www.asu.pl :: Zobacz temat - Wini przestał kręcic
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Wini przestał kręcic

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
adam_b
*
*


Dołączył: Jul 29, 2006
Posty: 124
Skąd: Jaworzno

PostWysłany: Pon Lut 26, 2007 20:31    Temat postu: Wini przestał kręcic Odpowiedz z cytatem

Witam
Rozrusznik przestał kręcić, niemożna odpalić silnika. Rano przejechałem 20 km i zaparkowałem pod domem po jakimś czasie chciałem jechać ale Wini ie, nie kręci rozrusznik. Poszperałem trochę na forum i mam kilka pomysłów na rano. Sprawdzę przekaźnik od rozrusznika i jeszcze bezpieczniki. Dzisiaj po tej porażce postanowiłem sobie dać spokoju i popracować trochę teoretycznie
może jutrzejszy dzień przyniesie rozwiązanie. Pola do popisu mam mało ponieważ samochód stoi na parkingu i do dolnych części dostęp jest utrudniony. Może szanowni koledzy użytkownicy Windstarów maja jakiś pomysł co jeszcze mogło nawalić, co warto sprawdzić. Ja użytkuje Windstara od października 2006 r i dopiero poznaję ten samochód.
Pozdrawiam
Adam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Numernabis
*
*


Dołączył: Dec 10, 2005
Posty: 216
Skąd: BełchatĂłw

PostWysłany: Pon Lut 26, 2007 21:19    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

U mnie w Luminie stanal rozrusznik ..Przyczyna Question Spalil sie wirnik , ale to przez zle dopasowany bendix..Rowniez przekrecalem kluczyk i nic sie nie dzialo..Tak wiec nie sadze aby bylo az tak zle w twoim przypadku..Chyba ze miales jakies niepokojace objawy w pracy tego oto rozrusznika Question
_________________
Pontiac Trans Sport 3.8
Chevrolet Lumina 3.8
Mercedes w201
BMW 730 ...Bylo ale poszlo Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
dubelt
*
*


Dołączył: Jan 22, 2006
Posty: 952

PostWysłany: Pon Lut 26, 2007 21:36    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

poruszaj wajha zmiany biegow.
razrusznik nie pada od razu sam z siebie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
adam_b
*
*


Dołączył: Jul 29, 2006
Posty: 124
Skąd: Jaworzno

PostWysłany: Pon Lut 26, 2007 21:42    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

do tej pory nie było problemów z rozrusznikiem, kręcił zawsze i dobrze. Na kolege dubelta mozna zawsze liczyc, już nieraz pomogły Twoje rady, więc rano zobaczymu co sie stanie, tylko nadal pozostaje pytanie dlaczego . Adam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Pon Lut 26, 2007 22:31    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Sygnal ze stacyjki na przekaznik i potem na rozrusznik idzie poprzez wybierak na skrzyni(multiswitch-wzaleznosci od firmy roznie sie to nazywa),prawdopodobnie moze byc juz wyrobiony i zaczyna szwankowac,nawet niedawno byl temat tego wylacznika o ile dobrze pamietam to przy taurusie.Sproboj pomachac wajcha,zapalic na N
Druga opcja to zuzyte szczotki,ktore mogly sie zawiesic,czasami warto trzonkiem mlotka przylozyc kilka razy w rozrusznik.
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
falkon
*
*


Dołączył: Aug 12, 2006
Posty: 1344

PostWysłany: Wto Lut 27, 2007 22:07    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

...tylko trzonka nie polam Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
koral010n
*
*


Dołączył: Dec 04, 2006
Posty: 152

PostWysłany: Wto Lut 27, 2007 22:35    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

//a czy przy przekręceniu kluczykiem przygasają ci kontrolki?

//czy słychać "pykanie " w rozruszniku?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
adam_b
*
*


Dołączył: Jul 29, 2006
Posty: 124
Skąd: Jaworzno

PostWysłany: Sro Lut 28, 2007 20:56    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam
Kontrolki przymrużają się w czasie załączania zapłonu, słychac przełączanie sie przekaźniklów i nic więcej. Czasami pali czasami nie.Wczoraj odpalił po poruszaniu dzwignią biegów jednak wieczorem po postoju pod zakładem pracy nie odpalił. Dzisiaj rano odpalił bez problemowo. Zdesperowany pojechałem do elektryka samochodowego, ma dać odpowiedź jutro. Po pomiarze ładowanie w normie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
koral010n
*
*


Dołączył: Dec 04, 2006
Posty: 152

PostWysłany: Sro Lut 28, 2007 22:23    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

...jeśli nie pali,to czy "pyka" ???
ładowanie...to nie chodzi o rozrusznik tylko o aku... jak "pyka" to..

..sprawdzić komutator, może być osad ze szczotek i robi zwarcie, dla tego w jednym miejscu zakręci, a w innym nie...ale to jeszcze nic ..

..najczęściej jest zp....ny wyłącznik przy elektromagnesie, który załączając obwód, podaje dźwignią posów bendiksa...

..wtedy wysunie bendiks, ale na wyłączniku nie ma odpowiedniego przekazywania prądu i wirnikiem nie zakręci....

