www.asu.pl :: Zobacz temat - Katalizator rozgrzany do czerwoności
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Katalizator rozgrzany do czerwoności

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
tomek
*
*


Dołączył: Nov 27, 2004
Posty: 201
Skąd: Darlowo

PostWysłany: Czw Sty 13, 2005 20:58    Temat postu: Katalizator rozgrzany do czerwoności Odpowiedz z cytatem

Coś złego dzieje się z silnikiem. Jest sałby, pracuje jakby nie palił na wszystkich cylindrach (iskra jest), a co najgorsze to przed chwilą zauwazyłem, że katalizator jest w przedniej części cały czerwony (to nie rdza Confused , ma dopiero 5 miesiecy). Czytałem na forum o uszczelkach pod głowicą i typowych objawów tej awarii brak.
Kilka dni temu wymieniałem olej w silniku i wlałem Mobil1 10w40, świece, kable, kopułka i palec mają 3 miesiące i mało kilometrów.
ASU czemu jesteście tak daleko?
Pomóżcie chociaż korespondencyjnie
_________________
pozdrawiam
Tomasz

Pontiac Trans Sport 3.1 - '94
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu MSN Messenger
tomek
*
*


Dołączył: Nov 27, 2004
Posty: 201
Skąd: Darlowo

PostWysłany: Czw Sty 13, 2005 21:20    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jutro jadę na sprawdzenie szczelności. Nie napisałem, że identyczne objway wystepują na benzynie i na gazie.
_________________
pozdrawiam
Tomasz

Pontiac Trans Sport 3.1 - '94
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu MSN Messenger
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Nie Sty 16, 2005 15:04    Temat postu: Re Odpowiedz z cytatem

Hmmm, to nie jest uszczelka !!! Problem jest z zaplonem i dlatego kolektor robi sie czerwony. Pewnie sondy tez juz szlak trafil. Proponuje jak najszybciej jechac do warsztatu ( na komputer ) zeby rozpoznac i usunac usterke bo szkoda silnika.

Pozdrawiam Wink

PS. Tez nam przykro, moze kiedys otworzymy jakas filie w innym miescie Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
tomek
*
*


Dołączył: Nov 27, 2004
Posty: 201
Skąd: Darlowo

PostWysłany: Nie Sty 16, 2005 16:39    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Samochód ledwo dotoczył sie do warsztatu. Cisnienie w 2 cylindrach ok. 5.
Zamówiłem juz uszczelki pod głowice , a potem zobaczymy co dalej. Napisz cos o tych sondach, bo nie jestem pewien co mój mechanik wie na ich temat. Jakie będą objawy po wymianie uszczelek i ewentualnej naprawie gniazd zaworów, jeśli faktycznie sondy będą zniszczone.
_________________
pozdrawiam
Tomasz

Pontiac Trans Sport 3.1 - '94
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu MSN Messenger
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Nie Sty 16, 2005 18:51    Temat postu: Re Odpowiedz z cytatem

5 na cylindrze to bardzo malo. Ale dziwi mnie ten rozgrzany katalizator. A kolektor tez jest mocno rozgrzany?? Ale caly czas nie rozumiem skad wniosek ze to uszczelki pod glowica, a nie np. glowica czy piercienie ?? Jak wyglada filtr powietrza ?? Jest caly w oleju ?? Ale i tak glowice musza byc sciagniete przy takim sprezaniu. zeby tylko pierscienie byly dobre. Nie wiadomo czy katalizator sie nie stopil w srodku ( jak mowisze ze byl az czerwony ). Moze ci go dlawic pozniej. Napisz koniecznie co bylo przyczyna bo sam jestem ciekawy. Przewaznie jak kolektor wydechowy jest rozgrzany wraz z katalizatorem to wina jest po stronie zaplonu.

