www.asu.pl :: Zobacz temat - nowy nabytek
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

nowy nabytek

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Instalacje gazowe
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
robal
*
*


Dołączył: Feb 03, 2007
Posty: 44

PostWysłany: Nie Lut 04, 2007 2:05    Temat postu: nowy nabytek Odpowiedz z cytatem

Witam wszystkich.Mam kilka pytań,może ktoś mi pomoże.Wczoraj kupilem Dodge Carawan z 96 roku,3 ltr benz/gaz.Jechalem nim z okolic Warszawy do Gdyni i chcialem sprawdzic ile pali,wyszlo mi ze na 37,5 ltr gazu zrobilem 225 km na trasie i nieprzekraczalem sto km/h.wydaje mi sie to zbyt duzo i co radzicie zrobic.czy mozna jakos ten gaz wyregulowac?druga sprawa to jak silnik sie zagrzal po ruszeniu zapalil mi sie ten check engine soon i zadzwonilem do poprzedniego wlasciciela ale on powiedzial mi ze to tak ma byc jak na gazie jezdze.tyle tylko ze teraz jak tylko zapale auto to kontrolka swieci sie odrazu czy zimny na benzynie czy juz cieply na gazie.trzecie pytanko;czy jest ktos z gdyni moze na forum,prosze poleccie jakis dobrych gazownikow w tym miescie.pozatym auto jest swietne,troche zaniedbane estetycznie ale technicznie wydaje sie byc super.nic nie stuka,skrzynia plynnie zmienia biegi,obroty nie faluja i temperatura stoi ciagle na tym samym poziomie,aha momentami zasmierdzi gazem w kabinie,czy to moze dostaje sie nawiewem z okolic silnika bo przeciez butla jest na zewnatrz.z gory dziekuje za jakas podpowiedz.pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
falkon
*
*


Dołączył: Aug 12, 2006
Posty: 1344

PostWysłany: Nie Lut 04, 2007 3:20    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

...zacznij od tego jaka masz instalacje - producent.

skoro czasami smierdzi gazem i zapala sie check to konieczna wydaje sie regulacja z komputerem i wymiana filtra gazu.

widac instalacja nie byla dbana i takie sa objawy zapuszczenia ukladu.

zalecam wymiane filtra powietrza, swiec i przewodow wysokiego napiecia.

gaz jest bardzo wrazliwy na te rzeczy.

ok 19 litrow gazu na 225 km przy silniku 3.0 to skandal - musisz zrobic regulacje i wymienic materialy eksploatacyjne o ktorych wspomnialem.
- wtedy spadnie do ok 13 l

pamietaj tylko ze najpierw wymieniasz swiece i przewody - potem jedziesz do gazowniku i dopiero u niego wymieniasz filtr powietrza i filtr gazu - dopiero wtedy powinno sie dokonac regulacji.

Arrow nigdy odwrotnie Exclamation
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Nie Lut 04, 2007 10:46    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No i przy okazji zczytaj jakie kody bledow wyrzuca,bo nie koniecznie musza byc zwiazane z zaniedbana instalacja gazowa.Jak zczytac kody bylo tu na forum,uzyj obcji szukaj
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
falkon
*
*


Dołączył: Aug 12, 2006
Posty: 1344

PostWysłany: Nie Lut 04, 2007 13:36    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

jedi ma racje, ale jesli nie ma emulatora to kody bledow beda - ale beda podawac bzdury typu sonda lamdba, awaria silnika krokowego itp.

oczywiscie trzeba je odczytac i zanalizowac - ale zeby to zrobic trzeba najpierw uporac sie z gazem ktory jak wiemy, jesli jest rozregulowany to powoduje wiele zlych wskazan.

...taka specyfika.

ja stawiam na zaniedbana instalacje.


