www.asu.pl :: Zobacz temat - syczenie ssss...
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

syczenie ssss...

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Elementy i akcesoria
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
Hetmann
*
*


Dołączył: Feb 18, 2007
Posty: 77

PostWysłany: Sro Mar 07, 2007 9:01    Temat postu: syczenie ssss... Odpowiedz z cytatem

tak sie dzieje że w autku 96 voyek 3,3 coś syczy - wyraźnie z prawej strony od pasażera - jakby z okoplicy nawiewów takie syczenie traw 3-5 sekund i powtarza się kilkakrotnie w czasie 20 km jazdy do pracy (raczej na początku) - tak jakby coś sie "nabijało" jak to stwierdził mój kolega.
Co to moze być?? jakies pomysły???
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Sro Mar 07, 2007 9:10    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

hmmmm w moim aucie takie syki(cichutkie) towarzysza zmianom ustawien nawiewow i klimatyzacji bo jest ona sterowana podcisnieniowo...w voytku to juz chyba elektrycznie raczej:) niemam pojecia co sie moze nabijac i odpuszczac-w ciezrowce czy autobusie to bym wiedzial;P
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Hetmann
*
*


Dołączył: Feb 18, 2007
Posty: 77

PostWysłany: Sro Mar 07, 2007 9:22    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ale to nie syczy jak w autobusie - to jest jednostajny syk przez kilka sekund i cisza i tak kilka razy....
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
wk
*
*


Dołączył: Oct 11, 2004
Posty: 844
Skąd: Tarnowskie Góry - Śląskie

PostWysłany: Sro Mar 07, 2007 10:31    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

U mnie w Winim też posykuje. Tłumacze ta sobie tym ze czynnik chłodzacy zie w układzie rozpręza.
Może to właśnie to?
_________________
Wojtek
Ford WINDSTAR 3,8 LX /95 zagazowany
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
cZyNo
*
*


Dołączył: Apr 12, 2005
Posty: 233

PostWysłany: Sro Mar 07, 2007 11:59    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

pewnie masz za mało czynnika chłodzącego Smile w klimatyzacji. Jak dobijesz wiosną to przestanie Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Hetmann
*
*


Dołączył: Feb 18, 2007
Posty: 77

PostWysłany: Sro Mar 07, 2007 18:55    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

a jak rozłączyc klime- wogóle jej zasilanie żeby sprawdzic czy wtedy będzie syczeć...?
tylko poprosze prosto i łopatologicznie bo do tej pory jeździłem eskorcikiem
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
cZyNo
*
*


Dołączył: Apr 12, 2005
Posty: 233

PostWysłany: Sro Mar 07, 2007 19:12    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ustaw nawiew na twarz, wentylator na minimum, przycisk klimy wyłaczony.... na początek to powinno wystarczyć. Jesli mało to wyjmij bezpiecznik nr 11 - sprzęgło klimatyzacji
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
dex
*
*


Dołączył: Mar 23, 2006
Posty: 366
Skąd: GorzĂłw Wlkp.

PostWysłany: Sro Mar 07, 2007 21:23    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dokładnie jak mówi Jedi.
U mnie jest to samo. Tak pracuje zawór od klimy.
Ustaw nawiew na każdą inną pozycję oprócz pozycji z nadmuchem na szybę, bo wtedy klima włącza się automatycznie. Jeśli syczenia nie będzie to na 100% jest to zawór od klimy który się tam znajduje. Jeśli mimo wyłączonej klimy będzie syczenie to trzeba szukać gdzie indziej. Może coś z dmuchawą?
Pozdrawiam Tomek.
_________________
Chrysler Town & Country 3,8 stown&go 2005.
Dodge Grand Caravan 3,3 Sport 02 - sprzedany
Grand Voyager 2,4i 1999- sprzedany
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Hetmann
*
*


Dołączył: Feb 18, 2007
Posty: 77

PostWysłany: Pią Mar 09, 2007 7:33    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

jesteście nieźli Very Happy
Pomogło!!! tzn teraz wiem ze to klima, nawet nie wyciągałem bezpiecznika tylko przestawiłem nawiew i nie syczy
Jesteście wielcy - Dzieki
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Marta
*
*


Dołączył: Nov 25, 2007
Posty: 14

PostWysłany: Sro Lis 05, 2008 0:20    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

tak, u mnie tez zaczelo syczec jakby z prawej str od pasazera. Okazalo sie ze to klima. Teraz nabita nie syczy Smile
_________________
Chrysler Cirrus LXI 2.5 V6 automat
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
MarkusCal
*
*


Dołączył: Sep 14, 2007
Posty: 292
Skąd: Czestochowa

PostWysłany: Sro Lis 05, 2008 9:35    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

W moim zaczęło też ssssyczeć po nabiciu klimy - i gdy pojechałem do mechanika że coś się dzieje z moją klimą to powiedział że tu to normalne, bo klima w moim przypadku działa na zasadzie Załącz-Wyłącz - nadmiar ciśnienia z układu wylatuje i słychać ssssssss Smile - już się przyzwyczaiłem do ssssssssss Smile - Na początku nie byłem do tego przekonany ŻE TAK MA BYĆ ale widzę że nie tylko u mnie słychać ssssssss Smile
_________________

