www.asu.pl :: Zobacz temat - overdrive-decydujace starcie:)
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

overdrive-decydujace starcie:)
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Skrzynia
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Wto Kwi 17, 2007 20:03    Temat postu: overdrive-decydujace starcie:) Odpowiedz z cytatem

nie tak dawno pytalem na forum jak uzwac (D) w pts. wiekszosc ludzi odradzalo uzywac twierdzac,ze to naduzycie,ze to na higwaye ,ze po co wlaczac cos co i tak nie zadziala bo musi byc odpwoednia pradkosc. poeksperymentowalem na wlanym aucie i doszedlem do wniosku ,ze uzywac,uzywac stale i to jak najbardziej ze wzgledu wlasnie na oszczednosc: skrzyni,silnika i oczywiscie paliwa.
ponizej cytaty z oryginalnej instrukcji pontona:

"jesli twoja skrzynia posiada overdrive (D) to jest to pozycja do zwyklej jazdy. jesli potrzebujesz wiecej mocy np.do wyprzedzania to:
-ponizej 35mph(65km/h) musisz wcisanc pedal do polowy
-powyzej tej szybkosci musis wcisnac pedal do podlogi
czynnosc ta zredukuje biego o jeden"

"bywaja sytuacje w ktorych powinienez(mozesz)wylaczyc overdrive(D):
-kiedy wjezdzasz na wzniesienie
-kiedy ciagniesz przyczepe
-kiedy zjezdzasz ze wzniesienia"
tlumaczenie:esdarek:)

bardzo prosze o opinie na temet ludzi ktorzy pisali ta instrukcje:)
p.s. jedynie rafal(asu)zalecil mi ciagla jazde na (D)...
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
srebrny
*
*


Dołączył: Mar 04, 2007
Posty: 25
Skąd: k/jabÅ�nny k/wa-wy

PostWysłany: Wto Kwi 17, 2007 20:45    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Obawy co do włączania (D) są prawdopodobnie spowodowane częstymi awariami TCC (o ile pamiętam). Sam jeżdżąc po mieście według w/g zaleceń naprawdę dobrego warsztatu nie załączam (D). Prędkość przy której załącza sie Lock Up to ''w naszym'' przypadku ok. 82km/h (przy delikatnej jeździe) dlatego ten zawór pracuje cały czas. INSTRUKCJA JEST OK.
To są tylko moje przemyślenia.
Pozdrawiam DAREK
_________________
Ts 3.8 "93 Omegas.602-109-604
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Wto Kwi 17, 2007 20:54    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

obawiam sie,ze u mnie redukcja nastepuje znacznie wczesniej.
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
srebrny
*
*


Dołączył: Mar 04, 2007
Posty: 25
Skąd: k/jabÅ�nny k/wa-wy

PostWysłany: Wto Kwi 17, 2007 21:10    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Mówię na przykładzie tylko dwóch 3,8 93r. Zawsze idealnie tak samo!!
Być może w innych jest inaczej.
Pzdr.
_________________
Ts 3.8 "93 Omegas.602-109-604
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
falkon
*
*


Dołączył: Aug 12, 2006
Posty: 1344

PostWysłany: Wto Kwi 17, 2007 21:31    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

...smiej sie ze mnie esdarek i moich rad, smiej sie Laughing - pamietaj ze nasze miasta to nie hollywod i los angeles gdzie ulice sa wielkie i odleglosci inne niz u nas - dziury, tory, swiatla, ronda, tory itd - skrzynia dostaje niezle po dupce, w stanach drogi proste jak stol, plasko - no moze oprocz san francisco Laughing

...zrobgisz jak bedziesz chcial - szybe tylna ogrzewana takze zawsze masz wlaczona zeby nie parowala Question

...przeciez jest lock up - po co ci po miescie overdrive?

