www.asu.pl :: Zobacz temat - OVERDRIVE
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

OVERDRIVE

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Skrzynia
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
gayos
*
*


Dołączył: Dec 20, 2004
Posty: 15

PostWysłany: Pon Gru 20, 2004 22:35    Temat postu: OVERDRIVE Odpowiedz z cytatem

Do czego ten przycisk _ *overdrive* - czy to redukcja biegow i na czym to polega
kiedy wlaczyc

Pomocy!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Wto Gru 21, 2004 0:16    Temat postu: OD Odpowiedz z cytatem

OverDrive ( OD, nadbieg ). Jest to dodatkowy bieg ( dziala na troche innej zasadzie niz normalne biegi ). Wlacza sie go jadac w trase. Wlacza sie on przy okolo 90 km/h ( spokojna jazda ). Dzieki OD obroty spadaja o okolo 500 obr/min co pozwala nam zaoszczedzic cenne paliwo Very Happy. Mozesz jezdzic caly czas na wlaczonym OD i tez nic sie nie stanie. Teraz juz skrzynie nie maja podzialu na D i OD. Teraz juz jest tylko OD.

Redukcja biegu to tzw kickdown. "Uruchamia" sie po dosc mocnym wcisnieciu gazu.

Mysle ze udalo mi sie w dosc prosty sposob wytlumaczyc ... Very Happy

Pozdrawiam Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
bilans
*
*


Dołączył: Oct 27, 2004
Posty: 181
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Wto Gru 21, 2004 12:24    Temat postu: odp Odpowiedz z cytatem

asu ma racje jest dokładnie tak jak napisał .
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
Darek
*
*


Dołączył:
Posty: 14

PostWysłany: Wto Gru 21, 2004 16:49    Temat postu: overdrive Odpowiedz z cytatem

Akurat moj windstar przyjechal z USA razem z ksiazka obslugi i jest tam napisane ze ustawiajac dzwignie biegow na D ( w koleczku ) i nie naciskajac przycisku przy dzwigni az zapali lampka OD , to jest to normalny tryb i auto zmienia biegi od 1 do 4.
Natomiast naciskajac przycisk co powoduje zapalenie sie lampki auto bedzie przelanczac biegi od 1 do 3 , nie wlanczajac nadbiegu czyli 4.
Pisza takze zeby jezdzic tak w miescie oraz w terenie gorzystym.
Pozdrawiam.
Darek.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Wto Gru 21, 2004 22:38    Temat postu: Re Odpowiedz z cytatem

No to wlasnie o tym napisalem Very Happy . Jednak ja proponuje jezdzic z wlaczonym nadbiegiem, czyli miec wszystkie biegi. Teraz sa drogi w miescie gdzie jedziemy szybciej niz 70 Very Happy . Zgadzam sie ze w terenie gorzystym nalezy go wylaczyc.

Pozdrawiam Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
gayos
*
*


Dołączył: Dec 20, 2004
Posty: 15

PostWysłany: Sro Gru 22, 2004 2:39    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

teraz to i ja zgłupiałem - "overdrive" przekreslony znak litery D na drążku biegów w windstarze - rozumiem, że włączając go skrzynia działa jakby miała tylko 3 biegi - natomiast normalnie / przy wyłączonym overdive / działa na zasadzie 4 biegów.
Rozumiem, że po mieście lepiej jest jeździc na włączonym overdrive - ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
bilans
*
*


Dołączył: Oct 27, 2004
Posty: 181
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Sro Gru 22, 2004 8:58    Temat postu: odp Odpowiedz z cytatem

czyli robiąc wypad w tatry to wpadając w teren gorzysty nadusić na ower .. dr... zapali się kontrolka i tak sobie śmigac . Tak ??
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Czw Gru 23, 2004 5:00    Temat postu: Re Odpowiedz z cytatem

TAK. A jezdzac po miescie mozna uzywac OD.

Pozdrawiam Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
bilans
*
*


Dołączył: Oct 27, 2004
Posty: 181
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Czw Gru 23, 2004 9:36    Temat postu: odp Odpowiedz z cytatem

jeszcze jedno pytanie bardzo laickie ale musze czy podczas jazdy moge naduszać na guzik owerdriwe ? czy powinienem się zatrzymać może to śmieszne ale remont mam juz za soba z powodu hmmmm spalenia skrzyni i teraz obchodzę się z nią jak z jajkiem .
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
wk
*
*


Dołączył: Oct 11, 2004
Posty: 844
Skąd: Tarnowskie Góry - Śląskie

PostWysłany: Czw Gru 23, 2004 10:16    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Możesz przełanczac dowoli w czasie jazdy. nie ma to znaczenia.
Pozdrawiam Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
wk
*
*


Dołączył: Oct 11, 2004
Posty: 844
Skąd: Tarnowskie Góry - Śląskie

PostWysłany: Czw Gru 23, 2004 10:18    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Możesz przełanczac dowoli w czasie jazdy. nie ma to znaczenia.
Pozdrawiam Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Czw Gru 23, 2004 21:29    Temat postu: overdrive Odpowiedz z cytatem

Taj jak napisal wk. Mozesz pstrykac ile chcesz Very Happy

Pozdrawiam Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Gobowiec
*
*


Dołączył: May 24, 2005
Posty: 556

PostWysłany: Pon Lip 04, 2005 13:48    Temat postu: Re: overdrive Odpowiedz z cytatem

W instrukcji do Windstara dopisali, aby wciskać OD w terenie górzystym. Chodzi o to aby chronić hamulce i hamować silnikiem. W automacie tylko w ten sposób wymuszasz redukcję. Wtedy silnik, tak jak napisali wcześniej, przerzuca między 1-3. Natomiast nie znalazłem nic aby jeżdzić tak w mieście.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
zbyszko
*
*


Dołączył:
Posty: 127
Skąd: POLAND

PostWysłany: Pią Lip 08, 2005 21:27    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

witam
tłumacząc temat z książki serwisowej i dokładając praktykę w czasie eksploatacji pozwolę sobie na mały wykład Wink
(kontrolka jest zapalona) taki układ ma ułatwić bardziej zsynchronizowane , płynne i mocniejsze przełączanie biegów w momencie jazdy w warunkach miejskich gdzie potrzebna jest większa moc na krótkich odcinkach przy mniejszej prędkości Exclamation przy jeżdzie pod wzniesienia i na zakrętach o większym kącie i większej ilości zakrętów Exclamation w momęcie zjazdu ze wzniesień ... ma to usprawnić płynność i zmniejszyć nagłe zrywne hamowanie silnikiem ... w innych przypadkach jak jazda po terenie nieutwardzonym (polu) lub pod bardzo strome wzniesienia należy dźwignie przełączyć na pozycje - 1 , lub -2 , i tu rozszyfrowałem że wskazane jest ruszanie z tych pozycji w razie jazdy po w/w drogach ...
A KIEDY DROGA piękna nie problemowa no to kontrolka wyłączona noga na gaz i pełny luzik przy dobrej muzyce Wink
_________________
Windstar 3,8 LX 95 gaz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
zbyszko
*
*


Dołączył:
Posty: 127
Skąd: POLAND

PostWysłany: Pią Lip 08, 2005 21:33    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

a z tym ruszaniem to chodziło mi tylko o -1 i -2 pozycję bo
(push button in for drive. press again for overdrive) to można przełanczać w czasie jazdy wedle potrzeby
pozdrawiam
_________________
Windstar 3,8 LX 95 gaz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Skrzynia Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group