www.asu.pl :: Zobacz temat - ATX w Escorcie - prośba o pomoc ASU
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

ATX w Escorcie - prośba o pomoc ASU

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Skrzynia
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
km
*
*


Dołączył: Dec 29, 2004
Posty: 3

PostWysłany: Pią Gru 29, 2006 23:41    Temat postu: ATX w Escorcie - prośba o pomoc ASU Odpowiedz z cytatem

Witam.
Mam problem ze skrzynią w moim Escorcie, skrzynia ATX.
Dwa lata temu miałem możliwość włożenia automatu w zamian za manual,
przełożyłem razem z silnikiem i wszystkimi wiązkami kabli, komputerem itd...
Wszystko było niby ładnie, ale skrzynia szarpała przy zmianie
z 1-ki na 2-kę.
Ratowałem się obniżejąc punkt zmiany biegów na cięgnie przy przepustnicy.
To nie dawało dobrych rezultatów bo biegi zbyt szybko się zmianiały i samochód miał"muła".
Postanowiłem zaglądnąć do sterowania bo dojście w miarę dobre...
Wymieniłem podkładki na płycie separującej (były powypychane od ciśnienia) i ku mojemuzaskoczeniu samochód zaczął mocniej ciągnąć
przy ruszaniu z miejsca, zrobił siężwawszy.

Niestety jak szarpało, tak szarpało dalej.
Postanowiłem wymienić całą płytę na inną. Kupiłem, zawory były prawie w idealnymstanie, ale ten najmniejszy - Throttle Control Valve i Sleeve był lekko zużyty, ale nie tak jak w mojej płycie. Założyłem, ale cudów nie uzyskałem, 350 zeta mie ta przyjemność kosztowała...

Po roku takiej jazdy postanowiłem ingerować dalej. W precyzyjnym warsztacie zastał dorobiony "Throttle Plunger Sleeve" odpowiadający swojemuzużytemu tłokowi. Także zawór "Boost Sleeve" został dorobiony idealnie do swojego tłoka.
Poprawa była zaskakująca. Przy pierwszej zmianie 1-2 samochód pięknie przełączył przy ok. 3000 rpm nic nie było czuć, idealnie ciągnął, 2-3 tak samo. Jednak po kilku dniach zmiany zaczęły stawać się coraz bardziej odczuwalne, aż do delikatnych szarpnięć 1-2.
Bardzo dużo to pomogó w stasunku do tego co było na początku.

Poszedłem jeszcze dalej. Wymieniłem wszystkie uszczelnienia w skrzyni, rozebrałem w drobny mak, ewentualną wymianę części konsultowałem ze znaną firmą zajmującą się ASB w Krakowie. Postanowiłem zregenerować konwerter bo koszt znośny...
Wsadziłem już ponad 1000 PLN a ona dalej nie jeździ tak jakbym chciał...
Wymieniłem "gwoździe" w goovernorze bo były na przeciwwagach luzy, minimalnie wyższa kultura zmiany 2-3.

Jeszcze kwestia kulek w płycie... Powsadzałem tak jak były, sprawdzałem wg obrazka z książki i niby się zgadza wszystko, rok skrzyni to 1989/90, podobno w Tempo są one inaczej rozmieszczone bo silnik mocniejszy itd...
a może ktoś skrzynię z Tempo albo Taurusa wsadził... tego nikt nie wie i fajnie by było gdyby przyczyna tkwiła w jednej głupiej plastikowej kulce Wink

Oczywiście olej wymieniany kiedy trzeba i filtr też.
Nie mam już pomysłów, ale nurtuje mnie ten "Throttle Control Valve/Sleeve" i "Throttle

Plunger/Sleeve", a to dlatego, że gdy ustawię dźwignię kick-downu extremalnie nisko - podciągnę na max, żeby się nie ruszały zawory w płycie, to z 1-ki na 2-kę zmienia płynnie, ale z 2 na 3 jest opóźnienie i połowie zmiany następuje spóźnione "złapanie" z lekkim pociągnięciem prze zapinaniu tłoka...

Cuda na kiju... nie da rady tego wypośrodkować, ale IMO powinno się dać ustawić punkt zmiany biegów niezależnie od tego jak one się zmieniają, czyli przy wyższych rpm lub niższych powinny się zmieniać płynnie, także przy różnym położeniu pedału gazu a tym samym dźwigni kick-down.