...a swoja droga ja takze tlumaczylem na pontiac-polska instrukcje obslugi gdzie bylo pytanie czy mozna holowac automat - instrukcja sama sobie przeczy:

falko



Dołączył: 22 Lip 2006
Posty: 624
Skąd: Tychy
Wysłany: Wto Kwi 03, 2007 22:24 Temat postu:

--------------------------------------------------------------------------------

gdybyscie mieli service manual to byscie wiedzieli.

z przodu zapinamy hak do otworu ktory jest w podluznicy - zaraz obok katalizatora - ostatni otwor od czola pojazdu

z tylu zapinamy za belke - os - tak zaleca ksiazka serwisowa - nie ma uszu tak jak w europejskich samochodach

---przy czym wg instrukcji brak uszu okresloen jest tym ze producent asb w porozumieniu z GM nie zaleca holowania samochodow produkcji GM z wyposazonych w automatyczna skrzynie biegow.

zaczepy o ktorych mowa w instrukcji nie moga sluzyc do holowania a wylacznie do wciagniecia na lawete.

wg instrukcji w sytuacjach ekstremalnych - holowanie moze odbywac sie wylacznie na wlasne ryzyko uzytkownika pojazdu a ewentualne reklamacje uszkodzenia skrzyni ASB nie beda uwzgledniane.

ale jesli juz taka sytuacja nastapi nalezy bezwzglednie przestrzegac zalecenia - holowanie nie dalej niz 50 mil (80km), predkosc nie wyzsza niz 35 mph (56 km/h)*

* zaczerpniete z - 1995 Pontiac Trans Sport Owner's Manual - rozdzial -5- Problems on the Road.
_________________
Trans Sport SE 3100 V6 ciemna zielen perla
Tychy
Pozdrawiam wszystkich.

Masz problem z PTS, Lumina lub Silhuettem w okolicy - 0 603 184 131.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Wto Kwi 17, 2007 21:34    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

tez to czytalem przed chwila w manualu:)
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
falkon
*
*


Dołączył: Aug 12, 2006
Posty: 1344

PostWysłany: Wto Kwi 17, 2007 21:39    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

...a czytales rozdzial - Drive in winter? Laughing

...najpierw odsniezyc samochod a potem odpalic Laughing

...ale po co odsniezac skoro po odsniezeniu takiego smoka moze sie okazac ze auto nie zapali Laughing Rolling Eyes
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Wto Kwi 17, 2007 22:00    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

calosc czytalem:)
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
almado
*
*


Dołączył: Jul 14, 2005
Posty: 597
Skąd: Oława

PostWysłany: Wto Kwi 17, 2007 22:36    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Zapali falcon... to nie jest duży fiat Wink

Ja też nie używam nic innego jak (D), chyba że jest ciasno na drodze a ja bardzo się spieszę... bywa Rolling Eyes

Jazda po mieście nie musi polegać na ciągłym zrywaniu i hamowaniu, mozna sie swobodnie toczyć a i tak dojedziemy do celu, myślę że przy takiej łagodnej jeździe nic się skrzyni przy (D) dziać nie będzie...
_________________
Pontiac Trans Sport 3.8, 1993
- sprzedam, 602436559
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
darryd
*
*


Dołączył: Aug 18, 2005
Posty: 869
Skąd: Głogów - ...ja chcieć nowy dodge charger srt8!!!

PostWysłany: Sro Kwi 18, 2007 6:43    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ej, ja juz nie wiem o czym kto pisze, odroznijcie D (drive=jazda do przodu) od OverDrive (O/D)...pierwsze czyli D sluzy do zwyklej jazdy, a O/D jest to nadbieg, i jego wylaczenie powoduje w skrzyniach np 4 biegowych wylaczenie tego czwartego i korzystanie z 3 biegow...
Natomiast blokada np dwoch biegow pomagaja przy spokojnej jezdzie na sliskim...
_________________
Pozdrawiam
darry dooman
Oldsmobile Aurora 4.0L V8
---------------------------------


Ostatnio zmieniony przez darryd dnia Sro Kwi 18, 2007 6:55, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Sro Kwi 18, 2007 6:48    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

dzieki darryd:) ja wlasnie pisze o tym zeby sie nie pozbywac na wlasne zyczenie wszystkich biegow ,a D uzywac na pochylosciach,z przyczepa itp.
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
darryd
*
*


Dołączył: Aug 18, 2005
Posty: 869
Skąd: Głogów - ...ja chcieć nowy dodge charger srt8!!!

