www.asu.pl :: Zobacz temat - kto ma nowego chryslera?
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

kto ma nowego chryslera?

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Inne
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
Gobowiec
*
*


Dołączył: May 24, 2005
Posty: 556

PostWysłany: Pią Lut 09, 2007 11:17    Temat postu: kto ma nowego chryslera? Odpowiedz z cytatem

http://www.autogaleria.pl/news/index.php?id=767
_________________
Gobowiec Smile Windstar 3.0 97r. zagazowany
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
darryd
*
*


Dołączył: Aug 18, 2005
Posty: 869
Skąd: Głogów - ...ja chcieć nowy dodge charger srt8!!!

PostWysłany: Pią Lut 09, 2007 12:25    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

no nie ciekawie...
_________________
Pozdrawiam
darry dooman
Oldsmobile Aurora 4.0L V8
---------------------------------
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
falkon
*
*


Dołączył: Aug 12, 2006
Posty: 1344

PostWysłany: Sob Lut 10, 2007 0:28    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

a dupa tam. przeciez to zadna ameryka.

voyagery nigdy nie wychodzily dobrze w crash testach.

za to jakbyscie widzieli crash TS-a to byscie uwazali na nie nawet jako przechodnie nie mowiac o siedzeniu w srodku Wink


http://www.youtube.com/watch?v=24SDvxQX-Yw&feature=PlayList&p=5D49145E7B685C61&index=2


... nie zapomnijcie o glosnikach bo jest i sciezka dzwiekowa Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Numernabis
*
*


Dołączył: Dec 10, 2005
Posty: 216
Skąd: BełchatĂłw

PostWysłany: Sob Lut 10, 2007 1:27    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Panowie nie wiem czy was zaskocze bo to zdjecia jak zaliczylem Pontonem Betonowy Filar Exclamation OD razu mowie ze wolno nie jechalem ..Wbre pozorom to cholerne twarde auto ..I dziwie sie ze jest starszy a wogole nie ma odniesiania w tym co widac na filmiku .. Shocked
U mnie wyglada to tak jak bym sie po prostu troszke o cos otarl..Zderzak jest tylko troszke posklejany bo mi sie wkrecal w kolo Laughing To taki maly czolg wbre pozorom , wiec nie martwcie sie Very Happy


[img=http://img01.picoodle.com/img/img01/7/2/9/t_Ar2m_020b214.jpg]
[img=http://img01.picoodle.com/img/img01/7/2/9/t_Ar1m_adcd0af.jpg]
_________________
Pontiac Trans Sport 3.8
Chevrolet Lumina 3.8
Mercedes w201
BMW 730 ...Bylo ale poszlo Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
falkon
*
*


Dołączył: Aug 12, 2006
Posty: 1344

PostWysłany: Sob Lut 10, 2007 11:55    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

...no swoja droga to fajnie to wyglada. zadnej pogniecionej blachy tylko wyrwany kawal blotnika ktorego resztki mozna odkrecic i potem dolozyc nowy kawalek Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Numernabis
*
*


Dołączył: Dec 10, 2005
Posty: 216
Skąd: BełchatĂłw

PostWysłany: Sob Lut 10, 2007 13:24    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dokladnie tak to wygalda..A jako ciekawoste powiem ci ze calkiem nie dawno zalatwilem tylna listwe ..Potrzebne do naprawy bylo troszke poxipolu i wlokna.Pozniej nowy lakier .Totalnie nic nie widac ze cos tam bylo polamane . Laughing ..
_________________
Pontiac Trans Sport 3.8
Chevrolet Lumina 3.8
Mercedes w201
BMW 730 ...Bylo ale poszlo Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
almado
*
*


Dołączył: Jul 14, 2005
Posty: 597
Skąd: Oława

PostWysłany: Sob Lut 10, 2007 14:14    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Gdyby taki np. pięciogwiazdkowy Focus ważył bez mała 2 tony i wtedy przywaliłby w betonowy kloc, to taki filmik też by wyglądał ciekawie...

W fizyce jest pojęcie pędu masy i zasada jego zachowania która obowiązuje również w motoryzacji. W praktyce objawia się to tak, że jeśli zderzają się czołowo dwa samochody o równej masie, to każdy z nich przyjmuje "na klatę" takie samo uderzenie. Ale gdy jedno auto ma większą masę od drugiego, to auto lżejsze przejmuje większą część uderzenia.

