www.asu.pl :: Zobacz temat - Formula do benzyny
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Formula do benzyny

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Inne
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
sebuss
*
*


Dołączył: Jul 14, 2007
Posty: 28
Skąd: Mazury

PostWysłany: Pią Wrz 28, 2007 15:36    Temat postu: Formula do benzyny Odpowiedz z cytatem

mam pytanie czy uzywacie dodatkow do benzyny typy czysczenie wtryskiwaczy i uszlachetniacz do benzyny? dziala to wogule?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Pią Wrz 28, 2007 17:55    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dziala i to znakomicie,szczegolnie polecane dla aut jezdzacych na gazie,od czasu do czasu dobrze przelaczyc na benzyne i przeczyscic i przesmarowac wtryski.
Srodek to STP koloru czarnego,sa tez czerwone ale ten pierwszy bardziej polecany
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
mysiauek
*
*


Dołączył: May 02, 2007
Posty: 630
Skąd: Sosnowiec

PostWysłany: Pon Paź 01, 2007 21:05    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jedi:
czyli czarny STP do baku czy do oleju ??
_________________
entuzjasta... bo nie mam już amerykańca ...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
qazws
*
*


Dołączył: May 07, 2006
Posty: 1314
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Pon Paź 01, 2007 21:58    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

mysiauek napisał:
Jedi:
czyli czarny STP do baku czy do oleju ??

do baku!!!!!!
_________________
Plymouth Grand Voyager 1989r 3,0L żółte blachy ,
Dodge Grand Caravan 3,3L + lpg 1990r z bordową tapicerka Smile
Chrysler Town&Country 1994r 3,8L + lpg
www.czyszczeniedywanow.net
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
mysiauek
*
*


Dołączył: May 02, 2007
Posty: 630
Skąd: Sosnowiec

PostWysłany: Wto Paź 02, 2007 8:27    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dzisiaj jadę kupić - zobaczymy co to będzie.
Akurat dzisiaj tankuje pełny bak, to doleje tego badziewia.
_________________
entuzjasta... bo nie mam już amerykańca ...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Sro Paź 03, 2007 14:49    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Juz nie jednemu milosnikowi zagazowanego auta pomoglo
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
mysiauek
*
*


Dołączył: May 02, 2007
Posty: 630
Skąd: Sosnowiec

PostWysłany: Czw Paź 04, 2007 15:56    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nie mam gazu, jakoś nie jestem przekonany do tego rozwiązania.

Natomiast podobno to może uciszyć troszkę "klekotanie" wtrysków.
_________________
entuzjasta... bo nie mam już amerykańca ...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Czw Paź 04, 2007 20:07    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

a znasz kogos przekonanego?
gaz sie zaklada nie z przekonania ,a z kalkulacji:)
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
_jane_
*
*


Dołączył: Jul 24, 2007
Posty: 195
Skąd: Boleslawiec

PostWysłany: Sob Paź 06, 2007 13:08    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A u mnie w instrukcji obsługi auta jest napisane tak: "Producent nie zaleca stosowania żadnych domieszek do paliwa" jedyne co zaleca to tankowanie benzyny 98. Ale może to być jedynie chwyt marketingowy. Może mieli w tych czasach kontrakt z jakimś koncernem paliwowym Laughing Co prawda visionem na gazie jeżdżę od okolo 3 tyg. więc w tej kwestii trudno mi się jeszcze wypowiedzieć. Poprzednim autem przejechałam ok. 50 tys. na gazie i też nigdy nie stosowałam "wspomagaczy" Wszystko chodziło jak powinno. esdarek, święta prawda, tylko z kalkulacji Smile
_________________
Kiedyś: Eagle Vision 3,5 1994
Jeep Wrangler 4,2 1988
Jeep Wrangler 4,0 1998
Dodge Dakota 3,9 1998
Teraz: Pontiac Grand Prix LJ 4,9 1978
Poza tym niezniszczalny Mercedes 190D i fajny Nissan Sunny Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Vlad
*
*


