www.asu.pl :: Zobacz temat - Problem-nawet poważny
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Problem-nawet poważny

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Inne
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
s1wy
*
*


Dołączył: Oct 24, 2004
Posty: 733
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie Lut 25, 2007 13:17    Temat postu: Problem-nawet poważny Odpowiedz z cytatem

Moje plastikowe zakrętki na wentyle w oponach były w opłakanym stanie, więc kupiłem nowe, aluminiowe. I wiecie co się stało? Nie mogę ich teraz odkręcić-nie wiem jak to zrobić, a nie chcę używać zbyt dużej siły, bo boję się uszkodzeń zaworka. POMOCY!!!
_________________
Chevrolet Blazer LT 4.3 V6 1995 4x4 (zagazowany)
Mercury Cougar XR7 4.2 V8 1980 RWD
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
falkon
*
*


Dołączył: Aug 12, 2006
Posty: 1344

PostWysłany: Nie Lut 25, 2007 15:15    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

...przytrzymaj zaworek szczypcami a drugimo pomalu staraj sie odkrecic nakretke.

moze byc tak ze podczas jazdy zagrzaly sie zaworki i przykleily sie do aluminiowej nakretki - choc to bez sensu Confused

nie powinno sie tak mieszac polaczen.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
s1wy
*
*


Dołączył: Oct 24, 2004
Posty: 733
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie Lut 25, 2007 15:30    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Powiem ci ze tak probowalem,ale przestalem bo nic sie nie ruszylo a zacząłem się bać, że zaworek mi się uszkodzi. Poradzono mi, aby je przeciąć... jednak posunę się do tego dopiero w ostateczności
_________________
Chevrolet Blazer LT 4.3 V6 1995 4x4 (zagazowany)
Mercury Cougar XR7 4.2 V8 1980 RWD
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
heciu
*
*


Dołączył: May 05, 2006
Posty: 115
Skąd: Szczecin - Radziszewo

PostWysłany: Nie Lut 25, 2007 15:41    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Spryskaj je WD-40 albo jakimś płynem który ułatwia odkręcanie nakrętek
powinno pomóc Rolling Eyes
_________________

Voyagier 97 rok 2,0 l benzyna. Super maszyna!!!Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
falkon
*
*


Dołączył: Aug 12, 2006
Posty: 1344

PostWysłany: Nie Lut 25, 2007 15:43    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

moja rada, nic nie tnij, nie kombinuj tylko jedz do gumiarzy, nie bedziesz pewno ich jedynym z takim klopotem.

na placu jak cos uszkodzisz to co zrobisz?

a tak w najgorszym przypadku chlopaki dadza ci nowe wentyle i po klopocie, no. Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Nie Lut 25, 2007 18:25    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nastapila reakcja miedzy aluminiowym kapturkiem a mosiezna tulejka,to jest prawie zespawane,bedzie troche roboty z tym.Na przyszlosc na mosiac wkrecaj mosiac a nie inny metal,albo plastikowe kapturki
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
koral010n
*
*


Dołączył: Dec 04, 2006
Posty: 152

PostWysłany: Nie Lut 25, 2007 18:37    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nakrętka jak się nie chce odkręcić ze śruby np: jest zardzewiała, a jest do niej dojście,to się ją >>>>nagina młotkiem na około trzymając po przeciwnej stronie drugi młot.

w ten sposób rozbijamy ją i zwiększa się jej średnica, przez co może się poluzować, a wtedy jest już nasza..
>>>jeśli to nie pomaga, to ją nacinamy przecinakiem --- nie diaksem-- można z kilku stron w celu rozszerzenia metalu..
>>>możemy również nagrzewać..

Ja bym np: spróbował lekko naokoło ściskać kilkakrotnie różnymi szczypcami, np do cięcia bocznego, ale starać się w płaszczyżnie prostopadłej tzn. wzdłuż nakrętki /nie w poprzek/ i jak pisze "heciu" do tego WD.
Musisz to aluminium rozszerzyć / średnicę tej nakrętki / no i nie jest ono aż tak twarde.