Czy ktoś jest mi w stanie powiedzieć gdzie zrobiłem błąd, czy ewentualnie co jeszcze sprawdzić/wymienić...

Bardzo byłbym wdzięczny za każda informację Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Sob Gru 30, 2006 7:13    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Po roczniku,ktory podales domyslam sie,ze autko z 89r,mam escorta z tego samego roku ale manual,nie wiem czy auto na chwile obecna warte jest 2000zl,wiec sie zastanow czy dalej oplaca ci sie pchac w niego pieniadze bo z tego co napisales wsadziles wiecej niz warte auto.Ostatnio kupilem za 4000 chevy cavalier z '95 roku,skrzynka automat 3 biegowy hydro-matic w idealnym stanie,nie wiem czy nie lepiej porozgladac sie za czyms nowszym ze stajni GM.Z calym szacunkiem dla wszystkich uzytkownikow Fordow,ktorym tez jestem,tych zadowolonych i nie,to ford g.......o wort,niestety elektronike ma do bani a i reszte podzespolow chocby jak skrzynie to tez gorsze niz GM.
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
km
*
*


Dołączył: Dec 29, 2004
Posty: 3

PostWysłany: Sob Gru 30, 2006 21:40    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wiesz, autko mam prawie od nowości, miał rok jak go ze Stanów przywieziono. Też miał manual, ale 4 biegowy i jazda nim nie należała do przyjemności - za długie biegi i jedynka nie do miasta, gdzie bez przerwy to sprzęgło trzeba wciskać... a fe. Z tym, że ekonomika przy manualu to rewelka, na trasie przy V ok. 100/h 5.48 to mój rekord Very Happy . W automacie nie jest tak różowo, bo 1l więcej no i obroty wyższe, ale głównie się po mieście kręcę więc dla mnie bomba.
Faktem jest, że jeśli trzeba będzie wsadzić jeszcze 1000 plnów to oleję,
ale co kupisz snsownego, nie zgnitego Idea za ok. 4 - 5 tys. zeta?
No i jeszcze jedno, znajdź tu kupca na taki samochód Rolling Eyes
Ludzie to myślą, że jak amerykan to z torbami puszcza od razu, a skrzynia to ich do domu nawet nie da rady zawieźć Confused
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Sro Sty 03, 2007 14:38    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Do 5 tys mozesz miec dobrego amerykanca,ale trzeba poszukac i uzbroic sie wcierpliwosc.
Ja kupilem chevy cavaliera z '95 r. silnik 2.2 litra-120KM(rozrzad na lancuchu) z automatem w wiecej niz dobrym stanie(przeszedl caly przeglad,amorki,luzy w ukladzie jezdnym i kierowniczym,wydech,hamulce,stan ogolny bez dawania w lape) za jedyne 4200 i to w komisie,goscie dali sie przekonac,ze lepiej sprzedac go po kosztach niz ma stac jako ozdoba i zajmowac miejsce dla bardziej chodliwych VW czy innego gowna.
Skrzynia zmienia biegi jedwabiscie,wiadomo,ze za jakis czas napewno bede musial robic hamulce,ale to czysta eksploatacja.Zakonserwowalem go od spodu tylko.
Pare przykladow:
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C1333308 ,silnik ten sam co u mnie,
http://moto.allegro.pl/item154104528_chevrolet_cavalier_2_2_1991r_okazja_.html
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C1166880
http://moto.allegro.pl/item154285128_od_nowosci_w_polsce_tylko_108000_km_bezwypadkowy.html
http://moto.allegro.pl/item153095591_ford_escort_combi_usa_w_calosci_lub_na_czesci.html
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C2058170
http://moto.allegro.pl/item154167426_ford_taurus_wawa_tanio_94r.html
http://moto.allegro.pl/item154666872_ford_taurus_tanio_.html
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C2031987
http://moto.allegro.pl/item154818766_pontiac_grand_prix_1994_za_mala_kase_ale_warto.html
To tylko maly przyklad z allegro,jest jeszcze motogratka,autogielda
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
GAZDA
*
*