Dołączył: Nov 02, 2005
Posty: 536
Skąd: Beskidy

PostWysłany: Nie Paź 07, 2007 12:27    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Engine
Type:
3400 3.4L V-6 (LA1)

Displacement (cu in / cc):
204 / 3400

Bore & stroke (in / mm):
3.62 x 3.31 / 92 x 84

Block material:
cast iron

Cylinder head material:
aluminum

Valvetrain:
OHV, 2 valves per cylinder

Ignition system:
electronic direct

Fuel delivery:
sequential-port fuel injection

Compression ratio:
9.5:1

Horsepower (hp / kw @ rpm):
185 / 138 @ 5200

Torque (lb-ft / Nm @ rpm):
210 / 285 @ 4000

Recommended fuel:
87 octane


Maximum engine speed (rpm):
6000

Emissions controls:
catalytic converter, exhaust gas recirculation

Estimated fuel economy:

MPG (city / hwy / combined)
19 / 26 / 22

MPIG (city / hwy / combined)
22 / 34 / 27

L/100km (city / hwy / combined)
12.6 / 8.3 / 10.6

To specyfikacja Chevy Venture/Pontiac Montana.
Recommended fuel: 87 octane Very Happy
Nie wiem czy to prawda ale jakiś mechanik mówił mi że niskoobrotowe silniki źle znoszą wysokooktanową ( 98 ) benzyne.
_________________
Pontiac Bonneville SE '92
Chevrolet TransSport '99
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Nie Paź 07, 2007 14:42    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

_jane_ napisał:
A u mnie w instrukcji obsługi auta jest napisane tak: "Producent nie zaleca stosowania żadnych domieszek do paliwa" jedyne co zaleca to tankowanie benzyny 98.


W USA nie ma tyle oktanów w benzynie, tam jest 87, 89 i 93, czasami na Amoco widziałem 94 tak więc ta Twoja instrukcja nie jest chyba napisana przez producenta
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Nie Paź 07, 2007 16:40    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

moze to jakas wersja na europe. w poprzednim aucie tez w instrukcji pisalo o 87 oktan. w obecbym(wer. europejska) pisze ,ze paliwo to bezolowiowe 94 ,ale pisze tez,ze moze byc o nizszej liczbie oktanowej(do 87).
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Tomaj
*
*


Dołączył: Apr 16, 2007
Posty: 1387
Skąd: Prawie Poznan

PostWysłany: Pon Paź 08, 2007 15:36    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Kiedyś oglądałem program w tv, jakiś niemiecki, gdzie robili testy paliw na róznych silnikach. Stwierdzili, że opłaca się lać 98 tylko do nowych silników, gdzie producent to zaleca. Wszystkie starsze i odprężone sliniki nie reagowały na zmianę oktanów, nie zmieniala się moc i spalanie, jedynie cena przy kasie Smile
_________________
VelSatis 3.5V6 LPG; ex Chrysler Voyager LE 3,8 AWD '98
gg3779721 ukryty
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Czw Paź 11, 2007 11:43    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Tomaj napisał:
Kiedyś oglądałem program w tv, jakiś niemiecki, gdzie robili testy paliw na róznych silnikach. Stwierdzili, że opłaca się lać 98 tylko do nowych silników, gdzie producent to zaleca. Wszystkie starsze i odprężone sliniki nie reagowały na zmianę oktanów, nie zmieniala się moc i spalanie, jedynie cena przy kasie Smile


a ten tego..co ma liczba oktanow do mocy? wg tego co sie orientuje liczba oktanow mowi nam o zdolnosci paliwa do spalania stukowego. im wyzszy stopien sprezania tym paliwo powinno miec wieksza liczbe oktanowa bo wlasnie wraz ze wzrostem sprezania rosnie prawdopodobienstwo wystapienia spalania stukowego. i tyle..ale jesli nie wystepuje spalanie stukowe to co liczba oktanow ma do uzyskiwanej przez silnik mocy? ...
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
_jane_
*
*


