisów dotyczących legalności montażu xenonów, lub zwolennicy ich montażu wolą tak twierdzić.
Temat jest szeroko poruszany na forach dyskusyjnych itd.
Spór toczy się przede wszystkim o obowiązujące przepisy.
Zwolennicy stosowania xenonów powołują się na :
Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 16 grudnia 2003 w sprawie zakresu i sposobu kontroli technicznej pojazdów
http://www.stacja.com.pl/prawo/2003/2250/2250.htm
Przeciwnicy montażu takich zestawów zaś na prawo unijne :
regulamin nr 48 Europejskiej Komisji Gospodarczej Organizacji Narodów Zjednoczonych (EKG ONZ) z 30 maja 2007
http://www.infor.pl/download/site/pl/oj/2007/l_137/l_13720070530pl00010067.pdf

Ciekawą polemikę znalazłem na forum BMW
http://www.autobmwklub.triger.com.pl/forum/viewtopic.php?t=65314&postdays=0&postorder=asc&start=0&sid=4b621e405e22e7776184acfa4a7f4e5c

W ostatnich dniach udałem się do kilku stacji kontroli pojazdów jak i wykonałem kilka telefonów do Okregowych Stacji w Zabrzu i Bytomiu.
Tak jak kolega usyskałem różne odpowiedzi.
W jednej z rozmów usłyszałem ze mają też telefony z Policji z pytaniem czy xenony są legalne. Aby było snieszniej to własnie w tej która twierdzi że legalne i tak przekazuje Policji.

Wysłałem też troche meili do osób które wcześniej kupiły ksenony na Allegro z prośbą o opinie. Niektórzy chwalą ale są i tacy którzy twierdzą ze to wyrzucone pieniądze bo snop swiatła nie jest jednolity, we mgle nic nie widać, zarniki czasmi padają .

Ja osobiście uważam że takie rękodzieła raczej legalne nie są.
Ale mam alternatywe: dobra widoczność lub jazda z oczami jak żaba o północy. Na razie się waham
_________________
Wojtek
Ford WINDSTAR 3,8 LX /95 zagazowany
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
wk
*
*


Dołączył: Oct 11, 2004
Posty: 844
Skąd: Tarnowskie Góry - Śląskie

PostWysłany: Pią Lut 01, 2008 14:37    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Zauważyłem ze 2 link nie chce się u mnie otwierać Exclamation Question
Ale wystarvzy go najpierw zapisać na kompie i otwiera się bez problemu Laughing
_________________
Wojtek
Ford WINDSTAR 3,8 LX /95 zagazowany
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
ArtoArto
*
*


Dołączył: Mar 03, 2008
Posty: 268
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Pon Mar 10, 2008 21:18    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ale co IM przeszkadzają tylne, czerwone kierunki Question Question Question
_________________
Dodge Grand Caravan Sport 3,3 - 2000r. - zagazowany

Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Pon Mar 10, 2008 21:37    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

polska to taki kraj w ktorym rzad zrobi wszytko aby uprzykrzyc zycie obywatelom. nawet jak to bedzie kosztowalo panstwo kupe kasy. przyklad: planowany zakaz(przez wprowadzenie zaporowej cenowo homologacji)sprowadzania samochodow spoza unii-czytaj z usa. teraz takie auta bedziemy sprowadzac przez niemcy,rejestrowac tam na helmuta,placic 19 a nie 22% vat bogatym niemcom ,a nie biednej polsce i potem wirtualnie kupowac juz od niemca. kto na tym straci i komu to przeszkadzalo?
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
HT
*
*


Dołączył: Mar 25, 2007
Posty: 651

PostWysłany: Nie Mar 23, 2008 7:01    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Polski rząd zapomina , że ma do czynienia z przebiegłymi obywatelami którzy zawsze znajdą sposób na obejście przepisów. Polacy budowali domy jak nie było na rynku materiałów budowlanych więc taki psedo zakaz to dla nas pestka. Szkoda tylko, że poprawia się finanse niemców zamiast naszą.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
bosman
*
*


Dołączył: Mar 18, 2008
Posty: 137
Skąd: HEL

PostWysłany: Czw Kwi 03, 2008 14:00    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ArtoArto napisał:
Ale co IM przeszkadzają tylne, czerwone kierunki Question Question Question

