www.asu.pl :: Zobacz temat - HID do voyka - ciekawa alternatywa
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

HID do voyka - ciekawa alternatywa

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Elektryka i elektronika
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
Tomaj
*
*


Dołączył: Apr 16, 2007
Posty: 1387
Skąd: Prawie Poznan

PostWysłany: Czw Sie 02, 2007 11:43    Temat postu: HID do voyka - ciekawa alternatywa Odpowiedz z cytatem

Właśnie kolega polecił mi tego sprzedającego. Sam założył sobie do hondy i jest zachwycony. Jasność tak duża, że nie używa długich. Czas montażu śmieszny i brak ingerencji w elektryke auta.
Ja też zdecydowałem się na zakup, jak założe opisze rezultaty:

http://www.allegro.pl/item220596816_hid_xenon_h4_bi_xenony_gwar_vat_wysylka_gratis.html

Pieniądze nie są kosmiczne i wychodzi to znacznie taniej niż komplet nowych reflektorów za 1400zł, a i tak nie będą porażać swoją jakością.
_________________
VelSatis 3.5V6 LPG; ex Chrysler Voyager LE 3,8 AWD '98
gg3779721 ukryty
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Czw Sie 02, 2007 13:47    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Fajne to jest tylko do pierwszej kontroli,nie mozna tego miec w reflektorach bez wysokocisnieniowych spryskiwaczy i samopoziomowania Sad
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Czw Sie 02, 2007 14:13    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

to tez ale mnie zastanawia jak swieca dlugie skoro zarnik jest oddalony od osi zarowki o dobre 2 cm? przeciez lustra i szyby reflektorow sa tak uksztaltowane(precyzyjnie,komputerowo) zeby ogniskowac na zarniku ktory jest w zarowce w standardowym miejscu....
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Tomaj
*
*


Dołączył: Apr 16, 2007
Posty: 1387
Skąd: Prawie Poznan

PostWysłany: Czw Sie 02, 2007 15:05    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

esdarek napisał:
to tez ale mnie zastanawia jak swieca dlugie skoro zarnik jest oddalony od osi zarowki o dobre 2 cm? przeciez lustra i szyby reflektorow sa tak uksztaltowane(precyzyjnie,komputerowo) zeby ogniskowac na zarniku ktory jest w zarowce w standardowym miejscu....


To też mnie najbardziej ciekawi, może ta żarówka halogenowa jest tylko dla spełnienia przepisów lub kontroli drogowej. Policja może tylko sprawdzić czy są krótkie i długie.
Póki co zadzwoniłem do gościa i jak sam odbiore zrobiło się 500zł. No to nie jade bo to jakiś żart chyba. Zobacze jak się z nim dogadam.

Dowiedziałem się z "pewnego" źródła, że samopoziomaowanie i spryskiwacze ksenonów to wymóg dla aut schodzących z taśmy montażowej. Nie dotyczy więc aut będących już na drogach, które nie były w to wyposażone.
_________________
VelSatis 3.5V6 LPG; ex Chrysler Voyager LE 3,8 AWD '98
gg3779721 ukryty
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
mysiauek
*
*


Dołączył: May 02, 2007
Posty: 630
Skąd: Sosnowiec

PostWysłany: Czw Sie 02, 2007 20:19    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Daj znać jakbyś założył.
Zastanawiam się jakie ciepło to produkuje i czy nie spali mi lam p po prostu Smile
_________________
entuzjasta... bo nie mam już amerykańca ...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Czw Sie 02, 2007 20:36    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

u mnie by nie bylo problemu bo lampy szklano metalowe, 4 zarowki h4 z czego 2 swiece jako dlugie ,a 2 jako krotkie.jak sie przepala to sie je tylko zamienia miejscami:) w takim przypadku nie korzystalbym z tego zarnika od dlugich:)
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Tomaj
*
*


Dołączył: Apr 16, 2007
Posty: 1387
Skąd: Prawie Poznan

PostWysłany: Czw Sie 02, 2007 23:21    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Kolega który założył do hondy ma H7 i założył tylko jedną lampę bez dodatkowych haloegnów czy drugich lamp. Na długie ma osobne żarówki. Dzisiaj wracał wieczorem i do mnie zadzwonił... mniej więcej jego słowa... rewelacja, świecą tak dobrze, że długich już nie używa, wszystko białe przed oczami, a jak włączy oryginalne długie to robi się żółto. Przy tych długich żółtawych jakoś dziwnie wszystko widać więc są zbędne.
Ach jeszcze bym zapomniał. Kolega mówił, że lampy nie wydzielają dużo ciepła, mają tylko 35W i reflektory plastikowe są chłodniejsze niż przy H7.

Zanim głębiej się zainteresowałem napisałem do gościa który kupił te podwójne z lampą i halogenem, link wyżej. Odpisał, że dzisiaj je dostał i jak założy to da znać. Przed 22 dał znać bo już założył. Pozwole sobie wkleić jego cały majl do mnie tak jak go dostałem:

"sam montaż to pestka Smile xenon rewelacja mocne światło barwy biało niebieskiej co do drogowych świateł powiem tak poprostu są - nie jest to co prawda rewelacyjne światło raz że słabsze od xenona a dwa to że wiązka światła jest rozproszona tyle tylko że są"drogowe" ja załorzyłem do pajero 2005r. lampy są zwykłe być może gdyby to była lampa soczewkowa było by lepiej ogólnie ok nie zależało mi na drogowych więc się tym nie przejmuje ponieważ mam halogeny dalekosiężne a kupiłem z tą żarówką dodatkową żeby poprostu była "

W sumie tak jak myślałem, halogen dla picu że są długie, ale najbardziej zależy mi na krótkich bo na nich jeżdżę 99%, długie i tak nie są rewelacyjne. Niestety żaden z nowych, zachwyconych posiadaczy nie wie jak będzie na mokrej nawierzchni. Jak jest mokra to ja przy oryginalnych i tak nic nie widzę, więc chyba nie może być gorzej. Jutro po nie jade i zakładam.
_________________
VelSatis 3.5V6 LPG; ex Chrysler Voyager LE 3,8 AWD '98
gg3779721 ukryty
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
arczi
*
*


Dołączył: Jun 03, 2007
Posty: 46
Skąd: Iłowa /k Ĺťagania

PostWysłany: Pią Sie 03, 2007 0:08    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

więc powiem co wiem:

1. żarówki xenonowe mają niższą temperature (strate cieplną)
2. mają wyższą temperature barwy (w Kelwinach)
3. są już chyba żarówki samoregulujące się Question nie jestem pewien
4. w hondzie jest rewelacja?? a jak widzą to jadący z przeciwka?? zapewne są oślepiani, reflektor nie ma skorygowanej ogniskowej w odpowiedni punkt, szkło reflektora powinno być całkowicie przeźroczyste, dlaczego lampy xenonowe i bi-xenonowe są takie drogie a wynalazki tego typu tanie?

