www.asu.pl :: Zobacz temat - Instalacja gaz do Chryslera Vision '94
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Instalacja gaz do Chryslera Vision '94

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Instalacje gazowe
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
Stasheck
*
*


Dołączył: Mar 03, 2007
Posty: 451
Skąd: Kraków

PostWysłany: Sob Mar 03, 2007 12:23    Temat postu: Instalacja gaz do Chryslera Vision '94 Odpowiedz z cytatem

Witam wszystkich - wreszcie po pół roku udało mi się znaleźć solidne forum z AA (Amerykańskimi Autkami).

Do rzeczy: zakupiłem ja w listopadzie '06 Krzysia Vision, rocznik '94, z silnikiem 3,5 l. Jako że chłopak sporo pali, chciałem mu gaz założyć.

Warto dodać, że przewidywany przebieg roczny to ok. 15 000 km. Stąd opcja założenia instalacji II-gen, której cena w Krakowie to 1900-2100 pln. Sekwencja, ztcw, dla V6 kosztować miałaby koło 6000 pln - 2/3 wartości auta, zwróciłoby mi się przy obecnych kosztach benzyny i gazu po 4 latach :/

W grudniu byłem w zakładzie - dosyć polecanym - Fugazi na ul. Lindego w Krakowie. Ależ mnie tam nastraszyli... Że nie ma gdzie zmieścić reduktora, chyba że zmienię filtr na stożkowy; że kolektor jest co prawda metalowy, ale rurka kolektora plastikowa i może mi pęknąć po strzale; jeszcze sporo innych schiz. No nic, pomyślałem, benzyna 3,35 pln, gaz 2,2 pln - nie jest to takie opłacalne.

No ale jak wiecie mamy początek marca, benzyna 3,8 i rośnie, gaz 1,8 - więc postanowiłem wrócić do tematu gazu. Znalazłem na necie człowieka, który kilka instalacji robił w Visionach, '94 też, i poradził mi on:

- instalacja Landi Renzo + komputer LCS + reduktor LR Maggierato (czy jakoś tak się to pisze? Very Happy)
- jeden mikser po filtrze powietrza;
- jakieś zawory ulgi na dolocie, na wypadek strzału
- butla 80 l za kanapą pasażerską (w Fugazi twierdzili, że 60 l tam może nie wejść Shocked Confused )

Gość sprawia wrażenie że wie, o czym mówi Wink Więc zamierzam pojechać założyć tę instalację wg tych instrukcji.

Do tego byłem u mechanika (amerykańskiego Wink ), który stwierdził, że silnik dobrze pali, świece są czyste i instalacja nie powinna strzelać. Zalecił tylko wymianę filtra powietrza na świeży przed instalacją, "żeby ją doregulować dobrze" i wymianę paska rozrządu (auto ma 204 kkm na liczniku, trudno powiedzieć jak było serwisowane przed 199 kkm, kiedy je kupiłem), żeby mi silnika nie rozwaliło.

Pytanie do audytorium - czy ktoś ma jakieś uwagi? Plan jest dobry, czy nie? Czy coś jeszcze powinienem zrobić? I czy ktoś może mi ewentualnie polecić dobry zakład w Krakowie/okolicach (jeśli nikt tego nie zrobi, pojadę do rzeczonego Fugazi).

Pozdrawiam wszystkich serdecznie Smile



PS. Gdzieś tutaj przeczytałem, że zerwanie paska rozrządu w tym aucie to nie kompletna tragedia - wystarczy założyć nowy i nastawić rozrząd - prawda-li to?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Sob Mar 03, 2007 14:48    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

mam 2 generacje w znacznie starszym aucie od kilku lat i nie wiem co wy tak piszecie o tych strzalach? co to jest? raz mialem "puk" jak konczyl sie gaz a kobieta wdepnela pedal w podloge. przekrecilem stacyjke,przelaczylem na benz. i znow kilka lat jezdze. jesli ktos dobierze komponenty instalacji do konkretnego pojazdu to chyba problem nie istnieje. w tarnowie masz centrale f-my czakram ,w krakowie pewno tez jest oddzial. zadzwon ,pogadaj,ustal,pojedz,zaloz i badz zadowolony!!!
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
almado
*
*


Dołączył: Jul 14, 2005
Posty: 597
Skąd: Oława

PostWysłany: Wto Mar 06, 2007 0:23    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

