www.asu.pl :: Zobacz temat - czy można wyrzucać na luz
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

czy można wyrzucać na luz
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Skrzynia
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
regaciarz
*
*


Dołączył: Apr 26, 2007
Posty: 57
Skąd: Sokółka

PostWysłany: Sob Kwi 28, 2007 14:21    Temat postu: czy można wyrzucać na luz Odpowiedz z cytatem

Mam takie pytanko, mam grand caravana z 1997roku 3.3 automat i zastanawiam sie, czy podczas normalnej jazdy mozna wyrzucić na luz?? pozwoliłoby to oszczędzić troche paliwa( nie mam gazu), tzn. próbowałem i luz łapie, samochód ładnie się toczy, ale czy nie zniszczę w ten sposób skrzyni??
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Sob Kwi 28, 2007 15:18    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

a ile ty tego paliwa przez takie wachlowanie oszczędzisz? Ja jezdze automatami od 13lat i nigdy mi to do głowy nie przyszło.
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
romekf
*
*


Dołączył: Nov 26, 2006
Posty: 55
Skąd: Warmińsko-mazurskie

PostWysłany: Sob Kwi 28, 2007 17:53    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nie ma konieczności wrzucania na luz /wręcz nie wskazane/, w sprzęgle hydrokinetycznym jest sprzęgło jednokierunkowe, które powoduje zachowanie się automatu /przy puszczeniu pedału "gazu"/ jak św. pamięci Syrenka.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
datatomek
*
*


Dołączył: Apr 17, 2007
Posty: 259
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Sob Kwi 28, 2007 23:58    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A słuchajcie, a np.na światłach? Co prawda jeżdżę automatem też juz chyba z 10 lat, i nie stosuję zasady że na światłach lepiej wrzucić na luz, a w zasadzie dotykam biegów tylko dwa razy: jak wsiadam i jak wysiadam. Ale niejednokrotnie słyszałem że "lepiej zrobić luz jak stoimy na światłach". Dla mnie to błąd. Czy się mylę? Poradźcie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Nie Kwi 29, 2007 7:07    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

tez mnie dreczyly takie watpliwosci...mniej szkody narobi sie skrzyni jak bedzie pracowala na D kilka minut z wcisnietym hamulcem niz gdybys mial wajchowac. jak najbardziej jezdzisz dobrze. lewara od biegow powinno sie dotykac 2 razy. 1 raz jak ruszasz i dajesz z P na D a drugi raz jak zaparkowales i dajesz z D na P. generalnie nie po to zeszlismy z drzewa i porzucili manuale zeby teraz bawic sie patykiem:)
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Nie Kwi 29, 2007 9:11    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ja wrzucam na P jak wiem że będe stał dłuzej jak 2 min, np. przed zamknietymi szlabanami.
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Nie Kwi 29, 2007 9:15    Temat postu: luz Odpowiedz z cytatem

Wrzucanie luzu na postoja wogole nie szkodzi. Jesli boli cie noga to jak najbardziej mozesz wrzucic na luz a jak nie masz ochoty to trzymasz na D. Dla skrzyni to bez znaczenia. A powiem nawet ze sprawdzalem kiedys jak rosnie temp skrzyni na N i jak na D. Na D rosla szybciej wiec przy dluzszym postoju lepiej dac na N.

Natomiast podczas jazdy luz wrzucisz ale ani nie zaoszczedzisz paliwa ani nie dziala dobrze to na skrzynie.


Pozdrawiam Wink
_________________
ASU - Serwis samochodów amerykańskich
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Nie Kwi 29, 2007 10:32    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

jak stoje przed szlabanami to nawet wylaczam silnik:)
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
romekf
*
*


Dołączył: Nov 26, 2006
Posty: 55
Skąd: Warmińsko-mazurskie

PostWysłany: Nie Kwi 29, 2007 11:05    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Zaczerpnięte ze strony internetowej, o eksploatacji pojazdów z aut. skrzynią biegów:
"Stosowanie pozycji N w przypadku krótkich postojów np. na światłach kierujących ruchem niczemu nie służy. Układ sterowania skrzyni jest tak opracowany, że zatrzymanie samochodu pedałem hamulca przy włączonej pozycji D jest wystarczające i nie powoduje obciążenia układów wykonawczych skrzyni w sposób, który miałby istotny wpływ na nadmierne zużywanie się elementów skrzyni.
Nie należy w czasie ciągłej jazdy włączać pozycji N. Układ ciśnieniowy skrzyni sterowany jest wykładnią wielu funkcji pomocniczych. Prędkość jazdy, kąt otwarcia przepustnicy powietrza, moment obrotowy i prędkość obrotowa silnika, bieg na którym w danym momencie jedzie samochód mają decydujący wpływ na wartości ciśnień występujących w układzie. Zakłócenie jednej z funkcji sterujących wartością ciśnienia w układzie powoduje gwałtowną zmianę programu pracy w wyniku bezwładności zadziałania układu sterującego w funkcji czasu i wpływa bardzo niekorzystnie na elementy wykonawcze skrzyni."
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Nie Kwi 29, 2007 11:11    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

