www.asu.pl :: Zobacz temat - Grand Voyager - wymiana oleju w skrzyni - kilka pytań
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Grand Voyager - wymiana oleju w skrzyni - kilka pytań

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Skrzynia
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
voyager2000
*
*


Dołączył: Aug 15, 2008
Posty: 10
Skąd: WLKP

PostWysłany: Pią Sie 15, 2008 19:06    Temat postu: Grand Voyager - wymiana oleju w skrzyni - kilka pytań Odpowiedz z cytatem

Witam wszystkich, to mój pierwszy post na tym forum.
Otóż kilka dni temu kupiłem Grand Voyagera 3.3 LE z 2000 roku . Jako że bardzo dbam o samochody planuję od razu wymienić olej w skrzyni ( poprzedni właściciel przejechał ok 30 tys , i z tego co mówił oleju nie wymieniał ) . Dodam że olej jest czerwony, przejrzysty, nie śmierdzi , stan trochę poniżej MIN , skrzynia pracuje rewelacyjnie , zmienia biegi bardzo ładnie i miękko. Przeczytałem już większośc wątków na forum jednak nie moge znaleźć jasnych i jednoznacznych odpowiedzi na niektóre pytania:

1 Przede wszystkim napiszcie mi jaki mam model skrzyni ( z tego co czytam na forum A604 ) ale proszę o potwierdzenie
2 Czy lepiej zrobić wymianę statyczną czy dynamiczną ( jesli statyczną ile potrzebuję oleju? )
3 To pytanie w szczególności do Antraxa : Piszesz że w skrzyniach do 2000 roku należy lać olej ATF 3+ , a powyżej 2000 roku ATF 4+ , ale dla pewności spytam co mam lać do skrzyni konkretnie z roku 2000 (pytam bo wydaje mi się że chodzi ci o zmianę modelu GV w 2001 i że do tych nowszych skrzyń trzeba już lać ATF 4+ ale mogę się mylić) , ja na bagnecie mam napisane że zalecają Mopar ATF 4+ więc już sam niewiem ( jesli chodzi o model skrzyni to wydaje mi się że modele z lat 95-2000 mają tą samą skrzynię więc wg Ciebie lepszy jest ATF 3+ ) . Widzę że jesteś dość biegły w temacie więc czekam na Twoją opinię...
4 Czy lepiej jest zastosować przy wymianie :
-samą uszczelkę
-uszczelkę + silikon
-sam silikon jak doradza Chrysler ( przynajmniej tak pisze na stronie sklepu asu.pl )

To by było narazie na tyle, z góry dzięki za odpowiedzi


Ostatnio zmieniony przez voyager2000 dnia Pią Sie 15, 2008 20:46, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
qazws
*
*


Dołączył: May 07, 2006
Posty: 1314
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Pią Sie 15, 2008 20:15    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

masz skrzynie a604 na 100% i możesz lać atf4 bez problemu
a olej i filtr najtaniej w aso chryslera
_________________
Plymouth Grand Voyager 1989r 3,0L żółte blachy ,
Dodge Grand Caravan 3,3L + lpg 1990r z bordową tapicerka Smile
Chrysler Town&Country 1994r 3,8L + lpg
www.czyszczeniedywanow.net
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
wmarek65
*
*


Dołączył: Feb 20, 2006
Posty: 1049
Skąd: Małopolska

PostWysłany: Sob Sie 16, 2008 20:14    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jeśli na miarce pisze ATF 4 to po co kombinujesz Very Happy trzeba lać taki jak tam pisze Very Happy Wymiane dynamiczną robi sie wtedy gdy chcesz wymienić całkowicie olej ( nie jestes pewien jaki jest olej w skrzyni,"fachowcy" od ASB wlali ci Dextron Evil or Very Mad ) normalnie wystarczy wymiana statyczna
a co do uszczelki to już wg inwencji tylko żeby z sylikonem nie przesadzić Razz Ja składam na uszczelce bez sylikonu,i jeszcze nigdy nie ciekło Very Happy ani póżniej przy następnej wymianie, a przy zdejmowanu pokrywy zrobionej sylikonem (orginalnym czarnym Mopara)często nie chciało się odkleic Very Happy
_________________
--------------------------------------------------
Chrysler Grand Voyager AWD 3,8 2000 +sek Landi Renzo Omegas
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
voyager2000
*
*


Dołączył: Aug 15, 2008
Posty: 10
Skąd: WLKP

PostWysłany: Nie Sie 17, 2008 9:36    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

wmarek65 napisał:
Jeśli na miarce pisze ATF 4 to po co kombinujesz Very Happy trzeba lać taki jak tam pisze Very Happy Wymiane dynamiczną robi sie wtedy gdy chcesz wymienić całkowicie olej ( nie jestes pewien jaki jest olej w skrzyni,"fachowcy" od ASB wlali ci Dextron Evil or Very Mad ) normalnie wystarczy wymiana statyczna
a co do uszczelki to już wg inwencji tylko żeby z sylikonem nie przesadzić Razz Ja składam na uszczelce bez sylikonu,i jeszcze nigdy nie ciekło Very Happy ani póżniej przy następnej wymianie, a przy zdejmowanu pokrywy zrobionej sylikonem (orginalnym czarnym Mopara)często nie chciało się odkleic Very Happy