Dołączył: Jul 24, 2007
Posty: 195
Skąd: Boleslawiec

PostWysłany: Czw Paź 11, 2007 13:28    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No fakt, instrukcję mam z Chryslera Visiona, moje auto to Eagle Vision. Niby nie ma różnicy...Z resztą przy jeździe na gazie (tak jak w moim przypadku) rodzaj benzyny to spawa drugorzędna. Chociaż dodatki do aut zasilanych gazem też są Smile
_________________
Kiedyś: Eagle Vision 3,5 1994
Jeep Wrangler 4,2 1988
Jeep Wrangler 4,0 1998
Dodge Dakota 3,9 1998
Teraz: Pontiac Grand Prix LJ 4,9 1978
Poza tym niezniszczalny Mercedes 190D i fajny Nissan Sunny Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Tomaj
*
*


Dołączył: Apr 16, 2007
Posty: 1387
Skąd: Prawie Poznan

PostWysłany: Czw Paź 11, 2007 18:03    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

marcys ja opisuję co widziałem w programie i postaram się w miarę lepiej to wyjaśnić. Otóż w tym programie badali wpływ paliwa na moc osiąganą przez silnik. Każdy z badanych autek zalewany był odpowiednim paliwem, pojeździli nim i wjeżdżali na hamownie. Potem zalewali bak lepszym paliwem i po jeździe testowej znowu na hamownie. Udowodnili, że w starszych i odprężonych silnikach (czyli takich jak używamy tutaj w większości) paliwo nie miało najmniejszego wplywu na osiąganą moc i moment obrotowy. W nowych autach gdzie jak byk producent pisał żeby stosować beznzynę 98, po zalaniu go 95 lub 91 (w Niemcowie pełno stacji z 91 dla autek z USA Smile ) na teście wychodziło, że taki silniczek uzyskiwał mniejszą moc i moment obrotowy. Nie były to jakieś różnice powodujące zachwyt ale w każdym przypadku było to conajmniej kikla KM. Jak widać odpowiednie lub nieodpowiednie paliwo w odpowiednim silniku ma wpływ na moc.
Mnie ten program przekonał i teraz nie podniecają mnie reklamy na stacjach paliw, super moc w super paliwie. W starym klamocie nie ma to znaczenia, a ktoś kto kupuje nowego merca czy audi, nie będzie liczył się z kilkudziesięcioma groszami na litrze i wleje właściwie palliwo.
_________________
VelSatis 3.5V6 LPG; ex Chrysler Voyager LE 3,8 AWD '98
gg3779721 ukryty
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Czw Paź 11, 2007 19:33    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Tomaj[b] nie no ok! w nowych wysilonych silnikach masz czujniki spalania stukowego i jak wlejesz "slabsze" paliwo to uklad automatycznie ci zmieni kat wtrysku (na wczesniejszy) co w efekcie spowoduje lekki spadek mocy...dla przykladu dodam ze znajomy w alfie 156 z bezposrednim wtryskiem paliwa bardzo odczuwa roznice pomiedzy 95 a 98, a ja bedac na ukrainie tankowalem do starej yamahy paliwo 78okt czy nawet 749niepamietam) i roznicy nie czulem zadnej Smile
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
Stasheck
*
*


Dołączył: Mar 03, 2007
Posty: 451
Skąd: Kraków

PostWysłany: Nie Lis 04, 2007 18:29    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Słuchajcie, dzisiaj postanowiłem autku zrobić dobrze i wlać mu STP (mając też nadzieję na rozwiązanie problemów ze spalaniem).

Ku swojemu zdziwieniu odkryłem, że czarny STP jest do silników Diesla - tak jest na nim napisane. Póki co wydygałem i kupiłem biały - ten ogólny, na zapłon itp., ale pytanie - czy to o ten czarny STP chodziło? Jeśli tak, to pójdzie do baku przy następnym tankowaniu.
_________________
Dodge Intrepid 3,2l ES '99
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
GAZDA
*
*


Dołączył: Nov 23, 2005
Posty: 1018
Skąd: Rabka

PostWysłany: Nie Lis 04, 2007 19:36    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ja wlewałem z czornej butelecki...
_________________
'96 FORD taurus GL 3.0 wagon