1. Za sekwencję z butlą 80l (zmieści się) zapłacisz we Wrocławiu 4100
2. Warto założyc sekwencję, bo bedzie palił praktycznie tyle gazu co benzyny, wskazania komputera będą się różniły o 0,5l, jeśli załozysz IIgen, będziesz przepłacał 3 litry na 100km, czyli w ciągu 1 roku (15 tys. km) przepłacisz 1,8*(3-0,5)*15000/100= 675zł.
Wychodzi na to że po 3 latach zwróci Ci się wydatek na droższą instalację (mówimy tutaj o różnicy w spalaniu między dwiema instalacjami gazowymi, nie o róznicy między gazem a benzyną). Jeśli dodatkowo policzysz różnicę czasu straconego u gazownika przy wszystkich regulacjach, powiedzmy 5 zł/ godz. to bardzo prawdopodobne, ze wyjdziesz na to samo już po 2,5 roku Smile
3. Jedna zasada: jak fachowiec zaczyna straszyć to znaczy że nigdy jeszcze takiego auta nie robił i trzeba od niego czym prędzej sp... uciekać Smile Szczególnie dotyczy to gazowników Exclamation
4. Rób wszędzie, tylko nie w tym Fugazi bo wychodzi na to ze Twój vision bedzie tam przecierał szlak a Ty następnie wytłuczesz drogę do nich po założeniu instalacji.

Praktyczna uwaga przy wyborze gazownika: podjedź do warsztatu i zobacz ile samochodów jest aktualnie robionych a ile poprawianych. Jeśli stoi tam kilka aut z zaworkiem od gazu, to zapomnij o tym warsztacie, bo jest bardzo prawdopodobne, ze Twoje auto za jakiś czas też będzie zapuszczać korzenie na miejscu obecnych. Mówcie co chcecie, założenie gazu to jest spora ingerencja w konstrukcję układu napędowego i chyba dobrze, gdy zajmie się tym w naszym aucie ten co umie.

Jeśli bywasz we Wrocławiu raz na pół roku, to polecę Ci mojego gazownika - nie wiem co zakłada ale to działa już w drugim amerykańcu i co najważniejsze, gość wie co robi i na dodatek robi cholernie dokładnie, zgodnie z zasadą "dobrze za pierwszym razem" (najlepiej przygotować się, że zabawa będzie trwała 2 dni ale najprawdopodobniej nie stracisz iluś-tam dni na naprawy i regulacje, zresztą kto wie czy nie robią serwisu wyjazdowego, nawet do Krakowa - musiałbyś spytać)
_________________
Pontiac Trans Sport 3.8, 1993
- sprzedam, 602436559
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Stasheck
*
*


Dołączył: Mar 03, 2007
Posty: 451
Skąd: Kraków

PostWysłany: Wto Mar 06, 2007 0:41    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Uwaga o gaziarzach maksymalnie słuszna, że też sam na to nie wpadłem Smile

4100? No to już niezła cena. Rozumiem, że gość Ci tyle za Visiona policzył? Możesz podać dane instalacji, co tam jest zamontowane? Przy jakim przebiegu ją wstawiłeś, i ile już przejechałeś?

Poproszę dokładne namiary na gościa - zadzwonię do niego i umówię się co i jak. Jeśli cena faktycznie taka, to muszę sobie znaleźć nocleg we Wrocku Smile (i sposób znalezenia dodatkowych 2000 pln).

Bardziej przekonuje mnie argument o jakości instalacji, niż o zwrocie inwestycji - auto liczę "na początek" na 3 lata eksploatacji.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
almado
*
*


Dołączył: Jul 14, 2005
Posty: 597
Skąd: Oława

PostWysłany: Wto Mar 06, 2007 0:59    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Za visiona. To jest jakieś tomasetto czy tomasetti. Założyłem przy przebiegu 107 tys., teraz ma 117. Żona jeździ prawie 2 lata i przejechała 30 tys. bez żadnej skuchy. Firma Adar, 0-71 325 36 46. Tel. do mnie 602 43 65 59, od 8 rano jestem na chodzie Smile

Mnie przekonuje zawsze stosunek (cena+koszty dodatkowe)/jakość. Gdybym stawiał tylko na jakość, jeżdziłbym pewnie nowym japończykiem za 150 tys. a że liczę koszty (m.in utratę wartości) to wożę się 10-letnimi amerykańcami Smile Warto policzyć koszt 1km uwzględniając paliwo, materiały eksploatacyjne, ubezpieczenia i naprawy - amerykańce w tej walce wcale źle nie wychodzą Smile
_________________
Pontiac Trans Sport 3.8, 1993
- sprzedam, 602436559
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Stasheck
*
*


Dołączył: Mar 03, 2007
Posty: 451
Skąd: Kraków

PostWysłany: Wto Mar 06, 2007 1:30    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dzięki za namiary, możliwe że jutro zadzwonię Smile

