www.asu.pl :: Zobacz temat - Koszmarne spalanie
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Koszmarne spalanie

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Instalacje gazowe
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
Stasheck
*
*


Dołączył: Mar 03, 2007
Posty: 451
Skąd: Kraków

PostWysłany: Sro Paź 24, 2007 9:36    Temat postu: Koszmarne spalanie Odpowiedz z cytatem

Korki w Krakowie korkami, ale mój Vision zaczął ostatnio palić minimum 15 l gazu na 100 km na trasie, do 20+ w mieście, do tego c.a. 1-2l benzyny na 100.

No i pytanie, jak bardzo normalne to jest i czym może być spowodowane:
- instalacja sekwencyjna, w sumie od początku paliła jakieś 15% więcej gazu niż benzyny, ale ostatnio zwariowała po prostu
- i skąd tyle benzyny pali?
- do tego ostatnio go przytyka na chwilę przy dociśnięciu gazu, na benzynie troszeczkę, na gazie - masakra, czasem też odczuwam spadek mocy (ale to subiektywne).

No i tak: Anthrax stwierdził, że 3,5l jest wrażliwy na wykręcanie świec - świece raz wykręcone mogą być wkręcone "nieszczelnie" - czy to może być powód przytykania? jedna świeca była "ruszana"

Anthrax też ocenił, że przewody zapłonowe są w idealnym stanie, tak samo zresztą jak silnik.

Jakieś inne propozycje?

Teraz tak - bez bicia się przyznaję - instalację założyłem pół roku i 8000 km temu w Adarze we Wrocku i nie dałem rady jak dotąd pojechać na regulację - gwarancję już mi szlag trafił, bo warunkiem jest zrobienie przeglądu po 1500 km (wczoraj doczytałem :/).

Pytanie do Luky'ego (Częstochowa sporo bliżej niż Wrocław) - czy piszesz się na popatrzenie na moją instalację? Jest zrobiona na Tomasetti, komputer mam hm... zaraz gdzieś znajdę Smile Ogólnie ta instalacja chodzi (chodziła?) dobrze, tylko filtry trzeba pozmieniać i pewnie komputer doregulować - ludzie mają do Ciebie zaufanie, sam żałuję, że nie u Ciebie zakładałem instalację, ale jakoś się nie zgłosiłeś jak szukałem zakładu do gazowania Sad I kiedy (w jakich godzinach) mógłbym podjechać i ile by mnie to kosztowało? (może być na PW).
_________________
Dodge Intrepid 3,2l ES '99
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
luky
*
*


Dołączył: Oct 07, 2005
Posty: 885
Skąd: masłońskie/częstochowa

PostWysłany: Sro Paź 24, 2007 11:11    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

napisz najpierw jaki masz sterownik-bo sa systemy haslami chronione

jesli ci na gazie czy na benzynie nie chodzi poprawnie to spalanie tez napewno nie bedziesz mial prawidlowe.
_________________
lumina 95 3,8 ,grand prix gxp 5,3 2007, dakota 5,2 1999, luka_f@o2.pl tel. 0691388944 www.luky-garaz.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Stasheck
*
*


Dołączył: Mar 03, 2007
Posty: 451
Skąd: Kraków

PostWysłany: Sro Paź 24, 2007 12:26    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Komputer to Zenit JZ-2005 - nawet jeśli chroniony hasłem, to raczej nie będzie problemu, żeby mi podali.

Tak czy inaczej najpierw odwiedzę Anthraxa i zrobię wymianę eksploatacyjną - oleje, świece i co tam Bozia da. Dopiero potem wezmę się za gaz - ale lubię mieć wcześniej jakąś koncepcję, co i jak.
_________________
Dodge Intrepid 3,2l ES '99
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
luky
*
*


Dołączył: Oct 07, 2005
Posty: 885
Skąd: masłońskie/częstochowa

PostWysłany: Sro Paź 24, 2007 13:47    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

zadzwonisz do mnie to sie umowimy na jakis termin

691300444

a co do koncepcji to nie wiem-bedzie auto to zobacze

zrob tak zeby na benzynie chodzilo poprawnie.
_________________
lumina 95 3,8 ,grand prix gxp 5,3 2007, dakota 5,2 1999, luka_f@o2.pl tel. 0691388944 www.luky-garaz.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
marche
*
*


