www.asu.pl :: Zobacz temat - Kłopot z kierunkami w voyagerku
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Kłopot z kierunkami w voyagerku

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Elektryka i elektronika
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
sylvi
*
*


Dołączył: Feb 13, 2007
Posty: 4

PostWysłany: Wto Wrz 04, 2007 20:13    Temat postu: Kłopot z kierunkami w voyagerku Odpowiedz z cytatem

Mam to autko z 99r i od roku na chodzie. Silnik 2,5td. Zrobiło 10 tyś. km i padły kierunki w zestawie. Wyłączę przyczepę to auto świeci na medal, włożę wtyk to giną światła z tyłu samochodu, nie ma ich na przyczepce a przednie i boczne migają 2x szybciej. Pozostałe światła są. Przyczepka jest sprawna. Na gnieździe pojawiają się cykliczne impulsy około 5V i 450 omów przy wyłączonym kierunkowskazie. Po przyłączeniu żarówki w styk lewy, lub prawy tylny kierunkowskaz przestaje działać a przednie wariują w tempie. W schowku na podnośnik jest moduł z 5-oma przekaźnikami. Gdy włączam kier. bez przyczepy, pracują raz jeden na lewy lub 2-gi na prawy. Z przyczepką pracują 2-a inne, a te wcześniej pięknie taktujące zaledwie odrobinę się poruszą..... Za trzy dni wyjazd i mam kłopot. Może ktoś mi pomoże !!!!!!!!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Wto Wrz 04, 2007 21:33    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Bo znajac zycie to w aucie kierunki masz sterowane masa a w przyczepce elektryk zrobil sterowanie sygnalem +12V
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
sylvi
*
*


Dołączył: Feb 13, 2007
Posty: 4

PostWysłany: Sro Wrz 05, 2007 8:34    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dziwna historia bo 5 miechów ciągałem tą przyczepkę i wszystko było na medal ! Popróbuję jeszcze z tą masą- dzięki za radę. Może komuś z was wpadnie coś do głowy to zaraz to sprawdzę. Wielkie dzięki za rady.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Sro Wrz 05, 2007 8:46    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jesli przez 5 miechow bylo ok,to musi byc cos innego,moze gdzies masz slaba mase,albo przewody ci sie poprzecieraly i zwieraja,zabacz wewnatrz kloszy,czy sie gdziew woda nie dostala
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
sylvi
*
*


Dołączył: Feb 13, 2007
Posty: 4

PostWysłany: Sro Wrz 05, 2007 20:51    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Prąd z przerywacza dochodzi do tyłu samochodu. Lewy i Prawy wchodzi do niebieskiego modułu przy lewym tylnym nadkolu. Trochę w nim jest elektroniki i 5 miniaturowych przekaźników. Pudełeczko założone oryginalnie w Niemczech, widnieje na nim napis anchanger...... itd. Podejrzewam że kropneła w nim część układu odpowiedzialna za sterowanie przyczepką. Czy mogę pójść na skróty i napięcie do gniazda przyczepki zaczerpnąć z tylnych lamp Voyagerka? Czy nie obciąży to nadmiernie tych małych przekaźników w module? Czy totalnie ominąć to ustrojstwo i wpiąć się bezpośrednio w wiązkę z przerywacza. Czy wtedy wytrzymają przewody i czy komputer lub sterowniki nie będą miały tego za złe ? Odezwijcie się koledzy bo jutro tnę te kable !!!!!!!!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
fx
*
*


Dołączył: Jul 24, 2007
Posty: 54
Skąd: LUBUSKIE

PostWysłany: Czw Wrz 06, 2007 0:35    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

witam, ale pocięcie kabli nie rozwiąże problemu, same podpięcie pod żarówki może dużo nie obciąży samej instalacji ale działać nie będzie bynajmniej z typową częstotliwością kierunków ( przerywacze w większości uzależnione są od obciążenia - w trakcie kiedy spali się żarówka można to odrazu zobaczyć, dana strona kierunków mruga szybciej ) będą pewnie mrugać 2x wolniej ze względu na większe obciążenie. Według mnie ta skrzyneczka włąsnie odpowiada za przyczepkę i możliwość stwierdzenia po podpięciu że wszystko jest ok poprzez normalną czestotliwość "mnugnięć". Możesz spróbować odpiąć z wtyczki przyczepki same kierunki i zobaczysz czy wróci wszystko do normy w samochodzie jeżeli tak to trzeba podłączyć poprzez 2 przekażniki z L i P z niezależnym zasilaniem do przyczepki żeby nie zwiększyć obciążenia, w takim połączeniu jeżeli spali się żarówka w przyczepce nie będziesz o tym wiedział. Również w samej wtyczce może być mostek który "informuje" ten twój "niebieski moduł przy lewym tylnym nadkolu" że jest podpięta przyczepka i wtedy po odłączeniu z wtyczki samych kierunków problem pozostanie. Moja rada jest taka: zdemontuj "niebieski moduł przy lewym tylnym nadkolu" i zanieś gdzieś do elektronika nie sądze żeby był to układ bardzo zaawansowany więc ze sprawdzeniam nie powinno być większego problemu, często zestyki przekażników się kleją lub zachodzą nalotem w centralkach autoalarmowych stosowane są przekażniki nowej generacj ze samoczyszczącymi się stykami i też się psują ( nie wytrzymują do końca gwarancji ) przy uzbrajaniu lub rozbrajaniu kierunki zapalają sie i nie gasną trzeba kilka razy uzbrojić lub rozbrojić żeby zgasły. Stawiam na przekażniki Confused nie wiem czy moja rada ci coś pomoże, przyczepki nie podpinam do mojego Wojtka też 99r bo nie mam haka i pewnie niebieskiego modułu przy lewym tylnym nadkolu żeby móc rozebrać i zerknąc. A i najważniejsze podepnij przyczepkę pod inny "ciągnik"
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
sylvi
*
*


Dołączył: Feb 13, 2007
Posty: 4

PostWysłany: Czw Wrz 06, 2007 22:46    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Kierunki są. Wymontowałem modulik z przeznaczeniem do naprawy. Wstawiłem 2 nowe przekaźniki na lewo i prawo jak podpowiadałeś, dodałem nowy przewód zasilający + i wszystko ruszyło jak nowe. Pozdrawiam i dziękuję za pomoc Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Elektryka i elektronika Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group