www.asu.pl :: Zobacz temat - Windstar - mrugająca kontrolka OD, dziwny błąd kompa
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Windstar - mrugająca kontrolka OD, dziwny błąd kompa

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Skrzynia
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
darioso
*
*


Dołączył: Mar 17, 2005
Posty: 208
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Czw Lis 22, 2007 22:59    Temat postu: Windstar - mrugająca kontrolka OD, dziwny błąd kompa Odpowiedz z cytatem

Wczoraj zaczęła mi mrugać kontrolka OD. No wk...wiłem się troszkę, bo to dla mnie zawsze oznacza kłopoty, tym bardziej że wiem ile kosztuje naprawa skrzyni. Objaw był taki, że po zapaleniu autka jest cacy, włączam wsteczny też cacy (tzn. nic nie mruga), natomiast na każdym biegu do przodu po załączeniu dźwignią zaczyna mrugać złowieszczym blaskiem. Pojechałem kawałek, samochód idzie normalnie, wszystkie biegi wchodzą, redukuje też normalnie. Jadę do warsztatu no bo dmucham na zimne!
Po podłączeniu skanera mechanior mówi, że owszem jest błąd typu "zbyt duży spadek napięcia" Confused Pytam o co chodzi z tym spadkiem. Nie bardzo wiedział skąd może pochodzić ten błąd.
ASU, 'anthrax', ktokolwiek może coś wiecie z własnego doświadczenia czego mam szukać i co powiedzieć elektrykowi aby sprawdził? Napięcie aku, a może ładowanie z alternatora? Dziś sprawdziłem miernikiem napięcie na aku było 13,9V a alternator dawał 14,3V po zapuszczeniu silnika na wolnych obrotach. Jest w ogóle taki kod błędu?
_________________
WINDSTAR 96 3.8 ZAGAZOWANY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
bilans
*
*


Dołączył: Oct 27, 2004
Posty: 181
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Pią Lis 23, 2007 13:47    Temat postu: odp Odpowiedz z cytatem

może słaba masa na skrzyni ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
Anthrax
*
*


Dołączył: Apr 24, 2007
Posty: 801
Skąd: Katowice

PostWysłany: Pią Lis 23, 2007 14:14    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Posprawdzaj połączenia elektryczne pomiędzy skrzynią a kompem i masy - jakieś WD 40- w wolnej chwili pooglądam schematy i pomyśle co to może być Wink
_________________
GMC Vandura 5,7
BMW '03 320 touring - diesel ale w automacie
nowy tel. 793681033
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Gobowiec
*
*


Dołączył: May 24, 2005
Posty: 556

PostWysłany: Pią Lis 23, 2007 14:56    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Przedwczoraj żona zauważyła że mruga overdrive. Po powtórnym silnika już nie mrugał więc ucieszyłem się. Ale na wszelki wypadek podjechałem podpiąć skaner i niestety nic nie wykazał. Elektryk powiedział że komp gazowy resetuje komp silnika. Teraz nie wiem jak sprawdzić czy faktycznie kasuje. Zrobiłem próbę i zdjąłem kostkę z przepływomierza i silnika krokowego. Snapon pokazał błędy, MIL nie zapalił się. Wyłączyłem silnik, włączyłem - jest MIL. Podpiąłem kostki, wyłączyłem silnik i po powtórnym odpaleniu nie ma MIL ani snapon nic nie pokazuje. Czy tego typu błędy są od razu kasowane? Wiem że niektóre błędy są kasowane przez komp dopiero po kilku(nastu) odpaleniach silnika. Jakie to są błędy, jak je sztucznie wywołać i sprawdzić czy gazownia resetuje mi komputer? Jeśli są takie błędy które dłużej siedzą w kompie a mógłbym je wygenerować przez OBD2 to podajcie - wepnę się laptopem i wygeneruję je.
Dzięki.
_________________
Gobowiec Smile Windstar 3.0 97r. zagazowany
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Gobowiec
*
*


Dołączył: May 24, 2005
Posty: 556

PostWysłany: Pią Lis 23, 2007 18:28    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

znowu OD zaczął mrugać. Drugi raz w tym tygodniu. Ostatnim razem mrugał rok temu - może jesień tak niego wpływa? Tym razem nie wyłączając silnik podjechałem na snapon i jest: P0732 - czyli poślizg na drugim biegu. Zaczął ostro przerzucać bieg, szczególnie 1->2 i 2->1. Jak postał chwilkę z skanerem i włączyłem wsteczny to kontrolka zgasła, ale tylko ruszyłem do przodu to znowu zaczeła mrugać. Co dalej, aby nie spierniczyć skrzyni do końca?
_________________
Gobowiec Smile Windstar 3.0 97r. zagazowany
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
darioso
*
*