PostWysłany: Sro Kwi 18, 2007 6:52    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

esdarek napisał:
dzieki darryd:)

prosze bardzo Smile
esdarek napisał:
,a D uzywac na pochylosciach,z przyczepa itp.

chodzilo naturalnie o O/D... Wink
_________________
Pozdrawiam
darry dooman
Oldsmobile Aurora 4.0L V8
---------------------------------
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Sro Kwi 18, 2007 6:56    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Very Happy
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
srebrny
*
*


Dołączył: Mar 04, 2007
Posty: 25
Skąd: k/jabÅ�nny k/wa-wy

PostWysłany: Sro Kwi 18, 2007 6:58    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dokładnie tak!
Ja pisałem o częstych awariach" lock up" który działa tylko na (D)
Przeczytać- zrozumieć-zapamiętać!
Naprawdę lock up załącza się dopiero przy około 80 k/h Smile
_________________
Ts 3.8 "93 Omegas.602-109-604
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
alladyn
*
*


Dołączył: Dec 16, 2005
Posty: 309
Skąd: Bundesland

PostWysłany: Sro Kwi 18, 2007 10:19    Temat postu: OD Odpowiedz z cytatem

Witam to co napisal Darryd jest prawda ze OD wylacza 4 bieg mam ksiazke orginalna od swojego willagerka i tam pisze to samo ze jazda po miescie z OD jest zdrowsza bo autko lata tylko na trzech biegach ,i niemeczy asb ciaglymi redukcjami z 4 w dol.POZRAWIAM
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Sro Kwi 18, 2007 10:38    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

wikipedia o overdrive:
jezdzic mozna ciagle ale i tak sie zalaczy dopiero przy jezdzie powyzej ok 70 km/h. wylaczyc w gorach i kiedy jest przyczepa:)
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
darryd
*
*


Dołączył: Aug 18, 2005
Posty: 869
Skąd: Głogów - ...ja chcieć nowy dodge charger srt8!!!

PostWysłany: Sro Kwi 18, 2007 11:24    Temat postu: Re: OD Odpowiedz z cytatem

alladyn napisał:
ksiazke orginalna od swojego willagerka i tam pisze to samo ze jazda po miescie z OD jest zdrowsza bo autko lata tylko na trzech biegach ,i niemeczy asb ciaglymi redukcjami z 4 w dol.POZRAWIAM


powaznie jest to napisane w instrukcji zeby wylaczyc po miescie O/D? Smile Ja na O/D OFF zaczalem gdzies dopiero od pol roku jezdzic, czyli na 3ch biegach po miescie, jak tylko przekraczam 70-80km/h przez dluzszy odcinek włączam O/D i wchodzi wtedy 4 bieg... Smile w naszych skrzyniach krotko mozna powiedziec O/D = 4 bieg

esdarek: mam wrazenie ze tam na wikipedii porypali pojecie lockup z overdrive...gdyz lockup np w 41TE zalacza sie tez na 3 biegu jak i na 4...i lockup to inna bajka...chyba ze to ja jestem niedoinformowany Very Happy

dla informacji 3 bieg to tzw direct drive, czyli przelozenie 1:1
4 bieg to jak juz wiemy over drive i tam przelozenie jest cos chyba 0.7:1
a lockup jest to bezposrednie spiecie elementow skrzyni z silnikiem...czyli w srodku konwertera łopatki nie sa juz napedzane olejem, tylko nastepuje stale spiecie aby wyeliminowac poslizg na konwerterze...kurcze, nie wiem jak to lepiej opisac Very Happy
_________________
Pozdrawiam
darry dooman
Oldsmobile Aurora 4.0L V8
---------------------------------
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
alladyn
*
*


