www.asu.pl :: Zobacz temat - Aerostar 3.0 RWD, brak przeniesienia napędu
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Aerostar 3.0 RWD, brak przeniesienia napędu

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Skrzynia
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
Asmodeuszz
*
*


Dołączył: Dec 22, 2013
Posty: 8

PostWysłany: Wto Gru 24, 2013 12:52    Temat postu: Aerostar 3.0 RWD, brak przeniesienia napędu Odpowiedz z cytatem

Kupiłem niedawno Forda Aerostara 3.0 z 1995r, z automatyczną skrzynią biegów. Przed zimą pojechałem do mechanika, aby zmienił olej i zrobi przegląd skrzyni. Jak się okazało, olej w skrzyni był bardzo długo niewymieniany. Mechanik spucił stary olej, który był czarny, więc łatwo wywnioskować, że za długo używany i zalał skrzynię nowym olejem, zgodnie ze specyfikacją auta. Po kilku dniach od wymiany pojawi się problem z 2 biegiem - praktycznie przestał on działać, silnik wchodzi na obroty, ale auto nie przyspiesza. Jak stoi dłuższy czas, to w ogóle nie ciągnie, jak się nim
przejdzie kilka kilometrów to powoli robi się lepiej. Ale po mieście nie da się
jeździć. Pracuje dobrze na pierwszym biegu, na drugim praktycznie wcale, jak uda się osiągnąć prędkość przełączenia na trzeci bieg, to z powrotem przeniesienie napędu wraca do normy. Z góry dzięki za odpowiedź

EDIT: Dziś rano został tylko wsteczny. Sprawdzając bagnet, zauważyłem, że olej zrobił się rzadki jak woda.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
JaBolek
*
*


Dołączył: Feb 18, 2012
Posty: 1006

PostWysłany: Wto Gru 24, 2013 12:56    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

wymien olej jeszcze raz.
_________________
Ford thunderbird 5.0 89r lpg  Chrysler le Baron 2.2 87r - lpg  
Polonez borewicz 89r 1.6 HEMI Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Asmodeuszz
*
*


Dołączył: Dec 22, 2013
Posty: 8

PostWysłany: Wto Gru 24, 2013 13:02    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Czy skrzynia ma zostać wypłukana i wyczyszczona w warsztacie? Mechanik proponował rozebranie skrzyni, ale chciał za to zainkasować 2000zł, więc to chyba jest totalną głupotą. Jaki olej zastosować? Taki, jaki został wlany teraz, czy inny? Nie mam pojęcia, jaki był stosowany zanim go kupiłem, a doczytałem, że w trakcie takiej wymiany i spuszczenia oleju, wymienia się jedynie ok. 40% objętości. Jaki to będzie miało wpływ na całokształt?
Jaka jest pewność, że skrzynia nie została uszkodzona i poprzedni właściciel, przez swoje niedbalstwo jej nie zajechał na starym oleju?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
JaBolek
*
*


Dołączył: Feb 18, 2012
Posty: 1006

PostWysłany: Wto Gru 24, 2013 13:12    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

2000 to polowa remonu ....
Jaki olej teraz wlales?
Najlepej wymienic na dedykowany az bedzie calkowicie czysty.
_________________
Ford thunderbird 5.0 89r lpg  Chrysler le Baron 2.2 87r - lpg  
Polonez borewicz 89r 1.6 HEMI Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Asmodeuszz
*
*


Dołączył: Dec 22, 2013
Posty: 8

PostWysłany: Wto Gru 24, 2013 13:19    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Został wlany właśnie dedykowany i z kolejnymi kilometrami robił się coraz rzadszy, aż do takiego momentu jaki został osiągnięty teraz, że mogę jeździć tylko do tyłu Rolling Eyes
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
JaBolek
*
*


Dołączył: Feb 18, 2012
Posty: 1006

PostWysłany: Wto Gru 24, 2013 13:25    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wymien jeszcze raz jak sie nie poprawi to szukaj skrzyni.
Remonty raczej sa nieoplacalne.

