www.asu.pl :: Zobacz temat - Temperatura silnika + ford Windstar 3,8 GL
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Temperatura silnika + ford Windstar 3,8 GL

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
gayos
*
*


Dołączył: Dec 20, 2004
Posty: 15

PostWysłany: Pon Gru 20, 2004 22:23    Temat postu: Temperatura silnika + ford Windstar 3,8 GL Odpowiedz z cytatem

Witam!

Kupilem windstara m+c temu 3,8 GL 95 r.
jednak kilka rzeczy mnie niepokoi...

1. przy wolnej jezdzie * miasto* tez przy wolnych obrotach - *stoje na wlaczonym silniku*, podnosi sie temperatura silnika - dosc blisko zbliza sie do czerwonego koloru na wskazniku temp. zazwyczaj gdy rusze wlacze na maks ogrzewanie spada do polowy... .

2. w trakcie jazdy w trasie jest ok - moze nawet temp., jest za niska - mysle ze powinna utrzymywac sie w polozeniu *na srodku* a jest na ok. 1/3 pozycji wskaznika... .

czy mozecie mi pomoc + niechcialbym aby jakis * serwis * stwierdzil ze to uszczelka lub glowica - mialem podobny przypadek w toyocie camry - wymienilem uszczelke - a potem okazalo sie ze to byl termostat oraz zapowietrzony uklad... .

Z gory dziekuje!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
tomek
*
*


Dołączył: Nov 27, 2004
Posty: 201
Skąd: Darlowo

PostWysłany: Pon Gru 20, 2004 22:53    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

U mnie pomogła wymiana termostatu, poczytaj na sąsiednim forum http://www.reklama.home.pl/FORUM/viewtopic.php?t=197
na tym tez już była o tym mowa. Przechładzanie silnika może byc spowodowane ciągłym otwarciem termostatu, lub co nie wykluczone brakiem termostatu Sad . Tez kupiłem auto używane i znalazłem w nim wiele niespodzianek Confused np.alternator od Poloneza (to te polskie oszczędności)
_________________
pozdrawiam
Tomasz

Pontiac Trans Sport 3.1 - '94
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu MSN Messenger
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Wto Gru 21, 2004 0:24    Temat postu: Re Odpowiedz z cytatem

Hmm. Jesli bylaby to wina braku termostatu to bylby ciagle niedogrzany ( szybko by sie schladzal ). Znowu jesli termostat bylby zepsuty ( caly czas zamkniety ) to szybko by sie przegrzal Confused . Ja bym sprawdzil czy z wentylatorami jest wszystko OK Confused . Moze tam lezy przyczyna. Sprawdz czy masz plyn zalany a nie wode. Zaczolbym od tego. Jesli tu bedzie OK to trzeba szukac dalej : termostat itp

Pozdrawiam Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
bilans
*
*


Dołączył: Oct 27, 2004
Posty: 181
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Wto Gru 21, 2004 12:28    Temat postu: odp Odpowiedz z cytatem

sprawdź płyn , sprawdź czujniki a jest ich kilka . mam windstara 95 r. jakby co to dzwoń moja kom 660792760 - maciej
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
gayos
*
*


Dołączył: Dec 20, 2004
Posty: 15

PostWysłany: Wto Gru 21, 2004 13:11    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Mam zalany płyn - ale zauwazyłem że po trochu gdzies musi byc wyciek - nie widać specjalnie nic pod samochodem - trzymam go na parkingu na śniegu - jest mróz - trudno coś zobaczyć - ale ostatnio dolewałem do zbiorniczka wyrównawczego i teraz tj wczoraj dolałem do niego koncentratu - i było tam bardzo mało płynu - natomiast w samej chłodnicy jest zawsze full - sprawdzam co rano.
Temperatura podnosi się zwłaszcza przy dłuższej jeździe po mieście - dochodzi do litery N / Normal / na wskaźniku - gdy przyspieszę to moment i wraca na środek.?.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
bilans
*
*


Dołączył: Oct 27, 2004
Posty: 181
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Sro Gru 22, 2004 8:48    Temat postu: odp Odpowiedz z cytatem

zapowietrzony układ chłodzenia ....... hmmmm ????
masz gaz ??? sprawdź węże te od parownika i do , śą łączone na opaski metalowe jest zimno węże twardnieją i zaczynają cieknąć na łonczeniach delikatnie dokręć opaski .
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
szwaga
*
*


Dołączył: Nov 07, 2004
Posty: 164
Skąd: Ząbkowice

PostWysłany: Sro Gru 22, 2004 8:56    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