bo to jest syf oślepiający innych, nie ma to homologacji, nie ma na to zapewne nic, żadna stacja doagnostyczna z tym samochodu nie przepuści, bo jest to niedozwolone

chcesz mieć jasne światło? kup droższe żarówki, wyczyść klosze i masz białe światło, teraz żarówki halogenowe napełniają lepszymi mieszankami gazów i mają temperaturę barwy ponad 4000 K gdzie światło dzienne ma nie wiele więcej, a i tak prawdziwe xenony nie mają chyba więcej niż 8000 K, a 9600 do 12000 K to już niebieski i męczy oczy, najlepsze to 6000 K co narazie w halogenach jest nieosiągalne, ale jeszcze kilka lat temu halogeny miała ( te lepsze) do 3200 K, aha jak kupujesz dobre żarówki halogenowe to kup takiej mocy jaką przewiduje reflektor czyli 55 W, bo są mądrzy i zakładają 100 W, takim ch*j w du** i garść szkła Razz no i spalone reflektory Twisted Evil P.S. za dobre żarówki zapłacisz ok 100 zł za 2 sztuki, wystarczy poszukać
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Tomaj
*
*


Dołączył: Apr 16, 2007
Posty: 1387
Skąd: Prawie Poznan

PostWysłany: Pią Sie 03, 2007 0:39    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Arczi a coś Ty się tak wzruszył emocjonalnie, jakby właśnie ktoś Cie oślepił i stopiły Ci się reflektory Smile

Jak masz źle ustawione światała to i na kiepskich reflekotrach z nazwykeljszymi zarówkami będziesz oślepiał mocniej niż po jakiś "przeróbkach". Podejrzewam, że jeśli firma produkująca czy sprzedająca takie zestawy ma certyfikat e4 to świadczy o tym, że produkt przeszedł jakieś kontrole i jest dopuszczony do obrotu na rynku. Można też wyjść z założenia, że dobrze zogniskowane lampy na wzór oryginalnej h4 nie będą zmieniały strumienia światła i nie będą miały więcej światła rozproszonego. Na to czy ktoś po założeniu lamp pojedzie do diagnosty na sprawdzenie świateł to już nikt nie ma wpływu.
Pisząc ciut wyżej, że mam informacje z "pewnego" źródła miałem na myśli policjanta z drogówki. Założenie lamp zamiast halogenów nie zmienia konstrukcyjnie reflektora więc żadne dodatkowe spryskiwacze (nie ma soczewki i to nie nowe auto) czy poziomowanie nie jest potrzebne. Oczywiście powinno dokonać się sprawdzenia ustawienia świateł żeby nie razić. Można jeszcze pogdybać i powiedzieć, że lampy świecą x razy mocniej i muszą oślepiać. A w takim przypadku co z dostępnymi na rynku halogenami 55W +80%. Przecież one też świecą x razy mocniej. Czy w takim przypadku stosowanie mocniejszych, ale mniej prądożernych halogenów jest legalne...
Te lampy o których tutaj mowa mają barwę 6000K a są dostępne od 4000K-12000K. Ja na pewno kupie i wypróbuje. Mam teraz jak to określiłeś drogie super żarówki +50%. Zawsze takie kupuje do aut i szczerze różnica pomiędzy zwykłymi jest gufniana. Na takie chwyty marketingowe to akurat mi szkoda kasy, moja cieprliwość się wyczerpała przy słabiutkich chryslerowskich oczkach Smile

Dosłownie parę dni temu na grupie renaulta jeden klubowicz rzucił hasło o żarówkach xenona. Zaraz było więcej emocjonalnych wypowiedzi niż konkretów.... a na końcu się okazało, że chodziło mu o zwykłe niebieskie halogeny, bo nikt nie doczytał Very Happy Temat ksenowów zawsze wzbudza burzę i zauważyłem, że najwięcej mają do powiedzenia (szczególnie na renaultcie) ci, którzy nawet na oczy w działaniu tego nie widzieli Very Happy

A może znajdzie się ktoś mądry i odszuka jak jest w przepisach. Czy można to stosować legalnie czy nie? Ja na pewno podjade do diagnosty na sprawdzenie i się popytam... choć z jednym miałem kiedyś przygode z zagłówkami i okazało się że inteligencją nie grzeszył - policja pomogła wyjaśnić Smile

A jeszcze może a prawdziwych oślepiaczach, którzy są tak denerwujący. Kto w Polsce oślepia? Ludzie, którzy nie potrafią sobie sami żarówki wymienić i źle ją założą, tacy którzy nie wiedzą co to regulacja wys. świateł, w ogóle do czego i gdzie to pokrętło, bele jakie naprawy powypadkowe, często źle zamontowane reflektory lub silniczki... etc. można by tak wymieniać i wymieniać. Szczególnie widać to w lecie jak przeładowane auta na wakacje jadą. A to wszystko to wynik niewiedzy, niechęci i zwyczajnego polskiego niedbalstwa, tak jak nawyk przekręcania liczników Very Happy
_________________
VelSatis 3.5V6 LPG; ex Chrysler Voyager LE 3,8 AWD '98
gg3779721 ukryty
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
mysiauek
*
*


Dołączył: May 02, 2007
Posty: 630
Skąd: Sosnowiec

PostWysłany: Pią Sie 03, 2007 7:33    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nie ma co słuchać argumentacji ZA/PRZECIW.

Założysz, podpytasz diagnosty - daj znać co i jak.
_________________
entuzjasta... bo nie mam już amerykańca ...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
qazws
*
*


Dołączył: May 07, 2006
Posty: 1314
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Pią Sie 03, 2007 13:43    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

diagnosta mówi tak: xenony bezwarunkowo muszą się same poziomować i muszą posiadać spryskiwacze inaczej badań nie przejdą

gosciu co tym handluje powiedział mi tak zależy do kogo pojadę na przegląd Exclamation Exclamation Exclamation
wiec sama jego wypowiedź dała mi odpowiedź ze nie jest to zgodne z przepisami Wink
wiec zakładacie to na własną odpowiedzialność i jeździcie do znajomego przeglądacza Laughing
_________________
Plymouth Grand Voyager 1989r 3,0L żółte blachy ,
Dodge Grand Caravan 3,3L + lpg 1990r z bordową tapicerka Smile
Chrysler Town&Country 1994r 3,8L + lpg
www.czyszczeniedywanow.net
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Tomaj
*
*


Dołączył: Apr 16, 2007
Posty: 1387
Skąd: Prawie Poznan

PostWysłany: Pią Sie 03, 2007 18:13    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Co diagnosta to będzie inna teoria... ale ja bardziej wierzę policjantowi... zresztą nieważne, najważniejsze żeby było wszystko dobrze załżone i prawidłowo działało.
Nie będę tu dyskutować o legalności i prawidłości montażu.

Narazie:
kupiłem i powiem, że wygląda to znacznie lepiej niż na foto z allegro.

