www.asu.pl :: Zobacz temat - Ile pali klima?
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Ile pali klima?

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Off-topic
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
s1wy
*
*


Dołączył: Oct 24, 2004
Posty: 733
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pon Sie 20, 2007 20:46    Temat postu: Ile pali klima? Odpowiedz z cytatem

Ostatnio znalazłem taki artykuł, który powinien zainteresować każdego.



http://motogazeta.autocentrum.pl/go/338__Ile_pali_klima%3F__14__0__5__1510613286____________45_9.html
_________________
Chevrolet Blazer LT 4.3 V6 1995 4x4 (zagazowany)
Mercury Cougar XR7 4.2 V8 1980 RWD
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Anthrax
*
*


Dołączył: Apr 24, 2007
Posty: 801
Skąd: Katowice

PostWysłany: Pon Sie 20, 2007 20:59    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

rozmawiałem ze specem od klimy,
stwierdził, że im mniejszy silnik i bardziej wysilony tym zurzycie paliwa przy klimie wyższe, co oznacza że amerykanckie furaki przy klimie są ekonomiczniejsze od euro-japońskich odkurzaczy Wink
_________________
GMC Vandura 5,7
BMW '03 320 touring - diesel ale w automacie
nowy tel. 793681033
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
GAZDA
*
*


Dołączył: Nov 23, 2005
Posty: 1018
Skąd: Rabka

PostWysłany: Wto Sie 21, 2007 0:18    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ja u siebie właściwie nie widze różnicy czy jade z klimą czy bez...
_________________
'96 FORD taurus GL 3.0 wagon

'91 CHRYSLER LeBaron GTC 3.0

ŚLEBODA ABO ŚMIERZĆ!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
mysiauek
*
*


Dołączył: May 02, 2007
Posty: 630
Skąd: Sosnowiec

PostWysłany: Wto Sie 21, 2007 7:16    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No ja niby mam kosiarkę pod maską, ale też nie widzę różnicy w spalaniu.
_________________
entuzjasta... bo nie mam już amerykańca ...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Maav
*
*


Dołączył: Oct 18, 2005
Posty: 399
Skąd: Nal Hutta (Wawa)

PostWysłany: Wto Sie 21, 2007 14:10    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ale masz amerykańską kosiarkę :>
_________________
//'07 Saturn VUE 3.5 V6 Aut FWD, miejski potforek z kosmosu

Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
qmarkus
*
*


Dołączył: Dec 31, 2006
Posty: 167
Skąd: Tychy

PostWysłany: Wto Sie 21, 2007 15:40    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

nie wiem jak u mnie ze spalaniem na klimie, ale jak ją załączę to autko zachowuje się jakbym mu przyczepę podpiął. Straszne opory mu ta sprężarka stawia, i nie wiem czy to normalne czy ja mam znowu coś zepsute Confused Wink
_________________
Windstar 97r. 3.0 zielony metalik- Luky już się nim zajął Wink
Kwiat Doblo- muł roboczy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Wto Sie 21, 2007 15:52    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

etam..cos masz chyba nie tak! przy 3literkach i takim momencie to niepowinenes odczuwac klimy!
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
GAZDA
*
*


Dołączył: Nov 23, 2005
Posty: 1018
Skąd: Rabka

PostWysłany: Wto Sie 21, 2007 20:19    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

u mnie delikatnie widać na obrotomierzu gdy stoje...
_________________
'96 FORD taurus GL 3.0 wagon

'91 CHRYSLER LeBaron GTC 3.0

ŚLEBODA ABO ŚMIERZĆ!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Pepe
*
*


Dołączył: Apr 22, 2007
Posty: 29
Skąd: Starościn

PostWysłany: Wto Sie 21, 2007 20:46    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

W przyrodzie nie ma nic za darmo.
Układy poruszające sprężarką w aucie "pobierają" energię z silnika, która musi być wynikiem zwiększonego zużycia paliwa.
Inna kwestia to nasze odczucie tego zwiększonego spalania.
Kiedy ja w swoim smoku "odpalę" klimatyzację na maxa (z przodu na nogi i buziaczka, a w dodatku ludkowie z tyłu chłodzą sobie grzywki) w słoneczny piękny dzionek ( ok. 25 C) to spalanie wzrasta o ok. 1,5 do 2 na 100 (sprawdzone z komputera pokładowego).
Przy skromnym dochładzaniu oczywiście nie stwierdziłem większej różnicy w apetycie na etylinkę.
A to, że jest zwiększone spalanie najlepiej sprawdzić włączając AC na postoju i obserwując obroty oraz nasłuchując silniczka - ma ciężej.

