www.asu.pl :: Zobacz temat - pytanie za 100pkt
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

pytanie za 100pkt

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Skrzynia
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
krzycho1978
*
*


Dołączył: Jun 06, 2007
Posty: 875
Skąd: DODGE Durango 2006.CHEVROLET Celebrity

PostWysłany: Wto Wrz 11, 2007 15:45    Temat postu: pytanie za 100pkt Odpowiedz z cytatem

czy w moim winnim po ustawieniu wajchy na 2....
albo innaczej to sformułuje:
wini 3,0 95r. wajcha od biegów idzie na 2, z jakiego biegu powinien ruszac????
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
ASR
*
*


Dołączył: Sep 09, 2007
Posty: 10
Skąd: Oleśnica

PostWysłany: Wto Wrz 11, 2007 16:23    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Z pierwszego
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
krzycho1978
*
*


Dołączył: Jun 06, 2007
Posty: 875
Skąd: DODGE Durango 2006.CHEVROLET Celebrity

PostWysłany: Wto Wrz 11, 2007 18:19    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

to co moze byc powodem ze moj rusza z 2 i od zawsze tak bylo odkad pamietam
zawsze myslalem ze 2 to po to gdy jest slisko np by delikatniej ruszyc na lodzie bez buksowania
zaznacze ze nie ma bledów na kompie
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Wto Wrz 11, 2007 18:48    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

na jakiej podstawie sadzisz ze z 2 biegu? 2 jest to blokada ,ktora nie pozwala skrzyni przelaczyc sie na wyzsze biegi. moze to miec np.zastosowanie podczas podjazdu lub zjazdu z wiekszego wniesienia.
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
wk
*
*


Dołączył: Oct 11, 2004
Posty: 844
Skąd: Tarnowskie Góry - Śląskie

PostWysłany: Wto Wrz 11, 2007 19:29    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

krzycho1978, ja też mam tak jak Ty.
Brat w Scorpio też na 2 rusza z 2 biegu.
Nie wiem czy to żle czy dobrze.
Przestałem już roztrząsać ten problem.
A tu już był ten problem poruszany:http://asu.pl/portal/html/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&p=33133&highlight=#33133
_________________
Wojtek
Ford WINDSTAR 3,8 LX /95 zagazowany
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
ASR
*
*


Dołączył: Sep 09, 2007
Posty: 10
Skąd: Oleśnica

PostWysłany: Wto Wrz 11, 2007 20:52    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

krzycho1978 napisał:
to co moze byc powodem ze moj rusza z 2 i od zawsze tak bylo odkad pamietam
zawsze myslalem ze 2 to po to gdy jest slisko np by delikatniej ruszyc na lodzie bez buksowania
zaznacze ze nie ma bledów na kompie


Niestety ale Twój tok myślenia jest błędny.
Narzucają 2 bieg skrzynia pracuje na biegu 1 i 2.
Narzucenie biegu powoduje że skrzynia nie korzysta z wyższych biegów.
Zalecane jest stosowanie tego trybu jazdy z większychwzniosów aby silnik mógł służyć jako hamulec.
Można ten bieg stosować również gdy ciągniemy przyczepę aby ruszyćz miejsca.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Wto Wrz 11, 2007 21:39    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

...co juz pozwolilem sobie napisac 2 posty wyzej Laughing
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
krzycho1978
*
*


Dołączył: Jun 06, 2007
Posty: 875
Skąd: DODGE Durango 2006.CHEVROLET Celebrity

PostWysłany: Sro Wrz 12, 2007 6:22    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

wiem ze 2 ogranicze skrzynie by nie wchodzila wyzej na 3 i 4
po czym wnioskuje ze rusza z 2 ?????
otoz:
-gdy wrzucam D naciskam gaz to auto rusza ostro wyrywa sie i busuja kola
-gdy wrzucam 1 naciskam gaz to auto rusza ostro wyrywa sie i busuja kola-czyli identycznie jak wyzej
-gdy wrzucam 2 naciskam gaz to auto rusza powoli jak slimaczek bardzo delikatnie wrecz zolwiowo zawsze myslalem ze to opcja na sliska nawierzchnie
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Sro Wrz 12, 2007 7:24    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