Dołączył: Nov 23, 2005
Posty: 1018
Skąd: Rabka

PostWysłany: Sro Sty 03, 2007 15:22    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

w moim escorcie z 89 roku też tak szarpało z 1ki na 2ke przyzwyczaiłem sie i już na wyczucie jak miał sie zmieniać bieg to zdejmowałem noge z gazu i płynnie przeskakiwało...
zawsze tak szarpało, ii by nadal tak było gdybym nim dalej jeździł, teraz czekam na wiosne żeby go rozebrać na części, chyba że go sprzedam w całości, jeszcze nie wiem, nie mam czasu coby sie tym zajmować, poza tym mi sie nie chce...
_________________
'96 FORD taurus GL 3.0 wagon

'91 CHRYSLER LeBaron GTC 3.0

ŚLEBODA ABO ŚMIERZĆ!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
km
*
*


Dołączył: Dec 29, 2004
Posty: 3

PostWysłany: Sro Sty 03, 2007 22:18    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

To może ten typ tak ma i ja chcę zrobić coś czego się nie da.... Confused
Moja skrzynia szarpała od samego początku, nawet w poprzednim aucie, ja o tym dowiedziałem się od poprzedniego właściciela po fakcie..., tamto auto jeździło tak cały czas i stosowano tą samą metodę co Ty opisujesz Smile
Ale to nie jazda, jak się okazyjnie przejechałem starym Dodge`m Caravanem z 88 roku to tam tylko widać po obrotach, że się bieg zmienia Wink
W BMW w 5HP18 jest identycznie, jazda miód malina Very Happy
...a tu taka padaka mną rzuca po aucie Twisted Evil
jak się wkurzę, to spowrotem wsadzę manuala i pewnie prędzej sprzedam niż w automacie, smutne, ale prawdziwe Sad
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Czw Sty 04, 2007 11:30    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Pod jednym z linkow widzisz,jaka jest w tej chwili wartosc twojego auta(escort-usa-wroclaw-1250zl),wiec jeszcze napieprzac sie z przekladka ponowna skrzyni to juz mija sie z celem.
Zacznij zbierac pieniadze,lub wez jakis kredyt(bo raczej twoj escorcik za zrodlo gotowki nie posluzy),na spokojnie i z cierpliwoscia jak ci napisalem zacznij sie rozgladac za czyms innym a narazie jedzij tym co masz
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Czw Sty 04, 2007 12:01    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

mam forda tempo z taka skrzynia od kilkunastu lat. zmiana z 1 na 2 jest nieco wyczuwalna ale nie nazwalbym tego szarpaniem. z 2 na 3 zmienia "jedwabiscie" jak to okresla jedi_v. z jego rady tez ci proponuje skorzystac.nasze auta sa warte tyle ile uzyty do ich produkcji material wiec jakakolwiek wieksza naprawa mija sie z celem. dodajac do tego bogactwo podobnych aut ktore ludzie chca sprzedac warto pomyslec o czyms innym. moj samochod jest w stanie idealnym ale wiem,ze go juz nikomu nie sprzedam. bede jedzil az sie rozleci a jak nie bedzie chcial to dam w spadku corce:)
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Garet
*
*


Dołączył: Feb 16, 2006
Posty: 267
Skąd: Znienacka

PostWysłany: Czw Sty 04, 2007 18:56    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

JEDI_V napisał:
Do 5 tys mozesz miec dobrego amerykanca,ale trzeba poszukac i uzbroic sie wcierpliwosc.
Ja kupilem chevy cavaliera z '95 r. silnik 2.2 litra-120KM(rozrzad na lancuchu) z automatem w wiecej niz dobrym stanie(przeszedl caly przeglad,amorki,luzy w ukladzie jezdnym i kierowniczym,wydech,hamulce,stan ogolny bez dawania w lape) za jedyne 4200 i to w komisie,goscie dali sie przekonac,ze lepiej sprzedac go po kosztach niz ma stac jako ozdoba i zajmowac miejsce dla bardziej chodliwych VW czy innego gowna.
Skrzynia zmienia biegi jedwabiscie,wiadomo,ze za jakis czas napewno bede musial robic hamulce,ale to czysta eksploatacja.Zakonserwowalem go od spodu tylko.
Pare przykladow:
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C1333308 ,silnik ten sam co u mnie,
http://moto.allegro.pl/item154104528_chevrolet_cavalier_2_2_1991r_okazja_.html
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C1166880
http://moto.allegro.pl/item154285128_od_nowosci_w_polsce_tylko_108000_km_bezwypadkowy.html
http://moto.allegro.pl/item153095591_ford_escort_combi_usa_w_calosci_lub_na_czesci.html
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C2058170
http://moto.allegro.pl/item154167426_ford_taurus_wawa_tanio_94r.html
http://moto.allegro.pl/item154666872_ford_taurus_tanio_.html
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C2031987
http://moto.allegro.pl/item154818766_pontiac_grand_prix_1994_za_mala_kase_ale_warto.html
To tylko maly przyklad z allegro,jest jeszcze motogratka,autogielda


