www.asu.pl :: Zobacz temat - uszczelnienie kolektora wydechowego
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

uszczelnienie kolektora wydechowego

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Pią Sie 31, 2007 19:40    Temat postu: uszczelnienie kolektora wydechowego Odpowiedz z cytatem

Witam
Panowie po ostatniej trasie słyszę lekki przedmuch na na jednym z połaczeń pomiędzy głowicą a kolektorem wydechowym. Dziś wszedłem pod samochód i widać lekkie przykopcenie w dolnej części tego połączenia. Dodam że ten przedmuch pojawił się tylko na jednym cylindrze. Wszystkie szpilki mocujące kolektor wydechowy są na swoim miejscu a uszczelka pod tym kolektorem była wymieniana pół roku temu kiedy po urwaniu sie trzech szpilek mocujących ten kolektor mechanik zrzucał głowice żeby naprawić tą usterkę.
Wszystkie uszczelki do zmontowania były nowe.

Mam do Was takie pytanie bo nie chce robić powtórki z przed pół roku czy jeśli bym obsmarował to połączenie na zewnątrz silikonem wysokotemperaturowym 1200stopni to by to miało jakikolwiek sens?
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
konradus
*
*


Dołączył: Apr 01, 2007
Posty: 34
Skąd: Wołomin

PostWysłany: Pią Sie 31, 2007 19:51    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ten silikon na pewno wydmucha. Najlepiej odkręcić kolektor i dać nową uszczelkę. Z silikonem próbowałem kiedyś w Fordzie Granada 2.0 na połączeniu pomiędzy kolektorem a rurą wydechową. Pomogło na jakiś jeden dzień. Ten silikon do 1200 st. jest dobry ale nie do wydechów.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Pią Sie 31, 2007 19:59    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ja wiem że w takim przypadku powinno się wymienić uszczelkę ale żeby ja wymienić to trzeba albo wyciągać silnik albo sciągać głowice. Takie zakichane rozwiązanie Nissana.
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
Anthrax
*
*


Dołączył: Apr 24, 2007
Posty: 801
Skąd: Katowice

PostWysłany: Pią Sie 31, 2007 20:20    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Silicon wysokotemperaturowy SOUDAL - do kominków (1500 stopni -jedyny wysokotemperaturowy delikatnie elastyczny) - możesz tym sprubować, tylko musisz dokładnie przeczyścić miejsce nanoszenia. Albo drugi sposób - na stacjach benzynowych są zestawy do szybkiej naprawy układów wydechowych.
Ale nie wiem jakie efekty przyniosą te środki przy wydmuchanej uszczelce Wink .
_________________
GMC Vandura 5,7
BMW '03 320 touring - diesel ale w automacie
nowy tel. 793681033
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
lift
*
*


Dołączył: Jul 08, 2007
Posty: 871
Skąd: Żyrardów

PostWysłany: Pią Sie 31, 2007 23:34    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

musieli założyć ci lipną uszczelkę.Jeśli powierzchnia głowicy od kanałów wylotowych nie posiada rowków i na kolektorze jest to samo to powinno trzymać,albo zastosować uszczelkę grafitowo-miedzianą -zakłady specjalizujące się w dorabianiu uszczelek pod głowice to wykonają-napewno taka nie puści i możesz dogadać się z gościem o grubość uszczelki .SILIKONY- niepróbowałem ale środek soudala jaki napisał antrax wyprukowałem na spawanu wydech (posmarowałem dodatkowo w miejsca spawu i dział )rok jeżdzę i nie odpadło.Teraz próbuje środek na pęknięcie miski olejowej przy silniku -zobaczymy ile wytrzyma.oczywiście praktykuje na własnym aucie.
Pozdr.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Sob Wrz 01, 2007 7:53    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Kupiłem cały taki zestaw uszczelek


a uszczelki pod kolektory tak wyglądały


i nie wiem czy były lipne czy nie, mechanik nie narzekał na jakość tych uszczelek.
Dziś będe do niego dzwonił i zobaczymy co on powie na ten temat.
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
alladyn
*
*


Dołączył: Dec 16, 2005
Posty: 309
Skąd: Bundesland

PostWysłany: Sob Wrz 01, 2007 11:24    Temat postu: odp Odpowiedz z cytatem

Uszczelki kup u ASU ja kupilem u niego ladne grafitowe i na 100 procent inne niz te co masz na zdjeciach kupiles jakas kiche ,a co do pasty pod kolektor to bosal ja mialem ten sam problem.POZDRAWIAM
_________________
MERCURY VILLAGER FULL OPCJA 3.0 95r Sprzedany .Nowy nabytek CHRYSLER T&C 3.8 95.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Sob Wrz 01, 2007 13:39    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

jesli ci juz uszczelke wydmuchalo to silikon ci tez wydmucha! jedyna rada to kupic na CPN-ie reperaturke do wydechu i tego nawciskac. a przy kolejnym montazu kolektora profilaktycznei przesmaruj silikonem do kominkow i bedzie dobrze Smile
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Pon Paź 08, 2007 20:48    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dziś oddałem samochód do mechaniora który wymeniał urwane szpilki kolektora i stwierdził że chyba powinien przefrezować kolektor bo pewno był lekko krzywy i dlatego wydmuchało uszczelke.
Dzwoniłem do niego o 18tej ale jeszcze się meczył z 4 śrubami i jutro ma mi powiedzieć co i jak. Straszył mnie ze jak nie odkręci tych szpilek to bedzie musiał znów sciagać głowice.