A co do kosztów - nie dobijaj mnie ubezpieczeniem, razem z drugim właścicielem (zniżki!) jesteśmy z Krakowa... Gorzej jest tylko w Wawie. Ciekaw jestem, gdzie tanio można ubezpieczyć OC takiego smoka, jak Vision.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
almado
*
*


Dołączył: Jul 14, 2005
Posty: 597
Skąd: Oława

PostWysłany: Wto Mar 06, 2007 7:49    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

OC roczne mojego smoka w Warcie wyszło 530, (zniżka 65%), więc nie jest źle... ale w porównaniu z TeeSem Vision do tanich w eksploatacji nie należy.
_________________
Pontiac Trans Sport 3.8, 1993
- sprzedam, 602436559
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
laser
*
*


Dołączył: Jan 22, 2005
Posty: 95
Skąd: jablonna k/w-wy

PostWysłany: Wto Mar 06, 2007 8:14    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

jeżeli robisz 15 tys km rocznie, to wyluzuj z gazem, tym bardziej, że masz już 200 tys przejechanych.
a jeżeli cię nie przekonam, to tylko sekwencja.
wnoszę to po tym, bo widzę w jakim stanie przyjeżdżają do naszego warsztatu visiony ze zwykłymi gazowniami
_________________
kilka uplander'ow i kilka jeepkow

jablonna k/w-wy
tel 504 037 444
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Stasheck
*
*


Dołączył: Mar 03, 2007
Posty: 451
Skąd: Kraków

PostWysłany: Wto Mar 06, 2007 9:02    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

W sensie, że co robi tym Visionom instalka gazu II-gen?

Co do moich przebiegów - 15000 rocznie, 14,5 l miasto; ok. 10 trasa daje ok. 3000 pln różnicy rocznie na gazie i bez. A ja chcę autkiem ze 3 latka pojeździć.

A poza tym "psychiczny luz", że paliwo tanie Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
laser
*
*


Dołączył: Jan 22, 2005
Posty: 95
Skąd: jablonna k/w-wy

PostWysłany: Wto Mar 06, 2007 19:48    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

zwykla podciśnieniowa gazownia roz.....a wszystko co gumowe i plastikowe.
zaoszczędzisz na gazie, a dołożysz w gratach
_________________
kilka uplander'ow i kilka jeepkow

jablonna k/w-wy
tel 504 037 444
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
falkon
*
*


Dołączył: Aug 12, 2006
Posty: 1344

PostWysłany: Wto Mar 06, 2007 21:38    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

dokladnie jak mowi laser a on to wie.

zakladaj od razu jesli juz to sekwencje, chociaz powyzej 200 tys i 15 tys rocznie to wogule daj sobie spokoj.

ile lat bedziesz nim jezdzil, jestes kolekcjonerem - czy tylko uzywasz go do ponownego zakupu nowszego rocznika.

nie gniewaj sie na mnie ze stawiam tak sprawe ale rozwazajac zalozenie gazu do takiego przebiegu trzeba sobie odpowiedziec na takie pytania.

poza tym smiem twierdzic ze o ile teraz jestes zadowolony to po zalozeniu gazu twoje problemy zaczna sie mnozyc - a pamietaj ze mimo stosunkowo niewinnego wygladu czesci do visiona sa duzo drozsze niz do pozostalych samochodow zza oceanu.

poza tym pamietaj ze gaz sprawdza sie w momencie kiedy silnik osiagnie juz okreslona teperature robocza, co to sa za odleglosci - jesli miasto i 15 km poza miastem i spowrotem daj sobie spokoj - szkoda niszczyc samochodu a moze jeszcze dlugo tak pochodzic.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Stasheck
*
*


Dołączył: Mar 03, 2007
Posty: 451
Skąd: Kraków

PostWysłany: Wto Mar 06, 2007 22:17    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Po mieście robię jakieś 150-200 km tygodniowo, trasy różne, 10-40 km. Wiem, że Visionek robi się cieplutki po 5-8 km i trzyma to ciepło. To daje jakieś 8-10 000 km rocznie.

Pozostałe 5-8 000 trasy dalekiego zasięgu, między 50 a 1000 km, chociaż jak będę pewny autka to i dalej.

Generalnie mechanicy stwierdzają, że autko jest w naprawdę niezłym stanie; dzisiaj miałem przegląd robiony i facet nie miał żadnych zastrzeżeń (prócz bliżej niezidentyfikowanego, ale niedużego wycieku oleju - będę to musiał prześledzić). Mam nadzieję, że ze 3 lata pojeżdżę.

Nowszy rocznik - chętnie, ale jak warunki finansowe pozwolą. Na razie pozwoliły na zakochanie się i kupno Visiona z '94.

