www.asu.pl :: Zobacz temat - Windstar 95
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Windstar 95

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Skrzynia
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
FUX
*
*


Dołączył: Mar 30, 2006
Posty: 16

PostWysłany: Sob Lut 10, 2007 23:54    Temat postu: Windstar 95 Odpowiedz z cytatem

przeglądam forum i miałbym kilka pytań z automatami mam niewiele wspólnego lektura forum jest bardzo ucząca ale nie wszystko wyjaśnia.

mój windstar a wlaściwie jego skrzynia zaczyna się ślizgać itp
prześlizg 2-3 bieg przy dłuższej jeździe zaczyna chyba śmierdzieć olej ( rozumiem że zaczyna być przepalony przez prześlizg tarczek
autkiem staramy się nie jeździć ( raczej stoi )

dysponuje ktoś jakimiś materiałami odnośnie skrzyni instrukcja serwisowa schematy itp.

na stacj gazowej poznałem gościa od taurusa chce mi oddać skrzynie z autka kupionego na części za grosze muszę tylko sam wymontować czy to może być taka sama ( taurus 2,5) chyba podobny rocznik źródło według którego wnioskuje http://automat.pl/infoserwis/katalog1/index.html ( może być wrazie czego na jakieś części - cena ok 100 PLN + czas na wyjęcie ). W józefowie powiedzieli że napewno nie że jest słabsza itd z powyższej informacji to nie wynika ( jeżeli to samo oznaczenie to powinna być ta sama skrzynia na zdrowy rozsądek )

Nie ufam już mechanikom i chyba olej będę wymieniał z kolegą ( wymienia mi obecnie motor ( megance - 2.0 16v ) na ASB sie nie zna ale na mechanice w 100% do wymiany oleju powinno starczyć z wiadomościami z tego forum. Olej mam filtr mam ( kupione w asu) teraz jaką wymiane sugerujecie, przy dynamiczne ile oleju powinienem mieć żeby się do tego zabrać

przepraszam za rozwlekłość
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
almado
*
*


Dołączył: Jul 14, 2005
Posty: 597
Skąd: Oława

PostWysłany: Nie Lut 11, 2007 1:34    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nie napisałeś czym jeździsz... Jeśli faktycznie skrzynia jest taka sama, to ja bym ją z tamtego taurusa wymontował i zawiózł (wysłał) do dobrego warsztatu żeby ją obejrzeli. Jeśli dobra, podjechać autem i wymienić, jeśli wymaga naprawy - zlecić naprawę, jak bedzie naprawiona to podjechać i wymienić. Starą skrzynię zostawić w rozliczeniu albo wystawić na allegro.
_________________
Pontiac Trans Sport 3.8, 1993
- sprzedam, 602436559
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
FUX
*
*


Dołączył: Mar 30, 2006
Posty: 16

PostWysłany: Nie Lut 11, 2007 10:31    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

jak w temacie windstar 1995r 3.8
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
almado
*
*


Dołączył: Jul 14, 2005
Posty: 597
Skąd: Oława

PostWysłany: Nie Lut 11, 2007 11:35    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

W Taurusie 2,5 siedzi trzybiegowa skrzynia ATX (do 1990) lub czterobiegowa AXOD (1991 - tylko do tego roku produkowano taurusy z silnikiem 2,5). W Taurusach z większymi silnikami siedzi AXOD lub AXOD-E (w zależności od rocznika), AXOD-E to ta sam skrzynia co AXOD ale ze sterowaniem elektronicznym - stosowana w latach 1991-1994.

W 1994 AXOD-E nieco ulepszono wewnątrz i nazwano AX4S.

Wychodzi na to, że nie zaadoptujesz skrzyni z tamtego Taurusa...

Biorąc pod uwagę koszt naprawy skrzyni i bardzo prawdopodobna awarię silnika Twojego auta (no chyba że juz miałeś... te silniki mają podobno jakieś problemy ze smarowaniem), zastanów się czy czasem nie lepiej sprzedać Windstara i nabyć coś innego.
_________________
Pontiac Trans Sport 3.8, 1993
- sprzedam, 602436559
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
FUX
*
*


Dołączył: Mar 30, 2006
Posty: 16

PostWysłany: Nie Lut 11, 2007 12:20    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

sprzedaż biorę pod uwagę ale muszę zrobić skrzynię żeby chodziła z tego zestawienia nie wynika twoja wypowiedź