Nie wiem dlaczego im przeszkadzają ale widziałem dziś voyka w Gdyni ze światłami z tyłu amerykańskimi ale zamiast wstecznego jak to jest normalnie to u gościa paliły się kierunki. Myślałem, myślałem. I zdaje mi się że można wsadzić zamiast żarówek wstecznego żarówki pomarańczowe i zmienić podłączenie i sprawa załatwiona z tylnymi światłami. A jako wsteczny można podwiesić światło do zderzaka co zresztą też widziałem nie raz.
_________________
dodge caravan 3,3 '97
http://www.hel55.wedkuje.pl/media/index.php?MediumID=486
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
ArtoArto
*
*


Dołączył: Mar 03, 2008
Posty: 268
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Czw Kwi 03, 2008 17:46    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

bosman to może mnie widzialeś? Very Happy
Ja właśnie mam tak zrobione.... kierunki i wsteczne w jednym Wink
a przeciwmgielne... zamiast oryginalnych kierunków Very Happy

Pozdrawiam
_________________
Dodge Grand Caravan Sport 3,3 - 2000r. - zagazowany

Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
bosman
*
*


Dołączył: Mar 18, 2008
Posty: 137
Skąd: HEL

PostWysłany: Czw Kwi 03, 2008 19:44    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Niestety to nie byłeś ty bo to był nie grand. A czy sam przerabiałeś te światła czy już takiego kupiłeś. Czy masz tam wsadzone dwie żarówki czy jak??bo chcę też tak przerobić.
_________________
dodge caravan 3,3 '97
http://www.hel55.wedkuje.pl/media/index.php?MediumID=486
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
ArtoArto
*
*


Dołączył: Mar 03, 2008
Posty: 268
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Czw Kwi 03, 2008 20:01    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

przerabiali mi na Cisowej i wsadzili mi drugą żółtą... Wink
_________________
Dodge Grand Caravan Sport 3,3 - 2000r. - zagazowany

Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
almado
*
*


Dołączył: Jul 14, 2005
Posty: 597
Skąd: Oława

PostWysłany: Pią Kwi 04, 2008 8:45    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Łamałem się, czy założyć HID-a ale ostatnio miałem nieprzyjemne zdarzenie - przepuszczałem pieszego a kierowca z auta jadącego za mną się zagapił i mnie na tego pieszgo wepchnął... pogotowie, policja, kupa straconego czasu. Pan policjant dokładnie sprawdził oświetlenie mojego auta - lampy postojowe, mijania i stopu, również czy nie pali mi się na desce rozdzielczej żadna kontrolka (np. ABS - zresztą byłem zapytany o sprawność tegoż) i jeszcze kilka innych dupereli. Oczywiście wszystko było w porządku i na szczęście pieszemu nic specjalnie sie nie stało więc obyło się bez postępowania prokuratorskiego.

Powstaje jednak pytanie, co będzie gdy w takiem idiotycznym zdarzeniu nastąpi u kogoś uszczerbek na zdrowiu kwalifikujący do postępowania prokuratorskiego (czyli zwolnienie ponad 7 dni) i pan prokurator dowie się z notatki policyjnej że były założone niehomologowane światła? Nagle może się okazać że jesteśmy nie uczestnikiem ale sprawcą zdarzenia (bo kogoś oślepiliśmy)... dziękuję, wolę kupować droższe żarówki niż udowadniać po sądach że nie jestem wielbłądem.
_________________
Pontiac Trans Sport 3.8, 1993
- sprzedam, 602436559
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Tomaj
*
*


Dołączył: Apr 16, 2007
Posty: 1387
Skąd: Prawie Poznan

PostWysłany: Pią Kwi 04, 2008 9:16    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ale sprawdzał dokładnie czy mają homologację, czy popatrzył na nie i sprawdzał czy działają?
Swoją drogą jakie znaczenie ma działanie absu, świateł etc. w takim wypadku, na który w ogóle nie am sie wpływu. Przecież to szukanie dziury w całym.
_________________
VelSatis 3.5V6 LPG; ex Chrysler Voyager LE 3,8 AWD '98
gg3779721 ukryty
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
Pietro
*
*