[quote="gayos"]ale ostatnio dolewałem do zbiorniczka wyrównawczego i teraz tj wczoraj dolałem do niego koncentratu - i było tam bardzo mało płynu - natomiast w samej chłodnicy jest zawsze full - sprawdzam co rano.


u mnie jest podobnie - wycieków nie ma ,w chłodnicy zawsze full ,ale dość często (nawet wydaje mi się że za często) dolewam płyn do zbiorniczka.
Czasem zastanawiam się czy płyn nie dostaje się do układu spalania ? (jest to możliwe ?)
pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
bilans
*
*


Dołączył: Oct 27, 2004
Posty: 181
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Sro Gru 22, 2004 9:01    Temat postu: odp Odpowiedz z cytatem

no możliwe to jest .... Sad ale niekoniecznie ..... Very Happy miałem u siebie dziwne zachowania się płynu ale doszedłem do tego co i jak
jakby co to dzwoń powiem ci co i jak ...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
drexler
*
*


Dołączył: Mar 19, 2005
Posty: 1

PostWysłany: Nie Mar 20, 2005 21:04    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam!

U mnie niedawno tgzw. serwis naprawiał silnik po uszkodzeniu uszczelki, a przy okazji głowicy, tak że jestem na bieżąco....

Jeśli to komuś pomoże:

Jeździłem Widstarem w rozmaitych warunkach i wskaźnik waha się zawsze pomiędzy wartościami 1/3 2/3 od "czerwonego". Mówię tu o jazdach typu zima -20 i góry np. w Chorwacji + 30. Bardzo wiele zależy od wentylatorów - najprościej sprawdzić zostawiając samochód na chodzie na postoju - u mnie startują w połowie skali.
Płynu ubywało coraz więcej, samochód czasami nie palił zaraz po starcie na jeden cylinder (taka delikatna wibracja), a w końcu zaczął "kichać" gazem - i na koniec pociągnąłem piękną białą smugę na trasie i koniec.

Tyle tylko, że te objawy rozciągnęły się w czasie dwóch lat, tak że nie dajmy się zwariować, ale uwaga na te objawy...

Z doświadczenia wiem, że w Winstarach może trochę wyciekać po prawej stronie silnika - jest tam taka felerna uszczelka pionowa - proponuję najpierw tam sprawdzić. Przy drobnych wyciekach nie mamy szans - wszystko paruje na bieżąco... Sad
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Wto Mar 22, 2005 0:27    Temat postu: Re Odpowiedz z cytatem

U Ciebie akurat 2 lata ale czesto jest odrazu biala chmura Confused Moim zdaniem kazdy objaw wskazujacy na uszczelke ( lub cos innego co powoduje podobne objawy ) wymaga natychmistowego sprawdzenia i ewentualnego naprawienia. Pozniej sama laweta kosztuje tyle co 1/2 ceny robocizny Confused

Pozdrawiam Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
wk
*
*


Dołączył: Oct 11, 2004
Posty: 844
Skąd: Tarnowskie Góry - Śląskie

PostWysłany: Pon Cze 20, 2005 12:06    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Kurcze, włos mi sie wczoraj zjeżył na głowie i portki pełne strachu miałem:shock:
Chcę jechać na urlop na Chorwację a tu taka przygoda.
Wruciłem z wypadu sobotnio niedzielnego i pod domem na parkingu wykipiał mi ze zbiorniczkiem wyrównawczym plyn chłodzący. W sumie było tego nie wiele około 0,5-07 litra jak póżniej stwierdziłem ale stało sie !!!! Dobrze ze już po zaparkowaniu.
Odczekałem ok 30 minut i płyn w wyrównawczym opadł prawie do zera, troszke zostało ( stąd wiem ile zgubiłem)
obmacałem przewody elektryczne z wentylatorów
Nic nie ztwierdziłem ale to było tylko obmacanie, próbowałem zlokalizować czujnik temp i te bezpoeczniki ale jak to bod blokiem niz z tego nie wyszło. Myśle sobie jednak że może gdzieś nie stykało i to moje macanie przywróciło styk, ale MUSZE ZNALEŻĆ BŁĄD!!! nie mogę jeżdzić licząc na szczęscie. Odpaliłem silnik przyglądam się, nic się nie dzieje, zadnych bulgotań czy czegoś tam, kontroluję temperature. Doszła do literki "R" ( deska dygital-połowa zakresu ) i po chwoli płyn zaczął się delikatnie podnosić. Urusł ok 3-4 cm i ruszyły wentylatory. Płyn znowu opadł do poziomu wyjściowego. Dolałem 1 litr następna próba i to samo na "R' płyn zaczyna się podnosić ruszają wentylatory i opada. I tak 5 razy W między czasie włączyłem ogrzewanie w aucie wali gorącym z przudu i tyłu więc układ nie zapowietrzony.
Za dwa dni ide na kanał i będę przeglądał instalacje bo uważam ze to z nią coś było nie tak. Do tego czasu liczę na wasze rady i pomysły.

