www.asu.pl :: Zobacz temat - jaki gaz do Dodga carawana stx z silnikiem 3,3 z 2005
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

jaki gaz do Dodga carawana stx z silnikiem 3,3 z 2005

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Instalacje gazowe
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
marjac
*
*


Dołączył: Nov 02, 2006
Posty: 51

PostWysłany: Sob Lis 04, 2006 19:26    Temat postu: jaki gaz do Dodga carawana stx z silnikiem 3,3 z 2005 Odpowiedz z cytatem

Witam
Jestem nowym użytkownikiem Dodga carawana stx z silnikiem 3,3 z 2005 roku. Jaki gaz najlepiej się sprawuje w takim samochodzie i czy wogóle opłaca się monataż instalacji gazowej przy średniorocznym przebiegu 15 tys. km.
Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
dubelt
*
*


Dołączył: Jan 22, 2006
Posty: 952

PostWysłany: Sob Lis 04, 2006 20:03    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

co do oplacalnosci:
jak masz pieniadze na instalacje to sie oplaca, bo po 1. masz alternatywne paliwo, 2. jezdzac na gazie zawsze jest ta dycha /100km w kieszeni. rocznie masz 1200 na oko mniej.

co do instalki .. to proponuje ci
1.ciekly wtrysk .. ale to drogie .. za to nie przejmujesz sie niczym.

2.sekwencja .. Neutral no i tutaj jakies reduktory smieszne syfiace sie, komputerki co nie do konca dobrze pracuja .. spalanie troszke circa 10% wyzsze niz na benzynie.

3. blos Wink najtaniej .. ale akurat to dla zartu pisze...

uwazam ze skoro miales kesz na takigo samochodzika ladnego, to instalacja fazy cieklej nie bedzie problemem .. a jest naprawde najlepszym roziwazaniem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
marjac
*
*


Dołączył: Nov 02, 2006
Posty: 51

PostWysłany: Sob Lis 04, 2006 20:40    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

dubelt napisał:
co do oplacalnosci:
jak masz pieniadze na instalacje to sie oplaca, bo po 1. masz alternatywne paliwo, 2. jezdzac na gazie zawsze jest ta dycha /100km w kieszeni. rocznie masz 1200 na oko mniej.

co do instalki .. to proponuje ci
1.ciekly wtrysk .. ale to drogie .. za to nie przejmujesz sie niczym.

2.sekwencja .. Neutral no i tutaj jakies reduktory smieszne syfiace sie, komputerki co nie do konca dobrze pracuja .. spalanie troszke circa 10% wyzsze niz na benzynie.

3. blos Wink najtaniej .. ale akurat to dla zartu pisze...

uwazam ze skoro miales kesz na takigo samochodzika ladnego, to instalacja fazy cieklej nie bedzie problemem .. a jest naprawde najlepszym roziwazaniem.


Witam
Dzięki za odpowiedź, mam jeszcze pytanie uzupełniające:
Jaki jest koszt ciekłego wtrysku i w czym jest lepszy od sekwencji?
Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
dubelt
*
*


Dołączył: Jan 22, 2006
Posty: 952

PostWysłany: Nie Lis 05, 2006 2:21    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

koszt. niestety najwyzszy ze wszystkich instalek lpg. plus taki ze masz tylko v6 Wink czyli 6 wtryskiwaczy. instalacja banalnie prosta, wiec tutaj gazownicy niech cie nie nabieraja.

sekwencja to podawanie niby na kazdy cylinder przez dolot mieszanki gazowej z wyliczonego jakiegos tam otworzenia "wtrysku fazy lotnej" .. steruje tym osobny komputer .. spalanie masz wieksze niz benzyny.


wtrysk fazy cieklej to tylko pompa gazu cieklego, odpowiednie wtryskiwacze z 2ma podaniami - benzyna i gaz. steruje tym komp samochodu.. tj niby podaje benzyne, a jednak daje gaz Smile w gornym zakresie rpm troszke mozesz miec mocy wiecej.

moznaby jeszcze wariator jakis zaproponowac .. ale to juz dla maniakow Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
marjac
*
*


Dołączył: Nov 02, 2006
Posty: 51

PostWysłany: Pią Lis 10, 2006 21:59    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

witam
Proponują mi instalacje sekwencyjne stag za 2700 lub brc za 3500. Czy znacie te instalacje? i czy cena nie jest wygórowana?
Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
almado
*
*


Dołączył: Jul 14, 2005
Posty: 597
Skąd: Oława

PostWysłany: Pią Lis 10, 2006 23:01    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wtrysk fazy ciekłej wcale nie musi być takim dobrym rozwiązaniem, jakby się co niektórym wydawało... okazuje się, że taki układ jest cholernie wrażliwy na jakość paliwa. Za zachodnią granicą auta jeżdżą bardzo dobrze, u nas - gorzej. W skrajnych przypadkach po zatankowaniu system potrafi odmówić pobierania takiego gazu i przełącza się na benzynę... Wiem to od mojego gazownika, gość odradził mi wtrysk fazy ciekłej i zaproponował zostać przy sekwencji. Wczoraj byłem na przeglądzie po 1000km od założenia gazu i akurat byli państwo, którzy uparli się jakiś czas temu na wtrysk fazy ciekłej - niestety jeżdżą częściej na benzynie niż na LPG.