Dołączył: Oct 24, 2007
Posty: 9
Skąd: przemy¶l

PostWysłany: Czw Paź 25, 2007 16:51    Temat postu: ten sam problem Odpowiedz z cytatem

witam koledzy, mam eagle visiona 3,5 z 1995 i gaz sekwencyjny niedawno zalozony..rowniez w miesice 22+ ale na trasie nienormalnie oszczedny 11-14. gosc od gazu reguluje mi komp co 2 tyg i zachodzi w glowe o co chodzi. swiece nowe. na tym gazie zrobilem moze 1300 km. czy to domena tych samochodow????
marche - eagle vision 3,5 1995
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Pią Paź 26, 2007 9:28    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

do marche : czy to domena tych samochodow????

napewno nie!! moj visio pali teraz, w okresie "zimy" jakies 16-16,5 na miescie wiec spalanie rzedu 22l napewno nie jest normalne!
jesli zas chodzi o problem Stashka to posprawdzaj podcisnieniowe przewody biegnace z tylu za silnikiem. jest ich tam troche i moze ktorys sie przetarl? u mnie ze starosci jeden pekl i silnikiem zaczelo bujac.
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
mysiauek
*
*


Dołączył: May 02, 2007
Posty: 630
Skąd: Sosnowiec

PostWysłany: Pią Paź 26, 2007 9:52    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Taki small question:
czy wy normalnie jeździcie nimi codziennie do pracy ??
_________________
entuzjasta... bo nie mam już amerykańca ...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
almado
*
*


Dołączył: Jul 14, 2005
Posty: 597
Skąd: Oława

PostWysłany: Pią Paź 26, 2007 9:57    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Widzę jakiś pogrom wśród visionów... ciekaw jestem co jest przyczyną wysokiego spalania u was bo i mnie to może spotkać.

Co do adaru - zadzwoń i zapytaj o tą gwarancję bo może sie okazać, że nie będzie to problem. Ostatnio wymienili mi jakąś cewkę co padła, przyznałem się bez bicia że gwarancja już minęła a oni na to że sprawdzą u dostawcy i jak trzeba będzie za to zapłacić to się odezwą.... na razie cisza Smile Szkoda oddawać gwarancję walkowerem tylko dlatego że się nie zadzwoniło i nie zapytało Smile
_________________
Pontiac Trans Sport 3.8, 1993
- sprzedam, 602436559
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Stasheck
*
*


Dołączył: Mar 03, 2007
Posty: 451
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pią Paź 26, 2007 14:11    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

mysiauek napisał:
Taki small question:
czy wy normalnie jeździcie nimi codziennie do pracy ??


Normalnie nie - ale czasem np. po pracy trzeba coś załatwić...
_________________
Dodge Intrepid 3,2l ES '99
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Sob Paź 27, 2007 9:51    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ja visio jezdze codziennie do pracy - jakies 3km w jedna strone, i prawie codziennie po pracy dystans ok. 40km za roznymi "sprawami" + w weekend jakas wycieczka poza miasto...w ogole to uzywam go jak normalnego srodka transportu i jestem happy Smile
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
luky
*
*


Dołączył: Oct 07, 2005
Posty: 885
Skąd: masłońskie/częstochowa

PostWysłany: Sob Paź 27, 2007 9:59    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

marcys napisał:
do marche : czy to domena tych samochodow????

napewno nie!! moj visio pali teraz, w okresie "zimy" jakies 16-16,5 na miescie wiec spalanie rzedu 22l napewno nie jest normalne!
jesli zas chodzi o problem Stashka to posprawdzaj podcisnieniowe przewody biegnace z tylu za silnikiem. jest ich tam troche i moze ktorys sie przetarl? u mnie ze starosci jeden pekl i silnikiem zaczelo bujac.


tam chyba u was jest z tylu goraca rurka-albo nawet dwie

jesli stszek u ciebie gaz byl zakladany -moze ci gazownicy zle uszczelnili ja i ciagnie lewe powietrze-kup sobie nowe gumki uszczelniajace-albo ostatecznie silikonem
_________________
lumina 95 3,8 ,grand prix gxp 5,3 2007, dakota 5,2 1999, luka_f@o2.pl tel. 0691388944 www.luky-garaz.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Stasheck
*
*


Dołączył: Mar 03, 2007
Posty: 451
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pon Paź 29, 2007 9:47    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No nie wiem... Wczoraj skończył się gaz i pojechałem spory kawałek na benzynie - przy każdym wysiadaniu z auto czuć zapach benzyny unoszący się wokół, czasem też trochę czuć przy włączeniu ogrzewania... Któryś cylinder nie pali?