Dołączył: Apr 18, 2008
Posty: 18
Skąd: Łódź

PostWysłany: Wto Kwi 22, 2008 16:15    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam
Od kilku dni jestem posiadaczem DGC i również chciałbym przerobić przynajmniej na razie tylne światła. Mam w związku z tym pytanie - gdzie a Łodzi robią to za rozsądną cenę? Pytałem się w jednym miejscu to krzyknęli 450 zł za przeróbkę tyłu. Coś mi się wydaje to trochę za dużo, chyba że takie są ceny. Byłbym wdzięczny za jakieś info.
_________________
DGC Sport 2002,
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
bosman
*
*


Dołączył: Mar 18, 2008
Posty: 137
Skąd: HEL

PostWysłany: Wto Kwi 22, 2008 21:05    Temat postu: światła tył Odpowiedz z cytatem

Nie przesadzaj człowieku, w tylnych światłach wystarczy wsadzić w miejsce świateł cofania pomarańczowe żarówki i kabelki od kierunków przelutować a do wstecznego kupić lampę podwieszaną pod zderzak ( i ten kabelek od wstecznego przedłużyć do tej lampy) i już masz zrobione. Koszt = 2 żarówki pomarańczowe+ lampa wsteczna+ chęci + lutownica. Satysfakcja gwarantowana. A za 450 kup sobie radyjko cb Very Happy Very Happy Very Happy
_________________
dodge caravan 3,3 '97
http://www.hel55.wedkuje.pl/media/index.php?MediumID=486
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
sato
*
*


Dołączył: Sep 13, 2007
Posty: 1350
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Sro Kwi 23, 2008 8:23    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

nie trzeba kabli rozcinać ani lutować rozkłada się kostkę na części pierwsze i przekłada piny.na spokojnie godz. roboty a potem degustacja browarka. Laughing
_________________


Chrysler Grand Voyager 3,3 2000r. LPG Stag 300
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
bosman
*
*


Dołączył: Mar 18, 2008
Posty: 137
Skąd: HEL

PostWysłany: Sro Kwi 23, 2008 11:31    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Też tak można, wszystko zależy od chęci. A ktoś mam może przerobione światła przednie, dokładniej chodzi mi o postojówki ( fotka mile widziana).
_________________
dodge caravan 3,3 '97
http://www.hel55.wedkuje.pl/media/index.php?MediumID=486
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
Pietro
*
*


Dołączył: Apr 18, 2008
Posty: 18
Skąd: Łódź

PostWysłany: Sro Kwi 23, 2008 21:54    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No tak, ale nie sprecyzowałem że chodziło mi o sposób z dołożeniem dodatkowej żarówki do białego klosza. Czyli dochodzi wiercenie, klejenie itp. Jakby ktoś sam tak przerabiał tył to niech się podzieli doświadczeniem.
_________________
DGC Sport 2002,
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
white_dodge_caravan
*
*


Dołączył: Nov 06, 2007
Posty: 126

PostWysłany: Sro Sie 20, 2008 13:01    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

to może i ja dorzucę swoje trzy grosze....proponuje kupić taki zestawik wraz z żarówkami, zestaw przystosowany do hid-ów i można zmienić kąt na asymetryczne....a cena bajka.No i jak ładnie wygląda. Smile

sory za długiego linka....ale ebay tak ma

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Parts-Accessories_Car-Truck-Parts-Accessories__1996-1998-DODGE-PLYMOUTH-VOYAGER-LED-BLK-HEADLIGHT-HID_W0QQitemZ310075907049QQddnZPartsQ20Q26Q20AccessoriesQQadnZCarQ20Q26Q20TruckQ20PartsQ20Q26Q20AccessoriesQQddiZ2811QQadiZ2865QQcmdZViewItem?hash=item310075907049&_trkparms=39%3A1%7C65%3A1%7C240%3A1318&_trksid=p4506.c0.m245#ebayphotohosting
_________________
jest:Chrysler T&C 01r 3,8L AWD LPG
był:Dodge Caravan 98r 3,0L LPG
"stac mnie na V6 mam lpg" Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
Stasheck
*
*