Chrysler Voyager Family 2.0 98r
I zagazowany

Chrysler Town&Country 3,6 2011
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
bombowozistaa
*
*


Dołączył: Dec 12, 2007
Posty: 52
Skąd: ELK

PostWysłany: Nie Lis 09, 2008 23:19    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

mało tego jak jeszcze WAM dojdzie różnica temperaratur to może coś w rodzaju pary lecieć z nawiewów Smile w MB 124 też tak miałem więc chyba tak ma być Very Happy
_________________
CHRYSLER VOYAGER 3,3 96r. - był
AUDI A8 4,2 99r. - jest
Różne instrukcje do aut:   http://www.chomikuj.pl/bombowozista
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
On
*
*


Dołączył: Apr 16, 2008
Posty: 1010
Skąd: Słupsk Pomorskie Plymouth G.V. 3,3 1996r był. Teraz Chrysler G.V. 3,3 Limited 2003r.

PostWysłany: Sro Lis 12, 2008 20:15    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

MarkusCal napisał:
W moim zaczęło też ssssyczeć po nabiciu klimy - i gdy pojechałem do mechanika że coś się dzieje z moją klimą to powiedział że tu to normalne, bo klima w moim przypadku działa na zasadzie Załącz-Wyłącz - nadmiar ciśnienia z układu wylatuje i słychać ssssssss Smile - już się przyzwyczaiłem do ssssssssss Smile - Na początku nie byłem do tego przekonany ŻE TAK MA BYĆ ale widzę że nie tylko u mnie słychać ssssssss Smile


U mnie też jest takie cykliczne syczenie. Powiedzmy, że co ok. 15-20 sekund.

Plymouth G.V. 3,3 1996r zagazowany skrzynia A604
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Wto Maj 12, 2009 22:31    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

W moim Voyku też mam to syczenie i troche się zastanawiam czy aby tak ma być? na forum tajemnicevoyagerow http://www.tajemnicevoyagerow.inten.pl/viewtopic.php?f=8&t=2994 niektórzy radzą żeby wymienić osuszacz i to pomaga w syczeniu, ale mnie zastanawia co wspólnego ma osuszacz który się znajduje przy chłodnicy z syczeniem wydobywającym się z okolic parownika?
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Sob Maj 16, 2009 11:43    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ja dziś podjechałem do serwisu OPLA na sprawdzenie układu.
Gostek podpiął stacje obsługi i po kolei:
Odzysk czynnika 820gr i 0 oleju :smt087 po około 15min wyskoczył błąd "za długi czas odzysku"
Zrobił próżnie, manometry pokazują -1bar i po dwudziestu minutach "układ nieszczelny"
Wtłoczył 900 gram czynnika i troszkę oleju o ile dobrze pamiętam to 10ml i kazał odpalić silnik i klime.
Klima odpaliła, niskie ciśnienie spadło do 1.6 a wysokie do 17 po czym nastąpiło włączenie się wiatraków i spadek ciśnienia poniżej 10, następnie już przy włączonych wiatrakach LP 1.6-2.1, HP 7-11. Niestety ale gość nie miał termometru żeby sprawdzić jakia jest tempeartura na wylotach ale na moja ręke jest takie sama jak wcześniej czyli pewno oscyluje 5-7 stopni.
Gostek poświecił ultrafioletem ale nie wiadomo czy wcześniej był w układzie kontrast więc trzeba bedzie troche pojeżdzić żeby znaleść tą nieszczelność o ile ona jest bo przecież wcześniej klima działała.
Czy ktoś z Was się orientuje dlaczego wyskoczył ten pierwszy błąd w czasie odzysku? Czym to może być spowodowane? Dlaczego maszyna nie wyssała grama oleju?
najważniejsze syczenie nadal występuje u mnie
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
sato
*
*


Dołączył: Sep 13, 2007
Posty: 1350
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Sob Maj 16, 2009 15:24    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jak pojedziesz sprawdzić klimę to zerknij na przewody tylne ,gdzie są uchwycone na wspornikach właśnie w tych miejscach najczęściej dochodzi do uszkodzenia przewodu zasilania i powrotu.

Na wspornik dostaję się piasek i drąży ten przewód.Mnie wyskoczyła dziura przy tylnym kole ,ale jak wyczyściłem przewód do białego to tych dziurek miałem więcej i właśnie w tych miejscach gdzie były wsporniki.

Te dziurki bardzo trudno zobaczyć bo są wielkości końcówki igły ,ale jak przyłożył łukiem z tiga to od razu wyskoczyła dużo większa ,że mogła igła wejść do środka.
Po tych perypetiach nabijali mi trzy razy klimę bo nikt nie kwapił się wejść pod auto i sprawdzić pod nim przewody.
_________________


Chrysler Grand Voyager 3,3 2000r. LPG Stag 300
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Sob Maj 16, 2009 23:32    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Sato ja mam Voyagera czyli nie mam tylnej klimy niestety.
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Nie Maj 17, 2009 11:28    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dziś z nudów takim domowym elektronicznym termometrem z czujnikiem zewnętrznym pomierzyłem temperatury.


