www.asu.pl :: Zobacz temat - Sprawdzenie oryginalnego pilota voyager
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Sprawdzenie oryginalnego pilota voyager

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Sam naprawiam
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
Tomaj
*
*


Dołączył: Apr 16, 2007
Posty: 1387
Skąd: Prawie Poznan

PostWysłany: Nie Sie 05, 2007 0:36    Temat postu: Sprawdzenie oryginalnego pilota voyager Odpowiedz z cytatem

Jakiś czas temu pisałem, że nie działa mi oryginalny pilot pomimo wymiany baterii. Niestety przez dłuższy czas nie udało mi się nic zdziałać, a kolega dysponujący oscyloskopem nie palił się do jego sprawdzenia.

Na czym polegał problem

Nie można było otworzyć i zamknąć drzwi pilotem. Wymiana baterii w pilocie nie pomagała, a wyczyszczenie styków w odbiorniku nie przyniosła efektów.

Sprawdzenie

Na dzień dobry trzeba zdjąć całą górną osłonę deski. Żeby dokonać tego cudu, należy zsunąć uszczelki drzwi z słupków. Zdjąć plastiki słupków - są na wcisk, na metalowe zatrzaski. Potem można zdjąć osłonę, podnosząc ją do góry - z przodu na całej szerokości jest kilka metalowych zatrzasków, dość mocno trzymających. Przy montażu trzeba zwrócić uwagę na osłony słupków. Mają na dole gumowe oszczelki i przy drzwiach wchodzą pod spód "głównego" plastiku.
Przed kierownicą jest odbiornik pilota - RKE, przykręcony na dwa wkręty krzyżakowe. Jest tylko jedna wtyczka i nie da się nic pomylić.
Po odkręceniu RKE można go podłączyć pod zasilacz stabilizowany 12V, może być impulsowy np. ładowarka od nokii.
Patrząc na gniazdo w RKE od przodu mamy sześć pinów - rozpiska:

6 5 4
1 2 3

3 - +12V
4 - masa

W tej chwili więcej nas nic nie interesuje. Podłączamy ten zasilacz poprzez dokładny miliamperomierz. Teraz wciskamy jakiś przycisk na pilocie. Pilot wysyła sygnał a RKE odbierając go przez jedną sekundę zwiększa pobór prądu. To jedyna sensowna i tania metoda sprawdzenia jaką wymyśliłem, umożliwiająca sprawdzenie linku RKE - pilot.
U mnie widział pilota i zwiększał się minimalnie pobór prądu. Lepsze efekty miałem dźwiękowe, zasilacz nokii piszczał inaczej w czasie odbierania sygnału pilota.

Przesyłanie informacji o połączeniu z pilotem, RKE realizuje za pomocą dwóch przewodów, z których informacje pobiera body komputer (BK) i inne komputery, np. pamięci siedzeń i lusterek.

Teraz trzeba sprawdzić czy we wtyczce RKE jest napięcie, może go nie być i pilot nie będzie działał.
Wtyk z rozpiską - patrząc od przodu na dziurki:

4 5 6
3 2 1

3 - +12V
4 - masa
5 RKE interface
6 RKE module program enable

Jeśli napięcie jest to przechodzimy dalej, sprawdzenie połączenia z BK. Przed wyjęciem wtyku z BK polecam odłączyć akumulator.

Wyciągamy wtyk z BK ten od strony pedału gazu.
Wtyk z interesującą nas rozpiską - od przodu patrząc na jego dziurki (piny są ponumerowane na wtyku):

10 do 1
20 do 11
30 do 21
40 do 31

1 - RKE interface
37 - RKE module program enable

Jedyne co możemy sprawdzić to ciągłość połączenia pomiędzy odpowiednimi pinami w obu wtykach.

Przed wciśnięciem polecam przepłukać wtyki środkiem do czyszczenia styków AG Chemia Kontakt S i Kontakt U (w takiej kolejności).

U mnie ów magiczne środki, które kocham za uratowanie meganki, "odpaliły" mi pilota. Ostatecznie okazało się, że nie kontaktowały styki we wtyku BK.

Proste ale skuteczne i mam działającego pilota.
Od momentu odpalenia pilota działa mi doświetlanie drogi do domu, przedtem miałem tylko możliwość zostawienia włączonych świateł i poczekania aż timer je wyłączy Smile
_________________
VelSatis 3.5V6 LPG; ex Chrysler Voyager LE 3,8 AWD '98
gg3779721 ukryty
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
ply
*
*


Dołączył: Jul 14, 2007
Posty: 438
Skąd: Śląsk

PostWysłany: Sob Paź 13, 2007 23:35    Temat postu: Re: Sprawdzenie oryginalnego pilota voyager Odpowiedz z cytatem

uuu nie za prosto to opisałeś Smile
Na necie jak poszukasz ale nie polskie tyko yahoo czy msn.com znajdziesz programowanie orginalnych pilotów, do każdego. Ja porgramowałem z mazdzie 626 wer. usa, trzeba bylo zamknąć drzwi przekręcić stacyjką pare razy otworzyć drzwi i potem pilotem jakies kilka razy przyciskac i gotowe. Wszystko musi być zrobione w 30s o ile dobrze pamietam. Potem z maximą było podobnie. A w chryslerze niewiem ale pewnie też tak.
Ale polak potrafi , tak trzymać !
Pozdrawiam
_________________
Plymouth Grand Voyager 3,3 '96 LPG, 16l/100km
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
ply
*
*


Dołączył: Jul 14, 2007
Posty: 438
Skąd: Śląsk

PostWysłany: Sob Paź 13, 2007 23:35    Temat postu: Re: Sprawdzenie oryginalnego pilota voyager Odpowiedz z cytatem

pomylka
_________________
Plymouth Grand Voyager 3,3 '96 LPG, 16l/100km


Ostatnio zmieniony przez ply dnia Pon Paź 15, 2007 17:01, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Tomaj
*
*


Dołączył: Apr 16, 2007
Posty: 1387
Skąd: Prawie Poznan

PostWysłany: Sob Paź 13, 2007 23:46    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

To jest sprawdzenie pilota jak masz tylko jeden lub dwa i żaden nie działa. Programowanie a raczej doprogramowanie kolejnego do już istniejących opisałem gdzieś w innym dziale.
_________________
VelSatis 3.5V6 LPG; ex Chrysler Voyager LE 3,8 AWD '98
gg3779721 ukryty
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
ply
*
*


Dołączył: Jul 14, 2007
Posty: 438
Skąd: Śląsk

PostWysłany: Pon Paź 15, 2007 16:57    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Tomaj napisał:
To jest sprawdzenie pilota jak masz tylko jeden lub dwa i żaden nie działa. Programowanie a raczej doprogramowanie kolejnego do już istniejących opisałem gdzieś w innym dziale.


A ja oczym pisze?? Ja nie miałem żadnego pilota, kupiłem na ebay z innego auta i zaprogramowalem pod moje. (taki sam model oczywiscie)
_________________
Plymouth Grand Voyager 3,3 '96 LPG, 16l/100km
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Sam naprawiam Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group