www.asu.pl :: Zobacz temat - Brak nadmuchu w Luminie
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Brak nadmuchu w Luminie

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Elektryka i elektronika
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
s1wy
*
*


Dołączył: Oct 24, 2004
Posty: 733
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Czw Lis 09, 2006 17:48    Temat postu: Brak nadmuchu w Luminie Odpowiedz z cytatem

Pogoda jaka się zrobiła każdy widzi, a u mnie w vanie nagle przestało dmuchać (rano dmuchało, po południu już nie). Brak nadmuchu i ciepłego powietrzy, możliwe że brak napięcia. Czy jeden spalony bezpiecznik jest odpowiedzialny za nadmuchy. Nie mogłem sprawdzić tego z braku czasu... Potrzebuję Waszej pomocy.
_________________
Chevrolet Blazer LT 4.3 V6 1995 4x4 (zagazowany)
Mercury Cougar XR7 4.2 V8 1980 RWD
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
falkon
*
*


Dołączył: Aug 12, 2006
Posty: 1344

PostWysłany: Pią Lis 10, 2006 0:16    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

mialem to samo, padl ci przekaznik nawiewu. a dokladnie wypalil sie jeden z pinow ktory jest w przekazniku.

przekaznik znajduje sie za filtrem powietrza (o ile masz 3,1) zawieszony na scianie grodziowej. swieci w niego lampka podswietlenia komory silnika.

najlepiej sprawdzic dzialanie tego przekaznika pukajac w niego np kijem od miotly. jesli jest delikatnie wypalony to powinien na chwile zadzialac - do momentu kiedy nie bujniesz nadwoziem i go nie rozlaczy.

jesli po puknieciu kijem nie zadziala znaczy ze jest zgon totalny, trzeba go wyjac - a jak sam zobaczysz dostep jest nieco utrudniony - ale nie niemozliwy.

odkrecasz dwa wkrety uchwytuo i wyczepasz klips laczocy uchwyt z przekaznikiem.

przekaznik w polexie nowy AC DELCO kosztuje 126 zl brutto + koszt dostawy. maja na magazynie. jest jeszcze zamiennik BOSCHA ale nie znam nr artykulu, wiem tylko ze jest w specyfikacji jako zamiennik.


dlaczego uwazam ze to przekaznik a nie uzwojenie silnika wentylatora - gdyby to bylo uzwojenie to nie dzialalyby poszczegolne biegi - zan ktory odpowiada poszczegolny zwoj.

przekaznik odpowiada za wylaczenie wyszystkiego - badalem wszystko po kolei wiec wiem co mowie.

prawda jest taka ze musisz go wymienic na nowy, naprawa pomoze na ok 2-3 tygodnie i wypali blaszke. przerabialem to.

powiedz jak zakonczyla sie sprawa.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
s1wy
*
*


Dołączył: Oct 24, 2004
Posty: 733
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pią Lis 10, 2006 19:05    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Byłem na warsztacie, sprawdziliśmy wszystkie przekaźniki odpowiedzialne za nadmuchy i są OK. Ostatecznie padło na silnik wentylatora, który nawet po podłączeniu na krótko nie zadziałał. Zaczynam szukać silnika Smile
_________________
Chevrolet Blazer LT 4.3 V6 1995 4x4 (zagazowany)
Mercury Cougar XR7 4.2 V8 1980 RWD
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
falkon
*
*


Dołączył: Aug 12, 2006
Posty: 1344

PostWysłany: Pią Lis 10, 2006 22:02    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

swoja droga to dziwne ze padl caly silnik, zazwyczaj wypalaja sie po kolei uzwojenia.

...no ale wszystko jest mozliwe w amerykancach, ale w TS-ie ani luminie nigdy nie slyszalem o na raz padnietym silniku wentylatora - musial dostac niezlego kopa napiecia.

jest spalony czy co, powiedzieli ci chociaz?

zobacz czy nie da sie zaaplikowac z czegos europejskiego, np starego opla sintry?

ja jestem ogolnie za oryginalnymi czesciami ale tak na szybko to moze byc rozwiazanie.

jakbys mial problem to na www.pontiac-polska.com i wejdz na forum, zwroc sie o pomoc do lasera - on ma wszystko do naszych wozow.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
s1wy
*
*


Dołączył: Oct 24, 2004
Posty: 733
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pią Lis 10, 2006 23:49    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Z tym silnikiem to nie było tak, że nagle przestał działać. Od dłuższego już czasu wydawał dźwięk, jakby się o coś ocierał (szczególnie przy skręcie w lewo było to słyszalne). A przekaźniki przy kontrolowaniu, pstrykały jak należy. Na razie pozostaje czekanie do poniedziałku, bowiem jutro święto i raczej nic się nie załatwi. A co do silnika czy spalony, to nie wiem bo jak to sprawdzaliśmy było już ciemno na dworze i skupiliśmy się na szukaniu uszkodzonego elementu. W sumie to możliwe że się tylko zawiesił, ale z tym wyciągnięciem silnika to muszę poczekać do poniedziałku. Ale dziękuję za podpowiedzi...
_________________
Chevrolet Blazer LT 4.3 V6 1995 4x4 (zagazowany)
Mercury Cougar XR7 4.2 V8 1980 RWD
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Sob Lis 11, 2006 0:15    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A nie jest to czasami silnik komutatorowy i zuzyte szczotki sie zawiesily??
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Sob Lis 11, 2006 11:16    Temat postu: wentylator Odpowiedz z cytatem

Na 100% wentylator. Instalacja jest cala ok. Wentylator sie przycieral, przycieral.... az sie zatarl.

