www.asu.pl :: Zobacz temat - sonda LAMBDA
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

sonda LAMBDA

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Instalacje gazowe
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
se_bek
*
*


Dołączył: Aug 18, 2007
Posty: 18
Skąd: Słupsk

PostWysłany: Pon Wrz 24, 2007 20:21    Temat postu: sonda LAMBDA Odpowiedz z cytatem

a raczej dwie sondy lambdy i jeden chrysler voyager Smile mam dwa wykresy odczytów z sond przy pracy silnika na gazie i benzynie. Oba od siebie różnia sie znacząco... niech sie ktos wypowie znający temat, który bardziej prawidlowy.

Problem spalanie w ruchu miejskim na gazie 30l/100 km, na benzynie jeszcze sie nie odważyłem przejechac 100km Smile
ze sprzętu to parownik BRG ten mocniejszy i jakiś polski sterownik.


wykres benzyna



wykres gaz



pozdro
_________________
Chrysler Grand Voyager 3,3 black '99
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
luky
*
*


Dołączył: Oct 07, 2005
Posty: 885
Skąd: masłońskie/częstochowa

PostWysłany: Pon Wrz 24, 2007 20:48    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

pierwszy wykres pokazuje ze masz dosc bogata mieszanke-chociaz oba wykresy wskazuja na prawidlowa prace sondy.

gaz jest sterowany beposrednio od sygnalu z wtryskiwaczy benzynowych.

sprawdz filtr powietrza i zobacz czy masz szczelny kolektor wydechowy przed sonda lambda (nie ktos zatka tlumnik i przysluchaj sie czy masz szczelny).

30l po miescie to duzo za duzo
ile masz na swiecach przejechane?

wez jeszcze raz zrob zdjecie tego wykresu, ale w momencie przelaczania benzyna-gaz
_________________
lumina 95 3,8 ,grand prix gxp 5,3 2007, dakota 5,2 1999, luka_f@o2.pl tel. 0691388944 www.luky-garaz.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
se_bek
*
*


Dołączył: Aug 18, 2007
Posty: 18
Skąd: Słupsk

PostWysłany: Pon Wrz 24, 2007 20:52    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ale pierwszy wykres jest benzyny...?


nowe swiece NGK, wymienione kable MOPARowskie, płyn w chłodnicy, nowy filtr MANNa. Tlumik lekko skorodowany w środkowej czesci, a po stronie silnika raczej nic nie słyszałem.

Auto zaraz po zakupie spalalo 15l i nagle z tankowania na tankowanie zaczelo spalac 30l.
_________________
Chrysler Grand Voyager 3,3 black '99
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
luky
*
*


Dołączył: Oct 07, 2005
Posty: 885
Skąd: masłońskie/częstochowa

PostWysłany: Wto Wrz 25, 2007 8:04    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

no na benyznie pokazuje bogata mieszanke-ale gaz jest sterowany beposredio od benzyny-zeby znalezc czy to pali tak duzo wogole, czy to jest wina gazu-to chyba musisz go na benzynie zlitrazowac.

tak jak pisalem zobacz jak sie zachowuje lambda przy przejsciu z benzyny na gaz i odwrotnie.
_________________
lumina 95 3,8 ,grand prix gxp 5,3 2007, dakota 5,2 1999, luka_f@o2.pl tel. 0691388944 www.luky-garaz.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
se_bek
*
*


Dołączył: Aug 18, 2007
Posty: 18
Skąd: Słupsk

PostWysłany: Wto Wrz 25, 2007 19:04    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

no wiec:


z benzyny na gaz (instalacja mi przełącza powyżej 2 tyś obrotów więc jest tam moment kiedy musze dodać gazu)



i z gazu powrót na bezyne




a tu z benzyny na gaz ale juz na rozgrzanym silniku


pozdro
_________________
Chrysler Grand Voyager 3,3 black '99
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
dubelt
*
*


Dołączył: Jan 22, 2006
Posty: 952

PostWysłany: Wto Wrz 25, 2007 21:35    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

wg mnie wykresy sa w normie.

btw, co to jest za oprogramowanie. pod jaki interface?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Gobowiec
*
*


Dołączył: May 24, 2005
Posty: 556

PostWysłany: Wto Wrz 25, 2007 23:06    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

to samo pytanie zadałem na priva. Ale powtórzę na forum. Se_bek - co to jest i czy będzie działać pod PWM - czyli to co mamy z Dubeltem w Fordzie. Daj znać. A co do wykresów - sam chciałbym takie mieć. U mnie na tylnej głowicy zawsze mam ubogą. A teraz na BLOSie jak obserwuję wskażnik podłączony bezpośrednio pod lambdę to zaczynam się tylko wkurzać. Raz jest dobrze, a po paru kilometrach jest uboga, znowu parę kilometrów i jest OK. Co gorsze, kręcę śrubą i praktycznie nie ma różnicy Sad
_________________
Gobowiec Smile Windstar 3.0 97r. zagazowany
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
luky
*
*


Dołączył: Oct 07, 2005
Posty: 885
Skąd: masłońskie/częstochowa

PostWysłany: Sro Wrz 26, 2007 8:01    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

no z tego wykresu przy przelaczeniu na rozgrzanym silniku widac, ze na gazie sie podobnie zachowuje jak na benzynie-wiec przyczyn duzego spalania moze byc niezalezna od gazu
_________________
lumina 95 3,8 ,grand prix gxp 5,3 2007, dakota 5,2 1999, luka_f@o2.pl tel. 0691388944 www.luky-garaz.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Instalacje gazowe Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group