święta prawda
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Nie Kwi 29, 2007 11:14    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

to wlasnie mialem na mysli piszac,ze z P na D rozpoczynajac jazde i z D na P parkujac:)
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
regaciarz
*
*


Dołączył: Apr 26, 2007
Posty: 57
Skąd: Sokółka

PostWysłany: Nie Kwi 29, 2007 13:45    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

dzięki za odpowiedzi Cool
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
falkon
*
*


Dołączył: Aug 12, 2006
Posty: 1344

PostWysłany: Nie Kwi 29, 2007 16:36    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

...tak na koniec - po to amerykanie wymyslili automat zeby nie wajhowac - wajhy powinno sie uzywac tylko dwa razy - podczas rozpoczecia jazdy i przy dojechaniu do miejsca docelowego Laughing
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Nie Kwi 29, 2007 18:05    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Shocked
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
falkon
*
*


Dołączył: Aug 12, 2006
Posty: 1344

PostWysłany: Nie Kwi 29, 2007 20:03    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

...jestes wstrzasniety niezmieszany? Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Nie Kwi 29, 2007 21:17    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

dokladnie...
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Garet
*
*


Dołączył: Feb 16, 2006
Posty: 267
Skąd: Znienacka

PostWysłany: Pon Kwi 30, 2007 7:58    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

falkon napisał:
...tak na koniec - po to amerykanie wymyslili automat zeby nie wajhowac - wajhy powinno sie uzywac tylko dwa razy - podczas rozpoczecia jazdy i przy dojechaniu do miejsca docelowego Laughing


No chyba że...
...ale to już było w innym temacie.
_________________
Tees 3,1 V6 BIAŁY
Ludzie! Kochajcie stare baby!!!
Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
luky
*
*


Dołączył: Oct 07, 2005
Posty: 885
Skąd: masłońskie/częstochowa

PostWysłany: Pon Kwi 30, 2007 9:19    Temat postu: Re: czy można wyrzucać na luz Odpowiedz z cytatem

regaciarz napisał:
Mam takie pytanko, mam grand caravana z 1997roku 3.3 automat i zastanawiam sie, czy podczas normalnej jazdy mozna wyrzucić na luz?? pozwoliłoby to oszczędzić troche paliwa( nie mam gazu), tzn. próbowałem i luz łapie, samochód ładnie się toczy, ale czy nie zniszczę w ten sposób skrzyni??


nie zaoszczedzisz napewno

puszczajac gaz silnik (to nie jest bieg jalowy) chodzi dodatkowo napedzany przez mimosrody i jakies tam energie hydrokinetyczna w skrzyni, wtryskiwacze masz praktycznie zamkniete, a wrzucajac na N silnik pobiera wiecej paliwa.

zasada jest taka:

NA LUZIE SIE ZYJE, A NIE JEZDZI!!!

pozdrawiam:)
_________________
lumina 95 3,8 ,grand prix gxp 5,3 2007, dakota 5,2 1999, luka_f@o2.pl tel. 0691388944 www.luky-garaz.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
falkon
*
*


Dołączył: Aug 12, 2006
Posty: 1344

PostWysłany: Pon Kwi 30, 2007 22:41    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Laughing
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Pon Kwi 30, 2007 22:44    Temat postu: hheeh Odpowiedz z cytatem

hehe Very Happy

Pozdrawiam Wink
_________________
ASU - Serwis samochodów amerykańskich
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
yeti
*
*


Dołączył: Apr 03, 2007
Posty: 38
Skąd: KROSNO.PODKARPACIE

PostWysłany: Wto Maj 01, 2007 20:41    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Według mnie to przełanczając na N neutral to wyłancza się skrzynie całkowicie nie wiem jak jest w ameryk.... ale mam sonatę automat 99 rok i tak właśnie jest Laughing Laughing Laughing
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Wto Maj 01, 2007 21:01    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

tak nie jest niestety...nawet w sonacie
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
falkon
*
*


Dołączył: Aug 12, 2006
Posty: 1344

PostWysłany: Wto Maj 01, 2007 21:12    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

...tak nie jest w zadnym automacie, bo tutaj skrzynia caly czas pracuje.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Wto Maj 01, 2007 21:31    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