Co do uszczelki pod kolektor stwierdził że są bardzo dobre, zrobione z kilku warstw .
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Czw Paź 11, 2007 18:22    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wczoraj wieczorkiem odebrałem samochód od mechanika, twierdził że przefrezował kolektor a ponadto kolektor był peknięty i go spawał migomatem Shocked Ciekaw jestem czy takie spawanie żeliwa migomatem coś da ale jak narazie jest ok
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Czw Paź 11, 2007 19:12    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

jesli podczas spawania grzal w calej objetosci kolektor, uzyl drutu do zeliwa i jakiegos argomixa to bedzie OK Smile
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Pią Paź 12, 2007 23:42    Temat postu: spawanie kolektora Odpowiedz z cytatem

Ja ze spawaniem kolektora mam mieszane uczucia.... Confused Jak spawalem u siebie to w miescu spawu bylo OK, ale na okolo z czasem pojawiala sie dziura... i tak kilka razy.... Confused
_________________
ASU - Serwis samochodów amerykańskich
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Sob Paź 13, 2007 14:36    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

do asu : no wlasnie z kolektorem wydechowym moga byc problemy bo jest to element dosc duzy i ciezki a ze stosunkowo cienkimi sciankami, do tego podczas spawania powstaja duze naprezenia, typow zeliwa tez jest kilka itp,itd.. u ciebie najprawdopodobniej blad tkwil w tym ze zeliwo spawano na zimno i dlatego w okolicy spawu powstawaly zbyt duze naprezenia i pekalo...
zeliwo jest dosc klopotliwe w spawaniu(zreszta podobnie jak aluminium) ale uwierz mi ze sie da to dobrze zrobic Smile

_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Sob Paź 13, 2007 15:44    Temat postu: kolektor Odpowiedz z cytatem

To fakt ze zalezy od kolektora.... Montujemy tez spawane i czasami jest OK...., a czasami miesiac i dalej to samo....
_________________
ASU - Serwis samochodów amerykańskich
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Nie Paź 14, 2007 10:21    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No nic zobacze co to z tego będzie, nie widziałem tego pęknięcia więc może ono nie była aż takie wielkie i nie będzie problemu a jak będzie to kupię nowy kolektor.
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
kitt78
*
*


Dołączył: May 25, 2009
Posty: 474
Skąd: Torun

PostWysłany: Nie Lip 19, 2009 8:14    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam

Szukałem w moim aucie przedmuchów z wydechu i i był i wymieniłem plecionkę w rurze łączącej przedni z tylnym kolektorem, następnie katalizator, a teraz niestety jeszcze leci mi z tylnego kolektora - i pytanie jak tam się dostać?

Co trzeba zdemontować aby zobaczyć tylny kolektor wydechowy? (obecnie moje spalanie gazy jest ogromne 22-23l/100km więc to zapewne jedna z przyczyn ogromnego spalania (złe wskazania sondy lambda)
_________________
2004 Dodge Stratus 2.4 LPG (A604)
był: Dodge Grand Caravan 3,3l AWD rok 2000
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
lift
*
*


Dołączył: Jul 08, 2007
Posty: 871
Skąd: Żyrardów

PostWysłany: Nie Lip 19, 2009 8:54    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Aby to dobrze zrobić musisz mieć dostęp.Ciężko będzie to zrobić od dołu,cięzki dostęp i mało co widać.Najlepiej z ciągnąć kolektor ssący.Jeszcze zwróć uwagę na gwinty w moim przypadku musiałem nowe śruby kupić bo stare nie nadawały się do powtórnego montażu.
_________________
CHRYSLER
TOWN&COUNTRY 3.8 V6 98' PB/LPG ASB
VOYAGER 3.0 V6 89' PB/LPG ASB
http://www.voyagerklub.pl/
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
wmarek65
*
*


Dołączył: Feb 20, 2006
Posty: 1049
Skąd: Małopolska

PostWysłany: Nie Lip 19, 2009 9:38    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Tylni kolektor często pęka w okolicy sondy, powodując błędne odczyty,przykrywa to miejsce metalowa osłona tak że bezpośrednio tego nie widać ,trzeba zdemontować tą metalową osłonę (śruba na klucz 13).Z dołu tego nie widać ,można dostać się z góry po ściągnięciu kolektora ssacego,nie zaszkodzi wczesniej sciągnąć też podszybie będzie łatwiejszy dostep
_________________
--------------------------------------------------
Chrysler Grand Voyager AWD 3,8 2000 +sek Landi Renzo Omegas
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group