Dołączył: Dec 16, 2005
Posty: 309
Skąd: Bundesland

PostWysłany: Sro Kwi 18, 2007 13:28    Temat postu: OD Odpowiedz z cytatem

Tak napisali powiem ci krotko cytuje - jak kontrolka OD sie pali to jezdzisz na 3 biegach jak kontrolke wylaczasz czyli zgasnie masz zalaczany nadbieg, i wiesz jakies tam duperele oszczednosc paliwa itp.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Garet
*
*


Dołączył: Feb 16, 2006
Posty: 267
Skąd: Znienacka

PostWysłany: Sro Kwi 18, 2007 16:09    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Włączę się do dyskusji.
Nie mam OD dlatego to nie mój problem ale podzielę się tym co kiedyś przeczytałem w necie też na jakimś forum przy firmie naprawiającej ASB.
Na pytanie czy po mieście jeździć na OD fachowiec napisał, że nie gdyż są za małe prędkości w związku z czym występują duże przeciążenia I awarie na??? jeśli dobrze pamiętam??? jakimś koszu sprzęgłowym w konwerterze??? czy coś takiego.
GENERALNIE ODRADZAŁ.
_________________
Tees 3,1 V6 BIAŁY
Ludzie! Kochajcie stare baby!!!
Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
falkon
*
*


Dołączył: Aug 12, 2006
Posty: 1344

PostWysłany: Sro Kwi 18, 2007 17:26    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

...nie jestem mechanikiem, nie jestem specjalista od naprawy skrzyn ASB - a tylko i wylacznie pasjonatem ktory ma takze samochody z overdrivem (nie TS 3,1 oczywiscie - ale bardziej zaawansowane technologicznie mimo ze kilkunastoletnie) i serwisuje swoje wozy u prawdziwych specjalistow, jest ich garstka - to prawda, sa drodzy (darek powie ze to znowu moja zla maniera) ale jak jeden maz - odpowiadali - jesli chcesz sie dlugo cieszyc skrzynia w naszych warunkach europejskich biorac pod uwage nasze warunki - nie naduzywaj overdrive w miescie gdzie jadac ok 60-70km/h ciagle zmienisz kierunki jazdy, osiagasz pewne wzniesienia, stoisz na swiatlach a do tego telepiesz sie po torac tramaowych.

cala ta rozowa przypomina mi troche pewna scene filmowa - gdzie dostawca owocow przywiozl dostawe o szpitalnej kuchni i przechodzac korytarzem natkal sie a lekarza, te na niego spojrzal i poprosil zeby poszedl za nim bo powinien sie przebadac.
sprzedawca kiwnal tylko reka i poszedl dalej myslac - przeciez dobrze sie czuje i nic mi nie jest.
na drugi dzien rano wsiadajac do swojej ciezarowki dostal zawalu i zmarl.

...ale moze sie myle i to ja jestem tylko starym dziwakiem a overdrive traktuje jak krysztal za szyba Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
srebrny
*
*


Dołączył: Mar 04, 2007
Posty: 25
Skąd: k/jabÅ�nny k/wa-wy

PostWysłany: Sro Kwi 18, 2007 18:14    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Chciało by się powiedzieć A NIE MóWIłEM Wink . Czasami warto posłuchać człowieka który jeździł automatem 84 i nie jest ''pisarzem''.
_________________
Ts 3.8 "93 Omegas.602-109-604
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
falkon
*
*


Dołączył: Aug 12, 2006
Posty: 1344

PostWysłany: Sro Kwi 18, 2007 19:02    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wink ciiii...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
alladyn
*
*


Dołączył: Dec 16, 2005
Posty: 309
Skąd: Bundesland

PostWysłany: Sro Kwi 18, 2007 19:08    Temat postu: OD Odpowiedz z cytatem

Witam to wiec jaki z moral jezdzic w miescie z OD czy poprostu po miescie go wylaczac i zalaczac tylko na trasie jesli cos zle napisalem niech ktos poprawi .POZDRAWIAM
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Sro Kwi 18, 2007 20:06    Temat postu: OD Odpowiedz z cytatem

Jezdzic z OD. Czesto w miescie przekaczasz 60 km/h a wtedy nadbieg juz moze sie zalaczyc a jak bedziesz bez OD to bedzie wiecej palil Wink