...a neutral czyli luz sluzy do tego aby przepchnac samochod z miejsca na miejsce, zeby wlczyc luz na przegladzie dla sprawdzenia hamulcow,zeby przelaczyc na luz jak ci podczas jazdy silnik zgasnie(malo prawdopodobne ale sie moze zdarzyc) lub zeby auto holowac(na malej odleglosci i wolno).
tego luzu nie mylic z luzem w manualnej bo to zupelnie cos innego. zapomnijcie o przyzwyczajeniach z niechlubnych czasow manualnych. reka z wajchy(to tez szkodzi!!!),lewa noga na podnozek. D jedziemy, P wychodzimy z zaparkowanego auta. tyle!!!
p.s. no chyba,ze chcemy nalezec do grona "znawcow" ktorzy twierdza,ze automaty sie sypia jak choinka po trzech krolach Laughing
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
falkon
*
*


Dołączył: Aug 12, 2006
Posty: 1344

PostWysłany: Wto Maj 01, 2007 21:38    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

...sypia sie i do tego remont to chyba z 10 tys Rolling Eyes

...uwielbiam te teorie Laughing
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Wto Maj 01, 2007 21:42    Temat postu: luz Odpowiedz z cytatem

Widze ze bede musial zebrac wszystko na temat luzu, D i OD a takze o oleju do skrzyni i napisac jakis artykul na strone glowna bo czuje ze te pytania beda ciagle padac Very Happy

Pozdrawiam Wink
_________________
ASU - Serwis samochodów amerykańskich
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
falkon
*
*


Dołączył: Aug 12, 2006
Posty: 1344

PostWysłany: Wto Maj 01, 2007 22:03    Temat postu: Re: luz Odpowiedz z cytatem

asu napisał:
Widze ze bede musial zebrac wszystko na temat luzu, D i OD a takze o oleju do skrzyni i napisac jakis artykul na strone glowna bo czuje ze te pytania beda ciagle padac Very Happy

Pozdrawiam Wink



...ja w swojej ksiazce owner's manual - mam jak byk - dexron III - i tej wersji bede sie trzymal Laughing
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Wto Maj 01, 2007 22:09    Temat postu: DXIII Odpowiedz z cytatem

No dobra. Olej Midland ATF+3 DEXRON III (tak sie nazywa olej ktory głownie stosujemy do aut 90-00). Kupisz czy nie kupisz ?? Jest do DEXRON III ale i ATF+3 Question Very Happy

Pozdrawiam Wink
_________________
ASU - Serwis samochodów amerykańskich
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
romekf
*
*


Dołączył: Nov 26, 2006
Posty: 55
Skąd: Warmińsko-mazurskie

PostWysłany: Wto Maj 01, 2007 22:13    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Panie "Asu", nie trzeba wyważać otwartych drzwi, wszystko na temat eksploatacji pojazdów z aut. skrzynią biegów jest na stronach internetowych /przytaczam pełny artykuł na ten temat/. Temat artykułu - Stosowanie pozycji P i N.

