www.asu.pl :: Zobacz temat - kiedy przełącza
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

kiedy przełącza

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Instalacje gazowe
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
prosiak
*
*


Dołączył: Dec 02, 2007
Posty: 37
Skąd: Ĺ�widnik

PostWysłany: Nie Gru 09, 2007 18:19    Temat postu: kiedy przełącza Odpowiedz z cytatem

witam wszystkich użytkowników tego forum.
to mój pierwszy post.
kupiłem voyagera 3.3 i odrazu założyłem gaz. i tu pojawił się problem gdyż wydaje mi się że trochę za póżno przełącza się na gaz. przy włączonym ogrzewaniu to muszę przejechać ok. 8 km. a bez ogrzewania jest to ok. 5 km. dodam że temperaturę do gazu mam ustawioną na 30 stopni. więc chyba termostat jest do wymiany?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Nie Gru 09, 2007 19:24    Temat postu: termostat Odpowiedz z cytatem

Zacznij od termostatu. Kosztuje grosze i jego wymiana nie zaszkodzi...
_________________
ASU - Serwis samochodów amerykańskich
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Nie Gru 09, 2007 21:43    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Silnik w czasie jazdy dogrzewa ci się do normalnej temperatury? Jeśli masz podwójne ogrzewanie to normalne że mały obieg znacznie dłużej się nagrzewa podczas włączonego ogrzewania i dlatego wydłuża się czas kiedy silnik osiągnie 30stopni.
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
luky
*
*


Dołączył: Oct 07, 2005
Posty: 885
Skąd: masłońskie/częstochowa

PostWysłany: Nie Gru 09, 2007 22:40    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

spokojnie -termostat mozesz miec dobry

po pierwsze temp moze wskazywac 90 stopni ale w obiegu-a wreduktorze moze byc 30-40 stopni mniej-nawet wiecej zalzy od tego jak daleko jest reduktor umieszczony i gdzie-weze sie przeciez wychladzaja i dodatkowo gaz rozprezajac sie pobiera cieplo

po drugie czujniki temp w reduktorze sa wkrecone w obudowe-a to dodatkowo 10-20 stopni mniej niz wewnatrz.

po trzecie te czujnik maja przeklamania nawet do 10 stopni:)

wiec po prostu podjedz do gazownikow niech ci obniza temp przelaczania.

dla pewnosci moga ci zapiac laptopa i sprawdzic czy czasem temp nie spada podczas jazdy.

mozesz tez miec zwyczajnie za malo plynu-po instalacji obieg sie powiekszyl wiec trzeba sprawdzic poziom ewentualnie uzupelnic
_________________
lumina 95 3,8 ,grand prix gxp 5,3 2007, dakota 5,2 1999, luka_f@o2.pl tel. 0691388944 www.luky-garaz.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
pestek
*
*


Dołączył: Aug 31, 2006
Posty: 120
Skąd: pomorskie

PostWysłany: Pon Gru 10, 2007 16:46    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Przewody biegnące do czujnika możesz zmostkowac i z garażu startowac na gazie. Wiem, wiem już nie raz słyszałem, że to ze szkodą dla silnika ja tak jeżdżę 3 rok ( 48 tys. km) i obywam się bez regulacji. Niektórzy twierdzą, że jazda na zimnym silniku niszczy parownik, i tu znowu - u mnie nie zaglądam do niego od 3 lat Shocked . Polecam mostkowanie, ja dojeżdzam 3 km do pracy - na początku na gaz, tak jak u Ciebie nawet nie przełączał się, i de facto miałem instalkę a jeździłem na pb. A teraz na pb jeżdże tylko dla sprawdzenia od czasu do czasu, czy wszystko działa. W rodzinie równiez doradziłem taką zmianę w 2 autach i nie narzekają, ale oczywiście zawsze można robic kilka km na pb tylko po co wtedy gaz?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
luky
*
*


