www.asu.pl :: Zobacz temat - termostat?
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

termostat?

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
tomcio-td
*
*


Dołączył:
Posty: 220
Skąd: Słowackiego 9/40

PostWysłany: Czw Lis 25, 2004 20:42    Temat postu: termostat? Odpowiedz z cytatem

Możliwe, że termostat do wymiany. Dość długo się nagrzewa ok 10-15 zanim ruszy się wskazówka i zacznie lecieć cieplejsze powietrze od otoczenia, a potem jest ok. w czasie jazdy jest to ok 3-4 km zanim dojdzie do pierwszej kreski. Silnik 3.8.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
wk
*
*


Dołączył: Oct 11, 2004
Posty: 844
Skąd: Tarnowskie Góry - Śląskie

PostWysłany: Czw Lis 25, 2004 22:17    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jeżeli termostat nie dziala (jest otwarty)to chłodnica będzie się nagrzewała równimiernie z silnikiem. Pomacaj przewody.
te które idą na nagrzewnicę i ten gróby dolotowy do chłodnicy - ten powinien zacząć się grzać ostatni, jak już silnik dobrze rozgrzany.
Termostat łatwo sprawdzisz- ale niestety misisz go wymontować i wrzyć do gotującej zię wody. powinien się "otworzyć" a po wyjęcu po kilku sekundach zacznie się zamykać.
Tyle moja rada.
No i jeszcze ważna sprawą!!!!!
Sprawdż czy nie zapowietrzyłeś układu- wtedy w nagrzewnicy robi się "korek powietrzny" i płyn nie przepływa.
Bywaj.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
tomcio-td
*
*


Dołączył:
Posty: 220
Skąd: Słowackiego 9/40

PostWysłany: Pią Lis 26, 2004 1:02    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

a jak ewentualnie odpowietrzyć układ, żeby nie było korka w nagrzewnicy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Pią Lis 26, 2004 19:45    Temat postu: termostat Odpowiedz z cytatem

Co do termostatu to wk powiedzial chyba wszystko Very Happy . Co do odpowietrzania to na zimnym odpal go bez korka i niech chodzi. Beda leciec babelki. Jak zacznie wyrzucac plyn to zatkaj korek. ogrzewanie niech bedzie wlaczone w aucie. Zagrzej go ( sprawdz czy wentylatory wlacza i wylacza. Spradz czy jest ogrzewanie w srodku. Potem wylacz i przez szmate delikatnie popuszczaj korek ( delikatnie zeby nie wyszczelil ). Powinno uciekac powietrze ( cisnienie ). Jak juz nie bedzie cisnienia odkrec korek i dolej plynu. GOTOWE !!

Pozdrawiam Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
tomcio-td
*
*


Dołączył:
Posty: 220
Skąd: Słowackiego 9/40

PostWysłany: Pią Lis 26, 2004 21:44    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

termostat chyba raczej na pewno działa, bo wskazówka dochodzi prawie do połowy i nagle spada do 1/4 skali i później się już tak trzyma. Jutro odpowietrzę układ. Co do wentylatorów i ogrzewania to wszystko działa.
Dzięki bardzo.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
tomek
*
*


Dołączył: Nov 27, 2004
Posty: 201
Skąd: Darlowo

PostWysłany: Nie Lis 28, 2004 17:58    Temat postu: termostat Odpowiedz z cytatem

W moim TS-ie jest zbiornik wyrównawczy, przypuszczam, że w Twoim też. Wlej do niego płyn chłodzący (tyle ile trzeba-pomiedzy kreskami). Zbiornik ten jest połączony z chłodnicą wężykiem zaraz pod korkiem i powinien to być najwyższy punkt układu chłodzenia. Po zalaniu zbiornoczka wyrównawczego, jeśli korek chłodnicy jest sprawny wystarczy jeździć i zapomniec o odpowietrzaniu (odbywa się to samoczynnie przez korek w zbiorniku wyrównawczym) . Jeśli nie jesteś pewien czy korek w chłodnicy działa poprawnie to wystarczy go "popsuć" tj. wywalić dolną uszczelkę, pozwoji to płynowi swobodnie przepływać z chłodnicy do zbiorniczka i spowrotem.
Nowy termostat to ok.40zł w http://www.fenix.com.pl/ +przesyłka.
NIE OTWIERAJ korka na gorącym silniku, z tą metodą skończono w latach 30 XXw Wink .
pozdrawiam
Tomasz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu MSN Messenger
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Pon Lis 29, 2004 19:10    Temat postu: Re Odpowiedz z cytatem

Hmmm. W pewnym sensie tomek ma racje ze wyrzucenie tej donej uszczelki spowoduje latwiejszy przeplyw do zbiorniczka i ze zbiorniczka do chlodnicy. Ale pomyslmy czemu na to w fabryce nie wpadli oi daja ta uszczelke Confused . Brak tej uszczelki powoduje mniej wiecej taki sam objaw jak bysmy wpieli jeszcze jeden obwod ( jak trujnikami w gazie ) gdzie caly czas jest rotacja wody. Jak sie gotuje to wywala do zbiorniczka a pozniej zasysa. No dobra a co zrobic jesli wywali nam za duzo plynu i czujnik od wentylatorow ( polozony w gornym pynkcie ) sie nie wlaczy ???? Zagotujemy silnik. Szczerze mowiac nigdy nie probowalem tej metody ale jesli orginalnie jest gumka na korku to po co ja psuc. Niech ze zbiorniczka zaciagnie gdy mu zacznie brakowac. Po co ma tam caly czas pompowac wode ?? Ja osobiscie jest za starymi sprawdzonym metodami Very Happy. Teoretycznie samochod sam sie odpowietrzy ale zeby odrazu sprawdzic czy wszystko jest OK przed wyjazdem to lepiej troche mu w tym pomoc Very Happy.

Pozdrawiam Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group