Taurus 1985-90
ATX
Taurus 1986-92
AXOD
Taurus 1993
AXODE
Taurus 1993-96 AX4S
Taurus 1995-98 AX4N
Windstar 1994-96 AX4S
Windstar 1996-98 AX4N
czy to nie jest oznaczenie jednoznacznie identyfikujące skrzynie ??? źródło zestawienie automat.pl (sorry nie znam się na tym za bardzo więc podieram się materiałami z internetu) zadam pytanie jeszcze na tym forum http://www.fordtaurus.yoyo.pl/viewtopic.php?t=173

autko jeszcze jeździ z silnikiem nie ma problemu tylko ze skrzynią i staram się nie jeździć
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
FUX
*
*


Dołączył: Mar 30, 2006
Posty: 16

PostWysłany: Nie Lut 11, 2007 15:05    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

dziś pojechałem do sklepu no i zstała mi tylko 1 i 2 Sad
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
almado
*
*


Dołączył: Jul 14, 2005
Posty: 597
Skąd: Oława

PostWysłany: Nie Lut 11, 2007 16:43    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Czytaj ze zrozumieniem Smile Jeśli na szrocie jest Taurus z silnikiem 2.5, to siedzi tam skrzynia ATX (jeśli rocznik auta jest do 1990) lub AXOD (jeśli jest 1991). Po 1991 roku Taurusów z silnikiem 2.5 nie produkowano, więc potencjalny szrotowy dawca jest co najwyżej z 1991 roku.

W innych Taurusach owszem są inne skrzynie ale w tym 2.5 tylko te dwie.

Teoretycznie AXOD by podpasowała chociaż nie ma sterowania elektronicznego, natomiast z jakiegoś powodu ten Taurus na szrot trafił i stawiam na skrzynię, bo nie był to popisowy model Smile AX4S jest udoskonaloną wersją AXOD-E czyli skrzyni AXOD z dołożonym sterowaniem elektronicznym (zresztą nadal były z nią problemy i Ford w trosce o klienta przez 60 miesiecy od daty zakupu naprawiał tą skrzynię za free).

Na stronie http://automat.pl/infoserwis/katalog1/index.html niestety nie jest napisane ze różne silniki występuja z różnymi skrzyniami w tym samym roczniku.

Reasumujac: na szrocie w najlepszym wypadku jest skrzynia AXOD - starsza wiekowo i gorsza w wykonaniu od Twojej i najprawdopodobniej zepsuta.

Jeśli zamierzasz sprzedać tego Windstara to po kiego chcesz robić skrzynię? Pójdziesz w koszty i nikt Ci za to nie zapłaci... Dowiedz się ile kosztuje zestaw naprawczy + naprawa i o taką kwotę obniż cenę. Chyba że lubisz kopać się z koniem... zanim jednak podejmiesz sie samodzielnej próby naprawy skrzyni, poproś kogoś by pokazał Ci ją od środka i wyjaśnił sposób działania:)
_________________
Pontiac Trans Sport 3.8, 1993
- sprzedam, 602436559
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
falkon
*
*


Dołączył: Aug 12, 2006
Posty: 1344

PostWysłany: Nie Lut 11, 2007 17:36    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

... a moze poprostu oddaj te skrzynie do naprawy, po remoncie bedziesz wiedzial ze masz skrzynie "jak nowa" i twoje problemy przy prawidlowej eksploatacji ze skrzynia znikna na dobrych 10 lat.

...ja tak bym wlasnie zrobil. kupujac skrzymie nigdy nie wiadomo co tam w niej siedzi choc cena jest kuszaca.


chyba ze zaplacisz za skrzynke ok 1500 zl to wtedy mozna miec juz czegos tam pewnosc o ile sie na tym znasz.

... a z tego co widzew to bladzisz troche po omacku - wiec po co sie pakowac z jednego klopotu w drugi Rolling Eyes


...skad wogole jestes FUX - moze nawet nie wiesz ze w okolicy masz jakis calkiem dobry warsztat.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
FUX
*
*


Dołączył: Mar 30, 2006
Posty: 16

PostWysłany: Pon Lut 12, 2007 22:18    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Mieszkam koło Warszawy okolice Czosnowa (trasa na Gdańsk)- ale nie lubie warsztatów - żadnych mam złe doświadczenia

co do różnych typów to wiem http://www.samko.pl/fordwindstar.php rozumiem ze różnią je inwertery przynajmniej tak rozumuje

tak błądzę trochę ( zajmuje się raczej informatyką niz mechaniką) ale po to mam internet żeby wyprostować swoje poglądy i dowiedzieć się tego czego nie wiem. Po to są między innymi fora jak to ( zanim napisałem dużo poczytałem )

Kto kupi Windstara ze skrzynią padalcem ???