Za jakiś czas, dzisiaj, umieszczę foto i efekty po założeniu wraz z relacją Smile
W hondzie prezentuje się świetnie i nic nie razi. Zobaczymy jak w voyku.

Czas na relacje mieszaną Smile
Na pewno nie będę obiektywny z tego względu, że nie przepadam za światłem o choćby minimalnie niebieskim zabarwieniu. Idealnie gdyby lampy miały 4000K a nie 6000K.
Zaraz zabrałem się do sprawdzenie czy pasuje. Okazało się, że otwór na bańkę h4 jest wystarczający ale na ten zestaw hida (będzie prościej pisać) za mały. Niestety trzymam się zdala od wszystkiego co działa przeciw autku. Postanowiłem nieco rozebrać nowe nabytki i odczepiłem halogen wysuwając go do góry. W ten sposób halogen nie był przyczepiony do kołnierza tylko sterczał na kabelkach. Z takim wynalazkiem udało się wcisnąć to do reflektora.
Tutaj kolejne ale - nie będę obiektywny bo żarówki halogenowe realizujące długie są nieprawidłowo zamocowane.
Wszystko zamocowałem i podłączyłem wpierw prawą lampę porównując nieco ponad metr dalej na ścianie. Efekty widoczne są na foto. Lewe to oryginalny halogenik z wyższej półki a z prawej widać hida. Halogeny od lini odcięcia lekko oświetlają pozostałe miejsca, szczególnie górę. Z hidem jasność jest tak duża, że aż za duża. Stojąc na przeciw włącznych lamp, mogłem patrzeć w centrum halogenu ale na hida już nie. Powyżej linii odcięcia w hidzie jest tak jasno że źle się patrzy, razi ale nie oślepia.
Teraz dwa słowa o długich realizowanych przez halogen wielkości gówienka kanarka. Po włączeniu coś świeci, ale wyłącznie coś. Do niczego więcej to się nie nadaje. Podejrzewam, że nawet po poprawnym montażu nie uzyska się nawet ułamka możliwości długich. Patrząc od przodu w reflektor, długie oślepiają ale są do przyjęcia, pewnie nikt by nie mrugał jakbym na nich jechał. Kończąc teamt długich, bo nie ma o czym tu pisać, to zwykły pic w celu spełnienia przepisów.
Amerykańskie reflektory oświetlają drogę w dziwny sposób, a najciekawsze jest doświetlanie pobocza z prawej i mocniej z lewej. Po założeniu hida te "elementy" są prześwietlane. Mijając się z tirem czy innym autem z przeciwka, mam widoczny na nim pas o szerokości ok. 1-2m. Ten pas całkowicie oświetla, do tego stopnia że widać kto w środku siedzi, nawet w środku tira. Prawa strona nie jest tak mocno oświetlona. Cały czas jechałem na krótkich hidach i patrzyłem jaka była reakcja przeciwników. Zaznaczam, że mam niżej niż normalnie ustawione światła. Nikt z jadących nie mrugał, każdy kto jechał na długich widząc mnie zaraz zmnieniał na krótkie. Wyłaniający się zza górki na długich, wyłaczali je dopiero kiedy widzieli mnie. Mijałem się również z policją w mieście, bardzo powoli i oczywiście widziałem kto w aucie siedzi. Nie mrugali i nie zatrzymali mnie. Wniosek dosyć prosty. Nie oślepiają ale przez amerykańskie pochodzenie świecą dziwnie i mogą razić lub być za jasne. Rozgraniczam tutaj oślepianie od rażenia. Oślepiają wtedy kiedy nie można na nie patrzeć i przez chwile widać ciemność w oczach - tak jest kiedy patrzy się poniżej linii. Powyżej rażą, ale można na nie patrzeć, choć są za jasne, nie ma efektu zaćmienia przez chwilę.
Wracając do domu z krótkiej wycieczki, zatrzymałem się i podniosłem tak na oko światła, żeby dalej widzieć. W tym przypadku znowu nikt nie mrugał i gasił długie.
Jakie wrażenia z samej jazdy...
Po włączeniu jest tak biało, że aż za biało, ja lubię bardziej żółte światło. Wszystko na drodze co ma się świecić, świeci się pięknie. Znaki w odpowiedniej odległości, znacznie większej niż przy h4, świecą się i świetnie je widać. Wątpliwości budzi wysokość - świecą również znaki nad drogą są bardzo czytelne. Mówiąc prościej wszystko dookoła jest wyraźne jak w dzień. Ponad linię odcięcia, oprócz oświetlania znaków nic więcej się nie osiągnie. Światło jest mocne ale nie oświetla już tak dobrze i daje tylko przyjemną białą poświatę. Nisko ustawione światła, na pewno nie oślepiają ale też nie gwarantują dobrego oświetlenia drogi. Wszystko jest za mocno białe i oświetlone przed autem. Brakuje wtedy ewidentnie długich. Jest rewelacyjnie ale nie zgodzę się z opiniami, że nie potrzeba długich, potrzeba i są niezbędne. Po przejechaniu jakichś 70km w godzinkę oczy aż mnie "drażniły". Trudno było złapac ostrość na zegary, a wracając oczami na drogę robiło się biało, dla mnie za biało.
Po całej drodze mogłem ze spokojem dotknąć reflektorów, były znacznie chłodzniejsze niż z halogenami.
Zrobię jeszcze test z kolegą. Spróbujemy się jakoś spotkać w nocy na drodze i zobaczyć czy siebie oślepiamy.

Czy warto?
Widziałem w hondzie na h7, tam są podwójne lapmy z gładkim szkłem i jest nieco inaczej niż w voyku w którym szkło jest od połowy gładkie. Warto ale raczej założyć je do TS lub innego z podwójnymi reflektorami. Jak dla mnie brak długich je nieco przekreśla ale jeszcze nie dyskfalifikuje. Chciałbym przjechać się autem z oryginalnymi kseonoami i wtedy porównać. Światła mogą robić wrażenie za mocnych i rażących. Jeśli ktoś ma gdzieś długie i oczekuje świetnej jasności na krótkich to będzie zadowolony. Nie ma nawet porównania do żałosnych halogenów.
Moja ocena w skali 1-5 to 2,5. Więcej się nie da bo jest za jasno i brakuje długich. Nieszczególnie nadają się na amerykańskie reflektory voyka. Narazie je zostawiam i zobaczę jakie będą reakcje. Wszystko mam tak przygotowane, że nawet gdzieś w drodze mogę założyć halogeny.
Myślę, że opinie o oślepiających światłach to przesadam chyba że źle wyregulowane, jednak na pewno w jakimś stopniu rażą bo są bardzo mocne.

A tutaj fotki z objasnieniami.


Pudełko z zewnątrz, bardzo ładne z twardej tektury zamykane na ukryte magnesiki


Zawartość pudełka. Wszystko co potrzebne do montażu. Minus to niezałożone wtyczki zasilające przetwornice i do gniazda od h4.


