www.asu.pl :: Zobacz temat - Jakie powinny byc obroty aby gaz wystartowal
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Jakie powinny byc obroty aby gaz wystartowal

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
s1wy
*
*


Dołączył: Oct 24, 2004
Posty: 733
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pon Lis 29, 2004 0:09    Temat postu: Jakie powinny byc obroty aby gaz wystartowal Odpowiedz z cytatem

W jednej z odpowiedzi przeczytalem:
"Prosze takze powiedziec iz przelaczenie na gaz powinno odbywac sie przy nizszych obrotach niz np. w autach europejskich czy japonskich. Wkrecanie na biegu neutralnym silnika na 3000obr/min nie wplywa na niego dobrze. "
To mnie troche zastanowialo, w mojej Luminie gaz uruchamia sie przy 2.500 obrotow, czy ta wielkosc jest Ok czy powinna byc mniejsza?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
tomek
*
*


Dołączył: Nov 27, 2004
Posty: 201
Skąd: Darlowo

PostWysłany: Pon Lis 29, 2004 0:27    Temat postu: Re: Jakie powinny byc obroty aby gaz wystartowal Odpowiedz z cytatem

s1wy napisał:
To mnie troche zastanowialo, w mojej Luminie gaz uruchamia sie przy 2.500 obrotow, czy ta wielkosc jest Ok czy powinna byc mniejsza?

Zimą na śliskiej nawierzchni dojedziesz z Wrocławia nad morze i nie przełączy się samo na gaz. Mam TS 3.1 i ten sam problem.
pozdrawiam Tomasz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu MSN Messenger
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Pon Lis 29, 2004 18:23    Temat postu: Re Odpowiedz z cytatem

Hmmmm. 2500 to jeszcze nie jest za wysoko. Moim zdaniem moze byc. Jelsi bedzie przy 2000 to gaz przelaczy sie bardzo szybko przy pierwszej zmianie biegow. Nie wiem jak jest tam gaz zalozony. Jesli na zimnym tez sie przelaczy na gaz to 2500 moze byc. Jesli jest to gaz ktory dopiero po rozgrzaniu silnika przelacza sie na gaz to moze byc 2000 obrotow.

Pozdrawiam Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Gracjan Stajkowski
*
*


Dołączył:
Posty: 27
Skąd: Częstochowa/Warszawa

PostWysłany: Sro Sty 19, 2005 11:29    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Otóz to! Gaz ma sie przełączać gdy temperatura silnika będzie odpowiednia Exclamation Oborty to sprawa wtórna. Miałem instalacje, która przełączała się po przekroczeniu 2000 obrotów bez względu na temperaturę silnika. W zimie - KOSZMAR Evil or Very Mad - nie dało sie jeździć. Po przełączeniu wystarczyło przejechać 500-800 m i parownik zamarza! Stajesz na skrzyżowaniu czy gdzie cię to dopadnie i baaardzo trudno odpalić ponownie silnik. Poza tym grozi to uszkodzeniem membrany parownika. Musiałem ręcznie sterować instalacją i pamiętać za każdym razem czy silnik już sie nagrzał. Kiedyś zapomniałem i 100 km na benzynie przejechałem. Mad Teraz mam inne auto inna instalację. Silnik sie rozgrzewa i wtedy gaz się przełączy. Według mnie 2000obr. to za mało, 2500 jest OK ale to zalezy od silnika. Ja mam TransAm 5,7 i 2000 obrotów to ja osiągam przy uruchamianiu więc od razu by sie przełączał (zakładając, że jest ciepły) i czasem mógłby zgasnąć. Kazałem podnieść do 2500 i chodzi jak złoto. Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
WMA
*
*


Dołączył: Dec 18, 2004
Posty: 761
Skąd: Skierniewice, Żyrardów, Warszawa

PostWysłany: Sro Sty 19, 2005 15:14    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ilu kierowców tyle komentarzy. U mnie zmienia się z benzyny na gaz przy 1500 obrotów. Wcześniej miał 2500. Ale ostatnio byłem w serwisie na wymianie przewodu do grzania parownika ( mała dziórka i uleciał płyn chłodniczy) Twisted Evil i kazłem założyć czujnik temparatury. Koszt takiego czujnika to 10,00 zł i 15 minut pracy serwisanta. Shocked Teraz się nie martwię o rozgrzewanie silnika. Silnik mam uruchamiany z pilota Cool na odległość i wcześniej przed wyjściem z domu go odpalałem. Teraz wsiadam i jadę.
W czsie jazdy nie odczuwam momentu zmiany benzyna - gaz.
Pomyślcie o założeniu czujnika temperatury to ułatwia życie a nie kosztuje krocie. Very Happy