hmmm a moze ten typ tak ma? w niektorych skrzyniach jest opcja ruszania w zimie i wtedy odpala z 2 biegu. z tym ,ze zwykle jest do tego guzik ze snezynka:)we wszystkich znanych mi autach bez tego przycisku 2 sluzy do tego aby nie rzelaczalo na wyzsze biegi,ale to nie znaczy,ze wiem wszystko.
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
wk
*
*


Dołączył: Oct 11, 2004
Posty: 844
Skąd: Tarnowskie Góry - Śląskie

PostWysłany: Sro Wrz 12, 2007 8:34    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Zakładając iz są skrzynie pracujące róznie na "2" nasunęły mi sie takie wnioski:
Jeżeli skrzynia nazwijmy ją A w pozycji 1 pozwala na jazde tylko na 1 biegu, a w poz. 2 risza z 1 i przełancz na zablokowana 2
a
skrzynia B w pozycji 1 pozwala na jazde tylko na 1 niegu, a w pozycji 2 rusza z 2 i blokuje 2
to mamy nastepujące mozliwości przy skrzyniu typu B
> zapinamy 1- ruszamy, zrzucamy na 2 po czym możemy zrzucić na D i kontynuować jazde przy całym zakresie biegów
> zapinamy 2- ruszamy ospale przy duzej mocy silnika lecz ze słabszym przełozeniem mocy na napęd. Mozemy tego rozwiązania stosowac np przy ruszaniu w błocie, na lodzie lub gdy ugrzęzło nam auto. Jak już ruszymy i nabierzemy odpowiedniej prędkości zrzucamy na D i kontynujemy jazde przy pe łnym zakresie biegów.

Rozwiązanie to wydaje mi się bardziej praktyczne niż przy skrzyni typu A gdzie sekwencja zmiany biegów jest zawsze taka sama 1-2-D-OD


Zapraszam więc pozostałych forumowiczów na małe przejażdrzki przy wykorzystaniu 1 i 2 i podzielenie sie spostrzezeniami jak przcują Wsze skrzynie.
_________________
Wojtek
Ford WINDSTAR 3,8 LX /95 zagazowany
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Sro Wrz 12, 2007 9:31    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

nie da sie ukryc wk ,ze masz racje z ta praktycznoscia:)
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
wk
*
*


Dołączył: Oct 11, 2004
Posty: 844
Skąd: Tarnowskie Góry - Śląskie

PostWysłany: Sro Wrz 12, 2007 10:12    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dodam jeszcze jeda myśl którą pominąłem.
Przedmówcy pisali o ruszaniu z 2 jeżeli mamy np. przyczepę.
Ja bym raczej optował za 1 potem 2 i D zwłąszcza przy skrzyni typu B
Zakładając ze skrzynia A przy 2 i tak rusza z 1 to jaki jest sens zapinac 2 ??
Praktycznie start samochodu jest taki sam jak przy starcie z D!
Najwiekdsze przeciążenia i tak tystepuja przy rozpędzaniu samochodu a więc na 1 i 2 biegu i duże udeżenia mogą występować właśnie przy zmianie pomiędzy 1/2 i 2/1.