Tak czy inaczej, założenie gazu to jakieś 3-3,5k pln oszczędności na paliwie rocznie (przy obecnych cenach). Po trzech latach robi się przyjemnie, a trzeba też pamiętać, że mając świadomość jeżdżenia na tańszym paliwie będę jeździł więcej, dłużej i dalej Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
falkon
*
*


Dołączył: Aug 12, 2006
Posty: 1344

PostWysłany: Czw Mar 08, 2007 2:58    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

...owszem, ale pamietaj ze nie zostanie to bez wplywu na twoj silnik - pamietaj ze jest po 200 tys - mimo ze to v-ka to taki przebieg - dla mnie - dyskfalifikuje gaz.

na zachodzie zaklada sie gaz przy takim przebiegu przed sprzedaza auta do polski i dalej na wschod.

co innego gaz w nowym aucie kiedy wszystko razem sie uklada.

...zrob jak uwazasz, ale wg mnie przemysl to jeszcze i posluchaj opinii pozostalych.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Stasheck
*
*


Dołączył: Mar 03, 2007
Posty: 451
Skąd: Kraków

PostWysłany: Czw Mar 08, 2007 9:20    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No dobra, co gaz może rozwalić w silniku?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Czw Mar 08, 2007 10:28    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

gaz w silniku nie rozwali niczego i przebieg auta niema tu zadnego znaczenia. wazne aby silnik byl sprawny ,a gazownik wiedzial co robi. sa silniki majace 300 tys i nie wykazujace prawie zadnego zuzycia ,a sa tez takie ktore po 100tys nadaja sie tylko do remontu lub na zlom jesli silnik niema kompresji,bierze olej,zle pracuje na benzynie to niekoniecznie bedzie dobrze dzialal na gazie. jesli natomiast gazownik bedzie sie na twoim aucie uczyl ...no to tu juz mozesz miec klopoty:)
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Stasheck
*
*


Dołączył: Mar 03, 2007
Posty: 451
Skąd: Kraków

PostWysłany: Czw Mar 08, 2007 11:08    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Silnik "na ucho" chodzi dobrze. Jedyny problem, że na 95 na jałowym _czasem_ pulsuje między 600 a 1000 obrotów. Na 98 nie zauważyłem takich problemów.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
falkon
*
*


Dołączył: Aug 12, 2006
Posty: 1344

PostWysłany: Czw Mar 08, 2007 23:42    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

...no jesli przebieg nie ma zadnego znaczenia darku to moje cale doswiadczenie leglo w gruzach Wink


...to tak jakbysmy chcieli aby wysportowany 45 latekj zostal tyczkarzem.

owszem pare razy skoczy, ale odbije sie to na jego zdrowiu ktoregos dnia.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Pią Mar 09, 2007 9:47    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

widzisz,czlowiek uczy sie cale zycie. przebieg a zuzycie to dwie rozne sprawy(dla mnie to bylo zawsze oczywiste). istniej tez grupa ludzi ktora jezdzi autami ponizej pewnego przebiegu i rocznika a jak sie zbliza granica to zmieniaja na mlodsze i z mniejszym przebiegiem.niestety nie zawsze ta zamiana konczy sie sukcesem-pomijajac aspekt wiecznego dokladania do interesu-czesto "nowsze" auto jest bardziej zuzyte bo wlasciciel dbal o niego gorzej... w krajach gdzie cywilizacja samochodowa wyprzedza europe(a zwlaszcza niemcy z ktorych wiekszosc polakow czerpie zle wzorce) autami jezdzi sie do czasu kiedy przestaje to byc oplacalne lub bezpieczne. niemiec a zwlaszcza polski niemiec nie pojezdzi autem powyzej 5 lat bo mu nie wypada pomimo kredytu ktory beda splacac jeszcze wnuki....
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
falkon
*
*


Dołączył: Aug 12, 2006
Posty: 1344

PostWysłany: Pią Mar 09, 2007 14:30    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

...nie wypada jezdzic w niemczech jednym samochodem dluzej niz 5 lat Confused

...smutne, nie wiedza co to youngtimery Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Stasheck
*
*


Dołączył: Mar 03, 2007
Posty: 451
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pon Mar 19, 2007 15:47    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dzwoniłem do zawodników i powiedzieli:

Tomasetto + Zenit, 3700 pln. Cena wydaje mi się aż przesadnie niezła, ale narzekać nie będę Wink Natomiast czy ktoś może coś powiedzieć o tej instalacji? Regulacja, spalanie? Coś tam grzebię po forach, ale niedużo z tego wynika...
_________________
Dodge Intrepid 3,2l ES '99
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
luky
*
*