Na obiegu otwartym temperatura wahała się pomiędzy 4-5stopni na obojetnie którym biegu dmuchawy.
Na zamkniętym obiegu temperatura spadła poniżej 4 stopni i wahała się pomiędzy 3.8-4 stopnie.
Temperatura zewnętrzna według wskazania termometru z konsoli samochodowej 18stopni a wewnątrz na początku badania było 22stopnie i po 4 minutach temperatura spadła już poniżej 21 stopni.

Na forum tajemnicevoyagerow upierają się że to że układ syczy to wina osuszacza i wczoraj pod ich wpływem i trzech Żywców Wink zamówiłem na allegro ten osuszacz, ale czy to na pewno jest osuszacz?

Jeszcze jedno czy u Was w jajkach z przedziału 96-00 kompresor pracuje cyklicznie czy non stop? Ktoś na innym forum napisał mi że miał podobny przypadek z syczącą klimą i też sprężarka działała cyklicznie, dopiero jak podjechał do dobrego fachowca od klimy ten stwierdził że jest uszkodzony czujnik temperatury który niepotrzebnie wyłącza sprężarke i przez to to syczenie kiedy sprężarka nabija układ. Wymienił czujnik i wszystko u niego OK. Oczywiście sprawa tyczy się innego samochodu ale może w tym coś jest?
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
ply
*
*


Dołączył: Jul 14, 2007
Posty: 438
Skąd: Śląsk

PostWysłany: Pią Cze 12, 2009 15:30    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

temat załączania kompresora co chwila kiedyś poruszany, podobno te typy tak mają, jakby czujnik był uszkodzony to na pewno komputer OBD II by o tym powiedział, więc odpada.
U mnie syczy tylko na początku jazdy potem się uspokaja.
_________________
Plymouth Grand Voyager 3,3 '96 LPG, 16l/100km
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Pią Cze 12, 2009 17:13    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No niestety ale u mnie syczy za każdym razem kiedy włącza się sprężarka na obrotach powyżej 1000RPM, jeśli silnik pracuje na wolnych obrotach wtedy syczenie nie występuje.
Kiedyś rozmawiałem z Lukim na ten temat i on twierdzi że ten układ klimatyzacji ma taką wade i to syczenie jest normalne.
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
wmarek65
*
*


Dołączył: Feb 20, 2006
Posty: 1049
Skąd: Małopolska

PostWysłany: Sob Cze 13, 2009 6:33    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

W moim voyku też syczy Razz syczało też w moim poprzednim dodge caravanie ,tam z powodu uszkodzonej chłodnicy (układ był otwarty przez miesiąc)wymieniłem również osuszacz ,ale syczało dalej.
Syczenie występuje na zaworze rozprężnym,gość od klimy stwierdził że tak to ma pracować tylko może trocgę ciszej,ale widocznie ten typ tak ma Very Happy
Sprężarki w naszych vojkach pracują w trybie załącz- wyłącz i sterowane są przez czujnik ciśnienia który określa dolną i górną granice załanczania i wyłanczania sprężarki.Nie może pracować w trybie ciągłym bo by rozerwało układ klimatyzacji gdyby czujnik ciśnienia nie wyłączył.

W nowszych typach sprężarek jest zawór nadciśnieniowy,który reguluje wysokie ciśnienie odpuszczając go do niskiego (wszystko to dzieje się w sprężarce) i w ten sposób kompresor pracuje w trybie ciągłym bez wyłanczania go przez czujnik tak jak w naszych autach.
_________________
--------------------------------------------------
Chrysler Grand Voyager AWD 3,8 2000 +sek Landi Renzo Omegas
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Sob Cze 13, 2009 8:52    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

wmarek65 napisał:
W moim voyku też syczy Razz syczało też w moim poprzednim dodge caravanie


No i już wiadomo że ten typ tak ma Confused
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
ply
*
*


Dołączył: Jul 14, 2007
Posty: 438
Skąd: Śląsk

PostWysłany: Sob Cze 13, 2009 9:41    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nie tylko ten, miałem mazde 626 wersja usa tez tak syczało,
_________________
Plymouth Grand Voyager 3,3 '96 LPG, 16l/100km
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Sob Cze 13, 2009 11:40    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jak dla mnie to pierwszy samochód w którym słysze takie syczenie.
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Sob Cze 13, 2009 11:49    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

jak syczy znaczy,ze dziala Wink
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Sob Cze 13, 2009 16:36    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

esdarek napisał:
jak syczy znaczy,ze dziala Wink


Tak o u Ciebie syczy? Jak do tej pory to spotykałem sie jedynie z syczeniem zaraz po wyłączeniu klimy.
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Sob Cze 13, 2009 16:48    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

taki zart to mial byc.... Confused
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Elementy i akcesoria Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group