Dołączył: Mar 03, 2007
Posty: 451
Skąd: Kraków

PostWysłany: Sro Sie 20, 2008 15:27    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

W jakim sensie można kąt zmienić?
_________________
Dodge Intrepid 3,2l ES '99
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
freddy
*
*


Dołączył: May 04, 2008
Posty: 86
Skąd: w-wa

PostWysłany: Pon Paź 06, 2008 15:59    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Odnośnie przeróbki symetrycznych reflektorów to co myślicie o takiej naklejce:

na ebay.co.uk występują jako headlamp adaptors

Angielskie lewostronne samochody muszą mieć takie naklejki na lewym reflektorze gdy wieżdżają do jakiegoś europejskiego państwa, i rzekomo ta naklejka przekierowuje strumień światła tak aby nie oślepiał jadących z naprzeciwka. Z tego co czytałem w necie to sęk w tym że musi być naklejona w odpowiednim miejscu na szybie reflektora bo inaczej nie będzie żadnego rezultatu, a w każdym saochodzie jest inaczej.

Np tutaj naklejka na roverku 800:


tylko ciekawe jak w praktyce to by się sprawidziło na maszynie na stacji diagnostycznej.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Pon Paź 06, 2008 16:51    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

formalnie anglicy jezdzac po europie powinni miec zaklejone obydwa reflektory folia nie przepuszczajaca swiatla w miejscach gdzie wydobywa sei ono tworzac tzw. trojkat. jest to potrzebna po to aby nie oslepiac jadacych po przeciwnej stronie w ruchu prawostronnyn ich reflektory(w przeciwienstwie do naszych) maja strumirn swiatla(wierzcholek trojkata) skierowany na lewy pas i pobocze(to jakby logiczne). zaklajac lampy nie oslepiaja nas ale tez maja znacznie gorsza widocznosc.(mozna zrobic taki eksperyment: nozyczki,kawalek folii samoprzylepnej czarnej i wieczorem stojac przed jakas sciana zakleic swiatla tak,aby na scienie zniknely trojkaty a switlo bylo tylko pod nimi,nastepnie wyjechac na ulice i zobaczyc,ze jest dramatycznie!!!).
w zadnym przypadku nie moze to posluzyc jako przystosowanie lamp usa do norm europejskich. bylo by zbyt prosto i milo Laughing
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
yaro
*
*


Dołączył: Nov 06, 2008
Posty: 15
Skąd: Lublin

PostWysłany: Czw Lis 06, 2008 21:37    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Hmmmm...

No dobra to jak ja mam rozumiec oznaczenie lamp przednich na moim sebringu E2 , lampy sa symetryczne ale wg. wszelkich opisow maja homologacje europejska a krotko mowiac E2 to jest francuska. To ja ich moge uzywac czy nie moge ?? Bo chyba juz teraz weszlo prawo o wzajemym honorowaniu homologacji w ramach UE.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Czw Lis 06, 2008 21:46    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

jesli to duze e(E) z cyfra umieszczone w kolku to by znaczylo,ze lampy maja europejska homologacje. jak masz mozliwosc to zrob zdjecie tego symbolu na kloszu oraz fotke tego co widac na jakiejs scianie kiedy masz wlaczone wieczorem sw. mijania(z odleglosci okolo 3-5 metrow). umiesc tu te fotki i wszystko stanie sie jasne.
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
yaro
*
*


Dołączył: Nov 06, 2008
Posty: 15
Skąd: Lublin

PostWysłany: Pią Lis 07, 2008 7:35    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

esdarek napisał:
jesli to duze e(E) z cyfra umieszczone w kolku to by znaczylo,ze lampy maja europejska homologacje. jak masz mozliwosc to zrob zdjecie tego symbolu na kloszu oraz fotke tego co widac na jakiejs scianie kiedy masz wlaczone wieczorem sw. mijania(z odleglosci okolo 3-5 metrow). umiesc tu te fotki i wszystko stanie sie jasne.


w/g znakow zapisanych na lampie jak najbardziej ma ona europejska homologacje, zreszta ostatnio sciagnalem z eBay za 35$ druga lampe bo tamta puszczala mi wode do srodka i o dziwo patrze a znaki homologacyjne sa takie same.

zreszta zobaczcie:

http://picasaweb.google.pl/jkalinski/Testowy#

ale lampy swieca symetrycznie ja tam katow nie widze do tego w jednej zoltej zarowce rozdzielonej na dwa wlokna jest pozycja i migacz.