Najważniejsze rzecz. Porównanie h4 i hida. Widać na foto, że producent zadbał o dobre zogniskowanie, jest podobnie jak w halogenie. Jest też dość duża przesłona. Dzięki temu linia odcięcia i kształt jest zgodny z halogenem. Bańka a raczej gówienko kanarka jest przy samej krawędzi kołnierza przez co nie wchodzi do reflektora voyka. Wykonanie jest całkiem dobre i nie budzi zastrzeżeń.


Po lewej halogen z wyszej półki philipsa +50%, a z prawej ksenon. Widać jak mocno on oświetla i jaką poświatę dokoła sieje. Jest naprawdę biało, aż za biało. Można by spokojnie przyciemnić folią reflektory i będzie nadal bardzo jsano. Przez dużą jasność nie udało się aparatem uchwycić prawie identycznego kształtu strumienia światła. Jest naprawdę dobrze.


Gówienka kanarka w pełnej krasie. Świecą jak są same, po przełączeniu z hida wygląda do śmiesznie. Na drodze nie nadają się do niczego. Zaznacam że są przesunięte do przodu reflektora. Móże będą działać lepiej jak wejdą w oryginalnym wykonaniu.


Hid w pełnej krasie. Widać nisko ustawione światła. Wszystrko jest jasne i piękne. Niebo jest czarne przez krótki czas naświetlania. Jest aż za jasno. Nie wiem jak jest w oryginałach seryjnych może podobnie.


Imitacja długich. Niebo jest jasne i widać gwiazdy czas naświetlania zdjęcia był znacznie dłuższy, bo przy tym z hida nic nie byłoby widać Smile


Stoję 5m przed autem, widać jak jest jasne światło hida, nie oślepia.


Ta sama odległość ale na wysokości świateł. Czas naświetlania znacznie krótszy, już widać odblaski, mocno oślepia.


Ta sama odległość, stoję, światła kanarkowe. Zostawiam bez komentarza.

Kto ma pytania, bo może o czymś zapomniałem niechaj piszę a się odezwę Smile
_________________
VelSatis 3.5V6 LPG; ex Chrysler Voyager LE 3,8 AWD '98
gg3779721 ukryty
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
Tomaj
*
*


Dołączył: Apr 16, 2007
Posty: 1387
Skąd: Prawie Poznan

PostWysłany: Sob Sie 04, 2007 12:55    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Byłem dzisiaj u diagnosty. Ustawił mi światła, mniej więcej z linią bo nie był pewien jak powinno to wyglądać przy amerykańskich symetrykach. Światła zostały jeszcze bardziej podniesione, bo były za nisko. Teraz to chyba zacznę oślepiać. Do żarówek się nie przyczepił i jak swtierdził nie może, bo nie ma żadnej modyfikacji w reflektorach. Odpuszczam już temat legalności. Specjalnie byłem u takiego, który mnie nie zna.
Dzisiaj wieczorem potestuje, jeśli okaże się że oślepiam i mi mrugają, to wymieniam na zwykłe.
W dzień przy hidach widać jak mocno jest spękany klosz reflektora. Nie widać tego gołym okiem i przy halogenach. Pełno mikropęknięć, nie postarali się amerykańce w wykonaniu.
_________________
VelSatis 3.5V6 LPG; ex Chrysler Voyager LE 3,8 AWD '98
gg3779721 ukryty
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
mysiauek
*
*


Dołączył: May 02, 2007
Posty: 630
Skąd: Sosnowiec

PostWysłany: Sob Sie 04, 2007 20:53    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Krótko mówiąc : cholera za jasne ?? Smile

Rozumiem Tomaj, że normalnie mas amerykańskie reflektory ?
Ja mam europejskie więc zaczynam kombinować sobie, że w takim przypadku już w ogóle nie powinno być problemów z diagnostą.

Tomaj jakbyś Ty albo kolega jechali przez Śląsk to dajcie znać.
_________________
entuzjasta... bo nie mam już amerykańca ...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Tomaj
*
*


Dołączył: Apr 16, 2007
Posty: 1387
Skąd: Prawie Poznan

PostWysłany: Sob Sie 04, 2007 23:12    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ok. 22 przejechałem się po okolicy z prawidłowo ustawionymi światłami.
Moje wrażenie są znacznie inne niż wczoraj.

Nadal jest efekt oświetlania pobocza, szczególnie lewego ale jest on odsunięty do przodu - jakieś 10m przed autem i przejeżdżające auta aż tak mocno nie są oświetlane, jak to nazwałem poprzednio prześwietlane Smile
Mam europejskie reflektory ale nie są asymetryczne, nie mają typowej linii odcięcia ze skosem. Wygląda to zupełnie inaczej niż w clio. Nie zrobiłem foto bo wybrałem się bez aparatu. Opiszę to słowami. Linia odcięcia jest ciemna, poniżej są dwa jasno świecące punktu w kształcie poziomego jaja. Nad linią, po prawej stronie, jest ukośnie ułożone jajo. Wygląda to jakby świeciły trzy latarki. Przy hidzie jest to bardzo widoczne z dużej odległości ze względu na dużą jasność. Przy 10m na ścianie widać jakby kocie oczy. Oba reflektory świecą tak samo. Diagnosta ustawił mi tak, że dwa punkty są poniżej lini a ten skośny jest ponad nią. W rzeczywisotści punkty ponad linią oświetlają znaki i świecą w dal.
Teraz mam oświetlone wszystko przed sobą, od lewej do prawej strony. Cała droga jest podświetlona bardziej równomiernie. Punkty ponad ciemną linią (odcięcia) oświetlają z prawej znaki nawet te górne, a z lewego reflektora drogę na większą odległość. W tej chwili mogę potwierdzić, że długie światła są niepotrzebne, jestem zadowolony. Nadal jednak jest biała poświata dookoła. Poświaty nie da się w żaden sposób usunąć nawet modyfikując samego hida. Wszystko wynika ze znacznie odmiennej konstrukcji reflektora na h4 w porównaniu z soczewką hida. To jest właśnie największym "zagrożeniem" na drodze. Nie oślepia ale razi. Zwyczajnie hid jest za jasny.
Jadąc po mieście i poza nim, a to jest godzina natężonego ruchu w mojej okolicy, starałem się jeździć wszędzie tam gdzie buja autem i jest sporo aut. Przez całą drogę nikt mi nie zamrugał długimi. Tak samo jak wczoraj gasili długie dopiero jak mnie widzieli. Od wczoraj jak mijam się z autem nikt nie podjeżdża do środkowej linii, jakbym zrobił się szerszy. Zwierzaki nie wpychają się pod koła, przebiegają znacznie wcześniej a jeśli jestem blisko zaraz się chowają. W dzień bardzo dużo ludzi się ogląda i patrzy na auto, pomimo że światła prawie nie widać. Mam wrażenie, że ta barwa bardzo zwraca uwagę.
Już chciałem je dzisiaj demontować i sprzedać ale zaczynam się zastanawiać czy ich nie zostawić. W sumie ideałem byłoby zmniejszenie ich jasności o ok. 30%. Da się to zrobić ale... jest pare ale... Można ew. zwiększyć przesłonę aby przykrywała lepiej boki hida.
Jutro zakładam CB i będę z nim jeździć przez jakichś czas pytając się kierowców czy ich razi.