Pozdraiwam Wojtek
_________________________________
Dodge Caravan 3,3LE gaz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
ads
*
*


Dołączył: Dec 04, 2004
Posty: 19
Skąd: Kołobrzeg

PostWysłany: Sro Sty 19, 2005 16:14    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam mam w WINDSTARZE 95 sekwencyjny wtrysk gazu bardzo maly parowniczek z czujnikiem temperaturu i za parownikiem malutki podgrzewacz gazu Na gaz przelancz po przejechaniu okolo 1 kilometra po rannym starcie przejscie na gaz jest nie zauwarzalne nie ma szarpniec lub spadku mocy Narozgrzanym silniku przelaczenie na gaz nastepuje na okolo 2000 obrotow Spalanie w miesci okolo 15 L na setke POZDRAWIAM
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
WMA
*
*


Dołączył: Dec 18, 2004
Posty: 761
Skąd: Skierniewice, Żyrardów, Warszawa

PostWysłany: Sro Sty 19, 2005 18:21    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Właśnie wróciłem z małej przezjażdżki po mieście. Zauwżyłem, że pomimo znacznej temperatury jaka była wskazywana na desce rozdzielczej nie mogłem od razu przerzucić go na gaz. Shocked Dopiero po przejechaniu około 50m przeskoczył sam. Surprised Temperatura na zewnątrz -3, samochód stał na parkingu kilkkanaście minut. Czyżby parownik tak szybko ostygł, że termostat nie pozwolił mi na przejście na gaz. Rolling Eyes

Wojtek
_____________________________
Dodge caravan 3,3LE gaz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Czw Sty 20, 2005 10:44    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

mnie sie przelacza przy jakiejs tam ilosci obrotow ale uwazam,ze to nie jest dobry pomysl.moze latem ale nie zima.wprawdzie nic sie nie dzieje ,nie odczuwam roznicy gaz-benzyna i nie czuje momentu przelaczenia ale wiem,ze szlag trafi membrane w parowniki.do czasu kiedy jest gwarancja wszystko jest oki ale takie rzeczy sie lubia psuc miesiac po gwarancji:) tez bym byl zainteresowany przelacznikiem termicznym.ciekaw jestem czy do instalacji btc lambda just da sie takie cos zalozyc? teraz rano przelaczam recznie na benzyne i dopiero po ok 500-800m wlaczam automat a to troche wiocha:)
ostatnio tez wykrecilem z dolu parownika korek i to co z tamtad wyplynelo oraz tego ilosc wprawilo mnie w oslupienie:)
pozdrawiam!
darek
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Gracjan Stajkowski
*
*


Dołączył:
Posty: 27
Skąd: Częstochowa/Warszawa

PostWysłany: Pią Sty 21, 2005 10:06    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

W mojej obecnej instalacji - Landirezo - zmiana trybu pracy z obrótów na temperature trwała 15 minut i polegała na przestawieniu parametrów w komputerze gazowym. Reszta chyba juz była. Nic nie rokręcali zrobili to przy mnie. Może więc się okazac że jest to kwestia podłączenia do komputera wtyczki i ustawienia parametrów.
Nie ma wyjścia - wiem, że zimno i plucha - też bym nosa z domu nie wystawiał najchętniej, ale zrób tak:
Załóż czapeczke, rękawiczki, ciepłą kurteczkę i buciki, potem szybciutko, szybciutko do auta, ogrzewanie daj na MAX i jedż do gazownika. Wjedź mu do warsztatu, poczekaj aż zamknie bramę i dopiero wysiądź. A potem pogadaj o problemie
Powinno sie udać. Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
WMA
*
*


Dołączył: Dec 18, 2004
Posty: 761
Skąd: Skierniewice, Żyrardów, Warszawa

PostWysłany: Nie Sty 23, 2005 12:57    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Znalazłem stronkę o LPG www.mam-lpg.prv.pl
Można wielu ciekawych rzeczy dowiedzieć. gdzie tankować, a gdzie nie. Stacje LPG w innych krajach ceny itd.
www.automobil.cz/lpg/lpg.php3?kraj=SM to Czechy

Pozdrawiam Wojtek
___________________________________
Dodge caravan 3,3LE gaz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
tomek
*
*