Tak sobie jeszcze pomyślałem że założe do zbiornika wyrównawczego korek z czujnikiem poziomu płynu, Taki np z malucha z pompy hamulcowej, po małej przeróbce, że wrazie co to będzie alarm że płyn się zbyt podniósł,

Wojtek z tarnowskich Gór
Windstar LX 3,8/95 na gazie
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
wk
*
*


Dołączył: Oct 11, 2004
Posty: 844
Skąd: Tarnowskie Góry - Śląskie

PostWysłany: Wto Cze 21, 2005 9:06    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Sad ZADNEJ RADY Sad


Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
tomcio-td
*
*


Dołączył:
Posty: 220
Skąd: Słowackiego 9/40

PostWysłany: Wto Cze 21, 2005 15:38    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Hej, mialem to samo w swoim TS 3,8. U mnie sie okazalo ze mam plyn do d... stracil swoje parametry i za szybko sie gotowal. Po wymianie wszystko ustapilo.
Pozdrawiam
_________________
Lincoln Town Car 2003
Ford Expedition 2003 Eddie Bauer
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
wk
*
*


Dołączył: Oct 11, 2004
Posty: 844
Skąd: Tarnowskie Góry - Śląskie

PostWysłany: Wto Cze 21, 2005 18:15    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Płyn zalałem jesienią nowy.
Sądzę ze to wentylatory w pore nie ruszyły, może chwilowy brak styku bo jak pisałem puźniej działały. Musze przejżeć elektryke ale nie wiem jak się do tego zabrać.

Wojtek z Tarnowskich Gór
Windstar LX 3,8/95 na Gazie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
bilans
*
*


Dołączył: Oct 27, 2004
Posty: 181
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Sro Cze 22, 2005 8:30    Temat postu: odp Odpowiedz z cytatem

może od początku ...........

sobota - jadę do teściów śmierdzi gaz ?
sprawdzam przed parownikiem na łączeniu do filtra puścił przewód miedziany wszystko oszronione za mało gazu za durzo powietrza spalanie detonacyjne za uboga mieszanka za wysoka temperatura spalin - lekko zdeformowało mi tylni zderzak przy wydechu ....
sprawe zrobiłem na miejscu wyciek zlikwidowany , wyruszyłem na test - 50 m od domu kupa pary wodnej co jest kk ! patrze rozwalony wąż dolny od ukł. chlodzenia bajka wąż na szczęście poszedł przy samej opasce skruciłem założyłem jest ok - cały płyn spier... dzielił
patrze sobie kurcze co jest przyczyna takiej zadymy --a tu zerwana poduszka , wogule nie było nawet nakrętki na nniej ........ ścieło ją ???
dokręciłem jakoś trzyma ..... zalewam chłodnicę niestety woda cały układ zapowietrzony ..wrrrrr udało sie układ zalany odpowietrzony -
zabawa od 13 do 18 w spartańskich warunkach ........
ale dojechałem do domu !
niedziela ....... cieknie z pompy wody !!! kkkkkkkk .......
poniedziałek wylalem wode ..... zalałem płynem koncentratem Castrol antifrize...... w proporcjach bodaj 4płyn na 3wody i nie cieknie !!!!!!!!
kocham to auto ........
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
bilans
*
*


Dołączył: Oct 27, 2004
Posty: 181
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Wto Wrz 13, 2005 8:37    Temat postu: odp Odpowiedz z cytatem

cieknie znowu .................. jeszcze troszke i je spale ........
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
bilans
*
*


Dołączył: Oct 27, 2004
Posty: 181
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Wto Paź 04, 2005 8:34    Temat postu: Re: Re Odpowiedz z cytatem

asu napisał:
U Ciebie akurat 2 lata ale czesto jest odrazu biala chmura Confused Moim zdaniem kazdy objaw wskazujacy na uszczelke ( lub cos innego co powoduje podobne objawy ) wymaga natychmistowego sprawdzenia i ewentualnego naprawienia. Pozniej sama laweta kosztuje tyle co 1/2 ceny robocizny Confused

Pozdrawiam Wink


mam pytanie jak sprawdzić silnik czy to nie siada uszczelka ????? trzeba go rozebrać ???
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group