Ja po zakupie Tbirda wymienialem olej 3 razy co 200 km.
_________________
Ford thunderbird 5.0 89r lpg  Chrysler le Baron 2.2 87r - lpg  
Polonez borewicz 89r 1.6 HEMI Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Asmodeuszz
*
*


Dołączył: Dec 22, 2013
Posty: 8

PostWysłany: Wto Gru 24, 2013 13:27    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dopłacać do czyszczenia, czy sobie odpuścić w ogóle dodatkowy koszt?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
JaBolek
*
*


Dołączył: Feb 18, 2012
Posty: 1006

PostWysłany: Wto Gru 24, 2013 13:32    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Qrde no niewiem jakie to czyszczenie... Czyszczeniem jest dynamiczna wymiana ktora ma rozne opinie.
używana jeszcze nie wymontowana bedzie najtanszym rozwiazaniem.
_________________
Ford thunderbird 5.0 89r lpg  Chrysler le Baron 2.2 87r - lpg  
Polonez borewicz 89r 1.6 HEMI Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
JaBolek
*
*


Dołączył: Feb 18, 2012
Posty: 1006

PostWysłany: Wto Gru 24, 2013 13:33    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

http://tablica.pl/oferta/ford-aerostar-CID5-ID30PR5.html#2b3d3b2a58
_________________
Ford thunderbird 5.0 89r lpg  Chrysler le Baron 2.2 87r - lpg  
Polonez borewicz 89r 1.6 HEMI Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Asmodeuszz
*
*


Dołączył: Dec 22, 2013
Posty: 8

PostWysłany: Wto Gru 24, 2013 14:22    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Można wykonać to samodzielnie? Jest jakaś instrukcja dostępna w internecie? Ewentualnie doświadczony użytkownik, który już to robił?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
merkava
*
*


Dołączył: Jan 04, 2007
Posty: 248
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Wto Gru 24, 2013 23:04    Temat postu: Re: Aerostar 3.0 RWD, brak przeniesienia napędu Odpowiedz z cytatem

Asmodeuszz napisał:
Mechanik spucił stary olej, który był czarny, więc łatwo wywnioskować, że za długo używany i zalał skrzynię nowym olejem, zgodnie ze specyfikacją auta. Po kilku dniach od wymiany pojawi się problem z 2 biegiem - praktycznie przestał on działać, silnik wchodzi na obroty, ale auto nie przyspiesza. Jak stoi dłuższy czas, to w ogóle nie ciągnie, jak się nim
przejdzie kilka kilometrów to powoli robi się lepiej. Ale po mieście nie da się
jeździć.

ta skrzynia nadaje się do remontu.
poniżej masz dowód
Asmodeuszz napisał:
silnik wchodzi na obroty, ale auto nie przyspiesza.

te pieniądze które proponuje ci mechanik za 'czyszczenie' to pewnie coś na kształt "remontu'
wymieni spalone tarczki i na tym koniec.
Dopytaj się co dokładnie wchodzi w cenę tych 2000 pln.
Nie ma sensu po raz kolejny wymieniać olej - to i tak nie pomoże
_________________
chrysler grand voyager 3.3l 1993
plymouth voyager 3.0l 1992
605349406
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
Alexander25
*
*