Dołączył: Oct 07, 2005
Posty: 885
Skąd: masłońskie/częstochowa

PostWysłany: Wto Mar 20, 2007 12:09    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

witaj
ja zakladam gazownie www.dtgas-system.com.pl
montuje ja m.in dla salonu forda FRANK CARS (czyli nowe auta z euro4). swietnie sie sprawuje takze w wielopunktach GM. mialem klientow nawet z wroclawia i z gdanska na montaz np przy pontiacu 3,8 i 3,4

jesli bedziesz przejezdzal kiedys kolo czestochowy to wstap. tel 0691300444

najgorzej te instalacje dzialaja w full grupach lub pol sekwencjach np ford 2,5 lub opel 2,5 3,0
ale ja akurat nie mialem z tymi autami problemu (opel 2,5 gazowalem dla klienta z gdanska), ale inni moztazysci tak.
cena tej instalacji np w gdansku kosztuje 4200 u mnie 3200, dla klubowiczo z forum pontiaca robie po 3000.

sama instalacja to nie wszystko, musi byc dobrze zamontowana i poprawnie wyregulowana.

aha mam tez klientow z krakowa, jak bedzie u mnie na przegladzie ktos, to podam za jego zgoda nr tel zeby mogl obiektywnie stwierdzic jak sie maja moje uslugi w porownanie do kilku warsztatow w krakowie.

nikogo nie namawiam na mozntaz u mnie, bo mam wystarczajaco klientow, ale jesli macie pytania odnosnie gazu to dzwoncie. butle mam na miejscu od 20 do 120 l cylindryczne i do 70l toroidalne, instalacje 2 generacji robie na rduktorach LOVATO (przy wiekszych pojemnosciach zakladam lovato super lub major).
_________________
lumina 95 3,8 ,grand prix gxp 5,3 2007, dakota 5,2 1999, luka_f@o2.pl tel. 0691388944 www.luky-garaz.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Stasheck
*
*


Dołączył: Mar 03, 2007
Posty: 451
Skąd: Kraków

PostWysłany: Wto Mar 20, 2007 13:26    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Pytanie podstawowe: czy montowałeś gaz do takiego silnika: http://en.wikipedia.org/wiki/Chrysler_SOHC_V6_engine#3.5

Głównie o to chodzi z wycieczką tam, że już mają doświadczenie, i to potwierdzone przez forumowicza.

A przy okazji: Almado, jak było z regulacją? Od razu ok zrobili?
_________________
Dodge Intrepid 3,2l ES '99
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
luky
*
*


Dołączył: Oct 07, 2005
Posty: 885
Skąd: masłońskie/częstochowa

PostWysłany: Wto Mar 20, 2007 14:21    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

osobiscie nie montowalem wiec nie namawiam cie, bo moge sie niewyrobic w jeden dzien.

natomiast w sieci (centala jest w lublinie) byl montowany w warszawie i lublinie i ne ma klopotow.

najwiecej bledow montazysci popelniaja przy zamontowaniu dysz, podstawowe bledy to zbyt mala lub zbyt duza odleglosc od wtryskiwacza benzynowego i zly kat.

wiec szukaj gazownika co ma spore doswiadczenia, niekoniecznie w silnikach chryslera
_________________
lumina 95 3,8 ,grand prix gxp 5,3 2007, dakota 5,2 1999, luka_f@o2.pl tel. 0691388944 www.luky-garaz.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Stasheck
*
*


Dołączył: Mar 03, 2007
Posty: 451
Skąd: Kraków

PostWysłany: Czw Mar 29, 2007 9:16    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Pojechałem, zapłaciłem, założyłem.

Pierwsze wrażenia:
- instalacja kosztowała 3700 pln - nie jest źle;
- wszystko ładnie, tylko teraz rury od gazu zasłaniają miernik poziomu oleju w ASB :/ Jeszcze nie próbowałem wyciągnąć, ale może być niefajnie;
- auto do Wrocławia spaliło 9 l/100 km, na gazie z Wrocławia 12 l/100 - czy ktoś może potwierdzić, że z Wrocławia pali się więcej, niż do? Przy takiej instalacji, to wliczając większą masę auta liczyłem na spalanie +10%, a nie +25%...
- no i jedna siara - odpalam dzisiaj auto, instalacja po 1,5 km stwierdziła, że silnik już cieplutki, przekręcam 2000 rpm i... zgasł. Następne 3 razy też. Przejechałem jeszcze 5 km, silnik ma już prawie normalną temperaturę roboczą (~80*) i dalej gaśnie. Nie krztusi się, nie zacina - przekraczam 2000 rpm i silnik cichutko i płynnie się wyłącza.

