www.asu.pl :: Zobacz temat - chyba coś nie tak?!
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

chyba coś nie tak?!

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
elica
*
*


Dołączył: Dec 29, 2007
Posty: 20

PostWysłany: Wto Sty 08, 2008 18:16    Temat postu: chyba coś nie tak?! Odpowiedz z cytatem

Witam! Po "przejechaniu" w ostatnim czasie ok. 150 km po mieście okazało się, że zużycie paliwa przez 2l foc-usa (automat z 2003 r.) wynosi ok. 16l/100 km!!! Sad Shocked Czy coś jest nie tak? Wiadomo, że podczas jazdy miejskiej i ślimaczenia się w korkach auto więcej pali, ale aż tyle??!! Surprised Czy możecie mi coś koledzy doradzić? Będę wdzięczna za wszelkie uwagi i sugestie. Pozdrawiam.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Tomaj
*
*


Dołączył: Apr 16, 2007
Posty: 1387
Skąd: Prawie Poznan

PostWysłany: Wto Sty 08, 2008 18:52    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Było wałkowane sto razy ale się powtórzę... Smile
Żeby ocenić średnie spalanie, zwłaszcza w mieście, należy przejechać conajmniej 300-400km, najlepiej wyjeździć cały bak, tankując do pełna na tej samej stacji dwa razy. Czyli pierwsze tankowanie do pełna, wyjeżdżasz bak, tankujesz znowu i obliczasz.
Nie patrz na to co wskazuje komputer, a obliczanie zużycia paliwa po przejechani 150km jest .... Smile
_________________
VelSatis 3.5V6 LPG; ex Chrysler Voyager LE 3,8 AWD '98
gg3779721 ukryty
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
elica
*
*


Dołączył: Dec 29, 2007
Posty: 20

PostWysłany: Wto Sty 08, 2008 19:02    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dzięki Tomaj za odzew! Smile Wiem że 150 km to mało, ale tylko tyle póki co mogłam zrobić, no i z ciekawości policzyłam... i się zaniepokoiłam więcej niż trochę, czy może coś nie tak z tym spalaniem. Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Tomaj
*
*


Dołączył: Apr 16, 2007
Posty: 1387
Skąd: Prawie Poznan

PostWysłany: Wto Sty 08, 2008 19:09    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nigdy nie miałem 2litrowego silnika, ale kolegi 2,2 z manualem potrafi łyknąc 20 l. bo ma ciężką nogę. W 16 to u Ciebie raczej nie wieżę i stawiam to na pobieżne wyliczenie.
_________________
VelSatis 3.5V6 LPG; ex Chrysler Voyager LE 3,8 AWD '98
gg3779721 ukryty
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
elica
*
*


Dołączył: Dec 29, 2007
Posty: 20

PostWysłany: Wto Sty 08, 2008 19:44    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No tak, tutaj to chyba większość ma bryczki z większym silnikiem Smile tyle mi wyszło z prostego przeliczenia i zmartwiłam się, że coś może być nie tak ze spalaniem – ktoś pisał tu na forum o tym, że paliwo nie jest właściwie spalane i część wylatuje niespalona – mniej więcej coś w tym sensie, a więc z autem jest coś nie tak i ktoś mi coś doradzi, albo też że to taki paliwożerca może być czasem - wtedy ktoś potwierdzi, że jest to możliwe. Sama nie wiem co lepsze Confused
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Sro Sty 09, 2008 10:12    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Bez przesady z tym spalaniem,moj 1.9 w miescie pali 9l no ale manual,wiec automat jakies 2 l wiecej.Podjedz na analize spalin,jak bedzie wyskokie CO to mozesz miec walnieta sonde lambda.
Jak moja byla walnieta to lykal 15 l
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Stasheck
*
*


Dołączył: Mar 03, 2007
Posty: 451
Skąd: Kraków

PostWysłany: Sro Sty 09, 2008 10:15    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ewentualnie jeździsz po krakowskich korkach - ktoś robił testy na kilku różnych silnikach i wyszło, że przy jeździe w godzinach szczytu nawet diesel common rail pali pod 15-20 l.
_________________
Dodge Intrepid 3,2l ES '99
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Sro Sty 09, 2008 11:10    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wykrec swiece i zobacz jak wyglada,jesli ma duzo czarnego nagaru a z wydechu czuc paliwem nie spalonym to napewno cos ze spaleniam i nic do tego nie maja krakowskie korki
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
elica
*
*


Dołączył: Dec 29, 2007
Posty: 20

PostWysłany: Sro Sty 09, 2008 17:10    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dzięki Stasheck i Jedi_V. Skorzystam z Twoich porad Jedi, dziękuję Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Gural
*
*