THX
P.S.nie macie schematów lub materiałów serwisowych do tej skrzyni.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
darioso
*
*


Dołączył: Mar 17, 2005
Posty: 208
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto Lut 13, 2007 8:01    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

'FUX' - czytając twoje posty wydaje mi się, że chyba czeka cię poważny wydatek. Jestem z Warszawy, jeżdżę WINDSTAREM i moja skrzynia miała podobne objawy najpierw ślizgania się na poszczególnych biegach, któremu towarzyszył smród spalonego oleju i mruganie lampki Overdrive'u. Po 2 dniach autko wypluło olej, poszedł dym no i wiadomo co. Remont robiłem w SAMKO na Spokojnej. Zakład jest ok. tyle, że brutto zapłacisz ok. 6000 zł. Zakład w Józefowie jest tańszy o jakieś 1500 - 2000 zł. Zakład na Sadybie (przy elektrociepłowni Siekierki) odda twoja skrzynię do SAMKO i zapłacisz jeszcze drożej. Skrzynia regenerowana to koszt od 2000 - 3000 zł. Być może u naszego gospodarza forum w asu.pl będzie taniej, ale podejrzewam, że w tym stanie skrzyni do Wrocłąwia nie dojedziesz.
Mechaniory z SAMKO po rozebraniu skrzyni stwierdzili cytuje: -jaki ch...j tam wsadził części od Taurusa. Remont był 2 lata temu i skrzynka sprawuje się bez zarzutu. Wtedy zresztą dopiero zaczynałem swoja przygodę z amerykanami, dziś moja wiedza jest znacznie większa, również między innymi dzięki temu forum i kupiłbym raczej regenerowaną skrzynię. No cóż, człowiek uczy się całe życie.
_________________
WINDSTAR 96 3.8 ZAGAZOWANY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
FUX
*
*


Dołączył: Mar 30, 2006
Posty: 16

PostWysłany: Wto Lut 13, 2007 9:25    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

darioso napisał:
moja skrzynia miała podobne objawy najpierw ślizgania się na poszczególnych biegach, któremu towarzyszył smród spalonego oleju i mruganie lampki Overdrive'u.
Powiedz co u Ciebie w skrzyni poszło jeśli możesz ??? u mnie jest tak że nie jeżdzę tym autem ale objawy są podobne - obecnie tylko 1 i 2 bieg a najlepiej zablokowany bo jak 3 to jak N wcześniej pokazywał prześlizg pomiędzy 2 i 3 biegiem ( odnośnie kosztów to mam tego świadmośc - ale bez tego to za ile ja sprzedam to auto ??? a jak mam sprzedać za grosze to niech sobie stoi będzie na wakacje ( rodzi mi się na dniach drugie dziecko ) jak zrobie to postanowie co z nim zrobić ( woałbym sprzedać - to 3 auto choć bardzo rodzinne )
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
FUX
*
*


Dołączył: Mar 30, 2006
Posty: 16

PostWysłany: Wto Lip 17, 2007 10:28    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

do wrocławia spory kawałek
ma ktoś może jakiegoś konkretnego manuala do AX4N ???

Dziecko się urodziło nadeszły wakcje ...jest troche czasu mniej roboty i poszło
Rozbieram skrzynię .... do stracenia mam niewiele najwyżej się narobie i kupie drugą a i może się czegoś nauczę

Prace w trakcie
dziś powinna leżeć na stole
pytanie czy wyjdzie po przechyleniu sanek czy trzeba całą ednostkę opuścić ???

skrzynia z przebiegiem > 250.000
po zdjęciu miski ... trochę magnetycznego szlamu na magnesie
brak stałych kawałków
jedna rurka wygląda jakby była nie włożona ( nie osadzona do konca ) i jest brak oringu ( choć wydaje się że powinien być )
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
FUX
*
*


Dołączył: Mar 30, 2006
Posty: 16

PostWysłany: Sob Lip 21, 2007 13:49    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Skrzynia wyszła dziś bedzie myta .... i na stolik Smile

jeśli jakieś wskazówki na co zwracać szczególną uwagę to będę wdzięczny choć .... nie liczę za bardzo na wszą pomoc.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
FUX
*
*