..................ratuje wymiana cewki z wyłącznikiem /elektromagnesu/ lub
wymiana szczotek...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Sro Lut 28, 2007 22:46    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Moze byc jak juz napisalem walniety przelacznik na skrzyni biegow
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
adam_b
*
*


Dołączył: Jul 29, 2006
Posty: 124
Skąd: Jaworzno

PostWysłany: Czw Mar 01, 2007 18:22    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam
Odebrałem samochód od fachowca od rozrusznik ów i alternatorów. Stwierdził, że regulator napięcia jest ok, ładowanie aku ideał, rozrusznik też dobry. U mechanika samochód zapalał zawsze(był dwa dni). Podsunoł jeszcze pomysł że może któryś czujnik w drzwiach jes walnięty i nie gasi sie swiatło i następuje rozładowanie aku. Przyjechałem do domu i po paru godzinach wyszedłem sprawdzić samochód zapalił pochodził dłuższą chwilę na wolnych obrotach, zgasiłem silnik i juz ponownie nie uruchomił się. Objaw taki jak przedtem wcale nie kręci rozrusznik. Co do oświetlenia wewnętrznego od poniedziałku świeci się dosyć długo, któryś czujnik zaczoł wariować ale dopiero od pon. wcześniej po naprawach ( pisałem w którymś temacie) wszystko było ok. Samochód od październiika spisywał się bez problemów dopiero od poniedziałku zaczoł fiksować. Profilaktycznie odłączyłem akumulator . Co robić dalej, czy rzeczywiście przełącznik biegów może być problemem?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
dubelt
*
*


Dołączył: Jan 22, 2006
Posty: 952

PostWysłany: Czw Mar 01, 2007 18:58    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

no nie czy tylko jest!
zaciagaj P pod sam koniec.

masz problem ze swiatlami wewnatrz, sprawdz czujniki drzwi czy piszcza przy zalaczonym zaplonie. tam gdzie nie piszczy ci sygnalizacja i lampka wyjmij i wyczysc styki.

jak wiazesz problem swiatel z brakiem palenia, to wyjmij fuse 29 (oswietlenie jesli dobrze pamietam) i zobacz czy ci pali

na 99% zaciagniecie P do konca bedzie ci pozwalac odpalic.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
adam_b
*
*


Dołączył: Jul 29, 2006
Posty: 124
Skąd: Jaworzno

PostWysłany: Pią Mar 02, 2007 22:50    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Zaciągnięcie P do końca nic nie pomogło rozrusznik nie kręci,cisza. Czy problem palenia jest związany z oświetleniem wewnętrznym to kwestia sporna, ja do końca nie jestem przekonany ponieważ w grudniu rozwiązywałem problem z oświetleniem i nie było problemów z odpalaniem samochodu rozrusznik kręcił bez problemów, chociaż aku był stary i posiadał tylko 40% swojej mocy. Jeżeli podejrzany ma być przełącznik biegów to jak się do niego dostać, czy wystarczy rozebrać kolumnę kierownicy i jakoś go zdemontować?
Gdzie jest przekaźnik między stacyjką a rozrusznikiem, może też warto go skontrolować.
Wiem, że za dużo pytań ale samochód stoi na parkingu pod blokiem, aura jaka jest każdy widzi. Chciałbym szybko bez kombinowani i szukania zdemontować co trzeba i skontrolować.
Samochód nie pali, rozrusznik nie kręci a w środę może mnie przyjąć elektryk samochodowy i chciałbym przyjechać o własnych siłach.
Jeszcze jedno, biorąc pod uwagę opinie fachowca u którego byłem wczoraj postanowiłem doładować aku, może naprawdę uległ rozładowaniu przez jakieś tajemnicze zwarcie albo długie świecenie oświetlenia wewnętrznego.
Proszę o pomoc.
Adam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
mariuszek
*
*


Dołączył: Feb 13, 2007
Posty: 96
Skąd: Płońsk...

PostWysłany: Pią Mar 02, 2007 23:50    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wprawdzie specjalistą od amerykanów nie jestem bo dopiero poszukuję takiego samochodu Wink i może faktycznie poszedł jakiś czujnik jak twierdzą tu koledzy ale miałem podobny przypadek w samochodzie żony raz kręcił a za drugim razem lipa…. kontrolki przygasały czasami słychać było jeszcze metaliczny stuk...
Wyciągałem rozrusznik sprawdzałem na krótko chodził po założeniu na miejsce kręcił przez pół dnia a potem cisza… dwa dni się męczyłem dobrze ze to było lato… czyściłem szczotki, styki kombinowałem i co się okazało….Question
W kopułce w którą wpada bendiks nagromadziła się dziwna substancja trochę podobna do smaru i to właśnie blokowało… bendiks nie mógł wyskoczyć do końca i załączyć wirnika.
Wszystko co wiedziałem w tym temacie napisałen Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Sob Mar 03, 2007 9:23    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Przelacznik biegow jak to nazwales miesci sie przy skrzyni a nie pod kolumna kierownicza,co do przekaznika to nie wiem gdzie takowy jest w winim.
A wracajac do opisu kolegi nademna o dziwnej substancji to generalnie rozbierajac czy remontujac rozrusznik nigdy wewnatrz do nasmarowania tulejek itp.nie stosuje sie smaru,tylko tykko smaruje sie olejem,smar zbiera caly miedziany syf ze srodka
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
adam_b
*
*


Dołączył: Jul 29, 2006
Posty: 124
Skąd: Jaworzno

PostWysłany: Wto Mar 06, 2007 17:03    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam wszystkich, którzy śledzą ten wątek i tych którzy pomogli mi w dotarciu do prawdy. Wiele z Waszych porad wykorzystałem, sprawdziłem i byłem upierdliwy w dążeniu do odnalezienia usterki. Dzisiaj miałem wolne od pracy więc poświęciłem się Windstarowi. Wyczyściłem styki na rozruszniku: sterujący na konektorku oraz zasilający( może mylę się w nazewnictwie ale do takich wniosków doszedłem) Sprawdziłem także stacyjke czy czasem niema problemu na stykach do rozrusznika( zalałem płynem do cztszczenia styków oraz poprawiania kontaktu) Operacje pomogły, samochód działa normalnie. Wygląda na to, że to był ten problem.
Pozdrawiam wszystkich i dziękuje za pomoc.
Adam.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group