Wydaje mi się też, że auto ma mniej mocy, ale to może być autosugestia...
_________________
Dodge Intrepid 3,2l ES '99
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
marche
*
*


Dołączył: Oct 24, 2007
Posty: 9
Skąd: przemy¶l

PostWysłany: Wto Paź 30, 2007 22:23    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

do marcysa:
gdzie sa te przewody podcisnieniowe ktore mam sprawdzic?? pytam bo na bviegu jalowym buja mi jak cholera a cylindry pala, swiece nowe..na benz troche a na gazie jak stoje wylewa mi kawe ..Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
marche
*
*


Dołączył: Oct 24, 2007
Posty: 9
Skąd: przemy¶l

PostWysłany: Wto Paź 30, 2007 22:29    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

do lucka:
gdzie jest ta "goraca rurka" o ktorej piszesz?? i czy to moze byc przyczyna duzego spalania??
pozdrawiam
do stasheck:
z tym smrodem benzyny w aucie powiem ci ze strasznie czulem gdy tankowalem benzyne zza wschodniej granicy;-)..i wszystko chodzilo oki.. zadnych wyciekow ani takich rzeczy..zatankowalem z ukrainy i smrod straszny..u znajomych ten sam efekt..
pozdrawiam wszystkich
eagle vision 3,5 1995
gg 2878682
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
luky
*
*


Dołączył: Oct 07, 2005
Posty: 885
Skąd: masłońskie/częstochowa

PostWysłany: Wto Paź 30, 2007 22:41    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

rurka jest z tylu kolektora, z tym ze nie pamietam czy wciskana byla na uszczelke przy visionie czy 300c-nawet chyba sa dwie obie z tylu
_________________
lumina 95 3,8 ,grand prix gxp 5,3 2007, dakota 5,2 1999, luka_f@o2.pl tel. 0691388944 www.luky-garaz.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Sro Paź 31, 2007 11:41    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

przewody podcisnieniowe sa z tylu za silnikiem (nad skrzynia biegow) i ida az do "czegos" co sie znajduje po lewej stronie w okolicy drazka kierowniczego.
ps. sprawdz jescze czy kable wysokiego napiecia sa poprawnie nalozone na cewke- niechodzi o kolejnosc zaplonow bo tu to by niechodzil ktorys cylinder- chodzi o odbry styk
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
exuprad
*
*


Dołączył: Aug 21, 2007
Posty: 40
Skąd: KrakĂłw

PostWysłany: Pią Lis 02, 2007 19:24    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam wszystkich po dlugiej przerwie Wink

Mój vision po założeniu instalacji gazowej palił naprawdę dużo ~20l. Natomiast teraz po 10 000 km pali jak niejadek i ciągnie do przodu jak smok. Byłem 2 razy na przeglądzie kontrolnym instalacji.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
airwolf
*
*


Dołączył: Oct 22, 2008
Posty: 93

PostWysłany: Nie Lis 09, 2008 19:57    Temat postu: MASAKRA Odpowiedz z cytatem

Witam serdecznie,

Wiem, że temat stary, ale problem w moim przypadku niestety aktualny. Jeżdżę VISIONen od miesiąca i ma iście koszmarne spalanie w mieście 19-25 l. Natomiast na trasie chyba jest ok.. - około 11 l przy 400km odcinku, z tym, że przy bardzo spokojnej jeździe 100-110 km/h, więc w sumie też mam wątpliwości.

Generalnie chciałbym zapytać, czy problemy o ktorych pisaliście wcześniej udało się zdiagnozować i pokonać.. ? Pytanie kieruje do Stasheck i marche i innych, którzy borykali się również z podobnymi problemami Smile
_________________
VISION 3,5 '95 mit gasssss ..
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Nie Lis 09, 2008 20:42    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

napisz jaka masz instalacje lpg-ulatwisz kolegom odpowiedz.
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
bombowozistaa
*
*


Dołączył: Dec 12, 2007
Posty: 52
Skąd: ELK

PostWysłany: Nie Lis 09, 2008 23:32    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

jak na 3,5 silnik to nie jest jakieś dziwnie duże spalanie, jak byłem swoim smokiem w gdańsku przez 3 tygodnie to potrafił mi spalić 25/100 w jeździe tylko miejskiej a jak jechałem po wakacjach do teściów do piły to wyszło 12/100 oczywiście gazu.
_________________
CHRYSLER VOYAGER 3,3 96r. - był
AUDI A8 4,2 99r. - jest
Różne instrukcje do aut:   http://www.chomikuj.pl/bombowozista
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Pon Lis 10, 2008 8:58    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

od jakiegos czasu robie dokladne testy spalania visiona na LPG w roznych warunkach i wychodzi mi tak :
- miasto na dystansie dojazdow do pracy ok.3km i tak 2 razy dziennie(wiec silnik niedogrzany) spalanie 20l
- wiejskie drogi na ktorych czasem trafi sie L-ka lub inny woz drabiniasty za ktorym sie wleke ze 30km - 13,3l
- trasa - autostrada przy predkosci 120-140 i w miare stalej predkosci(tempomat, choc czasem trzeba zwolnic/przyspieszyc jak to w PL bywa Smile smialo mozna zejsc do 10-9,5l. moja srednia na dystanscie 5kkm wyszla cos kolo 13,4l Smile
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
Stasheck
*
*