Dołączył: Oct 07, 2005
Posty: 885
Skąd: masłońskie/częstochowa

PostWysłany: Wto Gru 11, 2007 8:46    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

przy 2 generacji mozna zrezygnowac z czujnika temp-a prz sekwencji jesli zmostkujesz czujk to sterownik bedzie to odbieral jako max temp i wiekszosc sterownikow czyta to jako blad i wtedy sa problemy z przelaczaniem

jesli odpalasz na gazie to parownik na tym zbytnio nie cierpi-zreszta koszyuje ok 200zl. ale silnik tak, zwlaszcza przy duzych mrozach, mimo wszystko jesli auto pochodzi kilka min na pb nie zbiedniejemy, a jest kilka plusow
_________________
lumina 95 3,8 ,grand prix gxp 5,3 2007, dakota 5,2 1999, luka_f@o2.pl tel. 0691388944 www.luky-garaz.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Stasheck
*
*


Dołączył: Mar 03, 2007
Posty: 451
Skąd: Kraków

PostWysłany: Wto Gru 11, 2007 8:50    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No dobra, a czy jest możliwe ustawienie czujnika na np 5* przy sekwencji? Żeby gaz nie odpalał poniżej zera, ale tak to możliwie szybko? Czy przewidujesz jakieś problemy?
_________________
Dodge Intrepid 3,2l ES '99
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
luky
*
*


Dołączył: Oct 07, 2005
Posty: 885
Skąd: masłońskie/częstochowa

PostWysłany: Wto Gru 11, 2007 9:35    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Stasheck napisał:
No dobra, a czy jest możliwe ustawienie czujnika na np 5* przy sekwencji? Żeby gaz nie odpalał poniżej zera, ale tak to możliwie szybko? Czy przewidujesz jakieś problemy?


w wiekszosci sterownikach jest taka mozliwosc-nie przewiduje problemow Laughing

jestem optymista Wink
_________________
lumina 95 3,8 ,grand prix gxp 5,3 2007, dakota 5,2 1999, luka_f@o2.pl tel. 0691388944 www.luky-garaz.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Wto Gru 11, 2007 12:26    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

moj poki co przelacza swietnie i zero problemow w zimie z gazem(no aktualnie to taka sobie ta zima). za to zauwazylem,ze jak dam mocny nawiew cieplego to mi przelacza szybiej a jak sie nie ogrzewam to pozniej. dlaczego?
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
luky
*
*


Dołączył: Oct 07, 2005
Posty: 885
Skąd: masłońskie/częstochowa

PostWysłany: Wto Gru 11, 2007 13:36    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

esdarek napisał:
moj poki co przelacza swietnie i zero problemow w zimie z gazem(no aktualnie to taka sobie ta zima). za to zauwazylem,ze jak dam mocny nawiew cieplego to mi przelacza szybiej a jak sie nie ogrzewam to pozniej. dlaczego?


przypadek- w pontonie maly obieg nie ma zaworkow-wersja kanada ma tylko zawor na tylna nagrzewnice
_________________
lumina 95 3,8 ,grand prix gxp 5,3 2007, dakota 5,2 1999, luka_f@o2.pl tel. 0691388944 www.luky-garaz.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
prosiak
*
*


Dołączył: Dec 02, 2007
Posty: 37
Skąd: Ĺ�widnik

PostWysłany: Wto Gru 11, 2007 18:07    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

a czy nie bedzie miało to wpływu na silnik jak obniżę temperaturę na 20 stopni. a termostat to i tak mam chyba do wymiany bo jak mi się nagrzeje w mieście tak do połowy wskażnika i wypadnę na trasę to znowu o połowę spadnie, więc raczej nie ma się co czaić.
dzięki za pomoc
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
kama1976
*
*


Dołączył: Nov 25, 2007
Posty: 74

PostWysłany: Sro Gru 19, 2007 23:29    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

witam !
mam podobnie , jak jeżdżę powiedzmy po mieście dużo zakrętów prędkośc do 40 to gaz włącza się po powiedzmy 1,5 km , jak wyskoczę na kawałek wolnej przestrzeni , czekam 4-6 kmów , temp ustawiona na 25, była na 20 , ale zdarzyło się , że raz mi zgasł , więc na wszelki wypadek gazownik to podkręcił , w sumie tż eolałbym , żeby wcześniej się włączał , ale z kolei jak ma mi znów kiedyś zgasnąc , to chyba wolę przeboleć te kilka litrów w m-cu Wink natomiast ostatnio (od wczoraj) przełącza się na gaz , i jak stoję na skrzyżowaniu , to mam wrażenie , że silnik inaczej pracuje , to znaczy głośniej , rozgrzeje się jeszcze trochę i już jest normalnie , kiedyś tak nie było ...
_________________
Dodge Caravan 3.3 2001
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
luky
*
*