Arrow jesli na benzynie wszystko jest OK i nie zalacza sie check, spalanie jest w granicach max 11 litrow to znaczy ze gaz determinuje bledy.

przezylem to sam po zakupie swojego samochodu, dokladnie takie same objawy - check, spalanie 18 litrow - do tego gasl przy zatrzymywaniu sie na swiatlach jadac na benzynie.


Arrow - moja rada - zalej caly zbiornik paliwem, dolej preparat STP do czyszczenia i smarowania wtryskiwaczy i przejezdzij ten zbiornik caly.

... i tak co drugie tankowanie paliwa.

to pozwoli ci zachowac wtryski w dobrym stanie - jesli auto jak piszesz jest troche zapuszczone estetycznie to spodziewaj sie ze mechanika takze nie byla pieszczona.


zadbaj o niego i bedzie cacy Wink


...w razie pytan wal smialo do nas, no i witaj w klubie Laughing
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
robal
*
*


Dołączył: Feb 03, 2007
Posty: 44

PostWysłany: Nie Lut 04, 2007 17:37    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

witam ponownie i dzieki za rady.ale fajowo sie jezdzi tym autem,zakochalem sie po tych trzech dniach.no wiec ten check pali sie juz stale jak tylko przekrece kluczyk a czy to benzyna czy gaz niema znaczenia.gaz ten gosciu sciagnal z auta bo zmienial silnik i po zmianie jakis koles co troche mial pojecie o gazach wrzucil mu go spowrotem ale bez zadnych komputerowych ustawien bo niemial urzadzen.gaz jest zwykly nie sekwencja.zaniedbane auto bylo w srodku tzn brudne ale poswiecilem pol dnia i jest malinka.a czy ktos z was zna moze pd Warszawa w miejscowosci Złotokłos taki serwis aut amerykanskich Ameri czy jakos tak?jezeli tak prosze o wypowiedz na temat tego warsztatu,czy uczciwy i wogle.pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
falkon
*
*


Dołączył: Aug 12, 2006
Posty: 1344

PostWysłany: Pon Lut 05, 2007 0:02    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

no kompa to na pewno nie bedziesz mial bo to nie sekwencja.


gazownik, gazownik i jeszcze raz STP do zbiornika Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
robal
*
*


Dołączył: Feb 03, 2007
Posty: 44

PostWysłany: Pon Lut 05, 2007 18:58    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

siemanko.wiec bylem dzis u dwoch gazownikow zeby sie umowic i jeden powiedzial mi ze mam instalacje zwykla od poloneza i trzeba tam wrzucic troche elektroniki i jakis silnik krokowy-500 zlotowek chce za to .a drugi zerknal pod maske i mowi ze wymiana filtra nic nieda tylko on widzi ze reduktor jest za maly i musze u niego zalozyc wiekszy to mniej mi spali.co myslicie o tym?aha okazalo sie ze niemam filtra powietrza orginlnego tylko na koncu tej rury gdzie powinna byc obudowa filtra jest zalozony filtr od malucha.obwiazany na tasmy i tym sposobem polaczony z rurą.czy te kody bledow to musze jechac do serwisu amerykanow zeby mi odczytali?czytam tu na forum ale nic niemoge znalezc jak sie to odczytuje.sluchajcie w tym samochodzie niema popielniczki,one tak maja czy tylko tem moj ha ha pozdrawiam i dzieki za wszelkie porady
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
falkon
*
*


Dołączył: Aug 12, 2006
Posty: 1344

PostWysłany: Pon Lut 05, 2007 22:35    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

na razie daj spokoj z kodami - sprawa sie wyjasnila.

brak normalnego filtra powietrza i instalacja gazowa sie dusi - wiec chlepce co sie tylko w gardle zmiesci byle sie opic Wink

czasami pewno smierdzi w srodku gazem - bo czego nie spali to wypuszcza bokiem.

wiekszy reduktor to lepszy przeplyw i przygotowanie gazu, no i ta instalacja z poldka Confused

moje rady:

1. wywal to wszystko i jezdzij na benzynie - twoje problemy znikna.