Tylko raz przejeżdżałem przez Śląsk i kolega też tam rzadko jeździ. Marne szanse, że zobaczysz jak to działa. Czasami jeżdżę do Ostrowa ale to i tak jest za daleko Smile
_________________
VelSatis 3.5V6 LPG; ex Chrysler Voyager LE 3,8 AWD '98
gg3779721 ukryty
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Nie Sie 05, 2007 7:47    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

nie rozumeim co znaczy,ze swiatla masz europejskie ale nie sa asymetryczne? po tym co bylo widac na scianie(nawet ze zwyklej zarowki h4) masz swiatla bardzo amerykanskie:) dziwi tylko to,ze na zarowki h4. moze ktos to przerabial wczesniej i np wkleil odblysnik z montazem zarowki od europejczyka do szyby usa? jak wiesz swiatla europejskia maluja na scianie dwa trojkaty prostokatne przy czym najostrzejszy kat jest skierowany w lewo. gdzies na forum nawet rysowalem jaka jest roznica w oswietleniu jezdni( http://www.asu.pl/portal/html/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=2102&highlight=reflektory ). w przypadku pts/luminy problem dlugich znika bo jest od tego drugi klosz. masz moze mozliwosc przetestowania tego zestawu w innym aucie(mowiles cos o clio) w ktorym na 110% sa eurpejskie swiatla?
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Anthrax
*
*


Dołączył: Apr 24, 2007
Posty: 801
Skąd: Katowice

PostWysłany: Nie Sie 05, 2007 9:09    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Patrząc po zdjęciach Tomaja, ma lampy europejskie (wydzielone pozycyjne pod kierunkiem).
Co do wynalazków, montowałem je w piątek koledze do BMW E-36, świecą faktycznie dużo lepiej tylko jest problem po dłuższej jeździe potwornie rozgrzewają soczewki. No i przy soczewce tak jak wBMW występuje problem że trzeba się do nich przyzwyczaić gdyż nie mają łagodnego przejścia światło-cień tylko następuje ostre przejście.
_________________
GMC Vandura 5,7
BMW '03 320 touring - diesel ale w automacie
nowy tel. 793681033
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Nie Sie 05, 2007 9:33    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

no to panowie teraz zrozumialem dopiero wasze narzekania na reflektory:)
w tempo mialem wstawione z vw polo i siwecily normalnie,w pontonie mam oryginalne wersja europejska i tez swieca normalnie. mam normalne,markowe zarowki(zadne tam +300%/100W/bluecostam) i w nocy normalnie widze:)
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
qazws
*
*


Dołączył: May 07, 2006
Posty: 1314
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Nie Sie 05, 2007 10:01    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

tzn jakie żarówki? i bo ja mam lampy hella europejskie i też średnio widzę Sad
_________________
Plymouth Grand Voyager 1989r 3,0L żółte blachy ,
Dodge Grand Caravan 3,3L + lpg 1990r z bordową tapicerka Smile
Chrysler Town&Country 1994r 3,8L + lpg
www.czyszczeniedywanow.net
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Nie Sie 05, 2007 10:03    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

chodzilo mi o to,ze w voykach widac sa takie lampy bo wszyscy narzekaja.
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Tomaj
*
*


Dołączył: Apr 16, 2007
Posty: 1387
Skąd: Prawie Poznan

PostWysłany: Nie Sie 05, 2007 10:59    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

esdarek napisał:
nie rozumeim co znaczy,ze swiatla masz europejskie ale nie sa asymetryczne?


Postaram się dzisiaj przełożyć hida do clio i sprawdze jak tam sie zachowuje, jeśli da się go włożyć. Wracając do kształtu strumienia to z reflektrów voyka nie wychodzi gładki i pełny strumień w kształcie prostkotąta z dobudowanym z prawej strony trójkątem. Już z odległości 10m na ścianie widać wyraźnie świecące 3 puntky, jakby w środku były 3 latarki. Do tego dochodzi dookłoa świecąca poświata i doświetlanie poboczy z naciskiem na lewą stronę. W europejskich to przecież niedopuszczalne. Trochę to dziwne bo nigdy nie widziałem takich reflektorów. Mam europejskie, to auto z Włoch. Jest osobno kierunek, postojówka, krótkie i długie realizowane przez h4, do tego elektryczna regulacja wysokości świateł. Patrze na obrazki na ebayu i się zastanawiam dlaczego tak odmienne są oryginały amerykańskie od europejskich Dlaczego nie mają el. regulacji etc. Po przesiadce z francuskich samochodów do voyka nie wierzyłem, że reflektor może świecić jak 3-punktowa latarka. Na stacjach diagnostycznych zawsze się śmieją z nich i przez kilka minut zastanawiają jak to ustawić z pytaniem czy coś modyfikowałem Smile
Po rozmowach z kolegą, mamy teraz dwa różne auta z hidem, dochodzę do wnisoku że to świetna alternatywa dla tych dziwnych voykowskich reflektorów ale... hid musi świecić słabiej o jakieś 30%. Można to zrealizować wstawiając w szereg np. dwie diody prostownicze z alternatora lub budując układ regulacji mocy. Przy drugim rozwiązaniu pojawia się problem tętnienia, które może mieć, lub wcale nie musi, zły wpływ na przetwornice lub nawet uniemożliwić zapłon lampy. Dokładając przekaźnik można w ten sposób uzyskać krótkie 70% mocy + długie 100% i/lub halogen. Idealnym rozwiązaniem będzie zestaw, którego nie brałem pod uwagę, za 700zł, z dwoma ksenonami, dla krótkich i długich + jakaś modyfikacja mocy dla krótkich.
Postaram się zrobić porównanie na ścianie z foto.
_________________
VelSatis 3.5V6 LPG; ex Chrysler Voyager LE 3,8 AWD '98
gg3779721 ukryty
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
BoMBowiec
*
*


Dołączył: Dec 05, 2005
Posty: 132

PostWysłany: Nie Sie 05, 2007 13:04    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jak to diagnosta sie nie moze doczepic jak wlozysz to do lamp ??? To jakis matol... Przeciez kazda lampa jest homologowana pod okreslony typ zarowki i wskazuja na to oznaczenia na szkle reflektora. Nie ma lamp ktore sa homologowane pod ksenony i zarowki halogenowe jednoczesnie. Wiec automatycznie lamiesz homologacje lampy, nie powinienes przejsc przegladu, a pan policjant powinien od razu zabrac dowod rejestracyjny...