Ale z ciekawostek to mozemy sie ratowac czyms takim

http://www.v-leds.com/Shop/Control/Product/fp/vpid/6204097/vpcsid/0/SFV/32481


troche cena zaporowa ale w opakowaniu sa dwie sztuki, do tego glupieja bimetalowe flasher'y i trzeba je wymienic na elektroniczne ale migacze dzialaja naprawde fajnie bo sobie to zamontowalem w swoim wiec jakby to powiedziec na upartego przepisy spelniam Laughing
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Pią Lis 07, 2008 9:20    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

rzeczywiscie wygladaja jakby mialy homologacje!
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
lambada
*
*


Dołączył: Dec 07, 2007
Posty: 59

PostWysłany: Pią Gru 26, 2008 11:38    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

własnie jestem na etapie jak to ugryźć -jesli chodzi o symetryxczne reflektory i .... zauważyłęm jedną rzecz -----co Wy na to , wszedłem na ogłoszenia w niemczech i ku mojemu ździwieniu chyba każdy amerykaniec zarejestrowany w niemczech ma oryginalne reflektory symetryczne !!!! o co chodzi ? w niemczech przecież trzepią na przeglądach i lipa nie przejdzie ,,a przecież prawo mają to samo --unijne , okazuje się że tamtejsze ministerstwo transportu wystawia zgodę na specjalnych warunkach na używanie oryginalnych reflektorów -po legalu -- więc jak to jest ? przecież prawo unijne w niemczech nie moze być inne ------ja włąśnie szykuję pismo do naszego ministerstwa z prośbą o wydanie mi zezwolenia na użytkowanie oryginalnych --gdyz nie ma europejskiego odpowiednika mojego pojazdu ,, a nawet jakby było to i tak niemcy mają taka zgodę --bo pontiac ts 94-95 miał produkowane europejskie reflektory -a mimo to mają taką zgodę --wpisaną do briefu --------mam do wszystkich zatem apel ---- wysyłajcie pismo do ministerstwa z tym samym problemem ---jesli się nie zgodzą niech wskażą serwis który z homologacją i dobrą widocznością -i gwarancją przerobi nasze reflektory ----------chciałbym żeby zasypała ich lawina takich pism ---jak się odniosa do przepisów unijnych
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Pią Gru 26, 2008 14:29    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

polska zawsz byla bardziej papieska od samego papieza... w niemczech legalnie jezdza bez swiatel przeciwmgielnych,z czerwonymi kierunkami i symetrycznymi reflektorami bo tam urzednicy sa dla ludzi ,a nie odwrotnie. betonu tak latwo od biurek nie odkujesz. pisanie pism to dobry pomysl. ja akurat nie mam tego problemu ,ale gdybym mial to bym sie chetnie przylaczyl do akcji.
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
lambada
*
*


Dołączył: Dec 07, 2007
Posty: 59

PostWysłany: Pią Gru 26, 2008 22:56    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

nie wiem jak dokładnie jest z amerykańcami teraz--ale z 7 lat temu kupiłem amerykańca od niemca i miał przerobione tylko przednie kierunki ze się nie świeciły i miał dodatkową przeciwmgielną --przód symetryczny , tył czerwony -kierunek nieodcięty od stopu,, ,,,,,ja sie zastanawam nad innym problemem ---przerobić światła potrafi każdy , ale nikt nie da na to gwarancji że bedzie to bezpieczne i poprawnie -wystarczająco oświetlało drogę tak żeby miało jeszcze atest,,, bo nie ma takiej firmy chyba w całej unii,,, jesli by sie rzeczywiście coś komus stało podczas wypadku , to odpowie właściciel auta a nie firma co to przerabiała,,, i taką włąsnie informację wysłałem do ministerstwa, zobaczymy co odpiszą ,
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Elektryka i elektronika Wszystkie czasy w strefie
Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
Strona 1 z 4

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group