Pozdrawiam Wink
_________________
ASU - Serwis samochodów amerykańskich
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
falkon
*
*


Dołączył: Aug 12, 2006
Posty: 1344

PostWysłany: Sob Lis 11, 2006 21:58    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

dokladnie, gdyby zareagowal zaraz na poczatku pewno by go uratowal, a tak moze go to troche szarpnac.

...czyli tak jak mowilem, nie zdarzaja sie nagle padniecia silnika nawiewu - nusza byc przed tym jakies powiklania - nawet jak pada przekaznik to sie raz zalacza i wylacza.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
s1wy
*
*


Dołączył: Oct 24, 2004
Posty: 733
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Wto Lis 14, 2006 16:46    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Najlepsze jest to. ze wentylator ulegl reaktywacji. Po probie wyciagniecia go nagle zaskoczyl (widocznie zadzialaly ruchy urzadzeniem) i dmuchal zimnym, cieplym powietrzem. Zajechalem do domu a kiedy z niego wyszedlem juz nie chcial dmuchac. Wychodzi na to jakby "zawieszal sie", albo nie mial gdzies styku. Powiem jeszcze ze slychac jakby o cos ocieral, ale to zjawisko zanika po pewnym czasie, ale kiedy skrecam to znowu ie nasila. Czy wentylator nadaje sie do naprawy, czy lepiej go pochowac i rozejrzec sie za innym.
_________________
Chevrolet Blazer LT 4.3 V6 1995 4x4 (zagazowany)
Mercury Cougar XR7 4.2 V8 1980 RWD
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Wto Lis 14, 2006 19:51    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

wez go wyciagnij,jak ma szczotki to moze jus sa zuzyte i sie zawieszaja,przesmaruj lozyska
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
s1wy
*
*


Dołączył: Oct 24, 2004
Posty: 733
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Wto Lis 14, 2006 22:43    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Tylko z tym wyciągnięciem to nie jest taka prosta sprawa Smile Jakby to powiedzieć Amerykanie potrafią utrudnić życie Smile Ale w piątek postaram się to zrobić i wtedy napiszę jaki dało to efekt. Bo wentylatory juz znalazłem (Boże, dzięki za allegro) i używane można kupić za 100-150 zł.
_________________
Chevrolet Blazer LT 4.3 V6 1995 4x4 (zagazowany)
Mercury Cougar XR7 4.2 V8 1980 RWD
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
s1wy
*
*


Dołączył: Oct 24, 2004
Posty: 733
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pon Lis 20, 2006 14:13    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A powiedzcie, czy orientujecie się czy silnik elektryczny w wentylatorze można dać do przewinięcia? Bo chyba lepiej przewinąć i mieć w sumie prawie nowy, niż kupować używany, który nie wiadomo ile pochodzi.
_________________
Chevrolet Blazer LT 4.3 V6 1995 4x4 (zagazowany)
Mercury Cougar XR7 4.2 V8 1980 RWD
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Pon Lis 20, 2006 15:26    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

po co przewijac? jakies uzwojenie ci poszlo?? lepiej rozebrac,wyczyscic,nasmarowac,wymienic szczotki jak radzi JEDI_V...
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
s1wy
*
*


Dołączył: Oct 24, 2004
Posty: 733
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pon Lis 20, 2006 18:14    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A jak i w czym myje się taki silnik? Czy można go wymoczyć w denatruracie?
_________________
Chevrolet Blazer LT 4.3 V6 1995 4x4 (zagazowany)
Mercury Cougar XR7 4.2 V8 1980 RWD
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Pon Lis 20, 2006 20:01    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

benzyna ekstrakcyjna najlepsza.
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
s1wy
*
*


Dołączył: Oct 24, 2004
Posty: 733
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Sob Lis 25, 2006 15:19    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No, nareszcie wyciągnąłem wentylator, rozebrałem i cały przedmuchałem sprężarką, przeczyściłem i nasmarowałem. Faktycznie zawiesił się i nie chciał ruszyć. Żebyście widzieli ile w takim urządzeniu może zebrać się brudu, czyściłem cały środek, a potem użyłem WD-40 i oleju do smarowania. Po złożeniu kręci się jak nowy i nie wydaje już żadnych dźwięków. Warto było poświęcić 3 godziny Smile. Dziękuję wszystkim za rady - to jest nasz wspólny sukces.
PS. oczywiście dziękuję załodze ASU za pomoc i wyrozumiałość Wink
_________________
Chevrolet Blazer LT 4.3 V6 1995 4x4 (zagazowany)
Mercury Cougar XR7 4.2 V8 1980 RWD
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
falkon
*
*


Dołączył: Aug 12, 2006
Posty: 1344

PostWysłany: Sob Lis 25, 2006 21:01    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

no i obylo sie bez wydawania kasy Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Elektryka i elektronika Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group