Nie kombinowałbym gdybym nie przeczytał tego postu : http://asu.pl/portal/html/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=6580&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight= . Tu gość opisuje że też nie wiedział co ma w skrzyni , nalali mu ATF 4+ i się zaczęły problemy...
_________________
Chrysler Grand Voyager 3.3 LE 2000 r. automat
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
qazws
*
*


Dołączył: May 07, 2006
Posty: 1314
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Nie Sie 17, 2008 10:52    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

to są jakieś zbiegi okoliczności , u nas na forum voyagera dużo ludzi leje atf 4 do roczników 91-95 i nic się nie dzieje .... w serwisie w aso tylko leją mopar atf4 i myślisz ze są takimi głupcami aby ktoś ich pozwał do sądu ze mu skrzynię zepsuli Wink

nawet mam kolegów co mają skrzynie 3 biegowe i leją atf4
a ja np mam DEXRON II statoil Laughing
_________________
Plymouth Grand Voyager 1989r 3,0L żółte blachy ,
Dodge Grand Caravan 3,3L + lpg 1990r z bordową tapicerka Smile
Chrysler Town&Country 1994r 3,8L + lpg
www.czyszczeniedywanow.net
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
On
*
*


Dołączył: Apr 16, 2008
Posty: 1010
Skąd: Słupsk Pomorskie Plymouth G.V. 3,3 1996r był. Teraz Chrysler G.V. 3,3 Limited 2003r.

PostWysłany: Pon Sie 18, 2008 13:36    Temat postu: Re: Grand Voyager - wymiana oleju w skrzyni - kilka pytań Odpowiedz z cytatem

voyager2000 napisał:
Witam wszystkich, to mój pierwszy post na tym forum.
Otóż kilka dni temu kupiłem Grand Voyagera 3.3 LE z 2000 roku . Jako że bardzo dbam o samochody planuję od razu wymienić olej w skrzyni ( poprzedni właściciel przejechał ok 30 tys , i z tego co mówił oleju nie wymieniał ) . Dodam że olej jest czerwony, przejrzysty, nie śmierdzi , stan trochę poniżej MIN , skrzynia pracuje rewelacyjnie , zmienia biegi bardzo ładnie i miękko. Przeczytałem już większośc wątków na forum jednak nie moge znaleźć jasnych i jednoznacznych odpowiedzi na niektóre pytania:

1 Przede wszystkim napiszcie mi jaki mam model skrzyni ( z tego co czytam na forum A604 ) ale proszę o potwierdzenie
2 Czy lepiej zrobić wymianę statyczną czy dynamiczną ( jesli statyczną ile potrzebuję oleju? )
3 To pytanie w szczególności do Antraxa : Piszesz że w skrzyniach do 2000 roku należy lać olej ATF 3+ , a powyżej 2000 roku ATF 4+ , ale dla pewności spytam co mam lać do skrzyni konkretnie z roku 2000 (pytam bo wydaje mi się że chodzi ci o zmianę modelu GV w 2001 i że do tych nowszych skrzyń trzeba już lać ATF 4+ ale mogę się mylić) , ja na bagnecie mam napisane że zalecają Mopar ATF 4+ więc już sam niewiem ( jesli chodzi o model skrzyni to wydaje mi się że modele z lat 95-2000 mają tą samą skrzynię więc wg Ciebie lepszy jest ATF 3+ ) . Widzę że jesteś dość biegły w temacie więc czekam na Twoją opinię...
4 Czy lepiej jest zastosować przy wymianie :
-samą uszczelkę
-uszczelkę + silikon
-sam silikon jak doradza Chrysler ( przynajmniej tak pisze na stronie sklepu asu.pl )

To by było narazie na tyle, z góry dzięki za odpowiedzi

Nie jestem fachmanem w tej dziedzinie, ale co nie co mogę doradzić.
Uważam, że jeżeli na bagnecie jest napisane ATF+4 to powinieneś wlać ATF+4.
W mojej skrzyni miałem wlany DextronIII w czasie wymiany wlali mi ATF+4 i "się zaczęło".
Do czasu wymiany oleju skrzynia działała tak jakbym jej nie miał.
Żeby się nie powtarzać to poczytaj moje posty w dziale "skrzynia-dziwnie działa ASB"
Dopisze, że w końcu pomógł mi Antrax.
Zastosowałem się do jego wskazówek i skrzynia zaczęła działać trochę lepiej, ale stanu sprzed wymiany już pewnie nie osiągnę Evil or Very Mad
Dlaczego wlali mi ATF+4 Question
Bo do wszystkich skrzyń taki leją Evil or Very Mad
Więcej w tamtym warsztacie mnie nie zobaczą."Kochany, do Katowic będę jeździł, a do nich nie pojadę" Exclamation " /to tak za Bareją/
Ja pokrywę ASB uszczelniałem na silikon.Nie wiem jak się sprawdza uszczelka.
Musisz tylko dobrze odtłuścić powierzchnie styczne.
Ja najpierw delikatnie "przeszlifowałem" /oczywiście ręcznie/ je drobniutkim papierem ściernym, a na końcu benzynką extrakcyjną

Plymouth G.Voyager 3,3 1996r. zagazowany, skrzynia A604.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Skrzynia Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group