Pozdrawiam Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
tomek
*
*


Dołączył: Nov 27, 2004
Posty: 201
Skąd: Darlowo

PostWysłany: Nie Sty 16, 2005 22:55    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Filtr powietrza nie jest zachlapany olejem, olej zmieniłem kilka dni temu na Mobil 1 10W40. Do tej pory nie brał oleju a po otwarciu korka w pokrywie zaworów nie było śladów nieszczelnosci, nie chlapało olejem ani nie dmuchało, nie było też śladów emulsli od wody(wiem jak to wygląda bo przerabiałem to w wynalazku o nazwie Tarpan-dawno temu). Słabe ciśnienie jest na 2 sąsiednich cylindrach co sugeruje wypaloną uszczelke, wtedy mozliwe jest ze resztki paliwa dopalały się w wydechu Crying or Very sad . Myślę, że podobnie może być jesli wypalone jest gniazdo zaworu wydechowego.
Możliwość spalenia katalizatora martwi mnie bo był nowy no prawie bo jakieś 5tyś.km na nim przejechałem. Zapłon ustawiony raczej dobrze, robiłem to sam zgodnie z książką i radami na forum Pontiakowców. Od jakiegos czsu tylko był bardzo słaby i palił w mieście ok.30l/100km, myślałem że załatwi to kompleksowa regulacja, ale nie dojechałem.
We wtorek po zdjęciu głowic napiszę więcej jeśli będę wiedział co sie porobiło.
_________________
pozdrawiam
Tomasz

Pontiac Trans Sport 3.1 - '94
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu MSN Messenger
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Sro Sty 19, 2005 0:11    Temat postu: Re Odpowiedz z cytatem

Tak czy inaczej glowice i tak musza isc w gore Confused . Jak bys mogl to mozesz zrobic zdjecia po sciagnieciu glowic (wrzucimy je na stronke). Napewno wiele Pontiacowcow zobaczy jak wyglada glowica w TS (to tylko propozycja).

Pozdrawiam i czekamy na relacje Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
tomek
*
*


Dołączył: Nov 27, 2004
Posty: 201
Skąd: Darlowo

PostWysłany: Czw Sty 27, 2005 23:07    Temat postu: Re: Re Odpowiedz z cytatem

asu napisał:
Napisz koniecznie co bylo przyczyna bo sam jestem ciekawy. Przewaznie jak kolektor wydechowy jest rozgrzany wraz z katalizatorem to wina jest po stronie zaplonu.

Pozdrawiam Wink

Już prawie wszystko wiem. Przyczyna awarii były wypalone gniazda zaworów wydechowych. Głowice sa po remoncie, gniazda zaworów dotarte, silnik narazie działa ale do tego wszystiego padł znowu termostat, to juz drugi w ciagu trzech miesięcy.
Niestety fachowcy źle zmontowali wydech i teraz mam auto głosniejsze od większości rajdówek, juto jadę do poprawki.
Napiszcie czy po takim remoncie trzeba regulować jakies luzy zaworów, bo mi sie wydaje, że cos zciemniają. Niby olej musi dostać się do popychaczy Shocked .
Napisz ile trwa u was kontrola na komputerze i ile to kosztuje, może znajdę troche czasu jak będę przejeżdżał przez Wrocław 28.02.05
Zdjęć nie dodałem bo jeszcze padł mi aparat, biednemu to zawsze wiatr w oczy.
_________________
pozdrawiam
Tomasz

Pontiac Trans Sport 3.1 - '94
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu MSN Messenger
DARO
*
*


Dołączył: Oct 20, 2004
Posty: 194
Skąd: Pawlowice sl

PostWysłany: Pią Sty 28, 2005 12:12    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ile cie ten remont glowic kosztowal wraz z robocizna i uszczelkami oczywiscie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
tomek
*
*