Weźmy 2 auta - 1,2t (Focus)i 1,8t (TeeS) jadące z prędkością wzajemną 50km/h. Pęd masy w chwili zderzenia to iloczyn masy i prędkości. 1,2*50= 60; 1,8*50=90. W chwili zderzenia czołowego układ dąży do wyrównania pędu masy, czyli na każde auto przypada (60+90)/2= 75 tonokilometrów/s (trochę dziwna jednostka ale w mniejszych mielibyśmy kupę zer Smile ). Można więc przyjąć, że każde z aut wjechało w nieruchoma przeszkodę z pędem 75. Mając pęd i masę auta liczymy prędkość, jaka przypada na zderzenie: 75/1,2=62,5km/h, 75/1,8=41,7km/h. Niektórym może się wydać dziwne , że nie jest to równo 60 i 40, jakby zdrowy rozsądek pokazywał z policzenia udziału mas... niemniej blisko Smile

Mamy zatem proporcję prędkości odpowiadających warunkom z crash-testu dla zderzenia czołowego aut ważących 1,2t i 1,8t: 62,5/41,7=1,50.

Co to oznacza? Ano to, ze jeśli crash-test ma być symulacją zderzenia czołowego (a ma być, wynika to choćby z metodologii badania IIHS pokazanego na filmie - auto uderza lewą stroną pod jakimś tam kątem, ciężko na drodze o betonowy blok po lewej stronie jezdni), to by ocenić skutki zderzenia "w realu" należałoby uwględnić masę pojazdu, przyjmując że drugim uczestnikiem zderzenia jest pojazd ważący np. 1000kg. W praktyce oznaczałoby to, że auta lżejsze musiałyby trzaskać w ten beton z prędkością większą a cięższe - z mniejszą.

Widzieliśmy skutki uderzenia vana ważącego 1,8t, gdybyśmy mieli porównać to ze skutkami uderzenia osobówką o masie 1,2t to należałoby podnieść jej prędkość o nasz policzony współczynnik 1,5, co daje nie 56km/h a 56*1,5=84km/h Exclamation . Ciekaw jestem wyników "pięciogwiazdkowca" w takim crash-teście Smile

I na odwrót, zeby odnieść crash-test przy prędkości 56km/h auta ważącego 1,2t do 1,8-tonowego, należałoby temu drugiemu zmniejszyć prędkość o nasz współczynnik do 56/1,5=37,7 km/h...

Jaki z tego wniosek dla posiadaczy vanów? Ano taki, że dopóki po polskich drogach oprócz ciężarówek (z tymi to nikt nigdy nie wygra i nawet mając auto z 12 gwiazdkami czołówka z czymś takim przenosi nas tam, gdzie prawdziwe gwiazdy) jeżdżą głównie auta dużo lżejsze od vanów (czasem o połowę), to mogą spać za kierownicą spokojnie Smile Zresztą... nie przypominam sobie, by ktoś z naprzeciwka pakował mi się pod TeeSa "na trzeciego" - każdy debil ma jakieś granice braku wyobraźni Smile

Polecam stronę http://www.crashtest.com/ - oprócz wyników crash-testów według metod amerykańskich i europejskich, łącznie z oglądanym na filmiku IIHS, znajdziecie tam również współczynniki "injuries" i "deathrate" oparte na danych z wypłat towarzystw ubezpieczeniowych za leczenie. Ciekawe jest np. zestawienie Montany i Taurusa - ten drugi test IIHS przechodzi dużo lepiej od pierwszego ale współczynnik uszkodzeń ciała jest "średni" przy wyniku Montany "doskonały". Z kolei europejski Focus też ładnie przechodzi ten test ("dobry" naprzeciwko "niedostateczny" Montany) ale współczynnik uszkodzeń ciała ma "niedostateczny".

Ze swojej strony sie cieszę, że w Visionie bardzo trudno się ciężko zranić i zabić, według ubezpieczalni trudniej niż w LHS, Concorde czy Intrepidzie (a podobno to te same auta - może ci bardziej krewcy wybierają Intrepidy?). W TeeSie już łatwiej ale cały czas współczynnik jest lepszy od średniej. Przerażeniem natomiast napawają wyniki Neonów - wychodzi na to, że są to "maszynki do mięsa"...
_________________
Pontiac Trans Sport 3.8, 1993
- sprzedam, 602436559
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Numernabis
*
*


Dołączył: Dec 10, 2005
Posty: 216
Skąd: BełchatĂłw

PostWysłany: Sob Lut 10, 2007 14:58    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wow...Troszke fizyki tutaj nam wniosles Very Happy ..FAkt faktem jest ze racja jest iz crash testy nie maja odniesienia do zachowan na drodze..Jest to tylko pewiem system ktory potrafi mniej wiecej okreslic bezpieczenstwo auta..W praktyce wychodzi to zupelnie inaczej .Faktem jest rowniez to ze uderzajac TS-em w tyl pojazdu tak jak kiedys mi sie zdarzylo ;)Nie ponioslem zadnych uszkodzen ..Tak na dobra sprawe nawet nie rzucilo mnie w fotelu Very Happy

TAk na marginesie jak oceniasz Visiona w eksploatacji Question Bylem zainteresowany tym autem ale zdania sa cholenrie podzielone i sam juz nie wiem co o tym myslec Very Happy
_________________
Pontiac Trans Sport 3.8
Chevrolet Lumina 3.8
Mercedes w201
BMW 730 ...Bylo ale poszlo Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
almado
*
*


