www.asu.pl :: Zobacz temat - automatyczna skrzynia biegów chrysler neon 2000?
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

automatyczna skrzynia biegów chrysler neon 2000?

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Skrzynia
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
ErickCartman
*
*


Dołączył: Nov 24, 2006
Posty: 3
Skąd: Ełk

PostWysłany: Pią Gru 01, 2006 22:54    Temat postu: automatyczna skrzynia biegów chrysler neon 2000? Odpowiedz z cytatem

Od niedawna jestem właścicielem Chryslera Neona 2,0L z 2000 r. z automatyczną skrzynią biegów. Moja euforia trwała jednak niedługo, od momentu oziębienia aury zauważyłem, że coś się dzieje niedobrego z przełączaniem biegów. Gdy silnik jest zimny to jest problem z przejściem z pierwszego na drugi bieg, dwójka włącza się dopiero po 4 tyś. obrotów czasem nawet wyżej. Gdy silnik się już zagrzeje a bardziej prawidłowo gdy już raz dwójka wejdzie, to później jest już normalnie. Przepraszam było, ostatnio pojawiła się nowa sprawa - nie chce mi się samochód z tejże dwójki redukować na jedynkę, co sprawia że przy zatrzymywaniu trochę szarpie samochodem. Rozmawiałem z kilkoma osobami - poradzili mi wymianę oleju w skrzyni. Wymieniłem olej oraz filterek z uszczelką. Jednak w przy odkręceniu misy okazało się że na magnesie znajduje się sporo opiłków metalu, a także jest trochę żółtawego osadu. Szczerze powiedziawszy nie wiem co mam o tym myśleć, próbowałem zasięgnąć już opinii mechaników i prognozy nie są za dobre.
Mam pytanie: co to może być? czy niezbędny jest remont skrzyni? ile to wszystko w przybliżeniu może kosztować?
aha ma jeszcze wrażenie, że teraz po wymianie oleju jakby trzeci bieg w ogóle się nie włączał.
Proszę o pomoc i z góry dziękuję.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
falkon
*
*


Dołączył: Aug 12, 2006
Posty: 1344

PostWysłany: Sob Gru 02, 2006 0:30    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

zolty nalot, maz na magnesie jeszcze o niczym nie swiadczy. opilki, no coz - lepiej jakby ich nie bylo, tymbardziej w roczniku 2000 - ktos niezle zarzynal skrzynke.

skoro po wymianie oleju nie wchodzi trojka - odlacz klemy aku na ok 3 min, potem zaloz. to powoduje reset pamieci i bledow.

czasami to pomaga i chodzi wszystko normalnie, ale wg mnie bez malego remontu sie nie obejdzie.

o ile po resecie bedzie tak samo.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
ErickCartman
*
*


Dołączył: Nov 24, 2006
Posty: 3
Skąd: Ełk

PostWysłany: Sob Gru 02, 2006 21:13    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

no cóż próbowałem z odłączeniem klem o akumulatora i niestety nie dało to zadowalającego efektu, poprawiło się zejście z dwójki na jedynkę ale reszta bez zmian Crying or Very sad
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
romekf
*
*


Dołączył: Nov 26, 2006
Posty: 55
Skąd: Warmińsko-mazurskie

PostWysłany: Nie Gru 03, 2006 16:16    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nic tu odłączanie klemy nie pomoże, skrzynka jest hydraulicznie sterowana (A413 /31TH/). Należy skrzynkę naprawić.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
robroz
*
*


Dołączył: Sep 27, 2006
Posty: 96

PostWysłany: Nie Gru 03, 2006 21:09    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jeżeli jest to 31TH to faktycznie sterowanie jest hydrauliczne , prawdopodobnie niewłasciwie pracują zawory na płycie sterującej a powodem mogą być opiłki . Jest to temat do załatwienia bez wyciągania skrzyni , lecz chyba na krótko . Opiłki nie pojawiły się z nieba i w miejsce usuniętych pojawia się nowe i znowu bedą kleszczyły zawory. Nie obędzie się chyba bez całkowitego demontażu i dokładnej weryfikacji elementów. Niewłasciwie pracuje płyta sterująca ale przyczyna leży gdzie indziej , taka praca płyty to tylko skutek. Poza tym jeżeli sam wymieniałeś olej to skontroluj dokladnie poziom , przy zbyt dużym poziomie oleju ta skrzynka także niewłasciwie przełacza biegi , u mnie po usunięciu 150 g oleju skrzynia zaczęła pracować jak należy a po wymianie też mi przeciagała przełączenia . Doświadczenia mam niewielkie ale u mnie tak było.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
ErickCartman
*
*


Dołączył: Nov 24, 2006
Posty: 3
Skąd: Ełk

PostWysłany: Pon Gru 04, 2006 21:43    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

to ile mały remont może kosztować?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
darryd
*
*


Dołączył: Aug 18, 2005
Posty: 869
Skąd: Głogów - ...ja chcieć nowy dodge charger srt8!!!

PostWysłany: Wto Gru 05, 2006 10:06    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

nie znam czegos takiego jak "maly remont", jak juz to drobna naprawa, ale remont to remont...
_________________
Pozdrawiam
darry dooman
Oldsmobile Aurora 4.0L V8
---------------------------------
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
robroz
*
*


Dołączył: Sep 27, 2006
Posty: 96

PostWysłany: Wto Gru 05, 2006 20:37    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wymiana oleju i filtra plus demontaż i mycie płyty sterującej kosztuje około 500 zł i trwa około 8 godzin ( taką informację uzyskałem z warsztatu ASB ) . Oczywiście jeżeli weryfikacja wykaże konieczność wymiany czegokolwiek koszt rośnie . Nie wiem na ile jest to czynność sensowna , ale na logikę jeśli w skrzyni są "śmieci" to takie "zamiatanie pod dywan" niewiele , lub inaczej , na krótko pomoże.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
romekf
*
*


Dołączył: Nov 26, 2006
Posty: 55
Skąd: Warmińsko-mazurskie

PostWysłany: Wto Gru 05, 2006 21:54    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Na początek proszę przemyć i ewentualnie przepolerować b.drobnym papierem ściernym tłoczek governora /regulator odśrodkowy/. Można się do niego dostać zdejmując miskę olejowa, filtr oleju i płytę sterującą.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Skrzynia Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group