Chevrolet Cavelier to taka amerykańska Ascona tak jak Pontiac Sunbird
Heh Smile
A ta ostatnia aukcja to chyba Pontiac Lutka.
_________________
Tees 3,1 V6 BIAŁY
Ludzie! Kochajcie stare baby!!!
Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Czw Sty 04, 2007 20:25    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ta ascona,tylko pokaz mi ascone z tym silnikiem(b.trwalym) i skrzynia hydro-matic(GMC)
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Czw Sty 04, 2007 21:05    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

mialem ascone 1.8 z automatem. silnik sie rozlecial ,a automat dalej dzialal i to bez jakiejkolwiek wymiany oleju Smile
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
falkon
*
*


Dołączył: Aug 12, 2006
Posty: 1344

PostWysłany: Czw Sty 04, 2007 22:42    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

a mnie sie podoba z tego linku ta corsica - jesli jest w dobrym stanie, skrzynia i silnik ok to jest to naprawde swietny woz - zawsze mi sie podobal.

a cavalier to faktycznie ascona w ramach miedzykontynentalnej wymiany nadwozi w GM - nazywalo sie to bodajze k-body.

garet ma racje.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Garet
*
*


Dołączył: Feb 16, 2006
Posty: 267
Skąd: Znienacka

PostWysłany: Pią Sty 05, 2007 8:09    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No przecież, że nie chodzi mi o silnik.
Jedi zrób tak: Jak będziesz stał z boku koło swojego auta to stań trochę dalej i zakryj ręką tak żebyś nie widział dołu auta tylko sam dach i słupki karoserii. Dojdziesz do wniosku, że stoisz koło Opla Ascony. Zresztą skądinąd bardzo dobrego auta, takiego jakich się już dzisiaj nie produkuje.
_________________
Tees 3,1 V6 BIAŁY
Ludzie! Kochajcie stare baby!!!
Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Pią Sty 05, 2007 8:59    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

jesli chodzi o model 88-94 to wystarczy popatrzec z boku i palcem sobie tylko zakryc przod. mysle jednak,ze jedi_v ma 95 czyli juz ta nowsza bude. ona nie przypomina niczego europejskiego i jest mocno pozaokraglana. byla nawet sprzedawana w japonii jako toyota!!!
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Pią Sty 05, 2007 12:04    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Garet polecam stronke http://consumerguideauto.howstuffworks.com/1995-to-2005-chevrolet-cavalier.htm ,to juz inna platforma,buda
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Garet
*
*


Dołączył: Feb 16, 2006
Posty: 267
Skąd: Znienacka

PostWysłany: Pią Sty 05, 2007 12:37    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

JEDI_V napisał:
Garet polecam stronke http://consumerguideauto.howstuffworks.com/1995-to-2005-chevrolet-cavalier.htm ,to juz inna platforma,buda


Jeżeli chodzi o '95 to OK. Chociaż tu z kolei (nie jestem pewien) może być Vectra A (z oszczędności GM'u)
_________________
Tees 3,1 V6 BIAŁY
Ludzie! Kochajcie stare baby!!!
Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Pią Sty 05, 2007 12:59    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

jesli chodzi o plyte podlogowa moze tak byc,nie siedzialem pod vectra nigdy wiec nie wiem Laughing
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Pią Sty 05, 2007 14:03    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

na tym etapie drogi gm usa i europe nieco sie rozeszly i to auto raczej ma niewiele wspolnego z astra czy vectra. dopiero nastepna generacja to znow scisla wspolpraca.
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Skrzynia Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group