Dołączył: Nov 27, 2004
Posty: 201
Skąd: Darlowo

PostWysłany: Sob Sty 29, 2005 23:57    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Przyszła zima i jest tak jak myślałem, można zapomnieć o przełączaniu na gaz po przekroczeniu jakis tam obrotów. Mam ustawione obroty na 2300 i okazało się, że trudno takie osiągnąć na lodzie. Przy najbliższej okazji zakładam czujnik temperatury do przełączania na gaz.
_________________
pozdrawiam
Tomasz

Pontiac Trans Sport 3.1 - '94
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu MSN Messenger
WMA
*
*


Dołączył: Dec 18, 2004
Posty: 761
Skąd: Skierniewice, Żyrardów, Warszawa

PostWysłany: Pon Sty 31, 2005 16:21    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

I ja? Założyłeś czujnik temperatury?
Jak się sprawuje Twój Pontiac

Pozdrawiam Wojtek
_____________________________________
Dodge caravan 3,3LE gaz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
tomek
*
*


Dołączył: Nov 27, 2004
Posty: 201
Skąd: Darlowo

PostWysłany: Wto Lut 01, 2005 19:43    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jeszcze nie załozyłem Wink , na prowincji najblizsza okazja moze byc np. za miesiąc, a tak powaznie to Pontiaczek mi umiera i staram sie go ratować a czujnikiem temperatury zajmę sie jak odetchnę po tym wszystkim. Wink
_________________
pozdrawiam
Tomasz

Pontiac Trans Sport 3.1 - '94
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu MSN Messenger
sikor
*
*


Dołączył: Dec 10, 2007
Posty: 239
Skąd: Chojnice

PostWysłany: Sob Gru 29, 2007 0:04    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Odgrzewam stary temat.
Na własnej skórze przekonałem się, że wcale nie musi tak być, że jak się przełącza na gaz przy zbyt zimnym silniku, zwłaszcza w mrozy, to szlag trafi membranę. Zawsze gdy gdziekolwiek pojawia się ten temat najgłośniej śmieją się właściciele np. Fiatów, Polonezów, którzy odpalają od razu na gazie nawet w największe mrozy, podobnie jak właściciele np. Żuków, którzy często zbiorniki benzyny wymontowują uważając je za zbyteczne...
Moim zdaniem bardziej istotny jest sposób zainstalowania LPG (podpięcie przewodów, umiejscowienie parownika, itp-wiecie o co chodzi) i producent instalacji oraz to czy dane auto bardziej lub mniej toleruje gaz.
W pierwszym aucie, gaźnikowy Vw, parownik Lovato po roku wymieniłem na BRC, ponieważ miewałem problemy z gazem, zwłaszcza zimą już przy 0 st. C. Ci od Żuków i Fiatów się ze mnie śmiali, a ja się wkurzałem. Po zmianie reduktora poprawiło się, choć zimą dalej zamarzał, poki silnik nie był dobrze rozgrzany.
Drugi przykład, zupełnie inny. Toyota Camry 2,0 16 v (jak wiadomo japończyki dobrze chodzą na gazie). Mogłem przełączyć w największe mrozy od razu na gaz (zresztą sama to robiła- podwyższone obroty na ssaniu wystarczały już do załączenia gazu), pracowała pięknie i równo. Miałem ją 4 lata, bez najmniejszych problemów, gazownicy o mnie zapomnieli. Nawet filtra gazu nie musiałem ruszać.
_________________
sikor
Ford Windstar 3,0 '96
sekwencyjny
To był naprawdę świetny wóz, ale go sprzedałem... Sad
Ford Maverick 2,7 tdi long
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Sob Gru 29, 2007 17:21    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ja w GP gdzie mam instalacje Landi 2 generacji przełączam na gaz po około 2 minutach pracy silnika na benzynie i nic się nie dzieje. jakiś czas temu miałem problem że mi przy pierwszym przełączeniu na gaz silnik gasł, ale może to było spowodowane tym że samochód stał przeszło miesiąc nie używany bo teraz nie gaśnie.
Teraz w mrozy odpalam silnik, silnik pracuje sobie chwilke (2-5min) na benzynie i zanim ruszę przygazuje na 2500RPM przełącze na gaz i w drogę.
Moim zdaniem przełaczenie na gaz kontrolowane obrotami silnika jest OK, nawet jakbym ruszył na benzynie na śliskiej nawierzchni to po osiągnięciu odpowiedniej temperatury silnika wcisnę mocniej pedał gazu na sekundę lub dwie i silnik osiągnie te obroty do p0rzełaczenia. Trzeba po prostu pamiętac o tym.
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group