'91 CHRYSLER LeBaron GTC 3.0

ŚLEBODA ABO ŚMIERZĆ!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
MarkusCal
*
*


Dołączył: Sep 14, 2007
Posty: 292
Skąd: Czestochowa

PostWysłany: Pon Lis 05, 2007 8:59    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ja w poprzednim też dolewałem - tylko biały bo czarny do Diesla Question (a można do paliwa ??)
Teraz jeszcze nie - mam od nie dawna instalacje

A jeszcze jedno - kiedyś znajomy mi mówił (który pracuje na stacji paliw) żebym dał sobie spokój z dolewkami do paliwa bo w paliwie już jest tyle "dolewek", że ..... - no właśnie to też daje do myślenia Exclamation

No może jak by się jeździło na normalnym paliwie i gazie nie trzeba było by kombinować z dodatkami Confused
_________________

Chrysler Voyager Family 2.0 98r
I zagazowany

Chrysler Town&Country 3,6 2011
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
sebuss
*
*


Dołączył: Jul 14, 2007
Posty: 28
Skąd: Mazury

PostWysłany: Pon Lis 05, 2007 12:32    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

jest czarny stp do beznyny widizlem cos takeiog na orlenie z tego co bylo na nim napiasne to czysci wttrryskiwacze czps tam polepsza i usuwa wode koszt tylko tego cuda 79 zl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
mysiauek
*
*


Dołączył: May 02, 2007
Posty: 630
Skąd: Sosnowiec

PostWysłany: Pon Lis 05, 2007 12:34    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dolałem czarny do Neona.

Chodzi. Co więcej chyba troszkę fajniej. Ale to subiektywne odczucie.

W każdym bądź razie : szkody nie narobił. A za te drobne to mam sporą satysfakcję co do tego jak odczuwam jednostkę napędową w tym odkurzaczu.
_________________
entuzjasta... bo nie mam już amerykańca ...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
mysiauek
*
*


Dołączył: May 02, 2007
Posty: 630
Skąd: Sosnowiec

PostWysłany: Pon Lis 05, 2007 12:36    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nie chcę was skłamać, ale w carrefourze kosztowało to coś koło 17-20pln.

Kupiłem dwa ostatnie z półki. Wszystkie inne kolory jeszcze były.
Z tego co widziałęm, to na stacjach nie opłaca się tego brać.
Ewentualnie allegro.
_________________
entuzjasta... bo nie mam już amerykańca ...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Stasheck
*
*


Dołączył: Mar 03, 2007
Posty: 451
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pon Lis 05, 2007 14:02    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No dokładnie, coś koło 15 pln to kosztuje - tylko mówię, na czarnym jak byk jest, że to do diesli - i chociaż nie ma wypisanych przeciwwskazań do stosowania w benzyniakach, to nie wiem, czy temu ufać. Stąd pytanie - czy to o to chodzi?
_________________
Dodge Intrepid 3,2l ES '99
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
sebuss
*
*


Dołączył: Jul 14, 2007
Posty: 28
Skąd: Mazury

PostWysłany: Pon Lis 05, 2007 16:57    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

jets uniwersalny stp czaarne pudelko pisze nanim czysci wtryskiwacze gaznik komore poprwai spalanie i usuwa wode nic nie jest w spomniale n nim ze to konkretnie musi byc do disla
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
mysiauek
*
*


Dołączył: May 02, 2007
Posty: 630
Skąd: Sosnowiec

PostWysłany: Pon Lis 05, 2007 21:25    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Zobaczcie na linka.
Chyba to rozstrzyga sprawę.
Pozdrawiam.


http://www.stp.com.pl/produkty/paliwa.html
_________________
entuzjasta... bo nie mam już amerykańca ...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Pon Lis 05, 2007 23:03    Temat postu: STP Odpowiedz z cytatem

Jeśli chce ktoś kupić lub sprawdzić cenę poszczególnych produktów STP to : http://asu.pl/sklep/catalog/index.php?cPath=125_1148
_________________
ASU - Serwis samochodów amerykańskich
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Inne Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group