A tak poza tym jakoś przyzwyczajony jestem do gazu w 1.8 Golfie matki - tam gaz włącza się od razu po odpaleniu silnika, jakoś nigdy z tym problemów nie było - wręcz jak nie odpala na benzynie, to się go na gaz przełącza i wio. A tutaj muszę 1-2 km przejechać, zanim gaz włączę Sad
_________________
Dodge Intrepid 3,2l ES '99
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
qazws
*
*


Dołączył: May 07, 2006
Posty: 1314
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Czw Mar 29, 2007 9:30    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

a jak nie będziesz miał PB to nie zapalisz Wink popiepszone te instalacje Crying or Very sad
_________________
Plymouth Grand Voyager 1989r 3,0L żółte blachy ,
Dodge Grand Caravan 3,3L + lpg 1990r z bordową tapicerka Smile
Chrysler Town&Country 1994r 3,8L + lpg
www.czyszczeniedywanow.net
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Stasheck
*
*


Dołączył: Mar 03, 2007
Posty: 451
Skąd: Kraków

PostWysłany: Czw Mar 29, 2007 9:38    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

W tej chwili chciałbym, żeby w ogóle odpalała :/
_________________
Dodge Intrepid 3,2l ES '99
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
falkon
*
*


Dołączył: Aug 12, 2006
Posty: 1344

PostWysłany: Czw Mar 29, 2007 10:09    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

...nie mial chlop problemow to se gaz zalozyl Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
almado
*
*


Dołączył: Jul 14, 2005
Posty: 597
Skąd: Oława

PostWysłany: Czw Mar 29, 2007 17:57    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Stasheck napisał:
Pojechałem, zapłaciłem, założyłem.

Pierwsze wrażenia:
- instalacja kosztowała 3700 pln - nie jest źle;
- wszystko ładnie, tylko teraz rury od gazu zasłaniają miernik poziomu oleju w ASB :/ Jeszcze nie próbowałem wyciągnąć, ale może być niefajnie;
- auto do Wrocławia spaliło 9 l/100 km, na gazie z Wrocławia 12 l/100 - czy ktoś może potwierdzić, że z Wrocławia pali się więcej, niż do? Przy takiej instalacji, to wliczając większą masę auta liczyłem na spalanie +10%, a nie +25%...
- no i jedna siara - odpalam dzisiaj auto, instalacja po 1,5 km stwierdziła, że silnik już cieplutki, przekręcam 2000 rpm i... zgasł. Następne 3 razy też. Przejechałem jeszcze 5 km, silnik ma już prawie normalną temperaturę roboczą (~80*) i dalej gaśnie. Nie krztusi się, nie zacina - przekraczam 2000 rpm i silnik cichutko i płynnie się wyłącza.

A tak poza tym jakoś przyzwyczajony jestem do gazu w 1.8 Golfie matki - tam gaz włącza się od razu po odpaleniu silnika, jakoś nigdy z tym problemów nie było - wręcz jak nie odpala na benzynie, to się go na gaz przełącza i wio. A tutaj muszę 1-2 km przejechać, zanim gaz włączę Sad


Mam ten sam silnik - 3,5l Smile

Rury faktycznie zasłaniają bagnet od ASB ale się dostaniesz (musisz mieć tylko rękawicę bo się poparzysz), troche gorzej z korkiem od wspomagania, musisz dolewać przez lejek przy pełnym oświetleniu Smile

Do pierwszej regulacji bedziesz mieć trable, potem już nie powinno być. Warto zgłosić przed wizytą, że dzieje się to czy tamto - niech wyregulują albo przygotują zestaw części.

Co do przełączania na gaz dopiero po 1..2 km - każdy kto ma gaz powie Ci ze to dobrze, głowica i zawory nie dostają tak po dupie.

Szkoda ze wcześniej nie dałeś znać, podjechałbym z Tobą do warsztatu, pracuję 300 m dalej. Jak będziesz się znowu wybierał to powiedz, porównamy nasze smoki Smile

Eksploatacja - komputer będzie pokazywał z dokładnością do 0,5 litra, chyba że mocno dajesz w palnik, wtedy pali litr do dwóch więcej niż pokazuje. Ale to naprawdę trzeba się postarać żeby to auto paliło 16 litrów Smile
_________________
Pontiac Trans Sport 3.8, 1993
- sprzedam, 602436559
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Stasheck
*
*


Dołączył: Mar 03, 2007
Posty: 451
Skąd: Kraków

PostWysłany: Czw Mar 29, 2007 20:45    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Hm, gaz zaskoczył jak przekręciłem go na 2,5 tyś - był tak rozpędzony, że nie zdążył zgasnąć, a potem już zaskoczył. Następne przełączenia - bez problemu. Ciekawe, jak będzie jutro rano.