2. niech ci gazownik to wszystko od nowa pouklada.

3. koniecznie zrob cos z tym filtrem powietrza - zabijesz silnik Exclamation Exclamation Exclamation
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
qazws
*
*


Dołączył: May 07, 2006
Posty: 1314
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Wto Lut 06, 2007 8:44    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

robal napisał:
siemanko.wiec bylem dzis u dwoch gazownikow zeby sie umowic i jeden powiedzial mi ze mam instalacje zwykla od poloneza i trzeba tam wrzucic troche elektroniki i jakis silnik krokowy-500 zlotowek chce za to .a drugi zerknal pod maske i mowi ze wymiana filtra nic nieda tylko on widzi ze reduktor jest za maly i musze u niego zalozyc wiekszy to mniej mi spali.co myslicie o tym?aha okazalo sie ze niemam filtra powietrza orginlnego tylko na koncu tej rury gdzie powinna byc obudowa filtra jest zalozony filtr od malucha.obwiazany na tasmy i tym sposobem polaczony z rurą.czy te kody bledow to musze jechac do serwisu amerykanow zeby mi odczytali?czytam tu na forum ale nic niemoge znalezc jak sie to odczytuje.sluchajcie w tym samochodzie niema popielniczki,one tak maja czy tylko tem moj ha ha pozdrawiam i dzieki za wszelkie porady
Wcale elektroniki nie trzeba ,zrób porządek z tym filtrem jak radzi Falkon,kiedyś musiał mieć strzał i rozwaliło obudowe filtra Smile a parownik musisz mieć do 140kw
_________________
Plymouth Grand Voyager 1989r 3,0L żółte blachy ,
Dodge Grand Caravan 3,3L + lpg 1990r z bordową tapicerka Smile
Chrysler Town&Country 1994r 3,8L + lpg
www.czyszczeniedywanow.net
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
robal
*
*


Dołączył: Feb 03, 2007
Posty: 44

PostWysłany: Czw Lut 08, 2007 14:10    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

no wiec jestem spowrotem Panowie i tak;filter wstawilem wielki stozek taki od 2,5 ltr do 5 ltr pasujacy.stowke mnie kosztowal.gazownik mi ustawil mieszanke i cos tam jeszcze.swiece i kable nowki.na analizatorze mu wychodzi ze tlumnik dziurawy tylko.cheka gazownik odczytywal i wyrzycilo ze blad na jednym wtryskiwaczu.zgasil mi go ale sie zapalil odrazu spowrotem .po raz drugi jak zczytywal to wyskoczylo ze hamulec reczny zepsuty co jest faktem.gazownik powiedzial ze nieda sie go zgasic ale mam jezdzic i sprawdzic spalanie najpierw a potem wrocic i jakas elektronike za 600 wlozyc do tej instalacji bo bez nieda sie ustawiac na stale korzystnej mieszanki i spalania.ze niby musi byc jakis komputerek sterujacy i ten silniczek krokowy.no ale ja wyjechalem sprawdzac te spalanie a tu mi ten check zgasl i jest fajnie.jezdzi duzo lepiej niz poprzednio,a spalanie to dopiero za dwa dni sie okaze bo ja to z 50 km dziennie robie.to jak myslicie jak bedzie mi palil zadowalajaco to mam cos z tej elektroniki wrzucac czy nieruszac.aha i po wymianie tego filtra kompletnie przestalo capic gazem w kabinie ni i jak wczesniej na swiatlach np stalem i puscilem hamulec to tak bez gazu niechcial sie toczyc do przodu tylko tak poszarpywal a teraz fajnie powolutku,plynnie sie toczy.pozdrawiam.ps wczoraj na tym starym filtrze jeszcze na 26 litrach gazu zrobilem 83 km po miescie.tragedia
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
dubelt
*
*