Dołączył: Mar 03, 2007
Posty: 451
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pon Lis 10, 2008 20:45    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Kurczę, teraz widzę, że nie napisałem co się działo.

Wyszła taka usterka: gazownik uszczelnił mi kolektor tym syfnym silikonem, po ok ~8 miesiącach go wydmuchało, stąd spadek mocy i wzrost spalania. Dodatkowo rurki od gazu były zrobione z rurek wodnych i gaz je przeżarł, więc to już 2 przyczyny. Benzyną śmierdziało, bo wylatywała z któregoś cylindra (chyba pierwszego), na silniku powstawało gotujące się jeziorko benzyny.

Na ratunek przybyli Anthrax i Luky - pierwszy zdjął kolektor, wyczyścił go, założył i wymienił rurki na dobre, dostarczone przez drugiego. Niniejszym wielkie dzięki dla obu Smile

Od tego momentu Vision jeździł i palił już normalnie aż do sprzedaży.
_________________
Dodge Intrepid 3,2l ES '99
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
airwolf
*
*


Dołączył: Oct 22, 2008
Posty: 93

PostWysłany: Sro Lis 12, 2008 12:38    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Stasheck napisał:
Kurczę, teraz widzę, że nie napisałem co się działo.

Wyszła taka usterka: gazownik uszczelnił mi kolektor tym syfnym silikonem, po ok ~8 miesiącach go wydmuchało, stąd spadek mocy i wzrost spalania. Dodatkowo rurki od gazu były zrobione z rurek wodnych i gaz je przeżarł, więc to już 2 przyczyny. Benzyną śmierdziało, bo wylatywała z któregoś cylindra (chyba pierwszego), na silniku powstawało gotujące się jeziorko benzyny.

Na ratunek przybyli Anthrax i Luky - pierwszy zdjął kolektor, wyczyścił go, założył i wymienił rurki na dobre, dostarczone przez drugiego. Niniejszym wielkie dzięki dla obu Smile

Od tego momentu Vision jeździł i palił już normalnie aż do sprzedaży.


Super, wielkie dzięki za odpowiedź.. zawsze to cenne wskazówki, gdzie szukać ewnetualnych przyczyn moich problemów.. bo wybieram się na komplektowy przegląd instalacji.

U mnie jest jeszcze taki problem, że rano nie odpala.. przy pierwszej próbie w ogóle, przy drugiej lepiej, ale też po dłuższym czasie. Gdy natomiast wyłączę go na beznynie, odpala niemalże "na dotyk".

Czytałem gdzies o porblemach zalewania gazem cylindrów przez noc czy jakoś tak.. może to to.. mam nadzieję, że ma to związek ze zbyt dużym spalaniem i uda się obie usterki usunąć na raz.

Moja instalacja to PRINS sekwencja..

dzięki i pozdrawiam,
mirek
_________________
VISION 3,5 '95 mit gasssss ..
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Sro Lis 19, 2008 14:52    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

O ile się nie myle to odpalenie samochodu powinno być na benzynie a dopiero po lekkim nagrzaniu się silnika przełączenie na LPG.
W Villagerze też mam sekwencje i nie ma nawet możliwości odpału na LPG, tylko sterownik przełącza automatycznie po osiągnięciu przez silnik 40stopni.

Więc nie oszczędzaj aż tak tylko odpalaj na benzynie i nie będzie problemu.
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
On
*
*


Dołączył: Apr 16, 2008
Posty: 1010
Skąd: Słupsk Pomorskie Plymouth G.V. 3,3 1996r był. Teraz Chrysler G.V. 3,3 Limited 2003r.

PostWysłany: Czw Lis 20, 2008 16:09    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

bombowozistaa napisał:
jak na 3,5 silnik to nie jest jakieś dziwnie duże spalanie, jak byłem swoim smokiem w gdańsku przez 3 tygodnie to potrafił mi spalić 25/100 w jeździe tylko miejskiej a jak jechałem po wakacjach do teściów do piły to wyszło 12/100 oczywiście gazu.