Dołączył: Sep 07, 2007
Posty: 1266
Skąd: UÄ�

PostWysłany: Sro Sty 09, 2008 17:41    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

tez uzawam ze spalanie masz za wysoki, brata focus w normalnej manulanej pali mu po miescie 10 litrow benzyny a jak bardzo spokojnie jezdzi to okolo 9
_________________
jest:
dodge grand caravan 3.8 LPG 2005
seat Leon 1.6 2010

było
tyle, że nie spamiętam Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
elica
*
*


Dołączył: Dec 29, 2007
Posty: 20

PostWysłany: Sro Sty 09, 2008 17:50    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dzięki Gural Smile Tak mi to wyglądało podejrzanie. Bo spodziewałam się około jakieś 10-12 l po mieście, tak jak napisałeś Ty i Jedi. Pozdrawiam Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
elica
*
*


Dołączył: Dec 29, 2007
Posty: 20

PostWysłany: Czw Sty 10, 2008 18:49    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

zrobiłam dzisiaj analizę spalin i wyszła ok, wsp. lambda 1,056, CO - 0,001%, więc to chyba jednak przez te korki, ewentualnie silnik podrasowany - jak mówił diagnosta
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Czw Sty 10, 2008 19:31    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

To w takim razie tylko sie cieszyc,ze z autkiem wszystko ok.
Byc moze przy liczeniu ci sie cos rozjechalo? Laughing
A ludzie gadaja ile to prawdziwe amerykance zlopia benzyny,a tu silnik ledwo z kosiarki polknal 16l.
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
elica
*
*


Dołączył: Dec 29, 2007
Posty: 20

PostWysłany: Czw Sty 10, 2008 19:46    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

dobre z tą kosiarką Laughing
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Tomaj
*
*


Dołączył: Apr 16, 2007
Posty: 1387
Skąd: Prawie Poznan

PostWysłany: Czw Sty 10, 2008 20:22    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Elica to teraz się przyznaj bez bicia, jaki to byl prosty sposób wyliczenia tych 16 litrów Smile
_________________
VelSatis 3.5V6 LPG; ex Chrysler Voyager LE 3,8 AWD '98
gg3779721 ukryty
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
elica
*
*


Dołączył: Dec 29, 2007
Posty: 20

PostWysłany: Czw Sty 10, 2008 22:02    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Już się przyznaję:) Przy wskazówce paliwa zbliżającej się do zera zatankowałam za 100 zeta, czyli 24 l i wyzerowałam licznik, do następnego tankowania (już przy zapalonej czerwonej lampce) licznik wskazywał przejechane ok. 92 mile, a więc jakieś 148 km. No i wychodzi tyle, co wychodzi...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Pią Sty 11, 2008 1:08    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Elica robisz szum a to po prostu pomiar był do bani,
Zatankuj do pełna pod korek, wyzeruj licznik, wyjezdzij ten zbiornik, znów zatankuj do pełna pod korek i będziesz wiedzieć ile pali.
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
Tomaj
*
*


Dołączył: Apr 16, 2007
Posty: 1387
Skąd: Prawie Poznan

PostWysłany: Pią Sty 11, 2008 1:14    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Najbardziej zabawne jest to, że w ten szum wciągneła się reszta doradzając, jak i sama Elica jadąc na analizę Very Happy
_________________
VelSatis 3.5V6 LPG; ex Chrysler Voyager LE 3,8 AWD '98
gg3779721 ukryty
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
elica
*
*


Dołączył: Dec 29, 2007
Posty: 20

PostWysłany: Pią Sty 11, 2008 8:45    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No cóż, ciekawość silniejsza i niecierpliwość, pisałam od razu, że robiłam wyliczenie po przejechaniu 150 km, co Tomaj od razu wyśmiał, ale ciekawa jestem, czy nikt z Was nie sprawdzał wcześniej przybliżonego spalania, tylko czekał, aż wyjeździ pełne dwa baki Question No proszę, jest taki? Smile Pozdrawiam Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
_jane_
*
*


Dołączył: Jul 24, 2007
Posty: 195
Skąd: Boleslawiec

PostWysłany: Pią Sty 11, 2008 13:50    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Miałam kiedyś mondeo z silnikiem 2,0 i zawsze w ten sposób liczyłam spalanie. On chyba nigdy nie był zatankowany do pełna, a co dopiro 2 razy! Tylko że mi wychodziło średnio 12l/100 km po mieście, więc nie było powodów do niepokoju Wink
_________________
Kiedyś: Eagle Vision 3,5 1994
Jeep Wrangler 4,2 1988
Jeep Wrangler 4,0 1998
Dodge Dakota 3,9 1998
Teraz: Pontiac Grand Prix LJ 4,9 1978
Poza tym niezniszczalny Mercedes 190D i fajny Nissan Sunny Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
elica
*
*