Dołączył: Jan 22, 2006
Posty: 952

PostWysłany: Czw Lut 08, 2007 16:20    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

jaki wstawiles parownik?

zamiast elektroniki zamontuj blosa. sprawdzone i dziala jak nalezy. odzysk normalnego dzialania silnika w niskim zakresie obrotow~1500rpm.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
falkon
*
*


Dołączył: Aug 12, 2006
Posty: 1344

PostWysłany: Czw Lut 08, 2007 23:16    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

...skoro chodzi i jest w miare ok - nic na razie nie kombinuj Exclamation Exclamation Exclamation

Arrow ...obserwuj woz jak sie zachowuje, przejezdzij tak ok tygodnia i rob notatki z obserwacji.

Arrow po paru dniach opisz co i jak a my podamy ci wnioski.


...tak jak mowilem, filtr, przewody i swiece powinny zrobic swoje.

komputer to zbyt wiele powiedziane, ale sterownik to by ci sie przydal, mozna wtedy komputerowo sterowac krzywa obrotu i regulowac mieszanke na gazie- a to duzo poprawia.

przede wszystkim kulture pracy silnika i spalanie, spalanie i jeszcze raz...kulture pracy silnika.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
falkon
*
*


Dołączył: Aug 12, 2006
Posty: 1344

PostWysłany: Czw Lut 08, 2007 23:19    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Arrow nie zapomnij o STP (preparat do smarowania i czyszczenia systemu wtryskow) do zbiornika i przejezdzij zbiornik na paliwie - wiem ze to drogo - ale jak sie ma amerykanskie auto Arrow to raczej zawsze bedzie ...conajmniej niezatanio Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
robal
*
*


Dołączył: Feb 03, 2007
Posty: 44

PostWysłany: Pią Lut 09, 2007 6:08    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

co do tego stp to w dwoch sklepach bylem i maja sprzedawcy ale do disla i mowia ze nieslyszeli o czyms takim do benzyny.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Pią Lut 09, 2007 10:52    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Stp do benzyny kupuje w Realu Laughing
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
falkon
*
*


Dołączył: Aug 12, 2006
Posty: 1344

PostWysłany: Pią Lut 09, 2007 15:36    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Arrow ...maja wszystkie stacje statoil


...nie slyszeli o STP do benzyny, dlatego zawsze zostana tylko sprzedawcami a nie przedsiebiorcami Rolling Eyes
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
dubelt
*
*


Dołączył: Jan 22, 2006
Posty: 952

PostWysłany: Pią Lut 09, 2007 16:28    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jak Rafal nie zrobi tych private message to sie zdenerwuje Cool


ROBAL:
na jaki reduktor zmieniles?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
robal
*
*


Dołączył: Feb 03, 2007
Posty: 44

PostWysłany: Pią Lut 09, 2007 17:46    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

dubelt napisał:



ROBAL:
na jaki reduktor zmieniles?
ja nie zmienialem reduktora bo jeden gazownik powiedzial ze musze zmienic a dwoch nastepnych powiedzialo ze niemusze.czlowiek jak sie niezna to oglupiec moze od tych ich rad dlatego slucham sie tylko was na forum w tej chwili a jak fachowcy cos z warsztatow mi radza to oko przymykam na to.wymienilem tylko filtr powietrza i kable ze swiecami no i regulacja
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
dubelt
*
*


Dołączył: Jan 22, 2006
Posty: 952

PostWysłany: Pią Lut 09, 2007 18:56    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

przy malym reduktorku to nie ma szans dobrze jezdzic i bez bledow na kompie ..
140kW czyli taki do 250Koni .. niby brc eco super jak mi jarecek polecal.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Pią Lut 09, 2007 18:58    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wiekszosc gazownikow montuje reduktory ktore nadaja sie tylko do kosiarek,przy naszych pojemnosciach musi byc o jak najwiekszej mocy,dostepne glownie na naszym rynku to 140kW,jak bedzie mial miejszy autko moze byc mulowate,szczegolnie w wyszym zakresie obrotow
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
robal
*
*