Przy skrzyni B gdy po ruszeniu z 1 zapniemy 2 nie ma możliwości automatycznego przejścia na 1 bieg. i jadąc właśnie w mieście z niewielkimi szybkosciami skrzynia nie bedzie przerzucała raz to na 1 raz na2. A to właśnie w takiej jeżdzie mocno operujemy gazem
Jak juz jedziemy 50 czy 60 to nawet z dyżym obciażeniem przejście na 3 jest już łagodne.
_________________
Wojtek
Ford WINDSTAR 3,8 LX /95 zagazowany
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Sro Wrz 12, 2007 11:50    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

no i wlasnie przy jezdzie z przyczepa lub b. duzym obciazeniem lepiej miec mozliwosc przelaczania automatycznego pomiedzy 1 a 2.moze ktos ruszyc z 1 i zapomniec o tym,ze ma ja zablokowana a potem sie rozpedzic do jakiejs absurdalnerj dla tego biegu szybkosci co nie bedzie zdrowe dla skrzyni i silnika.dodatkowo gdyby kros ruszal przy takim obciazeniu z 2 to bardzo by sie meczyl silnik. wiec trza to sprawdzic empirycznie jak to naprawde dziala w poszczegolnych skrzyniach. wszytkie znanae mi skrzyni(co podkresle jeszze raz) przy ustawieniu na 2 blokuja dalsza zmiane biegow w gore ale automatycznie przelaczaja pomiedzy 1 i2.
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Gobowiec
*
*


Dołączył: May 24, 2005
Posty: 556

PostWysłany: Sro Wrz 12, 2007 18:08    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

też kiedys myślałem że ustawienie na 2 powoduje że korzysta z 1 i 2. ALe już ktoś kiedys napisał (co sprawdziłem empirycznie) że w przypadku Windstara i pewnie wszystkie autka korzystające z takiej skrzni, ustawienie 2 oznacza tylko 2, 1 tylko jedynka, i dopiero D/OD powoduje przełączanie biegów.
PS. Krzycho1978 - napisz do mnie na gobowiec@hotmail.com
_________________
Gobowiec Smile Windstar 3.0 97r. zagazowany
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Sro Wrz 12, 2007 19:24    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

no to trza sprawdzic:)
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
alladyn
*
*


Dołączył: Dec 16, 2005
Posty: 309
Skąd: Bundesland

PostWysłany: Czw Wrz 13, 2007 8:50    Temat postu: odp Odpowiedz z cytatem

Ja mialem tak w Villagerze ,jak wrzucilem jedynke to byla tylko 1 i nic wiecej ,moze cos bylo popsute ,ale tak bylo Pozdrawiam.
_________________
MERCURY VILLAGER FULL OPCJA 3.0 95r Sprzedany .Nowy nabytek CHRYSLER T&C 3.8 95.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Czw Wrz 13, 2007 10:30    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

no jedynke to jedynka ale dwojka to jedyka i dwojka moim zdaniem.
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
alladyn
*
*


Dołączył: Dec 16, 2005
Posty: 309
Skąd: Bundesland

PostWysłany: Czw Wrz 13, 2007 10:45    Temat postu: odp Odpowiedz z cytatem

z cala pewnoscia ,masz racje ,no chyba ze jest cos nietak.
_________________
MERCURY VILLAGER FULL OPCJA 3.0 95r Sprzedany .Nowy nabytek CHRYSLER T&C 3.8 95.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
wk
*
*


Dołączył: Oct 11, 2004
Posty: 844
Skąd: Tarnowskie Góry - Śląskie

PostWysłany: Czw Wrz 13, 2007 11:51    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

esdarek napisał:
no jedynke to jedynka ale dwojka to jedyka i dwojka moim zdaniem.

Ale sie uparłeś. Dwójka to czasami tylko dwójka Smile
_________________
Wojtek
Ford WINDSTAR 3,8 LX /95 zagazowany
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Anthrax
*
*


Dołączył: Apr 24, 2007
Posty: 801
Skąd: Katowice

PostWysłany: Czw Wrz 13, 2007 12:08    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dla mnie dwójka to też jak dla esdarka 1 i 2.
Tego jestem pewien dla voyka, jeep'a i pontona. Dla winiego wypowiem się za parę dni bo będe rozbierał - remont. Wink
_________________
GMC Vandura 5,7
BMW '03 320 touring - diesel ale w automacie
nowy tel. 793681033
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
maniekmach
*
*