Dołączył: Nov 27, 2004
Posty: 201
Skąd: Darlowo

PostWysłany: Pią Sty 28, 2005 17:36    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Komplet uszczelek górnych silnika 386zł + przesyłka ~25zł z Fenix-a, remont głowic 720zł, robocizna 400zł
Dzisiaj autko juz chodzi lepiej, ale jest kolejny problem. silnik pracuje poprawnie-równo z odłączonym map sensorem. Po podłączeniu map sensora obroty silnika wahają się od 500 do 1500, czasem zupełnie gasnie, kod błedu jest 34 i 42. Czym moze to być spowodowane i czy mogła miec na to wpływ ostatnia awaria czyli wypalenie gniazd zaworów.
Po czy poznać, że map sensor jest do wywalenia?
_________________
pozdrawiam
Tomasz

Pontiac Trans Sport 3.1 - '94
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu MSN Messenger
tomek
*
*


Dołączył: Nov 27, 2004
Posty: 201
Skąd: Darlowo

PostWysłany: Pią Sty 28, 2005 17:58    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

I jeszcze jedno pytanie do ASU, czemu wentylatow włącza sie teraz dość szybko bo już przy ok 50 stopniach, mimo to że wyjęty jest termostat czyli otwarty duży obieg. Znowu padł mi termostat poprzedni wytrzymał 3 miesiące i około 2 tys km, może nawet mniej Crying or Very sad
_________________
pozdrawiam
Tomasz

Pontiac Trans Sport 3.1 - '94
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu MSN Messenger
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Pon Sty 31, 2005 18:56    Temat postu: Re Odpowiedz z cytatem

Wentylator moze wlaczac sie gdy jest wlaczony nawiew na szybe ( zalacza sie klimatyzacja i to ona powoduje zalaczenie wentylatora ). Ma to na celu szybsze odparowanie szyb. Sprawdzales termostat zanuzajac go w zagotowanej wodzie czy sie otwiera ( 3 misiace to bardzo malo ) ?? Najlepiej sprawdzic na komputerze czujnik temperatury na komputer. Na pytania o kody juz odpisalem w innym poscie. Czy MAP jest do wywalenia mozna poznac po objawach jakie masz Confused . Ale zanim kupisz najlepiej wsadzic drugi na probe zeby nadarmo nie wydawac pieniedzy.
Co do ceny to koszt robocizny bardzo maly,ale nie wiem co to jest remont glowic ?? 720 za planowanie i docieranie zaworow ?? Ale ogolnie jest w normie bo z olejem i plynem wyszlo okolo 1700 to tyle co u nas.
Badanie komputerowe kosztuje normalnie 95 zł ale dla forumowiczow ktorzy sa pierwszy raz jest gratis ( pozniej za 50 % ceny ) !!!! Przeciesz tam sa liftersy i one sie same reguluja ( cisnienie je nabija Very Happy ), wiec napewno nie beda nic tam regulowac Very Happy .

Pozdrawiam Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
tomek
*
*


Dołączył: Nov 27, 2004
Posty: 201
Skąd: Darlowo

PostWysłany: Wto Lut 01, 2005 19:17    Temat postu: Re: Re Odpowiedz z cytatem

asu napisał:
Co do ceny to koszt robocizny bardzo maly,ale nie wiem co to jest remont glowic ?? 720 za planowanie i docieranie zaworow ?? Ale ogolnie jest w normie bo z olejem i plynem wyszlo okolo 1700 to tyle co u nas.

Pozdrawiam Wink


Koszty są z planowaniem i dotarciem wszystkich zaworów, ale czy to zrobiono nie wiem na 100% bo nie wiedziałem. Mój mechanik ma pełne zaufanie do firmy w której to robiono, sprawdzono je nawet pod ciśnieniem i jest niby dobrze. Olej zmieniłem 1 dzień przed awaria Crying or Very sad na Mobil1 10W40 , a płyn trochę wczesniej na Castrol do -36 stopni, więc terza juz nie zmieniałem ale płyn jeszcze sprawdzę czy czasem nie wlano mi wody Wink
Dziękuję za wszystkie rady
_________________
pozdrawiam
Tomasz

Pontiac Trans Sport 3.1 - '94
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu MSN Messenger
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group