Napisz, czy dałeś radę..
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
s1wy
*
*


Dołączył: Oct 24, 2004
Posty: 733
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie Lut 25, 2007 18:38    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

JEJU, Jedi poważnie mnie tym przestraszyłeś-teraz to już jestem w poważnej kropce Sad
_________________
Chevrolet Blazer LT 4.3 V6 1995 4x4 (zagazowany)
Mercury Cougar XR7 4.2 V8 1980 RWD
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
falkon
*
*


Dołączył: Aug 12, 2006
Posty: 1344

PostWysłany: Nie Lut 25, 2007 20:52    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

...che Laughing , czyli moja teoria nie byla taka glupia jak myslalem Cool

jedz do gumiarzy - nie zostaniesz z reka w nocniku - a raczej z wentylem w rece Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Pon Lut 26, 2007 19:49    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

kuP coca cole w plastiku 0,5-1 litr. przelej do gara i wstaw do mikrofalowki.jak bedzie bardzo ciepla to polej tym wentylki(kola ustaw wentylkami do gory najlepiej).mozesz tez nasaczyc tym wate i owinac na chwile wentylki. nim to wystygnie odkrec uzywajac 2 szt. szczypiec/keszczy/kombinerek(jak zwal....). aluminium super reaguje z mosiadzem. tworzy sie skorupa twardsza niz te dwa metale osobno:) wystarczy do tego sol,siarka,jakis kwas.... a tego u nas nie brakuje. w najblizszym czasie kaz sobie zalozyc nowe kominki przy zmianie opon(grosze kosztuje) i kup sobie zakretki z tworzywa bo po prostu sa najlepsze ,a jesli zalezy ci na wygladzie to kup sobie stalowe nierdzewne. mozna tez kupic cale szpanerskie kominki chromowane w komplecie z nakretkami:)
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
s1wy
*
*


Dołączył: Oct 24, 2004
Posty: 733
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pon Lut 26, 2007 20:26    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

O wspaniały!!! Calkowicie źem zapomniał o działaniu poczciwej coca-coli, a przecieź za młodu czytałem książkę Łysiaka o jego samochodowych podróżach po USA, gdzie mechanicy w ten własnie sposób poradzili sobie z zapieczonymi świecami.
_________________
Chevrolet Blazer LT 4.3 V6 1995 4x4 (zagazowany)
Mercury Cougar XR7 4.2 V8 1980 RWD
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Pon Lut 26, 2007 20:56    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

jak wykazaly badania(powazne)po polaniu zardzewielej sruby ciepla cola potrzebna do odkrecenia sila jest mniejsza o polowe niz przy wd-40 i temu pochodnych wynalazkach.oczywiscie coc cola nie konserwuje i nie smaruje ale peneruje i usuwa roznego rodzaju osady. nie zapomin potem umyc wszystkiego woda bo ci sie kola moga rozpuscic:P
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
falkon
*
*


Dołączył: Aug 12, 2006
Posty: 1344

PostWysłany: Wto Lut 27, 2007 22:16    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

...dlatego cola lepsza od pasty do zebow Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
qmarkus
*
*


Dołączył: Dec 31, 2006
Posty: 167
Skąd: Tychy

PostWysłany: Wto Lut 27, 2007 23:38    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ewentualnie można podgrzać zwykłą zapalniczką gazową, tylko taką do zapalania gazu, oczywiście jeśli jest miejsce bo szkoda opon. Żeby nie uszkodzić opony możesz podłożyć mokrą szmatę.
_________________
Windstar 97r. 3.0 zielony metalik- Luky już się nim zajął Wink
Kwiat Doblo- muł roboczy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
s1wy
*
*


Dołączył: Oct 24, 2004
Posty: 733
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pon Mar 05, 2007 20:14    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Już po sprawie-ponacinałem brzeszczotem te aluminiowe nakrętki i ...poszło. Nareszcie Smile Po ściągnięciu okazało się, że praktycznie na całej długości gwintu były ślady połączenia aluminium z mosiądzem, dlatego cola nie dała rady.
_________________
Chevrolet Blazer LT 4.3 V6 1995 4x4 (zagazowany)
Mercury Cougar XR7 4.2 V8 1980 RWD
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
falkon
*
*


Dołączył: Aug 12, 2006
Posty: 1344

PostWysłany: Pon Mar 05, 2007 23:10    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

dobrze ze kola nie odpilowales Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Inne Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group