Po drugie z technicznego punktu widzenia pakowanie zarowek ksenonowych w miejsce zarowek halogenowych nie daje wlasciwych efektow i moze powodowac oslepianie. Jesli juz przerabiac reflektory na ksenon to wsadzic pelne soczewki z jakis orginalnych ksenonow Helli + gladka szyba... Wtedy tylko bedzie brakowac poziomowania i spryskiwaczy, ale chociaz reflektor, swiatlo i wszystko bedzie po bozemu...
_________________
Maciej Mikler - Van Klub Polska - http://www.van-club.com
'85 Dodge Ram Van 5.2V8 - http://www.salonka.prv.pl
'04 Dodge Ram Pickup 5.7V8
'95 Cadillac Eldorado TC 4.6V8
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
dubelt
*
*


Dołączył: Jan 22, 2006
Posty: 952

PostWysłany: Nie Sie 05, 2007 15:15    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

regulacje jasnosci swiecenia najprosciej wykonac robiac regulatorek 1. czestotiwosci podawanego napiecia na zarnik; 2. napięcia. obnizajac troszkę to co daje przetwornica, bedzie efekt slabdsszego swiecenia.


btw.
skoro lapmy sa homologowane pod typ zarowki.. a z kolei zarowki nie sa juz homologowane, to niezaleznie jakie badziewie sie wsadzi, byleby mialo napis np H4 itp..

jak widze kolegi HID'y nie sieja we wszystkie strony... zatem jest ok.
na soczewkach jest zdecydowanie lepszy efekt uksztaltowania swiatla.. jak w kazdym europejczyku.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Tomaj
*
*


Dołączył: Apr 16, 2007
Posty: 1387
Skąd: Prawie Poznan

PostWysłany: Nie Sie 05, 2007 15:47    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

dubelt napisał:
regulacje jasnosci swiecenia najprosciej wykonac robiac regulatorek 1. czestotiwosci podawanego napiecia na zarnik; 2. napięcia. obnizajac troszkę to co daje przetwornica, bedzie efekt slabdsszego swiecenia.


Już za samą przetwornicą nic się nie da zrobić. Napięcie zapłonu lampy to 23kV, podczas normalnej pracy to 80V. Wydaje mi się że tak proponujesz, chyba, że źle zrozumiałem. Jedyne rozsądne rozwiązanie to regulacja zasilania przed przetwornicą. Jednak tu nie ma pewności jak wpłynie na zapłon, obniżenie napięcia do ok. 17kV. Zmniejszenie napięcia już podczas pracy nie powinno mieć większego wpływu na pracę lampy. Znowu efektem ubocznym, przy zastosowaniu, regulatora mocy, może być tętnienie objawiające się widocznym pulsowaniem światła. Zauważyłem, że nawet chwilowa przerwa w zaniku napięcia, liczona raczej w ms (gdzieś mi wtyk nie kontaktuje), objawia się wygaszeniem lamp. Halogen ma bardzo dużą bezwładność i krótkie zaniki są dla oka niewidoczne, co najwyżej jako lekki przygaszenie, a tutaj zaraz ciemnica.

Przy okazji napomknę o innym problemie, który wielokrotnie pajawia się na różnych innych forach. Użytkownicy piszą, że przełączenie na długie i później powrót do hida, to ok. 2-5 sek zanim się lampy odpalą. W voyku przy długich też wygaszany jest hid i nawet po kilku minutach jazdy na długich, zapalają się bardzo szybko. Nie ma potrzeby budowania układu opóźniającego załączenie. Zresztą przy tak dobrych krótkich długie służą do mrugnięcia lub doświetlenia na większą odległość.
_________________
VelSatis 3.5V6 LPG; ex Chrysler Voyager LE 3,8 AWD '98
gg3779721 ukryty
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
Tomaj
*
*


Dołączył: Apr 16, 2007
Posty: 1387
Skąd: Prawie Poznan

PostWysłany: Nie Sie 05, 2007 23:18    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nie miałem czasu przełożyć do clio i sprawdzić jak w nim świecą. Zdecydowałem, że sprzedam bo jest nico inny efekt niż oczekiwałem, przez amerykańskość reflektorów. Chyba że nie sprzedam to zostawię.

Zrobiłem objazd znowu po mieście i okolicy. Porobiłem fotki jak teraz świeci przy prawidłowo ustawionej wysokości. Tak samo jak wczoraj nikt nie mrugał. Sam już nie wiem, narazie nie planuje mi się trasa w nocy, więc CB musi poczekać.

Fotki z opisami:


Ta sama droga co niec wyżej, tylko w innym miejscu bo jakiś pies chciał mnie zjeść Smile


Wąska droga w puszczy. Dobrze widać jak oświetlane są boki i jaka jest poświata. Część poświaty powstaje w wyniku dużej jasności i odbić od drogi.


W mieście jest jasno oświetlona droga. Tutaj po lewej, na budynku, widać już pas oświetlający tiry. Nie wiem dlaczego on jest, takie same pasy są przy halogenie ale słabsze.


Specjalnie wjechałem na mały parking. Po lewej na ścianie bardzo dobrze widoczne pasy światła, na wprost widać o co mi chodziło z kocimi oczami.


Normalna droga z pasem dzielącym. Wszystko pięknie oświetlone, wg mnie za mocno lewa strona. Z daleka świecą wszystkie znaki. Pobocze z prawej jest wręcz wzorowo białe.


Kilka metrów od ściany. Doskonale widać niedoskonałości reflektorów. Na halogenach znacznie lepiej to uchwycić. Przyglądałem się lewemu reflektorowi i lewe pasy można usunąć zwiększając przesłonę hida.


Zdjęcie zrobione ponad linią odcięcia. Jest bardzo jasno ale nie oślepia.


To już poniżej linii, oślepia, widać to nawet na foto.


Tak wyglądało to na stacji diagnostycznej. W europejskich reflektorach całe pole pod linią poziomą i skośną jest pełne i równo podświetlone.
_________________
VelSatis 3.5V6 LPG; ex Chrysler Voyager LE 3,8 AWD '98
gg3779721 ukryty
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
qazws
*
*


Dołączył: May 07, 2006
Posty: 1314
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Pon Sie 06, 2007 8:57    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

a jak padnie ten żarnik czy żarówka Confused to gdzie to kupić Question
_________________
Plymouth Grand Voyager 1989r 3,0L żółte blachy ,
Dodge Grand Caravan 3,3L + lpg 1990r z bordową tapicerka Smile
Chrysler Town&Country 1994r 3,8L + lpg
www.czyszczeniedywanow.net
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
darryd
*
*


Dołączył: Aug 18, 2005
Posty: 869
Skąd: Głogów - ...ja chcieć nowy dodge charger srt8!!!