Dołączył: Oct 07, 2005
Posty: 885
Skąd: masłońskie/częstochowa

PostWysłany: Czw Gru 20, 2007 0:23    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

kama1976 napisał:
...już jest normalnie , kiedyś tak nie było ...


klimat sie zmienia Wink
_________________
lumina 95 3,8 ,grand prix gxp 5,3 2007, dakota 5,2 1999, luka_f@o2.pl tel. 0691388944 www.luky-garaz.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
kama1976
*
*


Dołączył: Nov 25, 2007
Posty: 74

PostWysłany: Czw Gru 20, 2007 10:11    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

witam !
ale myślisz , że to spoko , tak powinno byc ? Smile przyznam , że średnio sie znam i zadaję sto tysięcy pytań głównie ma tym forum , bo jest najlepsze Smile gaz sekwencja tyle wiem , po przełączeniu na gaz niby jest cacy , ale po jakiejś chwili , jak sie zatrzymam czuć wyraźnie , że jakoś inaczej pracuje silnik , cos jakby takie leciutkie buczenie , ale obroty oki 800 i takie leciutkie drżenie wyczuwane na hamulcu , potem przejedzie jeszcze kawałek i juz jest oki , cichutko i przyjemnie Smile gaz zakładany m-c temu , ogólnie jestem zadowolony , a te objawy zauważalne od 2-3dni ... jestem jeszcze trochę przewrażliwiony Laughing
pozdro
_________________
Dodge Caravan 3.3 2001
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
luky
*
*


Dołączył: Oct 07, 2005
Posty: 885
Skąd: masłońskie/częstochowa

PostWysłany: Czw Gru 20, 2007 10:31    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

no zartowalem:)

tak nie powinno byc-wiekszosc tego nie ma-podjedz do gazownikow napewno cos zaradza-to sie tylko objawia w mrozne dni-gaz pod wplywem niskiej temperatury sie skroplil i to pierwsze przelaczeie to jest wyrzucenie tych kropel na swiece.
_________________
lumina 95 3,8 ,grand prix gxp 5,3 2007, dakota 5,2 1999, luka_f@o2.pl tel. 0691388944 www.luky-garaz.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Stasheck
*
*


Dołączył: Mar 03, 2007
Posty: 451
Skąd: Kraków

PostWysłany: Czw Gru 20, 2007 11:20    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Tutaj muszę pochwalić komputer Zenit JZ-2005 - w ostatnim update softu doszła możliwość sekwencyjnego włączania kolejnych cylindrów co 1-6 sekund. Dzięki temu część silnika może normalnie pracować na benzynie, a gaz zasila resztę - niedługo postaram się to wypróbować u siebie, powinno zaradzić gaśnięciu silnika przy przejściu.
_________________
Dodge Intrepid 3,2l ES '99
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
kama1976
*
*


Dołączył: Nov 25, 2007
Posty: 74

PostWysłany: Czw Gru 20, 2007 11:54    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

witaj !
ja mam taki sam Smile
gazownicy mówią , żeby narazie jeździć , jeszcze tak myślę przeglądając wątki , że nalezałoby sprawdzić płyn , bo podobno obieg się zwiększa i jak brakuje mogą być problemy Smile nie wiem tylko cholera czy wtedy się dolewa , bo nie mam pojęcia co teraz tam jest czy raczej wymiana całego Wink a może to wina gazu , ostatio zapalił mi się check więc stwierdziłem , że będę tankował na markowych stacjach , no i teraz jest gaz z Shella , spalanie już wyczuwam , że chyba będzie mniejsze , chociaż to się okaże przy najbliższym tankowaniu za kilka dni ... cholercia tak to jest , człowiek sprawi sobie fajne autko , a potem chodzi przewrażliwiony Very Happy
_________________
Dodge Caravan 3.3 2001
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
darryd
*
*


Dołączył: Aug 18, 2005
Posty: 869
Skąd: Głogów - ...ja chcieć nowy dodge charger srt8!!!