Pozdrawiam Wink
_________________
ASU - Serwis samochodów amerykańskich
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
falkon
*
*


Dołączył: Aug 12, 2006
Posty: 1344

PostWysłany: Sro Kwi 18, 2007 20:15    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

...przekraczajac w miescie 60 lamiesz przepisy - chyba ze tylko po to zeby zalaczyl sie OD Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Sro Kwi 18, 2007 20:23    Temat postu: 60 km/h Odpowiedz z cytatem

Teoretycznie tak ale jak jechac 50 km/h np. na 3 pasmowej drodze (np. we Wrocławiu nowa obwodnica od Milenijnego do Klecinskiej czy ul. Legnicka). Tam autobusy nawet przekraczaja ta predkosc. Nie jestem za szybka jazda ale tam gdzie mozna to nie ma co sie wlec 50km/h Confused

Podrawiam Wink
_________________
ASU - Serwis samochodów amerykańskich
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
alladyn
*
*


Dołączył: Dec 16, 2005
Posty: 309
Skąd: Bundesland

PostWysłany: Sro Kwi 18, 2007 20:29    Temat postu: OD Odpowiedz z cytatem

Czyli z tego co mowi Rafal to morzna jezdzic na 4 biegach po miescie bez zadnej obawy ze cos padnie ????????????????.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Sro Kwi 18, 2007 20:39    Temat postu: tak Odpowiedz z cytatem

tak Very Happy
_________________
ASU - Serwis samochodów amerykańskich
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
falkon
*
*


Dołączył: Aug 12, 2006
Posty: 1344

PostWysłany: Sro Kwi 18, 2007 20:44    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

...w bielsku mamy obwodnice 4 pasmowa i wtedy mozna jechac nia 70 zgodnie z przepisami - ma ona ok 12 km - wtedy wrzocam overdrive ale juz jezdzac starymi uliczkami po miescie, wspinajac sie na hulanke czy stojac w korku od dworca do wylotu na szczyrk 20km - po co mi ovedrive?

...zeby byl?

mog laczyc tazke tylna szybe ogrzewana - przyda sie Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
alladyn
*
*


Dołączył: Dec 16, 2005
Posty: 309
Skąd: Bundesland

PostWysłany: Sro Kwi 18, 2007 20:50    Temat postu: OD Odpowiedz z cytatem

Morze troche nie w temacie ale widze ze jestes rafal akurat na for morzesz mi powiedziec czy tempomat ma jakis swoj sensor predkosci jesli tak to gdzie on sie znajduje.Sory za przerwany watek.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Sro Kwi 18, 2007 20:52    Temat postu: OD Odpowiedz z cytatem

Nie ma znaczenia. Wtedy i tak sie nie wlaczy. To tak jak bys napisal ze po co mi 5 biegow w manualu jak nie uzywam 5 biegu ?? A co on ci przeszkadza ze sobie jest jak i tak go nie wlaczysz ?? Mimo iz masz wlaczony OD to szkrzynia go nie wrzuci jesli nie bedziesz jechal szybko. Jadac w korku mozesz sobie wrzucic LOW,1 czy 2 bo dlaczego wlaczac D jak i tak 3 bieg nie wejdzie ?? Te biegi nizsze sa w warunkach gdy nie chcesz doposcic aby wlaczyl sie wyzszy bieg (jednym slowem chcesz je zablokowac).

Pozdrawiam Wink
_________________
ASU - Serwis samochodów amerykańskich
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Sro Kwi 18, 2007 20:57    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

sztefan-wlaczoa tylna szyba sie grzeje! natomiast gdybys wlaczyl ogrzewanie tylnej szyby zalaczajace sie ponizej zera w lato to chyba by nie bylo nukleranej zimy?
srebrny: masz racje ale gdzie takich znalezc:)
falkon: masz czujnik zmierzchowy prawda? czy wylacasz go jakos w ciagu dnia? przeca zacmienie slonca nie zdarzaja sie codziennie!
Smile darek
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Sro Kwi 18, 2007 21:05    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

rafal chyba jestesmy jednomyslni.... 1,2,D to blokady biegow jesli nie chcemy wyzszych. OD to pelny zakres biegow. tak pisze w instrukcji auta,tak pisze w wikipedii, tak mowi prosta logika...no i tak mowi rafal , a to ostatnie jest dla mnie ostateczne!!!
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
falkon
*
*