PostWysłany: Pon Sie 06, 2007 10:01    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ja powiem tyle, wsadzanie xenonow w reflektor przystosowany dla H4 mija sie z celem, ich budowa jest po prostu taka i juz, mozna regulowac i nie wiem czy cos z tego bedzie...jedyne sensowne rozwiazanie to zamontowanie soczewki wewnatrz, wtedy wyglada to jak xenon a nie jak zarowka w daewoo tico o mocy 150W....
_________________
Pozdrawiam
darry dooman
Oldsmobile Aurora 4.0L V8
---------------------------------
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Tomaj
*
*


Dołączył: Apr 16, 2007
Posty: 1387
Skąd: Prawie Poznan

PostWysłany: Pon Sie 06, 2007 10:58    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

darryd napisał:
ja powiem tyle, wsadzanie xenonow w reflektor przystosowany dla H4 mija sie z celem, ich budowa jest po prostu taka i juz, mozna regulowac i nie wiem czy cos z tego bedzie...jedyne sensowne rozwiazanie to zamontowanie soczewki wewnatrz, wtedy wyglada to jak xenon a nie jak zarowka w daewoo tico o mocy 150W....


Nie do końca się z Tobą zgodze. Zanim sam nie sprawdziłem i nie widziałem jak to działa, miałem podobne zdanie. Kolega który założył do hondy był jeszcze większym przeciwnikiem takich rozwiązań. Teraz się przekonaliśmy, że to ma sens, ale trzeba sprawdzić czy w danym reflekotrze linia odcięcia jest prawidłowa i nie świeci gdzieś na boki. Niestety w voyku nie wygląda to ciekawie. Nawet na halogenach, a po włożeniu hida wszystkie niedoskonałości reflektora wychodzą na wierzch.
Teraz mam wyrobione zdanie przez doświadczenie i porównanie. Przy prawdziwych europejskich reflektorach hid spisuje się świetnie.

Co z zakupem jak się wypali? Pewnie za rok, albo i dwa zanim to nastąpi będzie ich mnóstwo, a może cały zestaw będzie na tyle tani, że opłaci się wymienić wszystko. Narazie można u sprzedającego kupić pare za 200zł, cena normalna.

Wracając do tematu jaki dałem: HID ciekawa alternatywa dla voyka.
Wreszcie coś widać na drodze, niestety trzeba by się pokuśić o jakieś modyfikacje, np. regulacja mocy, albo zwiększenie przesłon. Voyek ma marną imitację reflektorów, już tym bardziej asymetrii. Jest to świetna alternatywa dla dobrych europejskich reflektorów.

Może znajde troszkę czasu to przetestuje na clio, będzie porónanie z voykiem i accordem.
_________________
VelSatis 3.5V6 LPG; ex Chrysler Voyager LE 3,8 AWD '98
gg3779721 ukryty
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
darryd
*
*


Dołączył: Aug 18, 2005
Posty: 869
Skąd: Głogów - ...ja chcieć nowy dodge charger srt8!!!

PostWysłany: Pon Sie 06, 2007 11:09    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Tomaj napisał:
Kolega który założył do hondy był jeszcze większym przeciwnikiem takich rozwiązań.


no ale jak pisales honda ma zarowke H7 jednowloknowa, a ja pisalem o H4 dwuwloknowej, czyli w hondzie ma odseparowane reflektory mijania i dlugich i do takich jak najbardziej mozna zamontowac sobie taki HID... odblysnik dla H4 jest inaczej zbudowany stad taka swietlna poezja na drodze... Smile
_________________
Pozdrawiam
darry dooman
Oldsmobile Aurora 4.0L V8
---------------------------------
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Tomaj
*
*


Dołączył: Apr 16, 2007
Posty: 1387
Skąd: Prawie Poznan

PostWysłany: Pon Sie 06, 2007 11:17    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

darryd napisał:
no ale jak pisales honda ma zarowke H7 jednowloknowa, a ja pisalem o H4 dwuwloknowej, czyli w hondzie ma odseparowane reflektory mijania i dlugich i do takich jak najbardziej mozna zamontowac sobie taki HID... odblysnik dla H4 jest inaczej zbudowany stad taka swietlna poezja na drodze... Smile


Masz rację, to jeden z powodów pominięcia przez mnie oceny długich Smile
Dlatego jestem ciekaw jak to będzie w clio. Dodam, że nasza cliówka ma 16 lat ale śmieszny przebieg 50kkm. Reflektory wyglądają jak nowe z fabryki, więc efekt na pewno będzie inny niż w voyku. Clio ma tak dobre reflektory że na H4 droga jest rewelacyjnie oświetlona Smile
_________________
VelSatis 3.5V6 LPG; ex Chrysler Voyager LE 3,8 AWD '98
gg3779721 ukryty
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Pon Sie 06, 2007 15:39    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

moim zdaniem ,jesli zarnik bedzie w ognisku reflektora, reflektor dobrze wykonany,nie bedzie sie nic przegrzewalo to powinno to dobrze swiecic. jednak tylko w aucie ,ktore ma osobny klosz na dlugie i krotkie.mozemy przypuszczac,ze w zwiazku z postepem w dziedzinie oswietlenia do aut ze starymi reflektorami coraz czesciej bedzie mozna dokupic nowsze zrodla swiatla. nie zdziwilbym sie gdyby jakies magiczne ledy/fluxy sie pojawily za chwile zamiast zarowek. biorac jednak pod uwage ilosc ludzi ,ktorzy skarza sie na swiatla w voyagerach to wynik eksperymentu Tomaja zkazany byl od razu na porazke.nawiasem mowiac dziekuje mu za to,ze bardzo obiektywnie przedstawil nam temat i wlozyl w to sporo pracy. dziki temu poglebilismy wiedze,unikniemy pewnych bledow. ja badzo bym chcial widziec e lampy w aucie ktore ma fabrycznie dobre lampy . o dlugich nie wspomne bo to jest jakis kretynski pomysl . ciekwie by bylo zamontowac to w pontonie ,dokupic dodatkowe zarniki,zdjac im oslony(te male odblysniki) i zastosowac drugi komplet jako dludie(po przeynieciu zarnika jakims dystansem nieco do tylu ,jak to ma miejsce w zarowce h4.
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
slaslu
*
*


Dołączył: Mar 11, 2005
Posty: 503
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto Sie 07, 2007 16:54    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

...
_________________
DODGE GRAND CARAVAN ES GOLD 3.8L 96.r ZAGAZOWANY


Ostatnio zmieniony przez slaslu dnia Czw Lut 28, 2008 20:44, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Tomaj
*
*