Dołączył: Dec 29, 2007
Posty: 20

PostWysłany: Pią Sty 11, 2008 16:56    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

dzięki Jane Smile Panowie jak widać popadli w wymowne milczenie Pozdrawiam:wink:
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Pią Sty 11, 2008 19:39    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Elica nigdy w żadnym ze swoich samochodów nie sprawdzałem spalania po przejechaniu 150km, zawsze po dwóch pełnych tankowaniach bo to jest w miare najdokładniejszy sposób.
A swoją drogą to ile Ty jeżdzisz skoro na forum już jesteś od paru tygodni czyli domniemam że Focusa posiadasz od tego czasu i przejechałaś nim tylko 150km?
Ja średnio musze tankować LPG co 4dni i zawsze tankuje do pełna bo wydaje mi się że w ten sposób oszczędzam czas.
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Pią Sty 11, 2008 20:28    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

potwierdzam to co pisze lutek. jesli ktos tankuje po 30 zl co kilka dni to lepiej niech zatankuje do pelna i potem dotankowuje niz by mial jezdzic z prawie pustym bakiem. latwo zatrzac pompe peliwa, bak(jesli stalowy)rdzewieja a w zimie skrapla sie woda z powietrza do paliwa.finalnie za paliwo zaplacisz tyle samo ,a klopotow mniej:) jedynym znanym mi sposobem na sprawdzenie spalania to zalanie auta po korek, skasowanie licznika dziennego przebiegu,wyjechanie calego baku(lub przejechanie odcinka autostrady/trasy) i zatankowanie znowu pod korek. z ilosci przejechanych kilometrow i spalonego paliwa wyjdzie bardzo dokladnie spalanie auta. wszytkie inne metody(np odczyty z komputera pokladowago) sa nie precyzyjne i pwowduje zamieszanie. no ale numer jaki ty zrobilas z pomiarem wykroczyl poza granice moeje wyobrazni Laughing ..i jak tu nie byc meskim szowinista? Wink
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
BZYKU
*
*


Dołączył: Nov 23, 2007
Posty: 291
Skąd: KOLNIK PLANET EARTH

PostWysłany: Pią Sty 11, 2008 20:30    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ja sie nie bede czepial ale..... ja robie ok 400km na dobe i jestem zmuszony tankowac co dziennie a nawt 2xdziennie i wtedy jestem w stanie wyliczyc spalanie TYLKO i wylaczniemetoda PELNEGO zbiornika i uwazam ze obliczanie na wskaznik to kicha......POZDRO
_________________
chrysler voyager 2.4 manual z sekwa!SUPERRR!!
A taki ladny!!!AmerykanCki!!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
elica
*
*


Dołączył: Dec 29, 2007
Posty: 20

PostWysłany: Pią Sty 11, 2008 21:29    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Bardzo serdecznie dziękuję za wszystkie opinie, rady i taką żywą reakcję Smile Wybaczcie mi moją ignorancję – jestem tylko kobietą Wink na dodatek nie robię kilkuset kilometrów dziennie, tylko zwykle kilkanaście. A ta wizyta na stacji diagnostycznej przydała mi się dodatkowo, bo gościu zwrócił uwagę na inną istotną rzecz, z którą mogę mieć problem. Pozdrawiam wszystkich gorąco i życzę miłego weekendu Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
elica
*
*


Dołączył: Dec 29, 2007
Posty: 20

PostWysłany: Sob Sty 12, 2008 6:29    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Z tego wszystkiego zapomniałam napisać, że zdaniem diagnosty, u którego byłam, powodem nadmiernego zużycia paliwa może być problem z termostatem, czego objawem jest trudność w szybkim nagrzaniu wnętrza pojazdu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Sob Sty 12, 2008 9:51    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A czy temu diagnoście powiedziałaś w jaki sposób dokonałaś pomiaru zużycia paliwa?
Jaką temperature silnik osiąga po 10min pracy?
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Sob Sty 12, 2008 10:01    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

I tu diagnosta moze miec racje,bo kij z grzaniem auta ale czujnik temp.plynu od ktorego uzalezniona jest miedzy innymi ilosc wtryskiwanego paliwa daje do kompa bledny odczyt.Uruchomn zimny silnik,podnies maske i sprawdz czy gorny waz idacy do chlodnicy robi sie cieply,jesli tak bedzie tzn.ze otwarty jest termostat i dziala tzw.duzy obieg,ktory normalnie uruchamia sie po nagrzaniu silnika do temp.roboczej,wiec termostat do wymiany
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group