PostWysłany: Czw Gru 20, 2007 13:53    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

luky, jaka jest mozliwosc aby plyn z obiegu wodnego wpadal do reduktora w komore gazu (przez np niesprawna uszczelke) i lecial z gazem do silnika, czy bardziej mozliwa jest odwrotnosc, czyli gaz wpadal do obiegu wodnego auta? jakie moga byc objawy? Czy jesli woda dostawalaby sie do reduktora czy wyjscie gazu z niego byloby wilgotne?
_________________
Pozdrawiam
darry dooman
Oldsmobile Aurora 4.0L V8
---------------------------------
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
luky
*
*


Dołączył: Oct 07, 2005
Posty: 885
Skąd: masłońskie/częstochowa

PostWysłany: Czw Gru 20, 2007 13:57    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Stasheck napisał:
Tutaj muszę pochwalić komputer Zenit JZ-2005 - w ostatnim update softu doszła możliwość sekwencyjnego włączania kolejnych cylindrów co 1-6 sekund. Dzięki temu część silnika może normalnie pracować na benzynie, a gaz zasila resztę - niedługo postaram się to wypróbować u siebie, powinno zaradzić gaśnięciu silnika przy przejściu.


dt gas tez to ma i stag tez to ma- ale nie zawsze to zadziala, bo jak puscisz gaz nawet z 1 czy 2 wtryskiwaczy to przygasnie-nie wiem dlaczego w jednym nie przygasa a w drugim przygasa-w wiekszosci jest ok. tak jak napisal marcys reduktor ma daleko od wtryskow, moze dlatego.

zobacz tez czy masz opcje rozgrzewania-czyli wczesniejszego pozbycia sie tego zimnego gazu do benzyny-to tez pomaga
_________________
lumina 95 3,8 ,grand prix gxp 5,3 2007, dakota 5,2 1999, luka_f@o2.pl tel. 0691388944 www.luky-garaz.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
luky
*
*


Dołączył: Oct 07, 2005
Posty: 885
Skąd: masłońskie/częstochowa

PostWysłany: Czw Gru 20, 2007 14:00    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

darryd napisał:
luky, jaka jest mozliwosc aby plyn z obiegu wodnego wpadal do reduktora w komore gazu (przez np niesprawna uszczelke) i lecial z gazem do silnika, czy bardziej mozliwa jest odwrotnosc, czyli gaz wpadal do obiegu wodnego auta? jakie moga byc objawy? Czy jesli woda dostawalaby sie do reduktora czy wyjscie gazu z niego byloby wilgotne?


bardzo rzadkie przypadki-ale spotkalem sie z takimi awariami.

a wyjscie gazu masz wilgotne czy tluste?
bo jak tluste to normalna rzecz w polskim lpg-zbiera sie parafina
_________________
lumina 95 3,8 ,grand prix gxp 5,3 2007, dakota 5,2 1999, luka_f@o2.pl tel. 0691388944 www.luky-garaz.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
darryd
*
*


Dołączył: Aug 18, 2005
Posty: 869
Skąd: Głogów - ...ja chcieć nowy dodge charger srt8!!!

PostWysłany: Czw Gru 20, 2007 14:49    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

luky napisał:

bardzo rzadkie przypadki-ale spotkalem sie z takimi awariami.


i jakie byly objawy?

luky napisał:
a wyjscie gazu masz wilgotne czy tluste?
bo jak tluste to normalna rzecz w polskim lpg-zbiera sie parafina


ani to ani to, jest sucho, przynajmniej po pierwszym sprawdzeniu, pojezdze i sprawdze jeszcze raz, na gazie jeszcze nie jezdze, bo czekam na kabel zeby najpierw go dobrze sprawdzic i sprobowac wyregulowac...a chce sprawdzic dokladnie sam z tym smierdzeniem palonych szmat przy wlaczonym gazie i mam wrazenie ze bardziej paruje i dymi z wydechu jak na benzynie, stad moje pytanie tez o te nieszczelnosc w reduktorze Wink
zapomnialem zapytac, mowiles ze szybko zatyka sie kat. przy bogatej mieszance, szybko tzn ile, 100km czy 1min odpalonego silnika?
_________________
Pozdrawiam
darry dooman
Oldsmobile Aurora 4.0L V8
---------------------------------
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Instalacje gazowe Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group