Przy prawidłowo działającym układzie elektromechanicznym lub elektronicznym sterowania skrzyni - uruchomienie silnika w samochodzie ze skrzynią automatyczną możliwe jest tylko w pozycjach dźwigni zmiany biegów P i N. W zależności od modelu skrzyni dźwignia ta sprzężona jest z włącznikiem elektronicznym lub elektrycznym pracującym w układzie włączania napięcia rozrusznika. W podanych położeniach dźwigni zmiany biegów zawór mechaniczny znajdujący się w układzie sterowania skrzyni odcina strumień ciśnienia głównego od układu zaworów sterujących i wykonawczych podających olej na siłowniki spinające określone elementy skrzyni. W skrzyni sterowanej elektronicznie w w/w pozycjach, za pomocą sterowanego od dźwigni wspomnianego już włącznika elektronicznego w komputerze sterującym pracą skrzyni załączany jest neutralny program pracy elektronicznego układu wykonawczego. System uruchamiania silnika w pozycjach dźwigni P i N powoduje, że załączenie wybranego programu jazdy odbywa się dopiero po uzyskaniu przez układ skrzyni prawidłowych ciśnień pracy.
W pozycji dźwigni N możliwe jest swobodne toczenie samochodu. W pozycji dźwigni P koła napędzane blokowane są mechanicznie za pomocą zapadki sterowanej dźwignią zmiany biegów. Zapadka blokuje jeden z elementów skrzyni biegów sprzężony bezpośrednio z uładem wyjścia momentu obrotowego skrzyni do układu dyferencjału.
Po zakończeniu jazdy silnik należy bezwzględnie wyłączać w pozycji dźwigni zmiany biegów N lub P. Ciśnienie oleju w skrzyni jest uzyskiwane w wyniku napędu pompy olejowej skrzyni od silnika za pośrednictwem przemiennika momentu obrotowego zwanego konwertorem. Napęd odbywa się w sposób bezpośredni, lub za pośrednictwem odpowiedniego wałka. Układ smarowania elementów skrzyni jest równoległym układem ciśnieniowym pobieranym z ciśnienia głównego skrzyni. W przypadku wyłączenia silnika w pozycji dźwigni innej niż N lub P następuje nieprawidłowy spadek wartości ciśnienia wykonawczego i smarowania na elementach skrzyni, które jeszcze pracują. Powoduje to nadmierne zużywanie się tych elementów, a w konsekwencji może być przyczyną uszkodzenia skrzyni.
W pozycji dźwigni P koła samochodu są mechanicznie blokowane, dlatego też położenie to służy do parkowania samochodu. Przy parkowaniu samochodu nawet na niewielkich wzniesieniach należy przestrzegać następującej kolejności wykonanych czynności. Po zatrzymaniu samochodu pedałem hamulca, zaciągamy hamulec ręczny, przełączamy dźwignię zmiany biegów w pozycję P, wyłączamy silnik.
Jeżeli nie zaciągniemy hamulca ręcznego przed przełączeniem dźwigni w pozycję P niewielki obrót kół napędzanych spowoduje silne naprężenie zapadki w układzie blokady. Może to utrudnić poźniejszą zmianę położenia dźwigni. Jeżeli już doszło do takiej sytuacji nie należy siłą wymuszać zmiany położenia dźwigni. Próbujemy rozruszać samochód pchając go w kierunku przeciwnym niż spadek wzniesienia i w tym momencie staramy się zmienić położenie dźwigni.
Pozycję P załączamy zawsze po całkowitym zatrzymaniu samochodu przy wciśniętym pedale hamulca. Załączenie pozycji P w sytuacji, kiedy samochód jeszcze się toczy kończy się zazwyczaj poważnym uszkodzeniem skrzyni. Wiele modeli samochodów posiada zabezpieczenie przed włączeniem lub wyłączeniem pozycji P wymuszające wciśnięcie pedału hamulca przed użyciem tej pozycji. Blokada zostaje odbezpieczona już przy niewielkim nacisku pedału. W związku z tym przypominam o bezwzględnej konieczności całkowitego zatrzymania samochodu przed włączeniem dźwignią zmiany biegów pozycji P.
Pozycję N można stosować alternatywnie z pozycją P przy dłuższym postoju samochodu na płaskim terenie, z włączonym silnikiem, bez opuszczania samochodu przez kierowcę. Praktycznie - pozycja N ma zastosowanie przede wszystkim jako pozycja przejściowa między realizacją różnych programów jazdy - zmiana kierunku jazdy z przodu do tyłu i odwrotnie. Umożliwia ona bezsstresowe przejście ciśnień sterujących zmienną konfiguracją zaworów. Dlatego też przy zmianie kierunku jazdy należy pamiętać o tej pozycji i nie wykonywać zbyt gwałtownych przełączeń między R-D i D-R. Pozycja N wykorzystywana jest również w przypadku konieczności przetoczenia samochodu lub holowania (zobacz warunki holowania, oddzielny artykuł).
Stosowanie pozycji N w przypadku krótkich postojów np. na światłach kierujących ruchem niczemu nie służy. Układ sterowania skrzyni jest tak opracowany, że zatrzymanie samochodu pedałem hamulca przy włączonej pozycji D jest wystarczające i nie powoduje obciążenia układów wykonawczych skrzyni w sposób, który miałby istotny wpływ na nadmierne zużywanie się elementów skrzyni.
Nie należy w czasie ciągłej jazdy włączać pozycji N. Układ ciśnieniowy skrzyni sterowany jest wykładnią wielu funkcji pomocniczych. Prędkość jazdy, kąt otwarcia przepustnicy powietrza, moment obrotowy i prędkość obrotowa silnika, bieg na którym w danym momencie jedzie samochód mają decydujący wpływ na wartości ciśnień występujących w układzie. Zakłócenie jednej z funkcji sterujących wartością ciśnienia w układzie powoduje gwałtowną zmianę programu pracy w wyniku bezwładności zadziałania układu sterującego w funkcji czasu i wpływa bardzo niekorzystnie na elementy wykonawcze skrzyni.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
falkon
*
*


Dołączył: Aug 12, 2006
Posty: 1344

PostWysłany: Wto Maj 01, 2007 22:14    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

...widzisz, tego juz nie wiem - bo od klilku lat uzywam statiol dexron III.