PS.
1. Dla niewtajemniczonych: Grand Voyager ma osobny agregat chłodniczy na tylną część kabiny z 4 nawiewami w suficie dla pasażerów (no chyba, że się mylę)
2. Gdyby chłodzenie nic nie kosztowało to lodówki nie byłyby na prąd Wink
_________________
teraz Jeep Grand Cherokee LTD 4,7
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
s1wy
*
*


Dołączył: Oct 24, 2004
Posty: 733
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Sro Sie 22, 2007 10:00    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Pepe bravo za drugie stwierdzenie, juppiii Smile
_________________
Chevrolet Blazer LT 4.3 V6 1995 4x4 (zagazowany)
Mercury Cougar XR7 4.2 V8 1980 RWD
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Sro Sie 22, 2007 15:03    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

nikt tu nie mowil ze klima chodzi "za darmo"! padly tylko odpowiedzi ze przy duzych silnikach jej wlaczenie nie jest az tak odczuwalne jak przy silniku powiedzmy 1400ccm.
PS> moim skromnym zdaniem to czy dasz klime na MIN czy na MAX niespowoduje roznicy w poborze mocy! przy wlaczaniu klimy, poprzez kolo pasowe i elektromagnes sprzegasz agregat z silnikiem i tyle..nie mozna go sprzegnac na "min" lub na jakas wartosci posrednia...jest 0 lub 1...a sama regulacja temperatury powietrza wydobywajacego sie z wlotow jest realizowana poprzez dogrzewanie zimnego powietrza z nagrzewnicy.
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
Pepe
*
*


Dołączył: Apr 22, 2007
Posty: 29
Skąd: Starościn

PostWysłany: Sro Sie 22, 2007 19:33    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dobre jest to, że razem mamy racje.
Dziele się spostrzeżeniami. Analogicznie można powiedzieć, że alternator i tak się kręci bez względu na ilość żarówek podłączonych, a jednak ...
Fizyka jest nieubłagana.

Z drugiej strony, mój pali mniej jak wyłączę klimę i tej wersji się trzymam.

Ps.
Do czego służy duża, czarna dźwignia pomiędzy siedzeniami w mluchu?
Do przyspieszania w razie potrzeby (zapas mocy), trzeba tylko ją wdusić w kierunku podłogi i auto nabiera mocy.
_________________
teraz Jeep Grand Cherokee LTD 4,7
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Czw Sie 23, 2007 14:53    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

alternator dziala na troche innej zasadzie niz kompresor klimy!
nie chce mi sie tu wywodu pisac ale po krotce wyglada to tak ze w alternatorze dzieki zmiennemu polu magnetycznemu indukuje sie sila elektromotorycza ktorej wielkosc przeciwdziala przyczynie jej powstawania => im wiecej podlaczysz odbiornikow tym ciezej bedzie krecic altkiem...
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
wk
*
*


Dołączył: Oct 11, 2004
Posty: 844
Skąd: Tarnowskie Góry - Śląskie

PostWysłany: Pią Sie 24, 2007 7:54    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Fakt jest bezsporny. Nie ma nic za darmo.
Obojętne czy świecimy czy chłodzimy, wozimy teściową, jakiś wydatek energetyczny musimy na to ponieść.
Prostym doświadczeniem moze byc wystawienie dłoni przez okno przy szybkiści 100 km/h poczujemy wtedy opór powietrza. Ide o zakład ze już płytki formatu A4 nie byli byśmy w stanie utrzymac. Ten opór zawze zamieni nam się na jakąś ilosć spalonego paliwa
Kwestia tylko jak to zmierzyć i czy pomiar będzie prawidłowy. Te dwa litry na 100 km to wg. mnie stanowczo za duzo. Przy najmniej z moich obserwacji. Ale to tylko subiektywne odczycie bo tak na prawde nie mam żadnego punktu odniesienia
Czasami można natknać sie na rózne czasem śmieszne informacje jak to na przykład uchylenie okna powoduje zwiekszone spalanie, albo ile amerykanie wiecej spalają paliwa z powodu otyłości Laughing
Można sie z tego śmiać lub nie, ewentualnie przesiaść na rower.
Wtedy i tak spalimy o jedna bułke z masłem wiecej, ale chociaż z kożyścia dla naszego srowia
_________________
Wojtek
Ford WINDSTAR 3,8 LX /95 zagazowany
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Anthrax
*
*