Dołączył: Feb 03, 2007
Posty: 44

PostWysłany: Pią Lut 09, 2007 22:53    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

sluchajcie a mam jeszcze bmw 735 ,taka padaczke ale gaz tam chodzil do konca dobrze i patrzalem jest tam ten reduktor taki duzo wiekszy wizualnie od mojego i firmy brc wlasnie.ciekawe czy dalo by sie do mojej instalacji go wlozyc?czy tam gdzies pisze ile ma kw ten reduktorek?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
dubelt
*
*


Dołączył: Jan 22, 2006
Posty: 952

PostWysłany: Sob Lut 10, 2007 0:16    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

teoretycznie gdzies dalo sie zidentyfikowac konkretnego brc.. poszukaj na ich firmowej stronie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
robal
*
*


Dołączył: Feb 03, 2007
Posty: 44

PostWysłany: Sob Lut 10, 2007 13:52    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

no wiec dzis pierwsze mierzenie.201 km z tego 35 trasa reszta miasto zakorkowane iduzo swiatel-37 ltr,chyba powiniennem byc zadowolony bo auto spisuje sie swietnie tylko troche mulowate mi sie wydaje ale niewiem wsumie jakiego kopa powinien miec bo to moj pierwszy taki woz,a z siodemki bmw sie przesiadlem.biegi z 1 na 2 przelancza mi przy 40 km na godz,z 2 na 3 przy 70 ciu i tak samo prawie robi redukcje.jutro reczny naprawiam i mam nadzieje ze to zgasi mi ta lampke serwisowa.pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
almado
*
*


Dołączył: Jul 14, 2005
Posty: 597
Skąd: Oława

PostWysłany: Sob Lut 10, 2007 16:07    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Hmmm 18,5 litra gazu - moim zdaniem za dużo o 3 litry
_________________
Pontiac Trans Sport 3.8, 1993
- sprzedam, 602436559
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
falkon
*
*


Dołączył: Aug 12, 2006
Posty: 1344

PostWysłany: Sob Lut 10, 2007 17:37    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

...no duzo, fakt.

w przeliczeniu to tak jakbys jezdzil na benzynie Confused
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
robal
*
*


Dołączył: Feb 03, 2007
Posty: 44

PostWysłany: Sob Lut 10, 2007 20:12    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

falkon napisał:
...no duzo, fakt.

w przeliczeniu to tak jakbys jezdzil na benzynie Confused
no to jak jeszcze moge ograniczyc spalanie niemontujac jakiejs elektroniki?da sie wogle na tej mojej prostackiej instalacji jeszcze zmiejszyc spalanie?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
dubelt
*
*


Dołączył: Jan 22, 2006
Posty: 952

PostWysłany: Sob Lut 10, 2007 21:48    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

reduktor 140kW i blos(w zamian za elektronike)
do tego troszke lzejsza noga.

przy swoim 3.0 powiniennes max! 15 w miescie palic.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
falkon
*
*


Dołączył: Aug 12, 2006
Posty: 1344

PostWysłany: Sob Lut 10, 2007 22:15    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

...a ile bierze na samej benzynie?

powinien ok 13 litrow.

jesli tu jest ok to znaczy ze bez najprostszej centralki sterujacej i wiekszego miksera sie nie obejdzie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
falkon
*
*


Dołączył: Aug 12, 2006
Posty: 1344

PostWysłany: Sob Lut 10, 2007 22:17    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

reasumujac, jesli zalezy ci na spalaniu to powinienes dazyc do:

1. 15 - max 16 gazu

2. ok 13 benzyny - nie wiecej.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
dubelt
*
*