Dołączył: Mar 17, 2005
Posty: 208
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto Lis 27, 2007 14:17    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Chyba wiem dlaczego wyskoczył mi błąd na skrzyni zbyt dużego spadku napięcia. Otóż zauważyłem, że spadają mi dość wyraźnie obroty silnika (na postoju, dźwignia na P) jak podpompuję mocno pedałem hamulca. Po odpuszczeniu pedału na obrotomierzu obroty spadają do ok. 300, potrafi mrugnąć kontrolka ciśnienia oleju i albo silnik zgaśnie, albo chwilę wskoczy na 1100 - 1200 obrotów i spadnie do 800.
Rozumiem, że wciśnięcie pedału hamulca uruchamia pompę wspomagania, ABS i jakiś spadek napięcia musi temu towarzyszyć, ale dlaczego tak duży? Sprawdziłem po włączeniu innych odbiorników np. klimy. Po włączeniu klimy objaw podobny jak przy hamulcach, tylna szyba ogrzewana objaw niezauważalny, włączenie świateł, zapalniczki, radia też.
Sytuacja taka wyraźniej jest widoczna na gazie niż na benzynie. Gdy dojeżdżam do świateł (jazda na gazie) i dość mocno hamuję po zatrzymaniu auta objaw spadku obrotów występuje, podobnie jest jak jadę w korkach z prędkością 10-20 km/h i muszę co chwila hamować. Parownik zamontowany dobrze (nie w poprzek kierunku jazdy), wlot powietrza w Windstarach jest od błotnika, przewód gumowy pomiędzy parownikiem a mikserem jest o długości mniej więcej równej szerokości auta (parownik mam zamontowany nad prawym przednim amortyzatorem) czyli ok. 120-130 cm (może jest za długi?)

Czyli co? Komputer dostaje jakieś głupie sygnały elektryczne i nie może dostosować odpowiedniego składu mieszanki? Np. dostaje zbyt ubogą mieszankę i spadają obroty? Ale dlaczego? Co mają z tym wspólnego duże spadki napięcia? Czy dobrze kombinuję?

W takim razie od czego zacząć sprawdzać? Od instalacji elektrycznej, gazowej (gaz II generacji, emulator wtrysków i centralka AL700)? Może masa gdzieś jest kiepska? Może macie jakieś sugestie, pomysły?
_________________
WINDSTAR 96 3.8 ZAGAZOWANY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Gobowiec
*
*


Dołączył: May 24, 2005
Posty: 556

PostWysłany: Sob Gru 01, 2007 18:23    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Darioso - zagadaj do Dubelta. On przerobił takiego samego Windstara na BLOS'a.
Natomiast ja wracam do kodu P0732 Incorrect ratio for second gear czyli poślizg na drugim biegu. Wczoraj poraz trzeci w tym miesiącu zapaliła się kontrolka OD. Zapaliła się po przejechaniu około 4km, czyli olej zaczął się już rozgrzewać. Myślę że znowu ten sam kod bo zaczął szarpać. Akurat zjezdżałem na stację więc po 500m zatrzymałem się i wyłączyłem silnik. Po odpaleniu już tego nie było. Co mi się przypomniało to że poprzedni właściciel pewnie przeciągnął trochę z wymianą oleju bo mówił że najwyższa pora go wymienić. Ja miałem wymianę 26tyś km temu metodą zrzucenia miski, czyli tylko połowa oleju poszła. Krótko po wymianie pamiętam że dolałem trochę za dużo i ściągałem nadmiar. Olej wtedy był już jednorodnie mętny - bez osadu. Tak jak pisałem już kiedyś - Tymbark sok wiśniowy z drobinami miąszu.
Pytania:
w jakich warunkach może występić P0732 ? (tarczki, olej, zawory...)
czy może czas na wymianę oleju? Tym razem zrobię "dynamiczną"
czy może to być przez elektrozawory (są trzy: http://www.automotiveforums.com/vbulletin/showthread.php?t=576985&highlight=p0732 )

"Thanks from the mountains"
_________________
Gobowiec Smile Windstar 3.0 97r. zagazowany
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
artystakowal
*
*


Dołączył: Oct 25, 2007
Posty: 114
Skąd: Niedaleko Zgorzelca

PostWysłany: Nie Gru 23, 2007 15:06    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam
W polskiej wersji kodów które posiadam P0732 to : "błędne przełożenie biegu 2". Może to coś ci pomoże
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Gobowiec
*
*


Dołączył: May 24, 2005
Posty: 556

PostWysłany: Nie Gru 30, 2007 21:55    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

od początku miesiąca (od kiedy pisałem ostatnio post) nie zapaliła się już więcej kontrolka. Nie wiem dlaczego tak było. Powoli przymierzam się do wymiany oleju w skrzyni - czekam na opis w dziale "sam naprawiam" i spróbuję to też zrobić.
_________________
Gobowiec Smile Windstar 3.0 97r. zagazowany
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Pon Gru 31, 2007 0:25    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Gobowiec napisał:
Powoli przymierzam się do wymiany oleju w skrzyni - czekam na opis w dziale "sam naprawiam" i spróbuję to też zrobić.


A co tu opisywać Wink
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
Gobowiec
*
*


Dołączył: May 24, 2005
Posty: 556

PostWysłany: Czw Sty 10, 2008 13:18    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

nie dopisałem magicznego słowa: dynamicznej.
Chciałem wymieniać dynamicznie ale po ostatnim poście Antrax'a zwątpiłem w słuszność metody. Na razie jeszcze czekam na uzupełnienie postu o negatywnych aspektach takiej wymiany.
_________________
Gobowiec Smile Windstar 3.0 97r. zagazowany
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Skrzynia Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group