Dołączył: Apr 24, 2007
Posty: 801
Skąd: Katowice

PostWysłany: Pią Sie 24, 2007 8:47    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

WK pełna racja, ale uważam że największy wydatek energetyczny musimy ponieść przez teściową Twisted Evil
_________________
GMC Vandura 5,7
BMW '03 320 touring - diesel ale w automacie
nowy tel. 793681033
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Pią Sie 24, 2007 9:00    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

uchylenie okna nie jest smieszne;)
widzialem w tv eksperyment. dwa duze suvy/owalny tor/tempomat+ta sama szybkosc/specjalne zbirniki paliwa z odnierzona jego iloscia. jedno auto mialo pootwierane okna ,a drugie nie. jezdzili tak do wyczerpania paliwa. nie pamietam ile kolek ten pozamykany zrobil wiecej ale zrobil. najgorsze,ze eksperyment robiono w lecie ,a pozamykany kierowca nie mial prawa wlaczyc klimy:)
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Pią Sie 24, 2007 15:45    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

>widzialem w tv eksperyment. dwa duze suvy/owalny tor/

no to tez nie jest obiektywny test bo silniki spalinowe same w sobie maja dosc duza tolerancje spalania dochodzaca czasem do kilkunastu procent...
dla przykladu podam ze u mnie w pracy maja 2 identyczne maszyny obie napedzane identycznymi silnikami spalinowymi, obie identycznie ustawione(dawka paliwa, obroty itd) a w czasie 1roboczogodziny roznica w spalaniu dochodzi do kilku litrow...mowie oczywiscie na pracy luzem gdy oba silniki tylko "pyrkaja" na wolnych obrotach...
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Pią Sie 24, 2007 15:57    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

no racja. trza by to samo auto puscic pierw z a potem bez otwartych okien,ten sam kierowca,temperatura,cisnienie itp:)
niemniej w eksperymancie chodzilo o to ile wiecej spali ,a nie czy bo to ze wiecej to jest oczywiste. byl to jednak eksperyment raczej aby cos komus udowodnic ,a nie stricte naukowy(mythbusters)
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
almado
*
*


Dołączył: Jul 14, 2005
Posty: 597
Skąd: Oława

PostWysłany: Pon Sie 27, 2007 23:53    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Swego czasu w Tunezji pozyczyłem sobie na 1 dzień vw lupo z silnikiem 1,2l i klimą... wziął 10 litrów jak nic, przyspieszenie miał jak maluch a i tak z klimy pożytek żaden był... fakt, było wtedy ponad 40st w cieniu ale vision nie męczy sie specjalnie przy upałach rzędu 38 w Polsce i po 5 minutach dmuchawa się ucisza bo temperatura spada do 22st.

To tyle z moich ekstremalnych doświadczeń z małym silnikiem i z klimą Laughing Co do spalania amerykańca z klimą i bez, to vision z właczoną klimą pali ok. litra więcej (czasem 2 jak jest bardzo gorąco) - jadąc obserwuję sobie czasem chwilowe zużycie i w momencie gdy załącza się sprężarka (zaczyna wiać chłodne) wskazanie zwiększa się o cyferkę... Pamiętajmy, ze trudniej schłodzić niż zagrzać, duża lodówka ma objętość 200l, czyli tyle co pół bagażnika, jest dużo lepiej zaizolowana, nie stoi na słońcu 8 godzin i nie ma za zadanie w ciagu 10 minut zbić temperaturę wnętrza o 30st - dlatego pobiera moc rzędu 1kW a nie np 20...
_________________
Pontiac Trans Sport 3.8, 1993
- sprzedam, 602436559
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Off-topic Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group