Dołączył: Jan 22, 2006
Posty: 952

PostWysłany: Nie Lut 11, 2007 0:56    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

falkon - centralka albo blos.
na blosie zauwaz ze ustawia sie lekko zubozona mieszanke, a mechaniczna praca pozwala na zaciagniecie przez silnik wzbogaconej przy zmianach przelotu przepustnicy.
tj ogolnie falowujace podcisnienie wytwarza lekkie wzbogacanie i zubozanie, tak jak powinien to robic sterownik wraz z krokowka.

robal
a reduktor skoro z poldka to nie sadze ze mocniejszy niz 100HP miales.

przy 140KW to bedzie normalnie jezdzic ..
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
robal
*
*


Dołączył: Feb 03, 2007
Posty: 44

PostWysłany: Nie Lut 11, 2007 3:00    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

no to dzieki za rady,bede dzialal w tym kierunku
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
qazws
*
*


Dołączył: May 07, 2006
Posty: 1314
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Nie Lut 11, 2007 12:28    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ja nie wiem skąd się wzieła taka teza że powinien palić max 15, 15 to pali pb więc ja uważam że 18 litrów jest to spalanie w normie,nie przesadzajmy z tym spalaniem Wink
_________________
Plymouth Grand Voyager 1989r 3,0L żółte blachy ,
Dodge Grand Caravan 3,3L + lpg 1990r z bordową tapicerka Smile
Chrysler Town&Country 1994r 3,8L + lpg
www.czyszczeniedywanow.net
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
falkon
*
*


Dołączył: Aug 12, 2006
Posty: 1344

PostWysłany: Nie Lut 11, 2007 17:58    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

...nie no ja takze jestem za tym ze skoro amerykan to ma prawo palic ile wlezie, ale skoro kolega pyta to mu odpowiadamy.

rzecz polega na tym ze nie ma sensu montowac albo przeinstalowywac gazu skoro roznicy w spalaniu na gazie i na benzynie nie ma zadnej - bo wtedy wiadomo ze lepiej jezdzic tylko na benzynie i nie obciazac auta dodatkowa instalacja i ciezkim zbiornikiem gazu - jeszcze pelnym.

skoro koszty jazdy na gazie rownaja sie kosztom jezdzie na benzynie gaz sam sie wyklucza.

dodatkowo placimy wiecej co roku przy przegladzie rejestracyjnym.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
robal
*
*


Dołączył: Feb 03, 2007
Posty: 44

PostWysłany: Nie Lut 11, 2007 19:23    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

qazws napisał:
ja nie wiem skąd się wzieła taka teza że powinien palić max 15, 15 to pali pb więc ja uważam że 18 litrów jest to spalanie w normie,nie przesadzajmy z tym spalaniem Wink
w sumie ja czytajac te wszystkie posty dotyczace spalania tez tak se mysle ze 18 ltr w miescie to jest dobrze.18 x 1.93 =34.74 to tak jakbym poldkiem na benzynie kulal.chcyba dam se spokoj i tak zostawie
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
dubelt
*
*


Dołączył: Jan 22, 2006
Posty: 952

PostWysłany: Nie Lut 11, 2007 21:09    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

spokojnie zejdziesz ze 3 litry! i do tego komfort jazdy sie powinien poprawic..

takie spalanie to ja mam u siebie w winniem 3.8l przy rozwalonym reduktorze Neutral i lekkim butowaniu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
falkon
*
*


Dołączył: Aug 12, 2006
Posty: 1344

PostWysłany: Nie Lut 11, 2007 22:49    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

wlasnie - w 3,8 a nie 3,0 Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
qazws
*
*