Dołączył: Apr 07, 2010
Posty: 1627

PostWysłany: Sro Gru 25, 2013 15:58    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Sprawdź ten olej. Jeśli przed wymianą było ok a po wymianie jest źle to znaczy, że ktoś coś spartolił przy wymianie np zalał zły olej. Jeśli chodzi o olej to na necie masz specyfikację. Do starych fordów warto kupować oryginalny olej mercon. Na necie jest w przyzwoitej cenie. Jeśli olej jest rzadki to znaczy że zalany został jakiś syf i pewnie dlatego skrzynia poszła. Nie wrzuca 2 biegu tzn że co po pierwszym obroty idą na maxa i nie wrzuca drugiego czy wyrzuca jakby na luz? 2000 to cena dobra za remont np jeśli miało by to być wymiana konwertera(z kupnem regenerowanego) lub wymiana tarczek. Jeśli to samo przepłukanie skrzyni to nie warto. Co się tyczy remontu to niektórzy lubią się w to bawić bo potem masz pewną skrzynię. Inni uważają że taka skrzynia może się częściej sypać i mogą być z nią dalej problemy. ja uważam że lepiej poszukać innej skrzyni( przy umowie należy doprecyzować na czym polegać będzie gwarancja rozruchowa bo bez niej kupowanie skrzyni to jak kupno kota w worku). ja zaryzykowałem 3 razy i 3 razy trafiłem dobrą skrzynię ale różnie to bywa no i skrzyń do taurusów było więcej dostępnych niż do Twojego auta.
Tak czy inaczej przygotować się musisz na 2 -3k w plecy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
merkava
*
*


Dołączył: Jan 04, 2007
Posty: 248
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Sro Gru 25, 2013 21:11    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Alexander25 napisał:
Jeśli przed wymianą było ok a po wymianie jest źle to znaczy, że ktoś coś spartolił przy wymianie np zalał zły olej.

Asmodeuszz napisał:
Jak się okazało, olej w skrzyni był bardzo długo niewymieniany. Mechanik spucił stary olej, który był czarny, więc łatwo wywnioskować, że za długo używany i zalał skrzynię nowym olejem, zgodnie ze specyfikacją auta.

W 2000 pln masz konwerter do regeneracji (około 670 pln -konwerter do voyagera - nie wiem ile do aerostara, ale podobne pieniądze musisz liczyć). Komplet uszczelek do skrzyni to około 200 pln, tarczki to około 113 pln, razem 984pln plus do tego olej. Reszta to pewnie robocizna - wyjęcie i włożenie skrzyni i do tego remont. W twojej skrzyni skończył się naturalnie drugi bieg. Auto dość leciwe więc nie ma co się dziwić. Do tego dodaj sobie pokutujące w społeczeństwie przeświadczenie że 'oleju w automacie się nie wymienia' i jest tego wynik
_________________
chrysler grand voyager 3.3l 1993
plymouth voyager 3.0l 1992
605349406
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
Asmodeuszz
*
*


Dołączył: Dec 22, 2013
Posty: 8

PostWysłany: Czw Gru 26, 2013 9:42    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Na pierwszym biegu auto przyspieszało nie do końca, tylko do limitera na skrzyni. Przełączał się na 2 bieg w normalnym momencie i tu zaczęło się ślizganie i brak przeniesienia napędu. Chwilami przenosił, chwilami nie, na wysokich obrotach coś tam łapał, że jak udało się przyspieszyć do zmiany na 3, to dalej szło normalnie. Teraz został sam wsteczny, w trasie po prostu zdechło przeniesienie "do przodu".

Nie wspomniałem, że auto nie jest zajeżdżone, ma około 160 000km.

Ile oleju wlewa się do tej skrzyni? Mechanik ponoć nalał 7 litrów. Czy to nie za dużo? Poproszę jeszcze stronę, gdzie mogę dobrać odpowiedni olej, ewentualnie kupić Smile


Ostatnio zmieniony przez Asmodeuszz dnia Czw Gru 26, 2013 11:10, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Alexander25
*
*


Dołączył: Apr 07, 2010
Posty: 1627

PostWysłany: Czw Gru 26, 2013 11:05    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

NIe wiem czemu ale 2.000 to tyle kosztowało mnie samo ściagnięcie skrzyni i założenie oraz wymiana konwertera Jak w tej kwocie jest pełny remont skrzyni z częściami to może warto. Ja miałem tak z tarusem(inna skrzynia) pojechałem po kupnie na wymianę oleju w skrzyni bo przez 4 lata nie był wymieniony. Wymienili mi na tzw. uniwersalny olej czyli do skrzyń automatycznych zgodny z merconem i olejem do skrzyn GMu. NO auto pochodziło i 25km z 30 jakie miałem do domu po 1szym biegu wrzucało mi na luz a potem zdechły wszystkei biegi do przodu. Taurusa kupiłem od gościa za 1300zł i był w stanie idealnym (gość miał wylew i już nie prowadził auta a wcześniej był nawet na kilku zlotach) Od tego czasu zalewam tylko mercon'a do skrzyń forda. Jeśli faktycznie cała naprawa ma się zamknąć w 2000 bardzo tanio moim zdaniem pytanie tylko czy jakość usługi bęzie wysoka
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
merkava
*
*