mysle ze ten o ktorym piszesz to taki olej ktory dodaje oleju i tym od chryslera i tym od gm zeby zrozumieli ze dexron i atf to ta sama specyfikacja - moze jeszcze gestosc zagra tam jakas role - poza tym nie ma roznicy - w koncu amerykanie lubia sobie ulatwiac a nie utrudniac - stad nasze auta tak prosto zbudowane ze malo ktory mechaniol nauczony robic skomplikowane vw i toyoty chce sie brac za cos o budowie pralki frani Laughing
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
falkon
*
*


Dołączył: Aug 12, 2006
Posty: 1344

PostWysłany: Wto Maj 01, 2007 22:16    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

romekf, ale ludzie ktorzy przychodza na nasze forum chca potwierdzenia tego co pisze sie w necie - wiadomo ze internet to wszystko i nic - ci ktorzy zdaja sobie z tego sprawe pytaja jeszcze o potwierdzenie u fachowcow - a to nie wywarzanie otwartych drzwi tylko potwierdzenie opinii.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
romekf
*
*


Dołączył: Nov 26, 2006
Posty: 55
Skąd: Warmińsko-mazurskie

PostWysłany: Wto Maj 01, 2007 22:17    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Artykuł na temat holowania:

Możliwość holowania samochodu z automatyczną skrzynią biegów jest bardzo ograniczona.Praktycznie każdy z producentów skrzyni biegów lub samochodu wyposażonego w taką skrzynię,jeżeli przewiduje możliwość holowania ,podaje inne warunki. Dla wielu modeli skrzyń nowej generacji producenci dla bezpieczeństwa wykluczają całkowicie możliwość holowania samochodu.Całkowite wykluczenie możliwości holowania ma uchronić przed powiększeniem uszkodzeń w skrzyni biegów - w przypadku konieczności holowania z powodu uszkodzenia skrzyni,oraz przed powstaniem uszkodzeń w skrzyni - w przypadku innej przyczyny , dla której chcemy holować samochód.Przykładowo może być to uszkodzenie silnika.
W przypadku intensywnego wycieku oleju ze skrzyni biegów posiadacz samochodu w żadnym wypadku nie powinien decydować się na holowanie.Podczas holowania na elementy wykonawcze skrzyni przenoszony jest napęd od kół sprzężonych ze skrzynią.
Dodatkowo,jeżeli pracuje silnik napędzana jest pompa olejowa skrzyni.Praca pompy olejowej bez oleju spowoduje jej zniszczenie.Sprzęgło hydrokinetyczne (konwertor) jest zamontowane szyjką od strony skrzyni w panewce promieniowej usytuowanej w koszu konwertora lub w obudowie pompy olejowej.
Sprzęgło to obraca się z prędkością obrotową silnika. Brak oleju w skrzyni spowoduje zniszczenie panewki.Może również spowodować zniszczenie szyjki sprzęgła , a tym samym konieczność wymiany tego sprzęgła.
Układ smarowania panewek i łożysk promieniowych oraz oporowych wewnątrz skrzyni jest układem ciśnieniowym.Podczas holowania kiedy elementy wykonawcze skrzyni są napędzane od kół samochodu brak oleju w skrzyni może spowodować zniszczenie panewek oraz zestawów planetarnych.
Jeżeli skrzynia jest sprawna ,a nastąpiło uszkodzenie silnika również nie należy decydować się na holowanie samochodu.Mimo,że w skrzyni znajduje się olej przy braku pracy silnika nie pracuje również pompa olejowa skrzyni biegów.W związku z tym obracające się od kół napędzanych elementy skrzyni nie są w sposób prawidłowy smarowane.Brak prawidłowego smarowania jeżeli nie zniszczy,to na pewno spowoduje nadmierne zużycie niektórych elementów wewnętrznych.
Inne niedomagania skrzyni wykluczające holowanie samochodu.
1.Po włączeniu w pozycję "P" dźwigni zmiany biegów silnik się dławi i przestaje pracować.
2.W pozycji "N" dźwigni zmiany biegów samochód toczy się do przodu lub do tyłu.
Jeżeli nie wystąpiły wyżej opisane objawy i decydujemy się na holowanie samochodu ze sprawnym silnikiem ale uszkodzoną skrzynią,należy bezwzględnie przestrzegać następujących zasad:
-jeżeli skrzynia posiada miarkę oleju - zgasić silnik i skontrolować stan oleju.Poziom powinien być wyższy od maksymalnego.Następnie należy uruchomić silnik i sprawdzić ponownie stan oleju.Poziom oleju powinien się obniżyć i mieścić się w granicach podziałki.Czynność ta
pozwala sprawdzić czy układ pompy olejowej nie uległ uszkodzeniu.Jeżeli poziom oleju na uruchomionym silniku nie zmienił się nie należy samochodu holować.
-samochód holujemy w pozycji "N" dźwigni zmiany biegów z uruchomionym silnikiem.
Prędkość holowanego pojazdu
nie powinna przekraczać połowy maksymalnej prędkości samochodu
na pierwszym biegu,a odległość nie powinna być
większa niż maksymalna wartość tej prędkości.