Dołączył: Aug 12, 2006
Posty: 1344

PostWysłany: Sro Kwi 18, 2007 21:05    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

...czujnika zmierzchowego nie da sie wlaczyc lub wylaczyc samemu - chyba ze zadzialasz na idiote i zakryjesz lewy glosnik na desce gazeta Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Sro Kwi 18, 2007 21:35    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

no to na nieszczescie dali nam mozliwosc wylaczenia od....
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
falkon
*
*


Dołączył: Aug 12, 2006
Posty: 1344

PostWysłany: Sro Kwi 18, 2007 21:45    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

...no i gazeta musi byc wyborcza, dziennik polski pali bezpieczniki przeciazeniowe Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
darryd
*
*


Dołączył: Aug 18, 2005
Posty: 869
Skąd: Głogów - ...ja chcieć nowy dodge charger srt8!!!

PostWysłany: Czw Kwi 19, 2007 7:59    Temat postu: Re: OD Odpowiedz z cytatem

asu napisał:
Czesto w miescie przekaczasz 60 km/h a wtedy nadbieg juz moze sie zalaczyc a jak bedziesz bez OD to bedzie wiecej palil


nie do konca z tym spalaniem, bo przy jezdzie na 4tym biegu przy tej predkosci jest okolo 1500-1800 obrotow, a to nie sa oszczedne obroty np dla mojego silnika jak i innych, zwlaszcza ze przelozenie tego biegu jest inne 0.7:1 ...najekonomiczniejsze wychodzi wlasnie direct drive (3 bieg) 1:1...
zauwaz ze na 3cim biegu mozna jechac nawet do ok 160 km/h, wiec jezdzenie na OD po miescie to prawie jak jazda na 5tym biegu zwyklym autem...

asu napisał:
Mimo iz masz wlaczony OD to szkrzynia go nie wrzuci jesli nie bedziesz jechal szybko.


owszem, ale jadac np 55km/h puszczajac gaz, wchodzi bieg 4, przy przyspieszaniu nastepuje redukcja na 3, a w miescie czesto sie zmienia predkosc, dodaje gazu, hamuje i takie skakanie nie robi dobrze, a tak np przy lekkim zwalnianiu, przyspieszaniu masz caly czas 3 bieg...

druga najwazniejsze sprawa jesli chodzi o wylaczenie O/D, to oszczednosc hamulcow! Prosze zauwazyc, ze przy jezdzie z OD nie ma hamowania silnikiem, kiedy OD wylaczymy, auto hamuje tak prawie jak manualna skrzynia...

polecam lekture aby zrozumiec tez zagadnienie jazdy na niskich obrotach
http://bluebox.zary.com.pl/moto_info/artykuly/art_55.htm
_________________
Pozdrawiam
darry dooman
Oldsmobile Aurora 4.0L V8
---------------------------------
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
alladyn
*
*


Dołączył: Dec 16, 2005
Posty: 309
Skąd: Bundesland

PostWysłany: Czw Kwi 19, 2007 8:13    Temat postu: OD Odpowiedz z cytatem

Co racja to racja jak lece na3 i odpuszcze gazu wskakuje mi 4 bieg niewiem jak u innych ale umnie tak sie wlasnie dzieje ,i zachwileczke musze redukowac z 4 na3 .
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Czw Kwi 19, 2007 8:18    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

od-nadbieg czyli taka niby piatka w manualnej.
lock up-mechaniczna blokada silnika z kolami poprzez skrzynie.
poprawcie mnie jesli sie myle
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
darryd
*
*


Dołączył: Aug 18, 2005
Posty: 869
Skąd: Głogów - ...ja chcieć nowy dodge charger srt8!!!

