www.asu.pl :: Zobacz temat - Szybko sie grzeje chrysler voyager
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Szybko sie grzeje chrysler voyager

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
Tomek3747
*
*


Dołączył: Apr 22, 2007
Posty: 62
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Wto Maj 01, 2007 20:46    Temat postu: Szybko sie grzeje chrysler voyager Odpowiedz z cytatem

Mam problem. szybko mi sie grzeje woda w chlodnicy, jak sprawdzic czy cos w przewodach lub gdzie indziej jest zapchane bo zauwazylem dzisiaj ze na postoju zaczela mi wyciekac woda a po dojechaniu do garazu i odkreceniu korka sprawdzeniu przewodow i ponownie odpaleniu samochodu bylo ok i nie zauwazylem wyciekow.
_________________
Chrysler LHS 3,5L 1997 rok
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
falkon
*
*


Dołączył: Aug 12, 2006
Posty: 1344

PostWysłany: Wto Maj 01, 2007 20:48    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

...a jakie sa wskazania wskazowki temp na desce - to moze wiele powiedziec. czy to czujnik temp, termostat albo plun gdzies ucieka bokiem.

jesli wskazowka pokazuje ze jest temp ok a woz sie grzeje to czujnik temp.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Tomek3747
*
*


Dołączył: Apr 22, 2007
Posty: 62
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Wto Maj 01, 2007 20:55    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

wskazowka jak sie juz silnik nagrzeje to pokazuje polowe wartosci ale zauwzaaylem wyciek i do mnie pod denerwowalo
a po dojechaniu do garazu tak jak napisalem ponaciskalem na ten gruby waz , mialo to na celu byc moze przepchanie(bo mi sie wydaje ze plyn nie wraca do zbiornika wyrownawczego i chyba za duze cisnienie sie robi w przewodach) powrocilo do normy i nie widze w garazu zadej mokrej plamy po wodzie.
_________________
Chrysler LHS 3,5L 1997 rok
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
datatomek
*
*


Dołączył: Apr 17, 2007
Posty: 259
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Wto Maj 01, 2007 21:08    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A tam w korku chłodnicy nie ma zaworu do zwrotu? Nie wiem jak w voy. jest to skonstruowane, ale u mnie np. właśnie poprzez zawór w korku nadmiar z nadciśnieniem jest przelewany do wyrównawczego...
Chyba że termostat jest zamkniety cały czas. A wentylatory się załączają, już po maxymalnym nagrzaniu??
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
falkon
*
*


Dołączył: Aug 12, 2006
Posty: 1344

PostWysłany: Wto Maj 01, 2007 21:10    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

...wiec moze to zawor powrotny w korku na chlodnicy przestal pracowac w obydwie strony.

...z drugiej strony zdarzalo sie nam pontiakowca ze po tylu latach gdzies mogl peknac waz ze starosci i plyn ucieka bokiem zamiast do zbiorniczka wyrownawczego - wtedy w chlodnicy jest za malo plynu.

...sprawdz tez czy nie cieknie koreczek na dnie chlodnicy - w pontiaku jest plastikowy i czasami lubi sie "obkurczyc" ze starosci i przepuszczac - nie wiem jak jest w chryslerze.

...moze pomogl by ktos od chryslera w tym temacie?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Tomek3747
*
*


Dołączył: Apr 22, 2007
Posty: 62
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Wto Maj 01, 2007 21:11    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

wentylator zalacza sie jak na skali wskazowka dojdzie do polowy, ale to sie dosc szybko nagrzewa. Tak apropo gdzie wogole zjajduje sie termostat bo jeszcze malo znam sie na tych samochodach:)
_________________
Chrysler LHS 3,5L 1997 rok
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Tomek3747
*
*


Dołączył: Apr 22, 2007
Posty: 62
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Wto Maj 01, 2007 21:13    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

w jaki sposob mozna sprawdzic zawor na korku???
_________________
Chrysler LHS 3,5L 1997 rok
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
datatomek
*
*


Dołączył: Apr 17, 2007
Posty: 259
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Wto Maj 01, 2007 21:18    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Hmm. skoro załączają się wentylatory, to może być że woda dostaje się do chłodnicy, co oznacza że termostat pracuje. Ale: jeśli w tym aucie jest tak jak np. w cirrusie, że nie tylko czujnik chłodnicy załącza wentylatory, to całą tą teorię można o kant d. rozbić, bo może się okazać że chłodnica zimna, a wentylatory się włączą. Może jednak warto sprawdzić czy termostat się otwiera, oraz ten korek. Nie wiem czy moje pomysły trzymają się kupy, ale to mi do głowy przyszło...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Wto Maj 01, 2007 21:24    Temat postu: woda Odpowiedz z cytatem

Mam nadzieje ze piszac woda masz namysli dobrej klasy plyn. Wode zawsze bedzie ci wywalac przez zbiorniczek wyrownawczy bo silnik pracuje przy temp. powyzej 100 stopni i woda sie wtedy gotuje.

Pozdrawiam Wink
_________________
ASU - Serwis samochodów amerykańskich
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
falkon
*
*


Dołączył: Aug 12, 2006
Posty: 1344

PostWysłany: Wto Maj 01, 2007 21:36    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Tomek3747 napisał:
w jaki sposob mozna sprawdzic zawor na korku???