Należy mieć na uwadze,że mimo zachowania w/w uwarunkowań mogą w wyniku holowania nastąpić dodatkowe uszkodzenia skrzyni biegów.
Dlatego też najlepszym rozwiązaniem w przypadku awarii silnika lub skrzyni jest skorzystanie z usług przewoźnika.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
romekf
*
*


Dołączył: Nov 26, 2006
Posty: 55
Skąd: Warmińsko-mazurskie

PostWysłany: Wto Maj 01, 2007 22:22    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Panie "Falkon" osoba, która napisała ten artykuł, proszę mi wierzyć, jest fachowcem. Robimy w tej branży, naprawie ASB, od początku lat 90.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
falkon
*
*


Dołączył: Aug 12, 2006
Posty: 1344

PostWysłany: Wto Maj 01, 2007 22:23    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

...opisywalem to juz na innym forum, do tego dodalbym iz w 99,99 % przypadkow producent nie uznaje gwarancji w przypadku samochodu z ASB ktory byl holowany - jest taki zapis w ksiazce obslugi - przynajmniej produkcji GM
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
falkon
*
*


Dołączył: Aug 12, 2006
Posty: 1344

PostWysłany: Wto Maj 01, 2007 22:24    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

romekf napisał:
Panie "Falkon" osoba, która napisała ten artykuł, proszę mi wierzyć, jest fachowcem. Robimy w tej branży, naprawie ASB, od początku lat 90.


...mam na imie Piotr - a falkon to moj nik - nie lubie jak mowi sie do mnie na Pan Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Wto Maj 01, 2007 22:26    Temat postu: artykuly fajne Odpowiedz z cytatem

Artykuly fajne ale to bedzie plagiat jak je dam na strone glowna Confused Pozatym napisze latwiejszym jezykiem.

Ja to rozumiem ale czy kobieta zrozumie to :

"W podanych położeniach dźwigni zmiany biegów zawór mechaniczny znajdujący się w układzie sterowania skrzyni odcina strumień ciśnienia głównego od układu zaworów sterujących i wykonawczych podających olej na siłowniki spinające określone elementy skrzyni. W skrzyni sterowanej elektronicznie w w/w pozycjach, za pomocą sterowanego od dźwigni wspomnianego już włącznika elektronicznego w komputerze sterującym pracą skrzyni załączany jest neutralny program pracy elektronicznego układu wykonawczego" Very Happy

Napisane jest wszystko super ale zbyt skomplikowanie dla zwyklego smiertelnika Confused

Pozdrawiam Wink
_________________
ASU - Serwis samochodów amerykańskich
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Wto Maj 01, 2007 22:29    Temat postu: jaki pan ?? Odpowiedz z cytatem

Pozatym jaki Pan Question Na forum rozmawiamy swobodnie Very Happy

Pozdrawiam Wink
_________________
ASU - Serwis samochodów amerykańskich
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
falkon
*
*


Dołączył: Aug 12, 2006
Posty: 1344

PostWysłany: Wto Maj 01, 2007 22:35    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

...dokladnie jak napisal ASU, wszelkie kopiowanie tekstu to plagiat, mozna ewentualnie podac link do strony - w kazdym innym przypadku mozna byc sciagany za korzystanie z czyichs dobr.

...to samo dotyczy wstawiania fotek i schematow Embarassed - co tak lubie Laughing
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
romekf
*
*


Dołączył: Nov 26, 2006
Posty: 55
Skąd: Warmińsko-mazurskie

PostWysłany: Wto Maj 01, 2007 22:51    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

To nie plagiat, napisałem - /przytaczam pełny artykuł na ten temat/. Temat artykułu - Stosowanie pozycji P i N. . To jest tak jak z przytoczeniem czyichś słów lub wypowiedzi. Co do schematów, proszę pofatygować się na stronę elektroda.pl, /sam zamieściłem kilka schematów i instrukcji, oczywiście nie mojego autorstwa/ nikt się nie przejmuje tkimi sprawami.