PostWysłany: Czw Kwi 19, 2007 8:59    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

cofnij sie esdarek kilka postow wstecz, napisalem to...
lockup nie jest to blokada kol z silnikiem, tylko mowiac prosto blokada konwertera na sztywno...czyli bardziej zobrazowalbym to ze jest to spiecie elementow skrzyni a nie kol... Smile
ale mniejsza z tym, gadamy przecie o O/D a nie o lockupie... Smile
_________________
Pozdrawiam
darry dooman
Oldsmobile Aurora 4.0L V8
---------------------------------
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Czw Kwi 19, 2007 9:37    Temat postu: OD Odpowiedz z cytatem

Dlatego pozostawiam wam do wyboru. Ja zawsze w miescie jezdzilem na OD. Jedno i drugie ma swoje plusy. Jadąc po Wrocławiu jest bardzo dużo miejsc gdzie jade np. 80km/h i z mojego punktu widzenia jest bez OD jest mniej ekonomiczna. Faktycznie klocki mozesz oszczedzić hamujac silnkiem ale to hamowanie odbywa sie przy wyzszych predkosciach np. Zwlaniajac z 80km/h bedzie hamowac silnikiem ale najpierw musiales rozpedzic auto do 80km/h bez OD wiec miales wieksze spalanie Very Happy .
Kolejna sprawa ze zmianami biegow. Jadac 60km/h puszczajac gaz on wrzuci OD ale normalnie dodajac gaz on bedzie na nim jechac a jak przycisniesz to zrzuci (to nie jest nic szkodliwego dla skrzyni). Lepsze sa zmiany biegow niz np. jazda na jednym biegu przy wyzszych obrotach.
Jak chcesz mozesz sprubowac pojechać 160km/h bez OD ale tą 3 bieg szlak trafi.... Confused

Jednym slowem są plusy i minusy ale moimzdaniem najlepiej jezdzi sie na O/D (chyba ze ktos mieszka w gorach).

Pozdrawiam Wink
_________________
ASU - Serwis samochodów amerykańskich
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
darryd
*
*


Dołączył: Aug 18, 2005
Posty: 869
Skąd: Głogów - ...ja chcieć nowy dodge charger srt8!!!

PostWysłany: Czw Kwi 19, 2007 9:54    Temat postu: Re: OD Odpowiedz z cytatem

asu napisał:
...ale najpierw musiales rozpedzic auto do 80km/h bez OD wiec miales wieksze spalanie Very Happy .


no u mnie przy tej predkosc obroty sa na poziomie 2500-2700, wiec takie w sam raz... Smile

asu napisał:
Jadac 60km/h puszczajac gaz on wrzuci OD ale normalnie dodajac gaz on bedzie na nim jechac a jak przycisniesz to zrzuci (to nie jest nic szkodliwego dla skrzyni). Lepsze sa zmiany biegow niz np. jazda na jednym biegu przy wyzszych obrotach.


no ale obroty w zakresie 2000-3000 tys to chyba nie sa to jakies kosmiczne, jadac normalnie 110-120km/h mam przy OD jakos 2800-3000 obrotow...

asu napisał:
Jak chcesz mozesz sprubowac pojechać 160km/h bez OD ale tą 3 bieg szlak trafi.... Confused


nie no chodzilo mi o to, jak dlugie przelozenie jest tego biegu Smile

zreszta, najlepiej niech kazdy sam sobie spawdzi i zobaczy jak mu sie lepiej jezdzi... Smile
_________________
Pozdrawiam
darry dooman
Oldsmobile Aurora 4.0L V8
---------------------------------
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Czw Kwi 19, 2007 10:15    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ja mam przy 140 km/h 1,5 obrotow:) dojezdzam do pracy ok 30 km i mam dwa odcinki na ktotrych jade ok 80km/h a autko ma 1,5tys obrotow. sprawdzalem bez od i ma ponad 2 tys. jest roznica....
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Czw Kwi 19, 2007 11:23    Temat postu: skrzynia Odpowiedz z cytatem

darryd ty masz 2.5 silnik i twoj lepiej sie czuje przy wyzszych obrotach niz np. TS 3.8 ktory ma calkiem inny moment obrotowy. Tam gdzie twoj czuje sie dobrze np. 2500-3000 to 3.8 moze miec 2000-2500. Wiec kazdy nich jezdzi jak chce bo jeden i drugi sposob jest poprawny i nie szkodzi skrzyni.