Dołączył: May 07, 2006
Posty: 1314
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Pon Lut 12, 2007 10:05    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

to co wy na to jeśli renault scenik 1,6 16V rok 2002 pali 11litrów gazu i dodam że sekwencja 4 gen,to wygląda na to że ten silnik powinien palić 7 litrów gazu w mieście bo przecież jest o połowe mniejszy,należe do forum tajemnice voyagerow i tam moi koledzy bujaja się takimi z silnikiem 3,0 i 3,3 wszyscy mają spalanie w miescie 17-18 litrów więc ja uważam że te 18 litrów po mieście zwłaszcza po trójmieście to dobry wynik,pozdrawiam Wink
_________________
Plymouth Grand Voyager 1989r 3,0L żółte blachy ,
Dodge Grand Caravan 3,3L + lpg 1990r z bordową tapicerka Smile
Chrysler Town&Country 1994r 3,8L + lpg
www.czyszczeniedywanow.net
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
dubelt
*
*


Dołączył: Jan 22, 2006
Posty: 952

PostWysłany: Pon Lut 12, 2007 12:47    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

amerykaniec to nie francuz ... maly silnik, do tego skrzynie, wysokie obroty, silniki rzedowe .. wiec nie ma co porownywac.

twoj moze palic mniej.
moj tez moze ze 2 litry jeszcze zejsc.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
qazws
*
*


Dołączył: May 07, 2006
Posty: 1314
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Pon Lut 12, 2007 15:11    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

no amerykaniec to nie francuz ale ja mam np japonski silnik i do tego skrzynia 3 biegowa przez co mam większe obroty przy 100km\h niż przy skrzyni 4 biegowej różnica to prawie 1000obr,pozdrawiam Wink
_________________
Plymouth Grand Voyager 1989r 3,0L żółte blachy ,
Dodge Grand Caravan 3,3L + lpg 1990r z bordową tapicerka Smile
Chrysler Town&Country 1994r 3,8L + lpg
www.czyszczeniedywanow.net
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
almado
*
*


Dołączył: Jul 14, 2005
Posty: 597
Skąd: Oława

PostWysłany: Pon Lut 12, 2007 22:58    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Voyek szwagra 3,3 pali w granicach 10l benzyny, pontiac zony w granicach 13l gazu (jazda kombinowana miasto-poza miastem), mój vision król polskich szos Smile 13,5 gazu przy naprawdę dynamicznej jeździe... 18 l gazu to cholernie dużo jak na auto o tej samej masie.
_________________
Pontiac Trans Sport 3.8, 1993
- sprzedam, 602436559
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Gobowiec
*
*


Dołączył: May 24, 2005
Posty: 556

PostWysłany: Sro Lut 14, 2007 11:02    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ja robię dopiero trzeci bak po założeniu BLOSA, a spalanie tylko nieznacznie spadło z 18,5 na 17,5-18. Za to samochodzik troche lepiej zbiera się i nie mam już strzałów gazu bo komp świrował i nie sterował krokówką. Chociaż może też wymiana świec pomogła na strzały a na spalanie wlany ceramizer, bo patrząc na sondę lambdę tylny blok zaczyna mieć lepsze spalanie i napięcie czasami zaczyna podchodzić do 0,4V zamiast dotychczasowe 0,2V
ROBAL - jeśli masz wbite w dowód instalacje gazową to rób tak Ci radzi Dubelt - załóż BLOS'a. dla picu wkłada się komputerek gazowy i wybebeszony silnik krokowy - dowolny nie działający, byle tylko nie czepiali się przy kontroli. Cenowo: komputer + silnik krokowy + inne problemy >> BLOS (około 450PLN z montażem). Albo podaruj sobie w ogóle gaz i przez jakiś czas przetestuj go na benzynie i oceń co bardziej Ci się kalkuluje - trochę więcej płacić za benzynę, czy zaoszczędzić jeżdżąc na gazie ale dopłacać za przeglądy, częstsze wymiany świec, kabli, filtrów, brak miejsca w bagażniku, wypalanie zaworów itp itd.
_________________
Gobowiec Smile Windstar 3.0 97r. zagazowany
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Instalacje gazowe Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group