@Almado - jakbym wiedział, że pracujesz niedaleko, to bym zadzwonił Smile A tak to pozwiedzałem z dziewczyną Wrocław Wink A na przełączanie po 2 km nie narzekam, benzyny to dużo nie pali Smile Bardziej mnie boli konieczność rozkręcenia do 2k RPM, bo rano rzadko przekraczam 1,8 k RPM Smile
_________________
Dodge Intrepid 3,2l ES '99
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
almado
*
*


Dołączył: Jul 14, 2005
Posty: 597
Skąd: Oława

PostWysłany: Czw Mar 29, 2007 21:59    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

U mnie przeskakuje po 1,6RPM... jak diody zaczną bardzo szybko migać to wtedy pedał do podłogi i już na gazie Smile

Następnym razem jak będziesz jechał z Krakowa to zjedź na Oławę, potem na Jelcz-Laskowice i dalej na Wrocław - ominiesz cały bajzel komunikacyjny. Codziennie taka trasą do pracy jeżdżę Smile
_________________
Pontiac Trans Sport 3.8, 1993
- sprzedam, 602436559
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
BoMBowiec
*
*


Dołączył: Dec 05, 2005
Posty: 132

PostWysłany: Czw Mar 29, 2007 23:40    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Co to za instalacja za 3700zl? Sekwencja KME czy cos innego?

Ja mam KME. Silnik ma 220.000km a moze wiecej, przelatane ponad 30.000km na LPG i zero problemow...

Kiedys tez sporo przelatane na instalacji II generacji w Fordzie Explorerze 4.0 tez bez najmniejszych problemow, oprocz zle wykonanej emulacji.

W Salonce mam amerykanska instalacje gazowa IMPCO do silnikow z zasilaniem gaznikowym lub monowtryskiem. Bajka. W Polsce na tym lata sporo starych Chevroletow V8, troche 3.1V6 takich jak w Luminie np. I jest git.

Instalacja gazowa musi byc profesjonalna i profesjonalnie zalozona. I nie ma zadnych problemow, a jesli nawet sa mozliwe to i tak wiecej jest korzysci.
_________________
Maciej Mikler - Van Klub Polska - http://www.van-club.com
'85 Dodge Ram Van 5.2V8 - http://www.salonka.prv.pl
'04 Dodge Ram Pickup 5.7V8
'95 Cadillac Eldorado TC 4.6V8
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
almado
*
*


Dołączył: Jul 14, 2005
Posty: 597
Skąd: Oława

PostWysłany: Pią Mar 30, 2007 12:57    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

To jest Bombowiec dobra sekwencyjna i sprawdzona przeze mnie w dwóch amerykańcach instalacja Smile Do "zerowego" przeglądu wystepują jakieś kłopoty a po ostatecznej regulacji tfu tfu kłopotów się nie obserwuje Smile Na tych instalacjach moje auta przejechały 30 i 10 tys. km.
_________________
Pontiac Trans Sport 3.8, 1993
- sprzedam, 602436559
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Stasheck
*
*


Dołączył: Mar 03, 2007
Posty: 451
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pią Mar 30, 2007 20:06    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dobra, ja już (chyba) wiem o co chodzi.

Instalacja to Zenit JZ-2005. Poczytałem to i owo Wink i chyba kupię sobie złącze do niej.

Auto po nocy potrzebuje kilku "odpaleń" instalacji (za każdym razem silnik niestety gaśnie Sad ), potem już działa bez zarzutu. Cudne uczucie, wciskać gaz i nie przejmować się tak lecącymi złotówkami Wink

Pewnie prosta regulacja załatwi sprawę, w ostateczności można sterownik ustawić na "dotryskiwanie" gazu z benzyną przy starcie i zacznie chodzić jak trzeba Razz A poza tym poproszę o ustawienie przełączania na gaz od razu po osiagnięciu 30*, bez względu na obroty.
_________________
Dodge Intrepid 3,2l ES '99
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
dubelt
*
*


Dołączył: Jan 22, 2006
Posty: 952

PostWysłany: Pią Mar 30, 2007 23:54    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Cytat:
A poza tym poproszę o ustawienie przełączania na gaz od razu po osiagnięciu 30*, bez względu na obroty.

nie rob tego bo bedziesz stwazal zagrozenie na drodze. wtedy gwarantuje ci ze bedzie ci gasl.
gaz potrzebuje sie dostac od reduktora do cylindrow. robi sie tez pewnego typu opoznienie z odcieciem wtryskow/doplywu paliwa. przy niskich obrotach predkosc/cisnienie zasysanej mieszanki gazowo-tlenowej jest mala i nie zawsze pali sie od razu .. tj zanim krokowka poda odpowiednia ilosc gazu (defaultowo krokowki sie zamykaja przy pracy na benzynie).
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Stasheck
*
*


Dołączył: Mar 03, 2007
Posty: 451
Skąd: Kraków

PostWysłany: Sob Mar 31, 2007 9:10    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Toteż dlatego poproszę też o ustawienie przedwtryskiwania gazu z benzyną - sterownik ma taką opcję.
_________________
Dodge Intrepid 3,2l ES '99
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
szachy1000
*
*


Dołączył: Feb 20, 2007
Posty: 216
Skąd: ĹťyrardĂłw

PostWysłany: Sob Mar 31, 2007 9:41    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Stasheck napisał:
Toteż dlatego poproszę też o ustawienie przedwtryskiwania gazu z benzyną - sterownik ma taką opcję.