Pozdrawiam Wink
_________________
ASU - Serwis samochodów amerykańskich
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Czw Kwi 19, 2007 11:30    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

wersja ostateczna dla mnie-jak jade do sklepu na drugi koniec osiedla po piwo to D. jak jestem w gorach to D,jak ciagne przyczepe to D. w kazdym innym przypadku (D).
dziekuje;)
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
almado
*
*


Dołączył: Jul 14, 2005
Posty: 597
Skąd: Oława

PostWysłany: Czw Kwi 19, 2007 21:06    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Przy 140km/h to masz 2,5 tys. obrotów Smile 1,5 tys. obr jest przy 100km/h Smile
_________________
Pontiac Trans Sport 3.8, 1993
- sprzedam, 602436559
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Czw Kwi 19, 2007 21:11    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

sprawdze jak znowu bede na niemieckiej autostradzie Wink
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
wk
*
*


Dołączył: Oct 11, 2004
Posty: 844
Skąd: Tarnowskie Góry - Śląskie

PostWysłany: Czw Kwi 19, 2007 21:13    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Prześledziłem uważnie cały temat i podziele sie moimi spostrzeżeniami.
Swedo czsu na naszym forum padła wypowiedź że w mieście raczej używać tylko 3 biegu D.
Próbowałem tak jeżdzić i powiem ze było to dla mnie wyrażnie nie wygodne, bo itak były odcinki gdzie jechałem szybciej i wtedy przełanczałem na OD. Efekt był taki że przełanczałem raz na D raz na OD i wciaż moja uwaga skupiała sie na pilnowaniu szybkości bo poco jecgać na 3 przy 80 km/h.
Oczywiści można też blokować 3 W mieście gdy chcemy utrzymywać dużą moc aby np. skokami wyprzedzać inne auta. No ale jazda w stylu królika Laughing jest mało gustowna ichyba nie przystoi naszym kochanym autkom.
Natomiast jazda na 3 (D) bardzo sie sprawdzała np na chorwackich serpentynach, gdzie były ostre długie podjazdy a ja swobodnie przy 70 czy 80 piąłem sie w góre.
Wtedy jadąc z OD faktycznie co 100 m mogło by dochodzić do ciagłych zmian biegów pomiećzu 3 (D)a nadbiegiem (OD)
Tak więc sądze że wtedy blokowanie 3 biegu miało sens.
_________________
Wojtek
Ford WINDSTAR 3,8 LX /95 zagazowany
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Czw Kwi 19, 2007 21:44    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

wk mamy silniki o tych samych pojemnosciach i jezdzimy glownie po tych samych drogach(tg.piekary,bytom,k-ce itp) wiec chyba doszlismy do tych samych wnioskow:)
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Gobowiec
*
*


Dołączył: May 24, 2005
Posty: 556

PostWysłany: Pią Kwi 20, 2007 23:34    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

oj mało na forum bywam ostatnio - esdarek - kiedy zmieniłeś auto? Ale korzystając z 10 min przerwy w pracy i wracając do tematu: zakładając, że jadę sobie spokojnie 80km/h na 4 biegu mam już włączony lockup który jest dużo lepszy niż jazda na poślizgu na 3 biegu. Myślę, że to również jest argument aby korzystać z OD. Ja niestety mam lockup tylko na OD. Jeśli nie jest to przełączenie na 5 sekund i potem znowu redukcja to chyba nie ma co bawić się w wyłączanie OD tylko normalnie jeździć. Choć też czytałem gdzieś, że w warunkach miejskich (polskich) lepiej wyłączyć OD. Ale nie pamiętam tamtej argumentacji tezy.
_________________
Gobowiec Smile Windstar 3.0 97r. zagazowany
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Skrzynia Wszystkie czasy w strefie
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group