Ostatnio zmieniony przez romekf dnia Sro Maj 02, 2007 0:27, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
romekf
*
*


Dołączył: Nov 26, 2006
Posty: 55
Skąd: Warmińsko-mazurskie

PostWysłany: Wto Maj 01, 2007 23:07    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Aby zakończyć /z mojej strony/ temat stosowania N, jeszcze jeden fragment ciekawego artykułu:

Samochód z automatem pracującym w normalnym trybie (np. komfort lub po prostu drive) nie jest pojazdem do szaleństw tylko do raczej spokojnej jazdy. Poruszając się w korku nie powinno się włączać „luzu”, czyli dźwigni w pozycję N. Właściciele samochodów amerykańskich muszą pamiętać, że tamtejsze skrzynie automatyczne nie są przystosowane do jazdy z maksymalną prędkością (w USA przeciętny kierowca przestrzega ograniczeń) a w Polsce, w czasie jazdy „ile fabryka dała”, szybko odmówią posłuszeństwa.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Sro Maj 02, 2007 8:00    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

chyba mnie nkt nie czyta bo napisalem wyzej:

neutral czyli luz sluzy do tego aby przepchnac samochod z miejsca na miejsce, zeby wlczyc luz na przegladzie dla sprawdzenia hamulcow,zeby przelaczyc na luz jak ci podczas jazdy silnik zgasnie(malo prawdopodobne ale sie moze zdarzyc) lub zeby auto holowac(na malej odleglosci i wolno).
tego luzu nie mylic z luzem w manualnej bo to zupelnie cos innego. zapomnijcie o przyzwyczajeniach z niechlubnych czasow manualnych. reka z wajchy(to tez szkodzi!!!),lewa noga na podnozek. D jedziemy, P wychodzimy z zaparkowanego auta. tyle!!!
p.s. no chyba,ze chcemy nalezec do grona "znawcow" ktorzy twierdza,ze automaty sie sypia jak choinka po trzech krolach

po czym bylo pol kilometra postow drazacych ten temat w tym samym kierunku:)
co do praw to trza (wypada) podczas takich cytatow podawac dane autora lub chociazby nazwe firmy lub strony ktora byla uprzejma taki material zamiescic. na ale miejmy nadzieje ,ze nikogo nie aresztuja:)
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Anthrax
*
*


Dołączył: Apr 24, 2007
Posty: 801
Skąd: Katowice

PostWysłany: Sro Maj 02, 2007 9:30    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Mogę podać fachmana, który opowiada takie dyrdymały jest to słynny serwis samochodów amerykańskich przy Rozdzieńskiego w Katowicach.
Jak w 1997 roku kupiłem pierwszego vana (Chryslera) był to jedyny jak mi się wtedy wydawało rozsądny warsztat w promieniu 100km. Tam też Pan mający wielkie doświadczenie stwierdził że podczas jazdy z górki powinienem wrzucać N wtedy będe oszczędzał skrzynie i paliwo, ale tam też simmeringi w skrzyni przyklejono mi na silicon i tam też przy przebiegu 160 000 podczas wymiany paska rozrządu stwierdzono,że pompa wodna jest w idealnym stanie (rozsypała się po 7 km !!!).
Przypuszczam, że każdy z tego forum ma doświadczenie z takimi warsztatami.
_________________
GMC Vandura 5,7
BMW '03 320 touring - diesel ale w automacie
nowy tel. 793681033
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
romekf
*
*


Dołączył: Nov 26, 2006
Posty: 55
Skąd: Warmińsko-mazurskie

PostWysłany: Sro Maj 02, 2007 12:13    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Zgadza się, mój błąd, podaję stronę: http://automat.pl/articles.php?cat_id=1
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
falkon
*
*


Dołączył: Aug 12, 2006
Posty: 1344

PostWysłany: Sro Maj 02, 2007 18:41    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

romekf napisał:
Zgadza się, mój błąd, podaję stronę: http://automat.pl/articles.php?cat_id=1


...o to chodzilo. Laughing
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
falkon
*
*


Dołączył: Aug 12, 2006
Posty: 1344

PostWysłany: Sro Maj 02, 2007 18:42    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Anthrax napisał:
Mogę podać fachmana, który opowiada takie dyrdymały jest to słynny serwis samochodów amerykańskich przy Rozdzieńskiego w Katowicach.
Jak w 1997 roku kupiłem pierwszego vana (Chryslera) był to jedyny jak mi się wtedy wydawało rozsądny warsztat w promieniu 100km. Tam też Pan mający wielkie doświadczenie stwierdził że podczas jazdy z górki powinienem wrzucać N wtedy będe oszczędzał skrzynie i paliwo, ale tam też simmeringi w skrzyni przyklejono mi na silicon i tam też przy przebiegu 160 000 podczas wymiany paska rozrządu stwierdzono,że pompa wodna jest w idealnym stanie (rozsypała się po 7 km !!!).
Przypuszczam, że każdy z tego forum ma doświadczenie z takimi warsztatami.