Dorzuce swoje trzy grosze na temat gazu w amerykancach. (Voyager 95, 3.3)
Zgadzam sie z przedmowcami ze podstawa do dobrego dzialania instalacji gazowej oprocz samej instalacji jest jej poprawny montaz i regulacja.
Stan silnika i ukladu zaplonowego odgrywa istotna role. Przyjmujac iz silnik jest sprawny smialo mozna zakladac gaz. W zadnym przypadku nie powinno sie sugerowac tylko samym przebiegiem (co to jest 200 tys. przebiegu dla silnika V6 12 zaworowego?).
Ja w swoim samochodzie mam zalozona instalacje BRC SEQUENT 56 zakladana w fimie CZAKRAM w Warszawie cena 4800 zł. W swoim zyciu jezdzilem 6 samochodami roznych marek wszystkie mialy inst. II generacji. Po zalozeniu instalacji sekwencyjnej moge powiedziec ze to jest bajka. Pali tyle co benzyny, przyspieszenie jak na PB. Przelacznik mam tak zamontowany ze go na pierwszy rzut oka nie widac i wielu moich kolegow nie wiedzac nawet ze jedzie na gazie chwalilo ze samochod z przebiegiem 260 tys. moze tak zapylac. Jako ciekawostke dodam ze osoby ktorym po zalozeniu gazu autko w automacie troche szarpie przy ruszaniu powinny udac sie na regulacje (w mojej inst. jest opcja automat). Ogolnie z sekwencji jestem bardzo zadowolony.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
qazws
*
*


Dołączył: May 07, 2006
Posty: 1314
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Sob Mar 31, 2007 15:36    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

4800 zł to można prawie całego Voytka kupić Laughing
_________________
Plymouth Grand Voyager 1989r 3,0L żółte blachy ,
Dodge Grand Caravan 3,3L + lpg 1990r z bordową tapicerka Smile
Chrysler Town&Country 1994r 3,8L + lpg
www.czyszczeniedywanow.net
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
szachy1000
*
*


Dołączył: Feb 20, 2007
Posty: 216
Skąd: ĹťyrardĂłw

PostWysłany: Nie Kwi 01, 2007 8:18    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

qazws napisał:
4800 zł to można prawie całego Voytka kupić Laughing


Cena jest kosmiczna to fakt.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Nie Kwi 01, 2007 8:41    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

panowie nie zazdroszcze wam doswiadczen z instlacjami 2 generacji.ja mam taka w aucie z w.p.wtryskiem benzyny i naprawde nie wiem o czym mowicie:) jakie mulenie auta,jakie strzaly,jakie czeste regulacje jaki gasnieczie.ja jezdze 4 lata i o tym na czym jade wiem tylko po kolorze kontrolki. auto samo sie przelacza kiedy trzeba w jedna czy druga strone, ma takiego samego kopa,nawt bym powiedzial,ze stabilniej i ciszej pracuje na gazie...dlatego z jeszcze wiekszym bolem serca bede sie pozbywal tempo i jeszcze wiekszym strachem zakladal gaz do pontona.
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
qazws
*
*


Dołączył: May 07, 2006
Posty: 1314
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Nie Kwi 01, 2007 9:37    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

więc ja mam I generację fakt na mikserze była porażka ale z blosem to już inna bajka ,jest super Very Happy
gaziaże zakładają za mały mikser do naszych furek i jest za mały dolot powietrza,moi koledzy mają miksery po 40mm a u mnie założyli tylko 32mm i ten silnik nie miał jak oddychać Wink

na mikserze palił 22 litry mała moc, na blosie 18 litrów i to w zakorkowanym Gdańsku i moc jak na PB

AAA ... strzałów u mnie w silniku nie widziałem i nie słyszałem jak na razie ....oby tak dalej Laughing
_________________
Plymouth Grand Voyager 1989r 3,0L żółte blachy ,
Dodge Grand Caravan 3,3L + lpg 1990r z bordową tapicerka Smile
Chrysler Town&Country 1994r 3,8L + lpg
www.czyszczeniedywanow.net
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Instalacje gazowe Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group