...to jest pytanie do asu Laughing

tez bym sie dowiedzial.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
ciech
*
*


Dołączył: Apr 17, 2005
Posty: 331
Skąd: Ciechocinek

PostWysłany: Wto Maj 01, 2007 21:39    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

u mnie uszkodzony byl korek na chlodnicy. zalozylem nowy i po problemie.
_________________
Chrysler Grand Voyager 3.3 01r lpg , wersja europejska , startech
Chrysler Grand Voyager 3.3 LE 96r lpg , wersja eu , webasto - sprzedany 7.07.11r
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Wto Maj 01, 2007 21:39    Temat postu: hmmm Odpowiedz z cytatem

Hmmm. Nie ma prostego sposobu. Sprawdzasz go na "oko". Czy uszczelnienia sa OK, czy moze sa popekane. Czy sprezyna jest cala i to wszystko. Nie ma jak sprawdzic czy otwiera sie przy odpowiednim cisnieniu bo nie ma takiego przyrzadu.... Confused Jesli jest jakies chocby male podejrzenie to go wymieniasz bo korek nie jest drogi i jego wymiana nigdy nie zaszkodzi Very Happy

Pozdrawiam Wink
_________________
ASU - Serwis samochodów amerykańskich
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
datatomek
*
*


Dołączył: Apr 17, 2007
Posty: 259
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Wto Maj 01, 2007 21:45    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wewnętrzny dekielek, który jest zaworkiem i przesłoną do kanału zwrotu, powinien dać się nacisnąć.Pod spodem jest sprężyna. I ot cała filozofia. Faktycznie w praktyce ciężko sprawdzić.Chyba że odczepić wężyk zwrotu, i zobaczyć czy wypycha trochę płynu przez rurkę po nagrzaniu, a w trakcie stygniecia powinien "niby" zasysać, bo ciśnienie w układzie spada wtedy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
Benek
*
*


Dołączył: Jun 22, 2006
Posty: 693
Skąd: Lublin

PostWysłany: Wto Maj 01, 2007 22:05    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Na korku powinno być napisane przy jakim ciśnieniu otwiera się zawór nadmiarowy. Jest ważne aby korek był sprawny. Są przyrządy do sprawdzaniea przy jakim ciśnieniu otwiera się zawór. U mnie to ciśnienie wynosi 16 LBS. Kiedyś jeżdziłem z korkiem innym jak zgubiłem oryginalny i miałem kłopoty z chłodzenirm. Sprowadziłem nowy i kłopoty się skończyły.
_________________
Chevrolet Trans Sport 3,4L V6 '01r,
Oldsmobil Silhouette 3.4L V6 '00r, Gazowany u Luky'ego
[IMG]http://images62.fotosik.pl/809/1b6d041f3d165805m.jpg[/IMG]
www.youtube.com/watch?v
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
falkon
*
*


Dołączył: Aug 12, 2006
Posty: 1344

PostWysłany: Wto Maj 01, 2007 22:05    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

...jak to tomek posprawdzasz to opowiedz nam potem co bylo powodem, ...mozesz Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
krianksan3
*
*


Dołączył: Feb 15, 2007
Posty: 98
Skąd: LUBLIN

PostWysłany: Czw Maj 03, 2007 15:04    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

zwróć też uwagę na korek w górnej części chłodnicy, ma być tak, że po wkręceniu go napis na nim ma być odczytywany bez problemu stojąc od przodu auta, jak napisy są do góry nogami może nie działać prawidłowo i płyn chłodzący może nie wracać do zbiorniczka wyrównawczego, tak przynajmniej stoi w instrukcji. Miałem ten sam problem, że miałem źle wkręcony korek i ciśnienie rozwaliło mi chłodnicę, jak się okazało korek wkręcony był do góry nogami i nie działał prawidłowo.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
migol
*
*


Dołączył: Oct 13, 2005
Posty: 99
Skąd: Sofia (BG)

PostWysłany: Czw Maj 03, 2007 18:39    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Gdzie mozna kupic taki korek? Tylko prosze bez odpowiedzi "ze w motoryzacyjnym"... Laughing
_________________
Tomcio-Voyager 88', 3,0L V6
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Tomek3747
*
*


Dołączył: Apr 22, 2007
Posty: 62
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Nie Maj 06, 2007 12:40    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

hej wszystkim posprawdzalem pare elementow i faktycznie zobaczylem ze korek jest inaczej wkrecony a poza tym ten dekielek az mi przyssalo do uszcxzelki:). w tej chwili jest ok. Mam jeszcze pytanie gdzie znajduje sie termostat, a korek mozna kuic w sklepie z czesciami dla typowo samochodow amerykanskich (poszukaj w swoim miesci lub napisz na forum moze ktos wie) albo tez rozgladnij sie na allegro.
_________________
Chrysler LHS 3,5L 1997 rok
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Nie Maj 06, 2007 14:15    Temat postu: termostat Odpowiedz z cytatem

Termostat znajduje sie przy silniku. Miejsce gdzie laczy sie gorny gruby waz od chlodnicy z silnikiem (tam jest kolanko ktore sie odkreca i tam jest termostat).

Pozdrawiam Wink
_________________
ASU - Serwis samochodów amerykańskich
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group