Dołączył: Jul 14, 2005
Posty: 597
Skąd: Oława

PostWysłany: Sob Lut 10, 2007 15:22    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Podstawowa zasada badacza - wybrać odpowiednia metodologię badania. Druga zasada - wiedzieć co sie bada. Testy europejskie są robione dla aut europejskich, które mają bardzo podobne gabaryty i wagę w swoich trzech grupach. Auta amerykańskie odstają dość mocno od tych kategorii gabarytowych i wagowych, dlatego przyłożona do nich europejska metodologia daje tak niekorzystne wyniki. Sorry bardzo ale nie uwierzę że fiat punto czy citroen C2 ze swoimi czterema gwiazdkami jest bezpieczniejsze od Voyagera z dwiema (źródło: http://www.crash-test.org - to z kolei europejska strona). Z drugiej strony - badany był chrysler z silnikiem 2.5 diesla, było nie było adaptacja oryginalnej konstrukcji z dużo cięższym zespołem napędowym... czyżby inny rozkład mas?

Vision... hmm, ja sam mam zdanie podzielone Smile Faktem jest, ze kupiłem go od rzeźnika, więc całe przednie zawieszenie do roboty - w kosztach więcej jak Voyager czy TeeS. Przewody zapłonowe- też ponad 2 razy droższe, opony - duży rozmiar i trochę ciężko dostać. Wczoraj mi zaczął gorącym powietrzem napierniczać do wnętrza (prawdopodobnie kłopot z załączaniem wentylatora chłodnicy i auto się samo ratuje). Trochę denerwujacych dupereli jest... ale jak wsiądziesz za kółko to zapominasz Smile Ta muzyka na 6 cylindrów...mniam Smile (TeeS jest praktycznie niesłyszalny, w Visionie szukasz okazji by wcisnąć pedał gazu do końca - taka muzyka spod klapy płynie Smile )

Co do zużycia paliwa: jak jeździsz spokojnie to bierze 12 litrów gazu, jak pokazujesz gawiedzi możliwości 200-konnego auta - 14,5. Ja mam średnią między 13 a 14 litrów. Najwięcej zanotowałem raz na trasie, gdy jechaliśmy w 5 osób, średnia prędkość przekraczała grubo 100km/h (czyli nie spadało poniżej 130) i nie było to po autostradzie - 16,5 litra gazu. Tydzień temu założyłem wkładkę mokrą K&N - zużycie subiektywnie spadło, po trzech tankowaniach będę wiedział na pewno.

Ogółem - wrażenia pozytywne Smile
_________________
Pontiac Trans Sport 3.8, 1993
- sprzedam, 602436559
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
falkon
*
*


Dołączył: Aug 12, 2006
Posty: 1344

PostWysłany: Sob Lut 10, 2007 17:49    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

...madrego to az milo posluchac almado Wink

dokladnie tak jest z tym przeniesieniem masy jak piszesz.

swojego czasu przegladalem crash test ciezarowek i autobusow takze w betonowa zapore.

...kierowca nie mial szans, a przeciez przy wypadkach ktore widzimy jest wrecz przeciwnie - bo nie walimy w stojace betony tylko ewentualnie samochody z naprzeciwka, do tego jesli uderzenie nie jest wspolosiowe to juz wogole tragedia.

z doswiadczenia wiem ze kiedy baba przywalila mi dokladnie czolowo z predkosci ok 50 km to wyszedlem sam z rovera 620.

kiedy nastepnym razem dostalem w naroznik to juz musialem byc w szpitalu na obserwacji 24h - a jechalem peugotem 405 - czyli autem porownywalnym.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Numernabis
*
*


Dołączył: Dec 10, 2005
Posty: 216
Skąd: BełchatĂłw

PostWysłany: Sob Lut 10, 2007 20:30    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Sluchajcie jak by nie bylo kazda sytuacja na drodze jest inna wystarczy ze albo my trafimy albo ktos nas 5 cm dalej lub blizej i juz auto zachowuje sie zupelnie inaczej...Ale nie zastanwiajmy sie nad tym ..Oby Bylo jak najmniej takich sytuacji..Chociaz statystyki nie klamia..I dopki ilosc aut bedzie rosla a drogie pozostana takie jak sa to na pewno lepiej nie bedzie ..To smutne ale niestety prawdziwe..
_________________
Pontiac Trans Sport 3.8
Chevrolet Lumina 3.8
Mercedes w201
BMW 730 ...Bylo ale poszlo Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
falkon
*
*


Dołączył: Aug 12, 2006
Posty: 1344

PostWysłany: Sob Lut 10, 2007 22:22    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

...dlatego trzeba uprawiac "cruising" - a najlepiej w plastic-body Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Inne Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group