Dołączył: Oct 26, 2005
Posty: 120
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Czw Wrz 13, 2007 14:56    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam
W moim egzemplarzu jest tak
1 -tylko jedynka
2- tylko dwójka
D- z wciśniętym OD - jedynka,dwójka,trójka
na tych pozycjach auto hamuje silnikiem,sprawdziło mi to się to bardzo w jeździe w górach i po śliskich nawierzchniach ja bym to nazwał to takim pseudo - manualem można dowoli zmieniać i redukować samemu
Wydaje mi się że tak powinno być
Oczywscie na D bez wciśnietego OD jest 1-2-3-4 (1-2-3 bez hamowania silnikiem, tylko na 4 hamuje silnikiem po zdjęciu nogi z gazu)
_________________
FORD WINTSTAR 3.0 L 97r FULL OPCJA
"KIEDY RAZ ZAZNASZ LOTU, BĘDZIESZ CHODZIŁ Z OCZAMI WPATRZONYMI W NIEBO, PRAGNĄC TAM POWRÓCIĆ"
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
mysiauek
*
*


Dołączył: May 02, 2007
Posty: 630
Skąd: Sosnowiec

PostWysłany: Czw Wrz 13, 2007 20:33    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No to ja dołożę swoje 3 grosze.

1 - tylko jedynka, świetna na stromych gorkach, hamowanie silnikiem
2 - bieg 1,2 - ideał na parę przejazdów w bieszczadach,hamowanie silnikiem
D - wiadomo, nie ma hamowania silnikiem

Pozdrawiam ekipe.
_________________
entuzjasta... bo nie mam już amerykańca ...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
mysiauek
*
*


Dołączył: May 02, 2007
Posty: 630
Skąd: Sosnowiec

PostWysłany: Czw Wrz 13, 2007 20:34    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dodam tylko, że przejeździłem całe bieszczady, tatry po obu stronach- tylko że na Słowacji to piękna droga bez dużych górek - sporą częśćcałych beskidów, gorców. Jednym słowem: prawie wszystkie góry na wschód od Cieszyna
_________________
entuzjasta... bo nie mam już amerykańca ...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
wk
*
*


Dołączył: Oct 11, 2004
Posty: 844
Skąd: Tarnowskie Góry - Śląskie

PostWysłany: Pią Wrz 14, 2007 7:27    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Czyli jak dobrze zauważyłem tylko Windstarki mają taką inną/dziwną skrzynie ??
_________________
Wojtek
Ford WINDSTAR 3,8 LX /95 zagazowany
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Benek
*
*


Dołączył: Jun 22, 2006
Posty: 693
Skąd: Lublin

PostWysłany: Pią Wrz 14, 2007 9:40    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

U mnie:
1- to jedynka i hamowanie silnikiem,
2- to jedynka potem dwójka i hamowanie silnikiem,
D- to jedynka potem dwójka następnie trójka i lock-up i też hamuje
silnikiem.
_________________
Chevrolet Trans Sport 3,4L V6 '01r,
Oldsmobil Silhouette 3.4L V6 '00r, Gazowany u Luky'ego
[IMG]http://images62.fotosik.pl/809/1b6d041f3d165805m.jpg[/IMG]
www.youtube.com/watch?v
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
GAZDA
*
*


Dołączył: Nov 23, 2005
Posty: 1018
Skąd: Rabka

PostWysłany: Pią Wrz 14, 2007 17:50    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

a u mnie nie ma nawet 2...
mam ino OD D 1
_________________
'96 FORD taurus GL 3.0 wagon

'91 CHRYSLER LeBaron GTC 3.0

ŚLEBODA ABO ŚMIERZĆ!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
charger
*
*


Dołączył: Jul 09, 2006
Posty: 390
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Wto Wrz 18, 2007 13:42    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

1 - tylko jedynka
2- jedynka, dwójka i hamowanie silnikiem
d- wiadomo
windstar '95 3.8
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Skrzynia Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group