Dołączył: Apr 16, 2007
Posty: 1387
Skąd: Prawie Poznan

PostWysłany: Wto Sie 07, 2007 20:33    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ten wątek to już prawdziwa rzeka... Smile
Przełożyłem hida do clio. Cieszę się z tego bardzo... jakiś czas temu przepaliła się żarówka w prawym i zakupiłem briluxa 55/60. Przed włożeniem hida zapaliłem i zobaczyłem czy świecą i jak mocno. Wyciągam żarówki a w lewym tungsram 80/100. Szok, taka różnica mocy a w świeceniu żadna. Ponad rok tak jeździliśmy, teraz będą dwie równe.
Wracając do hida. Odpaliłem H4 i popatrzyłem na ścianie jakie są refleksy. To co w voyku widać na lewym identycznie w clio na prawym (te pasy pinowe). Lewy reflektor ma mniejsze ale również widoczne odbicia. Już się domyśliłem, że z hidem będzie to doskonale widoczne. Po włączeniu hida z prawej strony mocne pionowe pasy, z lewej poświata. Wszystko bardzo widoczne ale mniej niż w voyku. Ogólna poświata znacznie mniejsza. Patrząc z przodu na reflektory widać, że to ksenon ale nie razi powyżej linii odcięcia tak jak w voyku. Punktu oświetlające wprost doskonałe, identyczne jak z H4. Długie jakieś tam znacznie lepsze niż w voyku ale tutaj już mogłem zamocować halogen z powrotem jak był fabrycznie. Clio ma znacznie większy otwór na bańke żarówy. Ogólne wrażenie na postoju lepsze niż w voyku.
Zaraz jedziemy w teren i będę fotki robić, jak żona to przeżyje bo jedzie ze mną Smile
Już po wszystkim, przeżyła... sama robiła fotki i jeździła, a ja tylko towarzyszyłem Smile Zdjęcia są robione na tych samych drogach.

A teraz fotki z opisami:


Niestety w clio reflektory były za nisko ustawione, szczególnie prawy. Juz na tym zdjęciu widać znacznie lepsze efekty niż w voyku.


Foto robione ponad linią odcięcia. Reflektory świecą bardzo jasno i widać, że to ksenon. Nie poraża tak mocno jak w voyku.


Teraz poniżej linii, jest oślepiające.


Dla porównania. Na dole żółte halogeny z żarówką 50W. Hid jest tak biały i jasny, że halogeny wyglądają jak świeczki.


Wąska droga w puszczy. Efekt znacznie lepszy niż reflektory voyka. Ładnie oświetlona droga i boki, bez zbędnych refleksów i mocnej poświaty.


Lewa strona jest znacznie mniej oświetlona niż przez voyka. Nie mocnych pionowych pasów doświetlających pobocze. Delikatne światło nie razi i jest w miarę równe.


Tutaj staraliśmy się uchwycić jak nalepiej lewą stronę. Na ścianie z przodu nie można dojrzeć już kocich oczu. Reflektory voyka, są w porównaniu do clio kiepściutkie.


Europejskie reflektory opracowane klika lat wcześniej niż amerykańskie voyagera. Są znacznie lepszej jakości. Punkty równo świecą, linia odcięcia znacznie wyraźniejsza, kształt bez porównania lepszy.


Wszystkie znaki oświetlone prawidłowo. Lewe pobocze nie jest prześwietlone. Droga bardzo równo oświetlona.


Na pewno już nie będę robić więcej zdjęć. Hid z clio szybko ucieknie, a samo clio wyląduje u diagnosty na ustawienie świateł. Hida już puściłem pod młotek i oby znalazł się szczęśliwy nabywca.


Podusmowanie

Czy warto... Dobra alternatywa ale nie dla voyagera. Po porównaniu ze znacznie starszą konstrukcją clio, reflektory voyagera to całkowita porażka konstruktorów. W tych reflektorach można stosować dobrej jakości żarówki halogenowe H4, a stosowanie hida bez jakichkolwiek przeróbek nie ma większego sensu. Droga oświetlana przez hida jest wprost śliczna i nie sposób stwierdzić, że ksenon to niedaleka przyszłość. Jednak żeby je zastosować w voyku trzeba włożyć znacznie więcej pracy, niż tylko włożenie nowej "żarówki", a osiągnięte wyniki mogą nie być zadowalające. Strumień światła hida przechodzący przez plastikowy klosz, ukazuje wszystkie jego wady. Mnóstwo mikropęknięć, zmatowienie, źle zaprojektowane krawędzie etc.

Dla kogo więc to rozwiązanie? Chyba dla odważnych tuningowców bez wyobraźni. W mojej miejscowości już się pojawiają auta z hidem, na szczęście w dobrych reflektorach. Warto je użyć wyłącznie po przetestowaniu w europejskich reflektorach dobrej jakości i tych które mają gładkie klosze. Być może w TSie będzie to idelane rozwiązanie lub w nowszych voykach.

Efekty mojej pracy mogą się tutaj pojawić tylko, jeśli nie sprzedam zestawu. POmyślę wtedy na zmniejszeniem mocy i innym rozwiązaniem długich.

Póki co - testować zanim się użyje, to nie plug&play Smile
_________________
VelSatis 3.5V6 LPG; ex Chrysler Voyager LE 3,8 AWD '98
gg3779721 ukryty
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
dubelt
*
*


Dołączył: Jan 22, 2006
Posty: 952

PostWysłany: Wto Sie 07, 2007 23:30    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

no to czekamy z niecierpliwoscia na zdjecia z przerobki na bixenony soczewkowe ..

a tak btw, dobry wybor Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
mysiauek
*
*


Dołączył: May 02, 2007
Posty: 630
Skąd: Sosnowiec

PostWysłany: Sro Sie 08, 2007 10:10    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Poprosimy linka do aukcji Smile
_________________
entuzjasta... bo nie mam już amerykańca ...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Tomaj
*
*


Dołączył: Apr 16, 2007
Posty: 1387
Skąd: Prawie Poznan

PostWysłany: Sro Sie 08, 2007 10:37    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

mysiauek napisał:
Poprosimy linka do aukcji Smile

Ależ proszę Smile
http://www.allegro.pl/item223103753_bixenon_ksenon_halogen_h4.html
_________________
VelSatis 3.5V6 LPG; ex Chrysler Voyager LE 3,8 AWD '98
gg3779721 ukryty
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
Tomaj
*
*


Dołączył: Apr 16, 2007
Posty: 1387
Skąd: Prawie Poznan

PostWysłany: Pią Sty 04, 2008 0:25    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Miałem zamiary potestować najnowsze osiągniecie, hida z realizacją długich i krótkich w bardzo ładnym wydaniu z dużymi przesłonami...
W związku z niekończącymi się historiami związanymi z hid, umieściłem w dziale Sam naprawiam, odpowiedź policji na temat lamp z hidem i w wersji usa. Oczywiście nie będę już testować pochodnych hida i innych udziwnień, jeśli wymyślą takie Smile Zachęcam do lektury bo rozwiewa to ponad wszelką wątpliwość legalność takich rozwiązań.
_________________
VelSatis 3.5V6 LPG; ex Chrysler Voyager LE 3,8 AWD '98
gg3779721 ukryty
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Elektryka i elektronika Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group