Dołączył: Mar 30, 2006
Posty: 16

PostWysłany: Nie Lip 22, 2007 17:49    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

naprawa w trakcie
http://www.complit.pl/x/1.JPG
http://www.complit.pl/x/2.JPG
http://www.complit.pl/x/8.JPG

na razie jeden zawór na płycie przywieszony
rurka na zdjęciu wygląda na źle osadzoną choć uszczelnienie jest chyba wyżej
luz na łopatkach pompy 0,13mm

wsumie nie wygląda tak strasznie zobaczymy jak tarczki
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
FUX
*
*


Dołączył: Mar 30, 2006
Posty: 16

PostWysłany: Wto Lip 24, 2007 11:49    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

pytanie 1
http://www.complit.pl/x/1X4N01.gif
element 8501 czy jest on spreżynujący czy płaski
czy mozna go dokupić oddzielnie ? ( z tym że u mnie ma 21 zębów 3x5 1x6)
(pękł i zaorał tarczki - no i części metaliczne biegają po skrzyni )

pytanie 2
jak wyjąć trzpien mocujący który jest pod planetarką
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
FUX
*
*


Dołączył: Mar 30, 2006
Posty: 16

PostWysłany: Sro Sie 01, 2007 13:54    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

mam pytanie techniczne

po co są oznaczenia na pierścieniach zamykających środkowy podwójny kosz z tarczkami (direct &intermediate )

1) gruba przekładka z frezem - oznaczenie jednego zęba z boku
2) gruba z drugiej strony oznaczenie podwójne na grzbiecie 2 zębów
3) dlaczego sprężyny w koszach mają 3x5 zębów 1x6 ?

za pomoc dziękuję
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wojt
*
*


Dołączył: Aug 03, 2007
Posty: 1

PostWysłany: Pią Sie 03, 2007 20:45    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witaj Fux , od niedawna obserwuję twoją walkę ze skrzynką, robię taką samą (uszkodził się ten element, o który pytałeś "czy jest płaski" i narobił trochę szkód), niestety takie naprawy robię sporadycznie tylko dla siebie, a AXOD E mam pierwszy raz na "blacie", może wspólnymi siłami uda się coś zrobić(chyba załatwię manuala bo brakuje mi kilku danych). Niech żyje ADAM SŁODOWY. Pozdro
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
romekf
*
*


Dołączył: Nov 26, 2006
Posty: 55
Skąd: Warmińsko-mazurskie

PostWysłany: Nie Sie 05, 2007 23:39    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

element 8501 czy jest on spreżynujący czy płaski
czy mozna go dokupić oddzielnie ?

Jest sprężynujący, można dokupić.
jak wyjąć trzpien mocujący który jest pod planetarką
Prosze pokazać na rysunku , o który trzpień się rozchodzi.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
FUX
*
*


Dołączył: Mar 30, 2006
Posty: 16

PostWysłany: Pon Sie 06, 2007 7:09    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

romekf napisał:
element 8501 czy jest on spreżynujący czy płaski
czy mozna go dokupić oddzielnie ?

Jest sprężynujący, można dokupić.
jak wyjąć trzpien mocujący który jest pod planetarką
Prosze pokazać na rysunku , o który trzpień się rozchodzi.


odnośnie trzpienia to nie trzeba go ruszać planetarka wychodzi tylko trzeba ją równo i z wdziękim wyjmować Razz

sprężyna to już nieaktualne wszystkie cześci dokupione
1) kosz forward-u
2) sprężyna do tegoż kosza
3) pierścień zamykający ( z frezem - do tego podwójnego kosza )

skrzynia prosta jak budowa cepa - trzeba zachować pewne zasady itd.
niemcy też lubią metode słodowego
http://knowhow.windstar-club.de/index.php/Getriebedemontage#searchInput

już składamy skrzynię przydałby się manual ale po to by sprawdzić czy gdzieś babola nie zrobiliśmy w poniedziałek bierzemy się za płytę sterowania ale wygląda na to że wszystko jest ok.

UWAGI dla Słodowych :
1)w koszach przekładki (tłoczki czy jakoś tak takie talerze ) pod sprężynami - ich uszczelki idą pod włos więć bardzo przydatnym staje się blaszka od szczelinomierza
2)po zdjęciu pierścenia zabezpiczającego spreżyny kosza też trzeba sposobem, najlepiej 2 osoby albo ściski ,

Jak co to piszcie chętnie pomogę GG3246410
ASB to nie magia Razz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Skrzynia Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group