Co do marki instalacji - moim zdaniem najwięcej zależy od gazownika Smile Dobry, szanujący klienta i siebie gazownik z definicji nie założy byle czego, co wcale nie znaczy że musisz akurat znać producenta instalacji. Poszukaj zatem dobrego gazownika i zdaj się na jego doświadczenie. Ja zanim trafiłem na swojego, zwiedziłem kilkanaście warsztatów i przepytałem dziesiątki znajomych i jeszcze ich znajomych... opłaciło się Smile

Podstawowe kryterium poszukiwawcze to liczba samochodów na placu ze szwankującą instalacją. Wystarczy postać na placu 15 minut, by wiedzieć czy miesiąc po zagazowaniu swojego auta nie będziesz musiał odstawić go 4 razy na kilkudniowe testy "bo wie pan, to nietypowa usterka, powinno chodzić a nie chce, trzeba jeszcze potestować itd...".
_________________
Pontiac Trans Sport 3.8, 1993
- sprzedam, 602436559
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
marjac
*
*


Dołączył: Nov 02, 2006
Posty: 51

PostWysłany: Pon Lis 13, 2006 16:23    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

marjac napisał:
witam
Proponują mi instalacje sekwencyjne stag za 2700 lub brc za 3500. Czy znacie te instalacje? i czy cena nie jest wygórowana?
Pozdrawiam


witam
czym się różnią? instslacja STAG ma wtrys przez elektrozawory a brc przez wtryekiwacze igiełkowe.
Co radzicie? Może ktoś ma takie instalacje
pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
valdi
*
*


Dołączył: Jun 21, 2005
Posty: 38
Skąd: OstrĂłda

PostWysłany: Pon Lis 13, 2006 17:35    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Mam Dodga GC 3,8 160 kW. Instalacja sekwencyjna BRC. W ubiegłym roku zakładana w sierpniu za k....sko duże pieniądze{ 6.200 zł} O 600 zł droższa była od typowej BRC bo wziąlem wtryskiwacze gazu KEIHIN {japońskie}podobno bardzo trwałe. Teraz ta intalacja jest dużo tańsza. Przejechałem jak do tej pory 40 tys. km i żadnych problemów. Pomimo dość dużego spalania gazu {średnio: miasto 20 l ,trasa 15 l gazu} instalacja już prawie się zwróciła. Zakładając że średnia cena Pb przez ten rok była w ok. 4 zł za l a LPG 2,05, I średnie spalanie 13 l Pb a 17 l LPG. koszt eksploatacji inst. LPG to wymiana co 15 tys. km filtra gazu{ok 65 zł} Nie odczuwam żadnej róznicy w mocy przy jeżdzie na gazie.Myślę że to niezła instalacja a dobierana i instalowana była w Tarnowie w Czakramie. Pozdrawiam.
_________________
DODGE GRAND CARAVAN 3,8 2004 ZAGAZOWANY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
almado
*
*


Dołączył: Jul 14, 2005
Posty: 597
Skąd: Oława

PostWysłany: Pon Lis 13, 2006 21:19    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

13l benzyny a 17l gazu to strasznie duża różnica jak na instalację sekwencyjną - wychodzi na to, że auto pali Ci o 38% więcej gazu niż benzyny Shocked Przy gównianej instalacji różnica nie powinna przekraczać 20%, przy sekwencyjnej 10%.

Marjac, powtórzę jeszcze raz, że dużo więcej zależy od gazownika niż rodzaju instalacji. Brandowanie sięgneło również instalacje gazowe... W obu maszynach mam instalację tomasetto, nawet nie wiem co to jest i nigdy o czymś takim nie słyszałem przed założeniem do pierwszego amerykana... instalacja jest na tyle dobra, ze zagazowałem w tym samym warsztacie drugie auto. Pontiac pali litr więcej gazu niż benzyny, chrysler 1-1,4l (jeszcze to się nie poustalało, instalacja zbyt świeża, trzeba było wymienić swiece i przewody i musi to wszystko trochę pojeździć Smile). Natomiast iluś-tam moich znajomych pozakładało BRC w różnych warsztatach i jedni mają trable a inni nie... a niby to samo założone Smile Żeby było jasne - nie mam nic do BRC (podobno są to dobre instalacje i nie założyłem takowej tylko dlatego, że w przypadku awarii musiałbym na swoją kolej czekać 2 tygodnie co się przelicza na setki złotych), nie powierzę jednak amerykańskiego auta byle leszczowi tylko dlatego, że sprzedaje ten czy inny rodzaj instalacji.
_________________
Pontiac Trans Sport 3.8, 1993
- sprzedam, 602436559
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
cezy
*
*


Dołączył: Mar 15, 2006
Posty: 56
Skąd: Siedlce

PostWysłany: Wto Lis 14, 2006 20:11    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam ja w maju założyłem stag-200 po miesiacy wymieniłem komputer od instalacji,ale od tamtej pory zro problemów ,Załozyłem ta instalacje dlatego ze proponowali mi gazownicy,Pali 15 litrow od tamtej pory zero problemow,
zbiornik mam 35 l. mały bo pod samochodem ze wzgledu na chowane siedzenia,Ogólnie jestem zadowolony nie odczułem braku mocy,przyjemny zapach z wydechu zwłaszcza po parkowaniu w waskim garażu,same plusy,szkoda tylko ze gaz drożeje.Moje auto to;
Town&Country
3,8 l
2005r
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Instalacje gazowe Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group