Dołączył: Jan 04, 2007
Posty: 248
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Czw Gru 26, 2013 22:46    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Asmodeuszz napisał:
Chwilami przenosił, chwilami nie, na wysokich obrotach coś tam łapał

jak tarczki się ułożyły nie spaczeniem i tworzyły opór to skrzynia łapała 2 bieg.
Najprawdopodobniej spalone są tarczki w koszu forward
Asmodeuszz napisał:
Teraz został sam wsteczny, w trasie po prostu zdechło przeniesienie "do przodu".

Masz w tym aerostarze skrzynię A4LD do niej wchodzi 9,2 l. Wlewa się tyle oleju ile się z niej wyleje jak odkręcisz miskę. Olej i tak sprawdzasz po odpaleniu silnika i przemieszaniu biegami (sprawdź na bagnecie)
Czy jak mechanior wymieniał ci olej to wymienił filtr?
_________________
chrysler grand voyager 3.3l 1993
plymouth voyager 3.0l 1992
605349406
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
JaBolek
*
*


Dołączył: Feb 18, 2012
Posty: 1006

PostWysłany: Czw Gru 26, 2013 23:27    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Czy mozna wykluczyc opcje ze po wymianie oloju i filtra pozostaly syfilis zabrudzil filtr do takiego stopnia ze skrzynia przestala "ciagnac"?
_________________
Ford thunderbird 5.0 89r lpg  Chrysler le Baron 2.2 87r - lpg  
Polonez borewicz 89r 1.6 HEMI Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
merkava
*
*


Dołączył: Jan 04, 2007
Posty: 248
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Sob Gru 28, 2013 23:51    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

JaBolek napisał:
Czy mozna wykluczyc opcje ze po wymianie oloju i filtra pozostaly syfilis zabrudzil filtr do takiego stopnia ze skrzynia przestala "ciagnac"?

nie można wykluczyć, ale przekonasz się o tym zakładając nowy filtr i sprawdzając.
Podpytaj tego mechanika który wymieniał Ci olej i filtr ile było szlamu i jaką miał konsysytencję i co było na magnesie oraz co pływało w misce olejowej.
_________________
chrysler grand voyager 3.3l 1993
plymouth voyager 3.0l 1992
605349406
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
Asmodeuszz
*
*


Dołączył: Dec 22, 2013
Posty: 8

PostWysłany: Czw Sty 02, 2014 11:52    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

http://allegro.pl/skrzynia-automatyczna-ford-aerostar-3-0-v6-czesci-i3831038239.html

Czy taka skrzynia będzie pasować?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Asmodeuszz
*
*


Dołączył: Dec 22, 2013
Posty: 8

PostWysłany: Nie Sty 05, 2014 9:26    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Moje auto jest z 1994 jednak, a skrzynia pochodzi z samochodu z 1992. Czy da się rozpoznać to no numerze seryjnym skrzyni?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
JaBolek
*
*


Dołączył: Feb 18, 2012
Posty: 1006

PostWysłany: Nie Sty 05, 2014 15:42    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

powina byc 4 biegowa A4LD.

M5OD Mazda 5-speed manual 1988–1995 The manual-transmission option for the Aerostar was dropped after 1995
A4LD Ford 4-speed automatic 1986–1995 Available with both engines.
4R44E Ford 4-speed automatic 1996–1997 Available with the Vulcan V6 only.
_________________
Ford thunderbird 5.0 89r lpg  Chrysler le Baron 2.2 87r - lpg  
Polonez borewicz 89r 1.6 HEMI Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Skrzynia Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group