Mam podobne spalanie.
Miasto=17,5-21 LPG/100km
Trasa przy V=95km/h 11,5-12,5 LPG/100km.

Plymouth G.V. 3,3 1996r zagazowany skrzynia A604
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Stasheck
*
*


Dołączył: Mar 03, 2007
Posty: 451
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pią Lis 21, 2008 21:11    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Może Ci gaz ucieka?
_________________
Dodge Intrepid 3,2l ES '99
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
airwolf
*
*


Dołączył: Oct 22, 2008
Posty: 93

PostWysłany: Sob Lis 22, 2008 9:12    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Lutek34 napisał:
O ile się nie myle to odpalenie samochodu powinno być na benzynie a dopiero po lekkim nagrzaniu się silnika przełączenie na LPG.
W Villagerze też mam sekwencje i nie ma nawet możliwości odpału na LPG, tylko sterownik przełącza automatycznie po osiągnięciu przez silnik 40stopni.

Więc nie oszczędzaj aż tak tylko odpalaj na benzynie i nie będzie problemu.


Niestety Lutek nie zrozumieliśmy się..
mam sekwencję, która nie pozwala teoretycznie na rozruch auta na gazie.. niestety w praktyce, jeżeli wyłączam samochód normalnie - tj. na gazie - owszem sterownik rano wskazuje, że rozruch jest na benzynie, ale podejrzewam że jest inaczej gdyż muszę bardzo bardzo długo kręcić, a za 1 razem to zazwyczaj przestaje gdy minie około 5 sekund.. za 2 razem też bardzo dlugo ale w koncu ledwo "zaskakuje"..Gdy natomiast wyłączę go na bezynie (przełączę przed wyłączeniem) to rano zapala jak marzenie.. po dosłownie niecałej sekundzie.. więc ewidentnie coś jest nie tak z tą instalacją Smile
_________________
VISION 3,5 '95 mit gasssss ..
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
mariuszx
*
*


Dołączył: Jan 19, 2009
Posty: 87

PostWysłany: Sro Lut 04, 2009 17:44    Temat postu: ciężkie odpalanie na gazie Odpowiedz z cytatem

Jeśli jeździsz na LPG, to zawsze przed zostawieniem samochodu na noc, przełącz go na benzynę i dopiero zgaś. Z tego co piszą różni fachowcy, benzyna smaruje silnik, czego gaz nie robi a na zimno silnik dostaje po tyłku jak nigdy z racji w zasadzie pracy na sucho - olej zimny i w misce.
Po drugie, teoretycznie mamy wtryski i benzyna dojdzie w ułamku sekundy do cylindrów, ale w praktyce jak gaszę Opla (drugi car) na benzynie, to mój już średni aku daje radę od dotknięcia go odpalić w zimę, co ma się znacznie lepiej wobec kilkusekundowego kręcenia następnego dnia gdy gaszę na LPG. Do amerykańca rozrusznik swoje kosztuje, więc polecam tę metodę co i w visionie stosuje Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Sro Lut 04, 2009 18:26    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ja tam pierwszy raz słyszę o takich kombinacjach.
Wcześniej miałem Pontiaca GP z instalacją drugiej generacji gdzie przełączenie na gaz następowało po przekroczeniu 2500RPM, zawsze go gasiłem na gazie i rano niezależnie od temperatury odpalał na dotknięcie.
W Villagerze mam sekwencje też go gaszę na gazie i rano włączam zapłon czekam dwie sekundy żeby pompa dobiła ciśnienie i odpala po sekundzie kręcenia. Jeśli zaczynam kręcić odrazu nie czekając aż pompa dobije ciśnienie to muszę kręcić 2 sekundy.
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Sro Lut 04, 2009 20:52    Temat postu: Re: ciężkie odpalanie na gazie Odpowiedz z cytatem

mariuszx napisał:
Z tego co piszą różni fachowcy, benzyna smaruje silnik, czego gaz nie robi a na zimno silnik dostaje po tyłku jak nigdy z racji w zasadzie pracy na sucho - olej zimny i w misce.


eee..jacys fantazujacy ci fachowcy Smile benzyna to smarowala silnik ale w czasach gdy nazywala sie etylina i zawierala 4-ro etylek olowiu Smile ale teraz juz takich nie robia Smile pozatym benzyna raczej pogarsza smarowanie splukujac film olejowy z gladzi..ale to takie moje skromne zdanie Smile
Najlepiej robic tak jak kolega Lutek radzi, czyli poczekac az pompa nabije i jazda Smile
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Instalacje gazowe Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group