znam go, drogi, cwany ale kiedys nie bylo nikogo. za to teraz czasy sie zmienily Laughing a opinia pozostala. Confused
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Sro Maj 02, 2007 19:28    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

na temat tego warsztatu kraza rozne opnie. jakies 10 lat temu zapalcilem u nich 1000 zl za kolektor wydechowy do forda tempo ktory nadawal sie do natychmiastowego spawania. dalem bo nie bylo innej opcji i oni na tym korzystali. od tego czasu mijalem ten warsztat szerokim lukiem. jakis rok temu padl mi rozrusznik w tempo. najblizej byli oni. zabrali auto,odwiezli mnie do domu,naprawili,przyjechali po mnie i skasowali...jakies smieszne pieniadze:) mysle,ze tak jak wszystko co chcialo przezyc tez i oni musieli sie dostosowac do realiow wspolczesnego rynku. mysle,ze jeszcze kiedys skorzystam z ich uslug.
jesli tam ktos opowiadal ,ze trza wlaczac na N z gorki to najprawdopodobniej byl pod silnym wplywem srodkow psychotropowych....
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Anthrax
*
*


Dołączył: Apr 24, 2007
Posty: 801
Skąd: Katowice

PostWysłany: Sro Maj 02, 2007 20:19    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Oczywiście, opinia pozostaje (ja mam takie doświadczenie), ale znam ludzi którzy nie wiedzą nawet, że w automacie jest olej i np. oni chwalą ten warsztat a jako porównanie cen podają Zabrzński autoryzowany serwis. Przy takim porównaniu ja też bym ich chwalił. Laughing
_________________
GMC Vandura 5,7
BMW '03 320 touring - diesel ale w automacie
nowy tel. 793681033
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
falkon
*
*


Dołączył: Aug 12, 2006
Posty: 1344

PostWysłany: Sro Maj 02, 2007 21:04    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

...raczej nie jest mozliwe zeby ktos z tego warsztatu o ktorym zaczelismy rozmowe mowil ze mozna jezdzic z gorki na neutralu - wlasciciel ktory zajmuje sie tam mechanika pracowal chyba 10 lat w stanach w roznych porzadnych serwisach samochodowych wiec glupot by nie opowiadal - chyba ze ktos trafil na ucznia z miesiecznej praktyki z technikum - oni nic nie wiedza i chca tylko odbebnic warsztaty,

...ale to teoria. ja wiem jedno, kiedys nawet jak dla mnie byli bardzo drodzy Rolling Eyes Wink

...jak jest teraz nie wiem bo nie jezdze, od kilku lat mam swoich mechanikow i nikomu innemu samochodow do lap nie oddam. jesli cos jest nie tak to wiem kogo zj...e..c i nikt sie nie miga ze nawalil poprzednik.

...wlasciwie to brakuje mi w tej chwili tylko lakiernika z wieloletnim doswiadczeniem - tego co mialem wyjechal do walii, ...do warsztatu ktory specjalizuje sie w odbudowie triumpha, jaguara i lotusa. taki kozak Laughing
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Anthrax
*
*


Dołączył: Apr 24, 2007
Posty: 801
Skąd: Katowice

PostWysłany: Sro Maj 02, 2007 21:20    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Zgadza się wpełni, dopuki właściciel się zajmował warsztatem było OK, ja pierwsze auto serwisowałem u nich trzy lata i byłem zadowolony. Było mało ludzi zajmujących się amerykanami i słaba dostępność części. Ale póżniej zmienili siedzibę, szef zajął się innymi interesami no i opinia podupadła. Faktycznie o skrzyni biegów nie wypowiadał się Pan Bilewicz tylko mechanik który odwiózł mi auto.
Ale od tego czasu pojawiło się dużo warsztatów, dostępność części, fora takie jak to, no i są ludzie jak ja (kupiłem 2 vany po wypadku, rozebrałem na części, złożyłem) i nie korzystam z warsztatów.
Jeżeli chodzi o blacharza i lakiernika to polecam gościa z Mikołowa, (niestety zgubiłem jego namiary, mogę wytłumaczyć jak do niego dojechać) facet jest fenomenalnym blacharzem - uczył się zawodu w Monachium przy renowacji starych samochodów, robi fantastyczne rzeczy Shocked .
_________________
GMC Vandura 5,7
BMW '03 320 touring - diesel ale w automacie
nowy tel. 793681033
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
falkon
*
*


Dołączył: Aug 12, 2006
Posty: 1344

PostWysłany: Sro Maj 02, 2007 21:30    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

...blacharza mam, chodzi mi o lakiernika.

w ktorym miejscu jest ten blacharz, bo okazuje sie ze mikolow to mekka ludzi dobrej roboty, mam tam gazownika, gosca od napray i renowacji felg alu.

...no tak, ja jeszcze robilem auta u pana bilewicza. potem juz nie wiem jak sie sprawy mialy.Rolling Eyes
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Skrzynia Wszystkie czasy w strefie
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group